ایستگاه خبر

ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد

مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد نیز تعمیم یافت. بر اساس ابلاغیه اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور، واردات خودروهای سواری کشور آمریکا به مناطق آزاد ایران هم ممنوع شد.

2015 شورولت کامارو SS
۲۰۱۵ شورولت کامارو SS
بعد از جنجال‌های فراوانی که بر سر واردات خودروهای آمریکایی به وجود آمد و خبرها حکایت از ثبت سفارش واردات ۲۰۰ خودرو شورلت آمریکایی با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت داشت، با دستور دولت، ثبت سفارش این خودروها ممنوع اعلام شد اما اکنون دبیر شورای عالی مناطق آزاد با صدور ابلاغیه‌ای، واردات هرگونه خودروهای سواری آمریکایی را به مناطق آزاد ایران نیز ممنوع اعلام کرد.

16-7-2-128142126789
خبرگزاری مهر تصویر نامه اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور مبنی بر ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به این مناطق را هم منتشر کرد.

فورد موستانگ
فورد موستانگ
اواخر خردادماه امسال بود که مقام معظم رهبری تأکید کردند: لزومی ندارد خودروهای آمریکایی به ایران بیایند.
پس‌ازاین سخنان، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز بی‌اطلاعی از صدور چنین مجوزی در وزارتخانه متبوعش، نامه رسمی امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه را زیرسئوال برد و وعده داد که مجوز ورود خودروهای آمریکایی را لغو خواهد کرد.
ماجرا البته به بیستم دی‌ماه سال ۹۴ برمی‌گردد. زمانی که سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، اعلام کرد: «با توجه به نامه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه درباره خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری شورولت با رعایت آئین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل‌های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار دوره زمانی ۲۹ آذرماه ۹۸، اقدام شود.»
در واقع، امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که واردکننده در نظر دارد دو مدل خودرو شورولت AVEO و تراکس ساخت کره جنوبی را در حجم موتورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ در دو گروه کراس اوور و هاچ‌بک وارد کشور کند.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
البته از ۳۱ خردادماه با دستور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اسامی ۲۴ مدل شورولت از فهرست خودروهای مجاز وارداتی در سال ۹۵ حذف شده است در حالی که اواخر خرداد مصوبه‌ای صادر شد که می‌گفت ممنوعیت‌ها مشمول خودروهای ثبت سفارش شده نمی‌شود.

منبع: پایگاه خبری مناطق آزاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. HoSeIn

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (113 ديدگاه)

    با این ممنوعیت واقعا کمر امریکا را می شکنیم اصن اقتصادش منهدم میشه
    آقایون بهتره دیگه یه کم خجالت بکشن و به جای این کارا جلوی دزدای داخلی را بگیرن که با دریافت حقوقای چند ده میلیونی و اختلاسای چند هزار میلیاردی بیت المال ملت را به تاراج بردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. nima

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (150 ديدگاه)

      آورین!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (64 ديدگاه)

      چی؟ ماشینای دژمن رو میخواید سوار بشید! حرام است!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. edris

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (108 ديدگاه)

      …تو هوای شرجی و گرم کیش و قشم و اهواز فقط ماشینایی مثل فورد دوام میارن چرا واردات اینها رو ممنوع میکنی؟
      درسته ماشینهای ژاپنی هم کیفیت خیلی خوبی دارند ولی همه که دوست ندارن تویوتا سوار شن. آلمانی هم که گرونه. بخدا اینها ذره ای به فکر مردم نیستند وگرنه همون شخصی که واردات امریکایی رو ممنوع کرد قبلش باید واردات چینی و تولید پراید رو تعطیل میکرد.
      دلم به حال خوزستانیها میسوزه بخدا مظلوم ترین مردم ایران اند. جَوون ها دلشون به چهارتا ماشین امریکایی خوش بود… خدا این صبرو ازشون نگیره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ASTON MARTIN

        ۲۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        edris همونطور که گفتم بر بانیش لعنت ولی دیگ بی انصافیم نکن
        این درسته جوونای خوزستان کامارو سوار شن ولی ما پراید؟ اینجای حرفت درست نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PAGANI

          ۲۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (479 ديدگاه)

          کاملا اشتباه میکنی
          باید طوری بشه که تو هم بتونی کامارو سوار شی.
          نه ما خوزستانیا با این هوای گرم مجبور شیم پراید سوار شیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. امین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      عزیز دلم کمر اقتصاد آمریکا همین الان هم شکسته و رو به نابودی هست آمریکا با بدهی 19 تریلیون دلار از خلق پول اولین کشور در خطر فروپاشی اقتصادی هست . در مورد ماشنهای اونها هم بدون شک جز بهترین ماشنهای روز دنیا هستند که دارن تولید میکنن. ولی عزیزان من فقط چند لحظه فکر کنیم چرا باید از کشوری که دشمن ماست این همه بلا سر ماآورده از زدن هواپیمای مسافربری تو آسمون بگیر تا هزار بلای دیگه حمایت از صدام بگیر تا آل سعود که عزیزانمون رو توی حج کشتند . منم دلم میخواد ماشین روز دنیا سوار بشم و از عملکرد ضعیف خودروسازان داخلی ایراد میگیرم . ولی غیرتتون کجا رفته از کشوری خرید میکنید که خون دوستان و آشنایان شما رو ریخته؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. kevin7360

        ۱۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (74 ديدگاه)

        شما و امثال شما به همون خیال باشین که آمریکا نابود بشه یا مثلا چون بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده الان هم بریتانیا نابود میشه هم اتحادیه اروپا. این طرز تفکر شما تو این مملکت خریداری نداره در ضمن ما در گذشته زندگی نمیکنیم فقط از گذشته عبرت میگیریم این حرفا فرافکنیه و مردم دیگه الان هوشیارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (85 ديدگاه)

          عزیز من برای شما و امثال شما هم فقط گذر زمان همه چیز رو مشخص میکنه بهتره سرتون رو برف بیرون بیارید. در ضمن اگر ما مسلمون هستیم و با خدا اعتقاد داریم اون گفته با دوست من دوست و با دشمن من دشمن باشید. شما جز کدوم دسته هستین؟

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. kevin7360

        ۱۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (74 ديدگاه)

        اون کسایی که به شما گفتن آمریکا داره نابود میشه برادر سرت کلاه گذاشتن فریبت دادن شما گول نخور در ضمن ما غیرتمون سر جاشه و خوب میدونیم کی خوب مارو میخواد کی بدمون

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (85 ديدگاه)

          یعنی خود آمریکاییها دارن دروغ میگن؟عزیز من پنج نفر از بزرگتریت اقتصاددانان دنیا که هر کدوم چند جایزه نوبل دارن گفتن که علم اقتصاد آمریکا تا چند سال دیگه از بین میره . بهتر هست کمی در این موضوع تحقیق کنید. متاسفانه اینجا جای بحث نیست. خیلی از دوستان اینجا فکر میکنن اقتصاد آمریکا بزرگترین اقتصاد دنیا هست . شما جواب سوال من رو بدید . چرا شهر دیترویت و چندین کمپانی خودروسازی آمریکا سقوط کرد؟ امریکا داره تورم خودش رو صادر میکنه به کشورهای دیگه. دلار آمریکا یه کاغذ هست که هیچ پشتوانه ای نداره. هنری کسینجر یکی از بزرگترین استراتژیستهای آمریکا میگه دلار باید از بین بره و پول دیگه ای رو جایگزین کنیم. میدونید اگر دلارهایی که چین در اختیار داره به آمریکا برگرده چه اتفاقی میفته برای آمریکا؟ بهتره هست ندونسته نظر ندیم

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. edris

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (108 ديدگاه)

          جناب امین سلام. امیدوارم نظرم رو بخونی
          امریکا بزرگترین ضربه رو به ژاپن زد. بمب های اتمی که رو سرشون انداخت هنوزهم که هنوزه نسلشون رو تحت تاثیر قرار میده و نوزادانی ناقص به دنیا میارن. این یعنی فاجعه. ولی سوال اینجاست آیا مردم ژاپن با اینکه ظلم بیشتری بهشون شد، میان مثل امثال شما دشمن تراشی کنند و خودشون رو از دنیا جدا بدونند؟ آیا مردم ژاپن میان بخاطر کارهای امریکا باهاش قطع رابطه کنند؟ خیر! چون که میدونند عاقبت دشمنی با قدرت های دنیا یعنی پس رفت ، یعنی ظلم به مردم! ژاپنیها بجای اینکه مثل شما نصف دنیا رو دشمن و مستکبر و… خطاب کنند، با دنیا تعامل سازنده کردند، تبادل اطلاعات و فناوری کردند و در نتیجه ژاپن امروزه به یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیا تبدیل شد

          در مقابل کشوری که با تفکر امثال شما اداره بشه در نهایت تبدیل میشه به کره شمالی! تفکر رهبر کره شمالی دقیقا مثل شماست !
          اینها مثالهایی واضح و روشن بود که امروزه میتونی به راحتی مشاهده کنی. تاریخ نشون داده هیچ کشوری با دشمن تراشی و عدم تعامل با دنیا پیشرفت نمیکنه. قضاوت باشما

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. ASTON MARTIN

          ۲۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          امین جون داداش حرفات چه ربطی به شورلوت داره؟ الان شورلوت دشمن خداس پراید دوزتشه؟
          گیری کردیم از دست بعضیا :|

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. محمد زمانلو

        ۱۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (129 ديدگاه)

        اگر آن گونه بود که ما نباید حتی با روسیه که یک زمانی با صدام همکاری نظامی داشت ، و یا آلمان و هلند چند کشور دیگر که برای صدام سلاح های شیمیایی جور می کردند و چندین مثال دیگر که الان خاطرم نیست ، رابطه ی اقتصادی داشته باشیم ؟؟
        من نمی گویم که دشمنی مان را با آمریکا به کل فراموش کنیم ؛چون هنوز هم که هنوزاست هیچ وقت جنایات آمریکا در ایران فراموش شدنی نیست . امّا به این طرف قضیه هم باید توجه کرد که مردم ما به ویژه نسل جوان یک سری نیازهای جدی دارن که باید بر طرف بشن . نیاز جدی امروز جوانان ما اشتغال مسکن و بعدش خودرو هست. به آن دو مورد قبلی که ربطی به پدال ندارند کاری ندارم ولی در مورد ماشین باید خدمتتان عرض کنم که طی این سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب خودروسازهای ما عملا کار خاصی انجام ندادن و حتّی به جای افزایش کیفیت و تولید محصول ایمن ، محصولات قدیمی رو با حذف برخی آپشن ها ، افزایش قیمت بی رویه و غیر منطقی و کاهش ایمنی (که خود مقصر بسیاری از سوانح رانندگی در سال های اخیر و کشته شدن هزاران نفر از هموطنانمان است)در واقع قاتلان بالفطره ی این مردم هستند. آیا این هایی که گفتم واقعا لایق و شایسته ی چنین ملتی است که به قول شماحوادث بسیاری در تاریخ با دخالت آمریکا اینان را رنج داده است و اکنون مورد ظلم و بی عدالتی چنین مسئولان بی تدبیری (در حوزه ی خودرو و خیانت کارانِ موجود در آن) قرار گیرند؟؟؟
        آخر چرا باید در کشوری زندگی کنیم که حق نداریم خودروی باب میل خود بدون توجه به موضوعات سیاسی خریداری کنیم و محکوم به خرید خودروی بی کیفیت و ناایمن داخلی شویم و پول زور دهیم؟؟؟ اگر این کار را کردند حداقل (با این که می دانم شدنی نیست باز هم می گویم) خودروسازان ما تلاشی برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت و ایمنی کنند تا حداقل مدیون ما نباشند!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (85 ديدگاه)

          در مورد دوست عزیز آقای ادریس باید بگم اینکه ژاپن از نظر تکنولوژی پیشرفت کرده درست هست. اما آیا اونها هم مثل ما دائم تحریم بودن؟ الان ژاپن اجازه داشتن یک ارتش برای خودش نداره. آیا الان کسی جرات داره به ایران بگه بالای چشمت ابرو. اطرافتون رو نگاه کنید وسط جنگ هستید ولی شما به راحتی دارید زندگی میکنید با وجود همه مشکلات. توی منطقه خودمون پاکستان هند عربستان مصر و کشورهای دیگه مگه متحد درجه یک آمریکا نیستند خودتون بررسی کنید اونها پیشرفت بیشتری داشتن یا ایران؟ اینکه توی بعضی از صنعتهای کشور ضعفهای اساسی وجود داره شکی نیست. دزدی میشه اختلاس میشه شکی نیست اما این یک قاعده کلی نیست. در ضمن صدام حمله کرد دوست بود یا دشمن؟ هواپیمای مسافربری رو زدن دوست بود یا دشمن؟ خودمون رو گول نزنیم.
          گر خدا یار است بر سلطان مپیچ
          گر خدا برگشت صد سلطان به هیچ
          نوبت حکمفرمایی مستضعفین بر روی زمین خواهد رسید این وعده خداست و صد البته خدا راستگوست

          موافقم 0
          مخالفم 1
      4. رضا بندانی

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (10 ديدگاه)

        عزیز دل من!!! نه من میتونم ماشین آمریکایی بخرم نه شما ،سفیر امریکا هم نیستم پس این بحث برای منسودی نداره
        اما چطور عراق و روسیه که طی صد سال اخیر بیشترین تعداد از جوونای مارو کشتن میشن دوست و برادر؟ درسته تقریبا بجز ساقط کردن بویینگ آمریکا هیچوقت با ایران نجنگیده،اما روسیه و عراق مارو نابود کردن،در ضمن این ذهنیت های پیش پا افتاده رو بریز دور برادر،ژاپن و چین بزرگترین آسیبارو از امریکا دیدن اما الان بزرگترین شرکای تجاری ان،با توجه به نوعِ نگاه شما ما باید با تمام ملتهایی که از ابتدای تاریخ باهاشون مشکل داشتیم در نفرت ابدی باشیم و البته برعکس

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. mostafa

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    به این دوست عزیز بگین پر فروش ترین ماشین امریکا فورد هستش
    دومین خودروساز پرفروش تو اروپا هم فورد هستش
    یکی از سرمایه دار ترین گروه ها خودروسازی گروه جنرال موتورز هستش
    ایشون هنوز تصویرش از خودروی امریکایی بیوک مدل 1960 هستش
    واقعا که
    کمی علم هم قبل حرف زدن بد نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امير علي

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    درسته که برا اونا فرقی نمیکنه که ما مشیناشو نو بخریم یا نخریم ولی واقعاً نباید ماشینای کشوری و بخریم که کمر به نابودی اقتصاد ما رو بسته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. lmbx

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    پدال برای چی نظرمو حذف کردی مگه جز حرف حق چیزی گفتم دلمون خوش بود که پدال نظر های ما رو پخش میکنه.بابا نترس چیزی نگفتم که سایت فیلتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی/به شکوفه ها به باران برسان سلام مارا
      ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ali

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    هیچی دیگه کاسه کوزه منطقه آزادی ها رو هم ریخت به هم .
    دیگه به اونجاها هم نمی شه گفت مناطق آزاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثلا که چی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    الان یه سوال ذهن منو مشغول کرد کدوم یکی از کارخانه های امریکایی رو به ورشکستگی داره محصولاتشو با قطار و کشتی میفرسته ایران که نجات پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا4225

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    یعنی به نظر اقای ترکان مصرف و ایمنی شون از پراید و پژو هم بد تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mahmood

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این بنده خدایی که … به نظر میرسه فکر میکنه اونجا هم مثل ایران هست که خودروهای 30 تا 40 سال از رده خارج رو مونتاژ میکنن مثلا فکر میکنه الان شورلت نوای 40 سال پیش رو اونا دارن تولید میکنن که مردمش سوار نشن! ایشون بهتره یک نگاه به فورد موستانگ 2015 و بقیه خودروهای آمریکایی بندازه که روز به روز فروششون علاوه بر آمریکا در اروپا هم داره افزایش پیدا میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. aliqani

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    نوشته خودرو سازی رو به ورشکستگی :/….
    اونا ورشکسته ام بشن بهتره اینه که بخوان مثه فرغون سازی های ما به بقا ادامه بدن…

    نوشته لزومی ندارد این خودرو ها وارد شوند…
    -:ن پس تولید جعبه های مقوایی چهار‌چرخ از دو تا شرکت موفق خودرو سازی ایران کاملا لازمه :)
    هزار تا حرف دیگه دارم جاش اینجا نیست…
    جاش هیچ جا نیست تو این کشور
    اینجا فقط جای یه مشت آدمه بدبخت مثه ماست و یه سری …
    در این حد که یکم واضح تر بخوام صحبت کنم فردا چند نفر میان در خونمونو میشکنن منو میبرن یه جا که هیچکی ام نمیفهمه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. امير علي

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    متاسفم برا مردم … که موشک های ما رو باعث جنگ طلبی میدونن اگه همین موشکا نبود تا حالا مایی وجود نداشت که بخوایم نظر بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. PAGANI

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      عزیزم دلیل قدرت ایران همیشه مردمش بوده
      نه سپر و شمشیر و موشک……………
      هیچ کشور بزرگی از ایران به خاطر موشک هاش نمیترسه
      به خاطر مردمش ازش میترسن…
      برا همین ایران رو چل تیکه کردن……روسیه و انگلیس
      بزرگترین خیانت آمریکا به ایران وراندازی دکترمصدق بود.
      بعدشم هیچ کشوری مث روسیه از ما متنفر نیست هیچ کشوری هم مث روسیه به ما ضربه نزده ولی………………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Reza.jz

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خود سانسوری همینه دیگه اینجا هم نظراتمون پاک میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نبی خی لو

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اولا منطقه آزاده پس یعنی آزاده هرچی آدم دلش بخواد باید بشه انجام داد،اسمشو بذارن منطقه نیمه محدود یا نیمه آزاد بهتره!!بعد ماشین آمریکایی پرمصرف و سنگینه خیلی جالبه که نیسان وانت یورو شش زامیاد به مراتب مصرف بالاتری از سه یا چهار خودروی آمریکایی داره ولی مثل شرکت های آمریکایی ورشکسته نیست چون عالم و آدم دیوانه ی نیسان وانتن شرکت های آمریکایی باید الگو قرارش بدن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حیف نیست آدم سایپا مطمئن و محصولات با کیفیت چینی رو ول کنه فورد و کادیلاک سوار بشه.
    حالا خود آقایون بنا به ضرورت و برخلاف میل باطنیشون سوار میشن، ولی ملت فهیم باید این شرایط حساس رو درک کنه.
    با این روشنگری فکر کنم مردم آمریکا واقعا رغبتشونو برای خرید خودروهای آمریکایی از دست بدن
    آمریکا راهی جز برگشت به آرمان های والای ایران خودرو و سایپا بسیار مطمئن نداره..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. محمد زمانلو

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    کدام آدمی به حضرت آقا گفتن که مردم آمریکا میلی به خرید خودروهای ساخت کشور خودشون ندارن؟ اگه این طوره چرا فورد F150 ، شورولت سیلورادو ، فورد ماستنگ ، کامارو و بسیاری از خودروهای دیگر هنوز هم که هنوز است با وجود واردات خودرو از اروپا و آسیا ، پرفروش ترین خودروهای آمریکایی در خود آمریکا هستند. همه هم این واقعیت را می دانند که این آمار سرانگشتی راست نباشد دروغ هم نیست . نه آقاجان این طوری ها هم که به گوش حضرتعالی رساندند نیست ! قضیه اتفاقا کاملا برعکس است ؛
    برخی هستند در اطراف شما که از این محدودیت ها با زیر سیبیلی رد کردن از گمرک و فروختن به قیمت گزاف و ایجاد بازار سیاه ( مثل موقعی که یه زمانی ثبت سفارش خودرو خارجی ممنوع شد) سود کلانی به جیب می زنن . از طرفی هم خودروسازان داخلی همچنان به فکر سرکیسه کردن مردم و اجرای حقه ی قدیمی و همیشگی شان (آپشن کمتر ، امنیت کمتر و قیمت بیشتر) در تکاپو و تلاش اند؛ غافل از اینکه به خوابی عمیق فرو رفته اند . به قول معروف « کسی که خوابیده است را می شود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده هرگز نمی توان بیدار کرد» این حال و روز خودروسازی داخلی ماست. صنعتی که سالانه محصولات آن چند هزار نفر از عزیزان ما را راهی دیار ابدی می سازد ، مطمئنا خواستار چنین تصمیمی از سوی شماست و هرگز نمی خواهد حتّی یک دستگاه خودرو به کشور وارد شود که مبادا فروشش کم شود و مبادا تعداد مادران داغدار فرزندانشان در سانحه ی رانندگی فرزند خود را از دست داده اند کاهش یابد.
    با تمام این مشکلات قبل از این بحث ها که مجوزی برای خودروهای آمریکایی صادر بشود ثبت نام و تقاضا برای این خودرو ها خیلی زیاد بود ( احتمالا کمی کمتر از خودروهای کره و ژاپن) و الان که این پست را در پدال می نویسم (95/4/14) خیلی ها منتظر آغاز مجدد ثبت سفارش هستند.
    باز هم دلیلش واضح و مبرم است: خودرو های آمریکایی نسبت به خودروهای اروپایی هم رده شان خیلی ارزان تر بوده و حتی اگر قیمت سوخت مصرفی در طی مدت چند سال رو هم بهش اضافه کنیم باز هم قیمت آمریکایی ها کمتر و لااقل با خودروهای اروپایی قیمت برابر دارند و حتّی هزینه های نگهداری خودروهای آمریکایی به دلیل قطعات یدکی ارزاننتر و در دسترس باز هم کمتر از همتایان اروپایی آن ها در میاد.
    در نتیجه با وضع موجود اقتصادی و وفور اقشار کم درآمد، مردم ما و به ویژه نسل جوان خواسته و نا خواسته خودروهای آمریکایی را در صورت وجود به سایر خودروهای وارداتی ترجیح خواهند داد .
    . .
    . .
    با تشکر از همه ی کسانی که حوصله کردند و این دیدگاه بلند مرا تا آخرین کلمه مطالعه نمودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دمشون گرم، با وجود این همه ماشین رده بالای داخلی جایی واسه ارابه های آمریکایی وجود نداره.
    ناز نفست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. جواد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    متاسفم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کیانوش

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    افراط و تفریط
    هیچ وقت نتونستیم درست و بجا و عاقلانه رفتار کنیم
    خودزنی به بدترین شکل
    200 یا 500 خودرو امریکایی چه تاثیری در اقتصاد خودرو سازی امریکا دارد
    خب ممنوع شد افرین اقای ترکان شما چرا ؟ نمی دونین یکی از جاذبه های ساده کیش وقشم خودرو های امریکاییه ؟ مردم دوست دارن چه شما بخواهین یا نخواهین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد زمانلو

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    واقعا که گل گفتی کیانوش جان. من اگه یه روزی پول داشته باشم و برم کیش حاضرم شب تو پارک بخوابم ولی بعدش ماشینای خوشگل اونجا رو کرایه کنم و لذت ببرم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فقط آمریکایی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    دلخوشی منطقه ی آزادی ها رو هم گرفتن؛ نامردا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا بندانی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جالبه که ما بزرگترین وارد کننده ی گندم از آمریکاییم و سالی چند صد بلکه هم چندین میلیترد دلار گندم وارد میکنیم از این کشور،اما واردات گندم اشکال نداره و ماشین بده،میدونین چرا؟ چون احتمالا سیاست اینه که در کشور صحبتی از امریکا و جنس امریکایی و ارتباط با امریکا پیش نیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فری

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به همین خیال باشین که امریکا متلاشی میشه اونم با تحریم خودروهاش توسط ما …!شماها بهتره به فکر گاری هایی باشین که سایپا وایران خودرو تحویل ملت میدن وچند برابر پول میگیرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. نیما

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ارزششو نداره پول زور بدی به ماشین تو ایران چه خارجیش چه داخلیش. کارخونه سازنده این همه سود نمیکنه دولت با گرفتن پول زور از طریق گمرک این سود رو به جیب میزنه، عند مفت خوری هست حالا یه مثال از ماشین بود بقیه چیزا هم همینطوریه.
    وقتی با 300 میلیون میشه تو ترکیه،آذربایجان، دبی تو ارامش بود مگه مریضیم اون پولو بدیم واسه یه ماشین کره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد زمانلو

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    چی بگم اینم یه حرفیه واسه خودش. اما اینو هم در نظر داشته باش که اگه تو دبی یا آذربایجان یه شغل آبرومند و نون و آب دار گیر بیاری این حرفایی که می گی درسته و گرنه چنان فرقی به حالت نخواهد کرد آقا نیما !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    خوب که چی زور بدین ببینیم تا کجا چه کارا میکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد جواد

    ۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    ما باید بریم همون۲۰۶تیپ۲فوق اقساطی با کیفیت بخریم
    شانسمون به ماشینای امریکایی نمیرسه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا