معرفی کانتیننتال سوپراسپورت 2018، قوی‌ترین بنتلی تاریخ!

تولید کانتیننتال سوپر اسپورت نخستین بار سال 2003 میلادی با انجام تغییرات جزئی در طراحی مدل استاندارد آغاز شد. طی سیزده سال اخیر، بسیاری از قسمت‌های داخلی آن تغییر کرد و از یک خودروی اسپورت خوب به نامی باارزش و پر ابهت در دنیای خودرو بدل گردید. با این که تولید خودِ کانتیننتال به‌زودی پایان می‌یابد، بنتلی بار دیگر نسخه سوپر اسپورت آن را روانه جاده می‌سازد تا خاطره خوشی از خود بر جای بگذارد.

2017-bentley-continental-gt-supersports-front-view-in-motion

2017-bentley-continental-gt-supersports-front-three-quarter-in-motion

2017-bentley-continental-gt-supersports-front-three-quarter-02
طبق مدعای خود کمپانی، این قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تولیدی بنتلی تاکنون است. پیشرانه غول‌پیکر شش لیتری 12 سیلندر W شکل توربو دوقلو حداکثر 700 اسب بخار قدرت و 750 پوند بر فوت (1016.8 نیوتون‌متر) گشتاور می‌کند که در مقایسه با نسل پیشین (مدل 2009) به ترتیب 79 اسب بخار و 160 پوند بر فوت (216.9 نیوتون‌متر) افزایش را نشان می‌دهد. شتاب صفر تا 62 مایل بر ساعت (یکصد کیلومتر بر ساعت) 3.9 ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت 209 مایل بر ساعت (336.3 کیلومتر بر ساعت) می‌باشد. بد نیست اشاره کنم این خروجی فوق‌العاده با بهره‌گیری از توربوشارژرهای قوی‌تر، سامانه خنک‌سازی بازبینی‌شده، میل‌لنگ جدید و چند قطعه دیگر حاصل شده است.

2017-bentley-continental-gt-supersports-front-three-quarter-03
جعبه‌دنده هشت سرعته ZF این امکان را به پیشرانه می‌دهد که از حالت ایست کامل، سریع‌تر بتواند گشتاور خود را تحویل چرخ‌ها دهد. ترمزها از نوع کربن-سرامیکی بوده و در جلو و عقب به ترتیب 16 و 14 اینچ قطر دارند. رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده موجب کاهش وزن 44 پوندی (19.95کیلوگرمی) شده‌اند. همچنین مشتریان می‌توانند با سفارش سامانه اگزوز تیتانیومی سفارشی به همراه اسپلیتر، دیفیوزر، رکاب‌های جانبی، سرپوش پیشرانه و کاپوت فیبر کربنی جدید وزن خودروشان به میزان زیادی کمتر کنند.


علاوه بر این‌ها، سامانه تحویل گشتاور بنتلی نیز مورد واسنجی قرار گرفته تا حسی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای داشته باشد. در توصیف عملکرد این سامانه آمده: حین شتاب‌گیری در خروجی پیچ‌ها، بعضی چرخ‌ها متوقف شده و بقیه تمامی قدرت را دریافت می‌کنند تا بهترین کارایی فنی و سرعت عمل حاصل گردد. به‌منظور کسب چالاکی بیشتر نیز هنگام پیچیدن خودرو، ترمز چرخ عقبی که به سمت داخل پیچ قرار دارد، فعال می‌گردد.

2017-bentley-continental-gt-supersports-cabin-02

2017-bentley-continental-gt-supersports-cabin-01

2017-bentley-continental-gt-supersports-carbon-fibre-veneer
بنتلی کانتیننتال سوپراسپورت 2018 از ماه جاری (ژانویه-دی) در دو نسخه کوپه و کانوِرتیبِل به فروش خواهد رسید. قیمت پایه نیز به ترتیب 293,300 و 322,600 دلار ناقابل تعیین شده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

26 دیدگاه

  1. Madjid R8 V12 TDI le Mans
    سوابق: (6184 دیدگاه) ,

    عکس اول از بالا ❤❤❤

    دوستش دارم،
    مهندسی فولکس واگن،
    استایل شیک انگلیسی،
    موتور آئودی ،

    همه چیز تکمیله.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (1051 دیدگاه) ,

      مجید جون بازم همه چی رو ربط دادی به آلمان.
      این موتورهای w12 باور کن بیش از 60درصدش تو خود بنتلی توسعه پیدا میکنه و ساخته میشه.(من با گذشته کاری ندارم)البته توربو از آلمان میاد فکر کنم.این انجین ها دیگه فولکس اکثره کاراش رو داره منتقل میکنه به شرکت بنتلی.
      بنتلی بزرگترین سازنده موتورهای w12 تو دنیاس.
      اگه این موتورش مال آئودی بود مینوشتن مال آئودی.نسل آینده آئودی a8 هم اگه بری نگاه کنی نوشته قراره از پیشرانه w12 بنتلی استفاده کنه.ننوشته از پیشرانه آئودی.
      یه جوری حرف میزنی انگار بنتلی هیچ کاری تو مهندسی خودرو و طراحی داخلی و خارجیش انجام نداده. و همه رو یه جا ربط دادی به آلمان.
      اگه بنتلی آلمانیه.پس لامبورگینی هم آلمانیه.چون هم موتور هم شاسیش و ……. تو آلمان توسعه پیدا میکنه.😊😊😊
      پاگانی هم آلمانی انگلیسیه.چون موتورش ساخت amg و گیربکسش ساخت xtrac هستش.بقیشم خدا میدونه.😥😥
      اون وقت پاگانی میشه اوج مهندسیه ایتالیایی.😱
      باور کن این بنتلی اونقدری که انگلیسیه لامبورگینی ایتالیایی نیست(از لحاظ مهندسی)

      پاسخ
      1. Madjid R8 V12 TDI le Mans
        سوابق: (6184 دیدگاه) ,

        پهلوون جون

        مکان مهم نیست.
        مهم دانش و توسعت که آلمانه.

        من اینجا 2 ساله حضور دارم
        از همون اول با مطالعه چیزی یاد گرفتم و در بحث با کاربران زاویه ی دیدم یک درجه هم عوض نشده.
        الان هم عوض نمیشه.

        دلایلی هم که میگی به نظرم خنده داره ولی وقت جواب دادن و توضیح دادن ندارم.
        5 تا کامنت شما میذاری 6 تا من فقط وقتمون تلف میشه
        .
        .
        .
        من بنتلی و رولزرویس رو ، روح و ذات آلمانی در کالبد انگلیسی میدونم.
        نظرم هم تا وقتی واقعیت ها تغییر نکنند تغییر نمیکنه.

        German Engineering

        پاسخ
        1. parker
          سوابق: (6184 دیدگاه) ,

          .
          پسرم، عزیز من ، هر کس هستی وقتت رو برای دیسلایک دادن به من با روش هایی که خودم حفظم تلف نکن.
          باور کن رو من تاثیر نداره. برو امتحاناتت رو بخون.

          من به لایک و دیسلایک احترام میذارم.
          دوستانی که به من دیسلایک میدن ، نظرشون برام محترمه و در کامنت های بعدیم تاثیر میدم.

          اما شما خیلی ضایع داری رفتار میکنی
          فقط 1 مورد:
          معین که یک دقیقه بعد از من کامنت گذشت، 19 نفر بهش لایک و دیسلایک دادن. به من 50 نفر !!! یعنی 30 نفر به این صفحه اومدن تا فقط به من دیسلایک بدن !!!
          لایک ها کاملا مطابقت دارند. هر دو حدود 20 تا.
          احتمال میدم من هم 5 تا دیسلایک داشتم. اما 30 تا دیسلایک مشخصه کار یک نفره.

          دوست ندارم دیسلایک های پدال بی ارزش بشن.
          چون نظر کاربران که مهم ترین بخش پداله رو نشون میدن.

          هر کسی هستی خواهشا به این قسمت از پدال رحم کن.
          خیلی راحت میشه متوجه کارت شد.

          من 2 ساله تو پدالم. حدود 6000 کامنت گذاشتم. خیلی چیز ها دستم اومده.

        2. KING 918
          سوابق: (1789 دیدگاه) ,

          مجید من چند باری بت دیس لایک دادم خیلی حال داد
          تو نمیری دیس لایک خورت ملسه ….. 🙂
          ولی جان تو اگه روش ( ساده ایی ) بلدی برا بیشتر از یه دیس دادن بگو من حال چند نفرو بگیرم …..

        3. Madjid R8 V12 TDI le Mans
          سوابق: (6184 دیدگاه) ,

          بده کینگ جان
          این حقته.
          منم اگه از کامنت کسی یدم بیاد دیس میدم.

          اما اینکه یک نفر چند تا دیس بده، دیس لایک رو لوس و بی ارزش میکنه.

  2. معین
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    لامصب دیسک ترمزش اندازه ی رینگ منه

    پاسخ
    1. حالا یکی
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      کجای کاری؟ فکر میکنم فقط دیسکاش به تنهایی قیمتش از ماشینت بیشتر باشه

      پاسخ
  3. 👍ReventОn
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    خسته نباشه از یه موتور 12 سیلندر اونم W شکل(سه تا موتور 4 سیلندر) اونم با توربو 700 تا کشیده بیرون!همینو میدادن به پول استار ولوو 1300 تا میکشید بیرون اونم با مهندسی بدون استهلاک! لامصب از دولیتری 480 تا کشیده بیرون

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (256 دیدگاه) ,

      خداوکیل چند سالته؟

      پاسخ
  4. الف.ی
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    عالیه ولی مثل هر بنتلی دیگری وزن زیاد نقطه ضعفشه.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    عاشق بنتلی ام، کاری با بقیه نداره فقط ماشینی میده که بقیه کمپانی ها 😮 🙏 اینجوری بشن .

    پاسخ
  6. بنتلی
    سوابق: (1202 دیدگاه) ,

    ببخشید حرفم ربطی ب موضوع نداره…امشب داشتم سریال پوارو نگا میکردم ،یه خودرو خیلی نظرمو ب خودش جلب کرد…منظورم همون خودرویی هس ک دوست پوآرو ک خودرو فعلیش لاگوندا هس سفارش داده بود و آخرش باهاش تصادف کرد…متأسفانه با این ک یه بار اسمشو گف ولی نتونستم دقیق بفهمم اسم اون خودروی فوق العاده زیبای ایتالیایی ک ظاهری شبیه بوگاتی داشت چیه!…گفتم شاید بعضی از دوستان بدونن چی بوده و من از اطلاعاتشون بهره ببرم…

    پاسخ
  7. Bavaria
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    خودروی فوق لوکس و با پرستیژی که به زور میخواد خودشو اسپرت کنه،داره ویژگی های کلیدیش رو فدای جنگ اسب بخار میکنه(البته چاره ای نداره)
    مثلا تریم داخلش،ی طراحی جا افتاده و سنگین که بزور با رنگ قرمز و طرح فیبرکربن سعی در اسپرت شدن داره.به نظرمن این خودرو، یه اشتباهه

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    عالی ، فقط طراحی داخلیش در حد و اندازه بنتلی نیست.

    پاسخ
  9. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (686 دیدگاه) ,

    با این که اگه پولش رو داشته باشم همه رو ماسل کار می خریدم، اما چه مهندسی توپی.
    فقط خدا کنه وزنش به زیر 2 تن رسیده باشه.

    پاسخ
  10. Amir amini
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    استون مارتین ونکوییش لایک
    بنتلی کانتیننتال جی تی دیس لایک

    پاسخ
    1. Amir amini
      سوابق: (102 دیدگاه) ,

      وای یعنی عشقم ونکوییش کمتر رای آورده خب یکم لایک کنید نه دیس لایک 😂

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    وای هرچی راجبه این ماشین بگی کمه ،بنتلی بهترین برند تاریخه، اینم که بهترین مدلشه
    😮😮😮😩😩😩☺️☺️

    پاسخ
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
      سوابق: (6184 دیدگاه) ,

      نه که ما مثلا متنفر شدیم !!

      پاسخ
  12. just bentley continental
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    دارم دیوونه میشم عجب ابهتی داره عالی ترین بنتلی که تا حالا دیدم 0 تا 60 مایلش 3.4 ثانیست 336 تا سرعت دیگه چی میخوای به نظرم بهترین کوپه لاکچری تو دنیاست لطفا این قدرم نگین بنتلی المانیه توی موتورw12 بنتلی حرف اول تو دنیا می زنه و درحال حاضر فک کنم پر فروش ترین برند لوکس اینگلیس هست و اگه نباشه فولکس واگن بد جور ضرر می بینه . فقط میشه گفت just bentley.

    پاسخ
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
      سوابق: (6184 دیدگاه) ,

      نمیتونه هم آلمانی باشه هم اصیل و با کیفیت ؟؟

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.