بنتلی

موفقیت بنتلی بنتایگا موجب ساخت مدل‌های بیشتری از آن خواهد شد

بنتلی با ساخت مدل بنتایگا سنت‌شکنی کرده و اولین SUV تاریخ خود را به تولید رساند. همچنین نسخهٔ دیزلی بنتایگا هم به‌تازگی معرفی شده که اولین محصول دیزلی تاریخ بنتلی محسوب می‌شود؛ اما امکان ساخت مدل‌های دیگری از بنتایگا هم وجود خواهد داشت.

Bentley-Bentayga_Diesel-2017-1024-02

یکی از این مدل‌ها نسخهٔ کوپهٔ بنتایگا است که با توجه به اظهارات مدیرعامل بنتلی «Wolfgang Durheimer» انتظار می‌رود با سقفی شیب‌دار در حدود سال ۲۰۱۹ معرفی گردد. وی دراین‌باره به Autocar گفته است:

«من مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد و حتی تیم ما در حال کار بر روی آن هستند اما تولید آن هنوز تأیید نشده است. ما با بنتایگا برای اولین بار به بخش SUVهای لوکس وارد شده و با واکنش مثبتی هم مواجه شدیم اما رقبای زیادی در حال وارد شدن به این بخش هستند. همچنین این سؤال برای ما مطرح است که تقاضا برای سبک کوپه در این کلاس وجود خواهد داشت یا نه».

Bentley-Bentayga-2016-05

اما بنتایگا کوپه تنها مدل احتمالی جدید این خودرو نخواهد بود چراکه به لطف موفقیت نسخهٔ فاصله محوری کشیدهٔ سدان سوپرلوکس مولسان EWB، بنتلی احتمال ساخت نسخهٔ فاصله محوری کشیده از بنتایگا را نیز بررسی می‌کند. Durheimer دراین‌ارتباط گفته است:

«در چین و خاورمیانه خودروهای فاصله محوری کشیده بسیار محبوب هستند و به همین دلیل این مدل از خودروها تقریباً به‌طور انحصاری در این بازارها فروخته می‌شوند؛ اما هزینهٔ ساخت نمونهٔ فاصله محوری کشیده زیاد است زیرا این کار مستلزم تغییر قطعاتی مانند پانل‌های طرفین و سقف خودرو است که بسیار هزینه‌بر است».

علاوه بر این‌ها، ساخت یک نسخهٔ عملکرد بالا از بنتایگا برای رقابت با خودروهایی چون رنجروور اسپرت SVR نیز برنامه‌ریزی شده است. در زیر کاپوت این خودرو احتمالاً نسخهٔ کاملاً تقویت‌شدهٔ پیشرانهٔ W12 فعلی قرار خواهد گرفت که شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را برای بنتایگا فراهم می‌کند. سرمهندس بنتلی «Rolf Frech» در این رابطه گفته است:

«مطمئناً تقاضا برای نسخهٔ عملکرد بالای بنتایگا وجود خواهد داشت زیرا مثلاً مدل کانتیننتال GT3-R که تولید آن محدود به ۳۰۰ دستگاه بود، بسیار محبوب شد؛ بنابراین این محبوبیت برای نسخهٔ عملکرد بالای بنتایگا هم وجود خواهد داشت».

Wolfgang Durheimer همچنین در مورد ساخت SUV کوچک‌تری از بنتایگا که اندازه‌ای بین پورشه ماکان و کاین داشته باشد نیز گفته است در حال حاضر برنامهٔ ساخت چنین خودرویی در حالت تعلیق قرار دارد زیرا هم‌اکنون ما به ساخت خودروهای بزرگ‌تر توجه داریم نه کوچک‌تر؛ جهتی که جالب‌تر به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. kamy_sky

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قبل از اومدن این ماشین من مرسدس g65 amg رو خیلی خوشم می اومد…ولی این چیز دیگست…. بهترین شاسی بلند دنیا ♥♥♥♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بنتایگا و G65 AMG از دو دنیای متفاوت هستن.
      عاشقان Benz Gclass افراد خاص با سلایق و علایق منحصر به فرد هستن …. کسی که G class رو دوست داره ، هیچ شاسی بلند دیگه ای به دلش نمیشینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. kasra

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    بنتایگا بر اساس کانتیننتال جی تی ساخته شده و یه جورایی لوکس اسپرته، واسه مقابله با کولینان رولزرویس، بنتلی باید شاسی بلندی بر اساس مولسان بسازه. وقتی کولینان بیاد بازار شاسی بلند های اولتیمات لوکس رو قبضه میکنه، و یکه تاز خواهد بود، و بنتایگا هم یکه تاز شاسی بلند های اولتیمات لوکس اسپرت خواهد بود.
    در مجموع بنتلی باید شاسی بلندی بر اساس مولسان بسازه واسه مقابله با کولینان و رولزرویس هم باید شاسی بلندی بر اساس ریث بسازه برای مقابله با بنتایگا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Efk

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    جلوش میشد ی جورایی طراحی شه با ابهت تر بنظر بیاد از جلو به اندازه اسمو رسمش گرون نمیزنه
    ولی بقیش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AK_007

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوستان
    لطف میکنید رده بندی پرچمدار و انواع مدل های رولز رویس و بنتلی رو برام توضیح بدید?
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AK_007

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوستان
    لطف میکنید رده بندی پرچمدار و انواع مدل های رولز رویس و بنتلی رو برام توضیح بدید?
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایران سرزمین پاک

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مرسدس جی گلاس ابهت و قدرتش خیلی فراتر از این مدل بنتلیه ماشین شاسی باید ابهت و قدرتشو و در ظاهر هم نشون بده و هیمنطور در آفرود نه اینکه صرفا لوکس باشه به هیچ وجه از این مدل خوشم نمیاد پولشم داشم میفرتم جی کلاس میخریدم و اونایی که اینو و میخرن و مسخره میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. C ar love جک

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    فرمانش عین ماشین قدیمی ها ولی مانیتورش خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بنتلی هم خیلی خوبه، ولی اون ابهت رولز رویس و اون طراحی رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا