ایستگاه خبر

فراخوان پشت فراخوان

لکسس، هیوندای و پورشه رکورد بیشترین تعداد خودروهای معیوب را که باعث فراخواندن این وسایل برای رفع نقص می شود در این ماه به خود اختصاص دادند.

2009 hyundai santa fe
فراخوان سانتافه های ساخت ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹

هیوندای بابت بازشدن ناگهانی ایربگ پرده ای در مدلهای سوناتا و سانتافه که پیش از این هم در مدلهای مختلف در بازار چین گزارش شده بود، دست به فراخوان زد. تعداد ۲۰۰ هزار دستگاه از سانتافه های فروخته شده بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ شامل این مشکل می شوند.  در مورد هیوندای سوناتا این تعداد محدود به ۲۲ هزار دستگاه مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ می باشد. نمایندگی های هیوندای موظف به تعویض رایگان این کیسه های هوا با نمونه های بهینه شده می باشند. پیش بینی می شود این مشکل در مدلهای دیگری نیز از این خودروساز مشاهده شود و بزودی بیشتر خودروهای مجهز به کیسه هوای پرده ای جانبی فراخوان شوند.

2010 Lexus HS 250h
۲۰۱۰ Lexus HS 250h

اما سازنده خودروهای لوکس ژاپنی هم باید ۱۸۰۰۰ دستگاه از مدلهای لکسس HS 250 را که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده اند بعلت نقص در تعلیق عقب جمع آوری کند. نقطه اتصال یکی از بازوهای چرخهای عقب، ممکن است در طول زمان و فرسایش زنگ زده و در نهایت جدا شود که باعث خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده می شود. این فراخوان بصورت داوطلبانه توسط تویوتا و برای مدلهای فروخته شده در بازار آمریکا صورت می گیرد.

Porsche Panamera Turbo S
Porsche Panamera Turbo S

اما مثل اینکه آسمان در همه جا یک رنگ است و در آلمان هم پورشه باید تمام پانامراهای مدل توربو S ساخته شده بین ۲ مه سال ۲۰۱۱ تا ۲۲ مه ۲۰۱۲ و همچنین پانامراهای توربو با پاورکیت و پورشه کاین توربو مدل ۲۰۱۲ مجهز به آپشن پاورکیت را به علت مشکل در توربوشارژر رفع نقص نماید. مشکل در توربوشارژر MHI و توربین تیتانیوم-آلومینیومی آن است که بعلت نقص در ریخته گری ممکن است بشکند. این اتفاق باعث کاهش قدرت بصورت محسوس و راه یافتن سوخت به سیستم اگزوز و در نتیجه خروج دود و احتمالا آتش از اگزوز خواهد شد. البته تاکنون ۳۷ مورد از این نقص در سراسر جهان گزارش شده است. پورشه این توربین آلیاژی را با نمونه های استاندارد ساخت خود بدون تاثیر در عملکرد، جانشین خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Matin

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    سلام …
    یک سوال پیش امد برام
    خودروهایی که داخل ایرانم هست فراخوانی میشن ؟
    .
    .
    .
    .
    نقص فنی تو خودروهای ایرانی جور دیگه برطرف میشه !
    اگه مشکلی بود شرکت گردن نمیگیره عوضش قیمت محصولاتشو به بهونه ی اینکه این مشکل تکرار نشه بالا میبره که با کیفیت بهتری تولید کنه ! که تولید با کیفیت توایران یه خواب شیرین برای مردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      عزیزم اگه اونا فراخوان می دن به علت اینه که یک مشکل خاص و مشخص در تمامی تولیداتشون به وجود می آید ایران خودرو یا سایپا خودرو هاشون ایراد دارن ولی واقعا مشخص نیست مشکل از کجاست و ایراد ها در همه خودروها یکسان نیست
      متوجه میشی عزیزم!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matin

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (208 ديدگاه)

        من منظورم خودروهای وارداتی که اونام از طرف شرکتاشون فراخوانی میشن !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پدرام

      ۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      من ی ef7 داشتم فراخوان زدن برامون رفتیم کل ماشین و چک کردن روغن موتورشم عوض کردن … فقط به مسئول اونجا گفتم کمک فنر جلو بعضی موقع ی صدایه خفیف میده بهم گف صدا ظبط ماشینتو زیاد کنی حل میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mohamad

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پانامرا و کاین به علت نقص فنی فراخوانی میشه اونوقت در ایران سایپا به این افتخار میکنه که مشکلات ماشین پراید رو در مدل های بعدی یعی 111و131و132و… که تعدادشم زیاده رفع میکنه! اصلا در ایران چیزی به اسم فراخوانی چیزی در حد جوک سال محسوب میشه! چه دنیایی داریم ما ایرانیها. واقعا تاسف باره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PD

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    حداقل انقدر مرد هستن که به اشتباهاشون اعتراف کنن بعد بیان برطرفش بکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    فراخوان ایرانخودرو : به علت نقص در سیستم تزریق پژو 405 و احتمال آنش سوزی حتما کپسول آتش نشانی همراه داشته باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. طاها

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    باز دم اینا گرم که ماشینشون یه ایراد کوچیک که داره سریع فراخوان میدن!
    206 وی 9 گرفتیم 1800 کیلومتر کار کرده باکش سوراخ شد! دست گل ایران خودرو درد نکنه که انقدر مطمئنه به ماشیناش که نیازی به فراخوان نمیبینه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میلاد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا مرگ دست خداست ایران خودرو و سایپا فقط وسیلن…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. bachehmosbat

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته سایپا هم مانند پورشه فراخوان داده که کلیه خودروهای پراید تولیدی از سال 1375 تا 1391 به علتهای فراوان جمع آوری و با اخذ مبلغی خودروی چینی به آنها تحویل داده میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهران

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    توی ایران خودرو خودمون که بابت گارانتی و کارت طلایی خدا تومن می چپونن به مشتری بدبخت،وقتی که نوبت رفع عیب ماشین میرسه میگن شامل گارانتی نمیشه،کلاهبرداری و حرومخوری مگه شاخ و دم داره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدمات پس از فروشش شرکت های ایرانی به واقعیت نزدیک بشه! فراخوان پیشکش…!
    درضمن اگه از قطعات کارکرده هم در خط تولیدشون استفاده نکنن دیگه باید دست بوسشون باشیم!
    البته همیشه مشتری اشتباه میکنه ( اگه رضایت نداشت نمیخرید).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همین کارهارو میکنن کمپانی های خارجی که روز به روز پیشرفت میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ferya

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    من پری روز یه تصادف از سوناتادیدم که اگه الآن یه دونه مجانی بهم بدن نمیخوام.! از هیوندای خیلی بیشتر از اینها انتظار داشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. HADI

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو ایران فراخوان نداریم
    فر اخوان داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من پژو 405 دو گانه سوز مدل 90 دارم که پس از یک سال و چند ماه سوار شدم با من تماس گرفته شد که سیستم بنزین مشکل دارد که پس از مراجعه مشخص شد شیلنگ های بنزین که پمپ زیر صندلی عقب وصل شده است کوتاه هستن و پس از مدتی خشک میشن و نشت میکنند و ماشین در یک چشم به هم زدن آتش و خود سرنشینها و ماشین در آتش ذوب می شوند .
    پس اگر ماشین پژو 405 هر کس دارد شیلنگهایی که به پمپ بنزین زیر صندلی عقب می باشد به نمایندگی ها نشان دهد تا جلوی چنین حوادث دلخراش را بتوانند گرفت
    دوم اینکه تسمه کلر از روی پمپ هیدرولیک میخزد ( یعنی یک دندانه تسمه پروانه عقب می یاد) مشکل مربوط به بوش دیناب می باشد باید به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کرد تا بوش ها تعویض شوند و مشکل حل شود ( چون بعضی ها فکر میکنند مربوط به هرز گرد و … می باشد که هزینه های اضافه باید خرج کرد و در اصل مشکل چیز دیگر که همان بوش دیناب می باشد)

    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک مسئله در پژو 405 می باشد که من دارم این است که ترمز میگیرم پس از رد دادن چن متر که فکر میکنی زیربندی ماشین ویا اینکه لنتها خرد شد ه اند و حالت تق تق کردن زیر پا مواجه میشم
    و اگر هم حواثم نباشد که می زنم به فردی یا …. مراجعه کردم به نمایندگی گفتن آرام ترمز بگید یا دو پداله کن ترمز ر ا تا از ای بی اس خارج شود
    مگر میشه در چند هزارم ثانیه بتوان این کارها را انجام داد تا ماشین را نگه دارم
    پس چرا ترمز ای بس اس روی این ماشین گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا