بنتلی

نگاهی عمیق‌تر به بنتلی بنتیگا

فضای حاکم بر بازار خودرو در امریکا در حال حاضر را این چنین می‌توان تصور کرد: همه جا بوی پول به مشام می‌رسد؛ سر و صدای زیادی در بازارها برپاست، تورم پایین آمده و «رکودِ بزرگ» رفته‌رفته در آینه‌های بغل خودروهای مردم محو می‌شود. در همین حال، کیف پول ثروتمندان در جیب‌شان سنگینی می‌کند. آنها تمایل زیادی دارند تا یک خودروی جدید برای خود بخرند و فریب خوشبختی خود را در مقیاسی بزرگ به جهانیان نشان دهند.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
در این میان، فرصت کاملاً مناسبی برای بنتلی است که دامنه‌های خود را در بازار گسترش دهد. در مأموریتی برای ارائه قدرتمندترین، خاص‌ترین و بیشترین پرستیژ در یک شاسی‌بلند، مدل جدید بنتلی بنتِیگا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که هیچ‌گاه یک پشته ماسه‌ای مانع از یک گردش صحرایی لذت‌بخش نخواهد شد. البته به نظر می‌رسد که دیگران نیز دنباله‌رو بنتلی در این زمینه باشند. طراحان این سبک از وسایل‌نقلیه در «لامبورگینی» و «مازراتی»، آمدن بنتیگا ۲۰۱۶ را تعقیب خواهند کرد و در همین حال، احتمال حضور رقبایی از «رولز رویس» و «آستون‌مارتین» بسیار زیاد است.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
طراحی
محصولات بنتلی همیشه خودروهای با ابهتی بوده‌اند، ولی بنتیگا در این زمینه استانداردها را فراتر برده است. این شاسی‌بلند با ارتفاع ۱۷۴۲ میلی‌متر خود، نزدیک به ۹ اینچ (۲۲۹ میلی‌متر) از هر بنتلی دیگری بلندقد تر است. سانگ یاپ لی (Sang Yup Lee)، که طراح ظاهر این خودرو بوده، فضای بزرگی برای نمایشی «قدرتمند، منحصر به فرد و دقیق» در این پروژه بنتلی در اختیار داشته است.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
بنتیگا در واقع، پیکره‌ای از «کانتیننتال» و «فلایینگ اسپور» است که در سایز بزرگ و با ارتفاع بلند آماده شده است؛ چهره‌ای که «چشم‌های بزرگ» در آن حکمرانی می‌کنند و جلوپنجره‌ای خشمگین که به توده مردم هشدار می‌دهد که عقب بایستند. خطوط کناری و عضلات برجسته در عقب، چرخ‌هایی را که ابعاد آنها بین ۲۰ تا ۲۲ اینچ متغیر است، در بر می‌گیرند. خط سقف و یک هاچ در عقب، زاویه‌ای بیشتر از پنجره جلو پیدا می‌کنند و در نتیجه، تمایل بنتیگا برای سرعت بیشتر را به تصویر می‌کشند. همچنین تلاش خستگی‌ناپذیر «لی» در توجه به جزئیات در عناصری چون طراحی چراغ‌های روشنایی روز به رنگ بدنه، شیب ماهرانه گل‌گیرهای جلو و همین‌طور دریچه‌های کناری با لوگوی B مشهود است. لوله‌های اگزوز این خودرو نیز آن‌قدر بزرگ هستند که می‌توانند برای یک اتوبوس غول‌پیکر «گری‌هوند» نیز مورد استفاده قرار گیرند.

شاسی
بنتیگا بر روی پلتفرم MLB از گروه فولکس‌‌واگن و مشترک با آئودی Q7 و مدل بعدی پورشه کاین ساخته شده و فاصله‌ محوری آن برابر ۲۹۹۲ میلی‌متر است. همچنین طول این خودرو به اندازه ۸۹ میلی‌متر از Q7 بیشتر است و به ۵۱۴۱ میلی‌متر می‌رسد. پوسته بنتیگا از جنس آلومینیوم است که بر روی یک استخوان‌بندی ترکیبی از آلومینیوم و فولاد قرار گرفته است. این در واقع، اولین کاربرد آلومینیوم در ساختار محصولات بنتلی است. این کمپانی در نقاطی برای مهاربندی فنربندی گازی در جلو، ساب‌فریم سیستم تعلیق عقب، ستون‌های چهارم بدنه (D-pillar) و سپر‌های جلو از آلومینیوم بهره برده است. به گفته بنتلی، این کار باعث شده تا حدود ۲۲۷ کیلوگرم از وزن ساختار خودرو کاسته شود و وزن کلی بنتیگا به ۲۴۲۲ کیلوگرم برسد؛ یعنی ۳۱۷ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پرچم‌دار «مولسان».

فنربندی‌های گازی یک سواری با اطمینان و همین‌طور، چهار تنظیم ارتفاع مختلف برای رانندگی فراهم می‌کنند. سیستم فرمان نیز با استفاده از یک دستیار الکترونیکی، نسبت‌های متغیری را در اختیار قرار می‌دهد. در این میان، یک مدار الکتریکی ۴۸ ولتی، میزان سختی محورهای ضدّ لغزش در جلو و عقب را تنظیم می‌کند. برای کنترل بیشتر در مسیرهای خارج از جاده، در نمایشگر بر روی داشبورد، مواردی از قبیل شیب، غلتش، پایداری چرخش چرخ‌ها، زاویه فرمان، ارتفاع از سطح دریا و جهت قطب‌نما نمایش داده می‌شود. ۸ وضعیت مختلف رانندگی، می‌توانند تمام شرایط رانندگی داخل و خارج از جاده و از جمله «علف‌های خیس» را پوشش دهند.

طراحی داخلی
خلوتگاه داخلی بنتیگا، می‌تواند بلافاصله چشم‌ها را به خود خیره کند. دارن دی (Darren Day)، طراح بنتلی در این کابین، بنای اصلی را بر کیفیت قسمت‌های دست‌ساز، کاربردی‌بودن و راحتی سرنشین قرار داده است. نگین‌هایی با عرض کمتر از ۲ میلی‌متر، پنل کنترل از تریم پیرامونی آن جدا می‌کنند. کنگره‌های روی سطح دکمه‌ها، حتی ظریف‌تر از ساعت‌های «رولکس» کار شده‌اند. در همین حال، بیش از ۱۲ قطعه چرم پرداخته شده و به یکدیگر دوخته شده‌اند تا پوشش صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت را تشکیل دهند. همچنین چوب‌های درخت گردو از مکان‌های از سراسر جهان جمع‌اوری شده و با عملیاتی چون پوسته‌برداری، فشرده‌سازی، سنباده‌کاری و پولیش، برای قرارگیری در داشبورد خمیده بنتیگا آماده شده‌اند.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
صندلی‌های نیمکتی استانارد ۳ نفره در عقب، این قابلیت را دارند که در مواقع لازم جدا شده و یا جمع‌شوند. ضمن اینکه یک آپشن ردیف سوم صندلی‌ها می‌تواند ظرفیت سرنشین بنتیگا را از ۵ به ۷ نفر برساند. به همین ترتیب، با استفاده از آپشن تنظیمات چهار سرنشینه، می‌توان بیشترین فضا را برای دو «تخت پادشاهی» در عقب (مشابه صندلی‌های جلو) فراهم کرد. همچنین یک آپشن پارتیشن ثابت نیز برای عقب درنظر گرفته شده است. تعداد ۹۰ ماژول کننترل مختلف می‌توانند برای نمایشگر لمسی، نمایشگر سر بالا، سیستم «دید در شب» و مجموعه‌ای گسترده از سیستم‌های دستیار راننده استفاده شوند. آنهایی که به تایپ‌کردن در جاهای مختلف علاقه زیادی دارند، احتمالاً بخواهند آپشن دو صندلی در عقب را انتخاب کنند؛ چرا که این آپشن با تبلت‌هایی همراه است که می‌توان آنها را از بنتیگا جدا کرد.

موتور
بنتلی این افتخار را دارد که تولید موتور جدید ۶ لیتری W-12 گروه فولکس‌واگن را برعهده گرفته است. زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های مکش و اگزوز، انژکتورهای به صورت مستقیم و پورت، و یک جفت توربوشارژر «بوش مال»، از جمله عوامل هستند که باعث شده‌اند که بنتلی بنتیگا قدرتی به میزان ۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۹۰۰ نیوتن‌متر داشته باشد. همچنین این کمپانی از زمان ۴ ثانیه‌ای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت خبر می‌دهد. در همین حال، برای بهبود شرایط مصرف سوخت، نیمی از سیلندرها در هنگامی که نیازی به آنها وجود ندارد، خاموش می‌شوند.

در مقایسه با تنظیمات ۲ در ۶ سیلندر در V-12، پیشرانه بنتلی در عرض ۴ سیلندر و در طول ۳/۵ سیلندر دارد؛ موضوعی که برای طراحی بهتری فضایی در زیر کاپوت انجام شده است. این نسل جدید W-12 به اندازه ۳۰ کیلوگرم نسبت به گذشته سبک‌تر است. البته جا دادن یک دوجین سیلندر، چهار میل‌سوپاپ و ۴۸ سوپاپ در یک جعبه، کار چندانی بزرگی نیست، ولی چیزی که دیگر خودروسازان را در ساخت موتورهایی با طرح عجیب و غریب W محدود می‌کند، مسیر طولانی‌ای است که اگزوز سیلندرهای داخلی باید تا خروجی از سرسیلندرها طی کنند. در نتیجه، گرمایی بیشتر از حدّ معمول به سیستم خنک‌کننده تحمیل شده و مصرف بهینه‌سوخت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
بنتلی در سال آینده برنامه دارد که تنها ۳۶۰۰ دستگاه بنتیگا بسازد و از این تعداد، یک‌سوم آنها راهی بازار امریکا می‌شوند. مشتریان این خودروی شاسی‌بلند لوکس، احتمالاً حداقل باید ۱۸۵ هزار دلار برای داشتن آن بپردازند. ولفگانگ دورهایمر (Wolfgang Dürheimer)، مدیرعامل بنتلی در زمینه جایگاه مدل جدید بنتلی در گروه فولکس‌واگن نسبت به پورشه کاین توربو S و لامبورگینی اوروس ۲۰۱۸ می‌گوید:

بنتیگاه سریعترین، لوکس‌ترین و خاص‌ترین شاسی‌بلند خواهد بود و این جایگاه آن است. هیچ‌ شاسی‌بلند دیگری این ترکیب منحصر به فرد را ارائه نمی‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بله ………. بطور رسمی نبرد در یک کلاس جدید استارتش زده شد ……. بنتیگا….. مرسدس میباخ …….. برادر رولزرویس ……… برادر عزیز تر از جانم لامبوی اوراس …….و بقیه دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hitler

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      با هشتاد هزار دلار میشه اسکالید خرید که چیزی از این کم نداره،و صد البته ابهتش هزار برابر این هس
      بنتیگا شبیه تاکسی های لندن هس(London Cab,Austin Tx4)

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. مهران

        ۲۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (191 ديدگاه)

        واقعا اسکالیدو به این جوجه اردک زشت ( لوکس و با اصالت) ترجیح میدم
        البته کسایی که ماشینو از رو قیمتش میسنجن اینو نمیفهمن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهروز

        ۲۲ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (35 ديدگاه)

        اسکالید در مقابل این سالار مثل موهاوی در مقابل لندکروزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hitler

          ۲۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (499 ديدگاه)

          قصد حمل بر مزاح بود دا؟هن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ANARSH

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بدک نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بنتلی سالها روی این پروژه داشت کار می کرد تا زمانی که شاسی بلند خودش رو بیرون میده، امکانات و تکنولوژی خیلی خوبی رو به مشتریان نشون میده، هر چند که پولش رو تمام و کمال میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. nissan

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ابهته یه شاسی بلند رو نداره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    با پوزش از همه
    دوستان موهاوی سوار راهنمایی کنین می صرفه یه وی شیش 2012 بگیریم یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    واقعا لوکس و اشرافی
    اما
    همچنان من نظرم اینه که بعضی برند ها مثل بنتلی ، رولزرویس و… فقط مختص بعضی کلاسهای خودرویی هستن.
    که البته این خودش یه حُسنِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali ayat

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    ظرافتی که تو این سلطنتی ها هست تو بنز و لکسوس و بی ام و نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (314 ديدگاه)

      کلا بحث بنتلی و رولز رویس جداست با بقیه برندا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. cvm

      ۲۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      درسته ولی خب دلیلش اینه که ماشینای انگلیسی ماشینای دست ساز و با تیراژ کم محسوب میشن و به همین خاطر قیمت خیلی بالاتری دارن و دقت زیاد در جزئیات در حالی که خیلی خودروسازی های دیگه انبوه سازن و این کارو نمیتونن با قیمت پایین تر انجام بدن.اگه کتاب های تاریخ طراحی صنعتیو خونده باشین میبینین که انگلیسی ها هنگام شروع پست مدرن زیاد زیر بار این مسئله نرفتن و سعی کردن توجه به جزئیات و سنت گراییرو با تیراژ بالا همراه کنن که نتونستن و به همین خاطره که خودروسازای آلمانی خیلی موفق تر از انگلیسیا شدن و خودروسازیای انگلیس عملا سودی نکردن چون خودروهاشون برای عامه ی مردم نبود ولی در غیر این صورت خیلی خودروسازیای دیگه هم میتونن با قیمت خیلی بالاتر به ظرافت و جزئیات ماشیناشون توجه کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. KING 918

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بنتیگاه سریعترین، لوکس‌ترین و خاص‌ترین شاسی‌بلند خواهد بود و این جایگاه آن است. هیچ‌ شاسی‌بلند دیگری این ترکیب منحصر به فرد را ارائه نمی‌کند. بله اگه پورشه برای کاین میخواست از یه موتور 12 سیلندر تازه با توربو شارژ استفاده کنه این عدد و ارقام خیلی فرق میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نيما

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    لطفا بخونید
    میدونم الان دیس میدین و اینم میدونم که خیلى اصالت توى این برند هست ولى واقعا داشبورد قشنگى ندارن بنتلى ها!!!!!
    و یه مورد دیگه که آلمانى ها خوششون میاد
    قطعا میدنید که طراحى و خیلى از کارها و … شرکت هاى انگلیسى مال خودشون نیس
    مثل رولزرویس و بنتلى و جگوار و رنجروور. که این رو با تحقیق بش میرسید و واقعاااا خیلى زشته
    یکى دیگه از زشتى ها این هست که ماشین اصلى ملکه انگلستان کادیلاکى مشابه ماشین اوباما هست!
    درکل میشه گفت صنعتى خودروسازى انگلستان انقدر که اسم در کرده نیس (واقعا نیس هاااا)
    و فقط از مهندسى هاى اولیه شون چیز اندکى مونده.
    راستى یه مورد دیگه که داییم اشاره کرد(ساکن انگلستان) گفت که مردم انگلیس بیشتر ترجیح میدن بنز و bmw سوار بشن تا جگوار و رنجرور به علت آمار خرابى و هزینه نگهدارى بالاتر حتى بالاتر از bmw! دیگه ببینین چى میشه.

    امیدوارم درباره گفته هاى من تحقیق کنید و بعد نظر بدین.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. KING 918

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دوست عزیز نیما جان من دیس لایک نمیدم ولی میخوام از اشتباه در بیایی اینکه میگی بنتلی و … داشبورد قشنگی ندارن که سلیقه شماست بحث علمی یا تایید شده نیست خیلی ها براشون این داشبورد زیباست وکیفیت به کار رفته در این خودرو ها مثال زدنی و تکه کافیه داشبورد بنتلی شاسی بلند 2015 رو نگاه کنی حالا از اینا که بگذریم فرمایش میکنی که خودروسازى انگلستان انقدر که اسم در کرده نیس فقط کافیه به مکلارن P1 یه نگاهی بندازی یا مکلارن F1 …….دیگه نمیگم از مکلارن چون کاملا تایید شده ست یه نگاهی به استون ماتین وان 77 بنداز و خیییییلی خودرو های دیگه تا به کل نظرت عوض شه ………………..
      البته نظر شما برای من محترمه فقط خواستم یه راهنمایی کرده باشم داداشه گلم
      ارادت………….KING 918

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نيما

        ۲۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        بله داشبورد و کلا بحث طراحى سلیقه هست (من طراحى بنتلى و رولزرویس رو نمیپسندم وبه خودم ربط داره)من از کیفیت اینا حرف نزدم(شکى نیس که عالیه)
        خودرو سازى انگلستان فقط محدود به مکلارن نمیشه وقتى میگن صنعت خودروسازى شامل تمام موارد میشه و توى همه زمینه ها یعنى صنعت خودروسازى قویه که هم بتونه اسپورت و هم تراک و هم ماشین شهرى و هم اس یو وى و … رو تولید کنه.(هنرى که آلمان ها و آمریکایى ها و ژاپنى ها دارن ولى انگلیسى ها ندارن)
        اون استون مارتین فققققط ٧٧ تا تولید شده!!! این که معیار نشد!

        عزیزى داداش(دیس لایک هم میدادى قطعا ناراحت نمیشدم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. P.G

      ۲۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      جهت استحضار شما دوست عزیز و دایى گرامیتون باید عرض کنم که اتفاقاً ملکه ى انگلیس سه رولزرویس و دو دستگاه بنتلى داره و اتفاقاً در سال هاى اخیر خودروى اصلیش که بیشتر ازش استفاده کرده همون دو دستگاه بنتلى هستن،این هم لینک هاش:
      http://www.royal.gov.uk/TheRoyalHousehold/Transport/Cars.aspx
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Car_Queen_Elizabeth_II_wedding_Prince_William_Kate_Middleton.jpg
      http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/12/30/article-1103028-0051451200000258-908_468x286.jpg
      من خودم عاشق کادلاکم اما در هرصورت باید از بیان کذبیات چه دانسته باشه چه ندانسته بپرهیزیم،البته اگر میخواهید بگید که چون داییتون اونجا ساکن هستن فلان میگن و بهمان میفرماین دیگه حرفى باقى نمیمونه جز اینکه فرمایششون متینه!
      در رابطه با بنتلى و آلمانى ها هم قبلاً زیاد صحبت کردم،حقیقتش دیگه حوصله تکرارش رو ندارم و یه جورایى قلم فرساییه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نيما

        ۲۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        ملکه انگلیس یک دستگاه کادیلاک مشابه ماشین اوباما هم داره من با بقیشون کارى ندارم(قطعا به دلیل اصالت و میهن پرستى خودرو ملى خودشو سوار میشه)
        مدرکش هم ایشالا پیدا کنم میزارم.
        طراحى بنتلى ها و موتور هاشون مال BMW هست.
        اینم مدرک :
        http://www.pedal.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/arrow-picture-bentley-exp-10-speed-6-german-design-awards/

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. 1997

      ۲۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      بخش اول کامنت شما، سلیقه ای هست و هر شخصی نظرش متفاوت هست.
      بخش دوم زیاد متوجه نشدم طراحی ها و خیلی کار ها مال انگلیس نیست پس مال کجاست؟ رولزرویس موتور اش فکر کنم ساخت BMW هست و در مدرن کردن طراحی محصولاتش دخالت داره. بنتلی هم طراحی هم موتورش هم مال خودشه البته فکر کنم جگوار و لندروور هم فقط مال تاتا موتورز هست و این کمپانی هیچ دخالتی در هیچ زمینه ی به جز سرمایه گذاری نداره. حداقل من اینطور فکر می کنم.
      بخش سوم ماشین اصلی ملکه الان یک کاری سلطنتی و یک بنتلی با شیشه های بزرگ هست و من تاحالا ندیدم سوار کادیلاک مشابه اوباما بشه.
      بخش چهارم صنعت خودروسازی انگلیس خوب نیست بر برعکس اسمی که در کرده. ببخشید جوایزی که انگلستان و کمپانی هایی مثل آستون مارتین و رولزرویس و… در زمینه های مختلف گرفته چیه ؟ مهندسی انگلیسی هم که واقعا یکی از بهترین ها در دنیاست. اگه نبود الان آستون و رولزرویس و لندروور و بنتلی و مکلارن … وجود نداشتن.
      بخش آخر کمپانی های انگلیسی همیشه ماشین های لوکس و خاص و گرون میزنه حداقل الان و در برابر در کمپانی بنز و بی ام و که در چندین مدل و قیمت ماشین دارن. هزینه های نگهداری از بنز و بی ام و از انگلیسی ها بیشتر نباشه کمتر نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نيما

        ۲۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        منم نگفتم همه بگید زشته (من نمیپسندم)
        بله مال آلمانه(مدرکش رو بالا گذاشتم)موتورش هم که توى سایت پدال براى یکى از بنتلى ها اشاره شد که مال bmw هست
        این که یه شرکتى با این اصالت براى طراحى و ساخت و طراحى موتور از یه کشور دیگه استفاده کنه ضعف اون شرکت حساب میشه(با همکارى فرق میکنه:همکارى یعنى تبادل ولى این یک طرفه هست)
        ایشالا مدرک کادیلاک ملکه رو نشونتون میدم
        اون جوایزى که گرفته باید نسبت به بقیه برند ها سنجیده بشه من مطمئنم بنز و BMW و کادیلاک و تویوتا بیشتر جایزه گرفتن.
        مهندسى انگلیس با مهندسى خودروسازى انگلیس فرق میکنه!
        همون بالا گفتم فرق انگلیسى با بقیه کشور هاى خودروسازى بزرگ توى این هست که اونا توى همه زمینه ها موفقن نه فقط لوکس سازى
        میتونى برى تحقیق کنى توى سایت هاى فروش ماشین ها
        من بنتلى رو c-e کلاس مقایسه نکردماااا!
        من جگوار رو مثلا با بنز مقایسه کردم .اگر بخوام مقایسه کنم بنتلى رو با میباخ مقایسه میکنم.
        مورد دیگه سر کیفیت هست که طبق آمار:
        توى آمریکا از ٣٠ برند قابل اعتماد ١ دونش انگلیسى نیس!
        همه ژاپنى و آلمانى و آمریکایى و کره اى هستن.
        و مورد دیگه اگر میخواى لندروور رو به رخ بکشى که اون خودش تقلیدى از جیپ ویلیز هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. great britain

          ۲۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          نیما جان این مطلب کمی قدیمی هست ولی بخونی بد نیست.http://forum.iranvij.ir/forum132/thread186275.html بعدشم توی همون آمریکایی که مثال میزنی فروش خودروهای لندروور نزدیکه نود درصد رشد داره. تازه توی همون آمریکا خودروهای مکلارن پیش فروش نشده به فروش میرسه. این یعنی این که به مهندسی بریتانیا اعتماد دارن. همیشه هم طراحی خودرو های بریتانیایی جوایز زیادی گرفته. توی بخش فروش هم برو یه نگاهی بنداز متوجه رشد قابل توجه سود این خودروسازها میشی.خودروی مورگان آئرو 8 که از نظر من شاهکار محسوب میشه. کاترهام-رادیکال، اریئل و…در هیچ کشور دیگه ای با این تعداد کارخانه کوچک اتوموبیل سازی روب هرو نمیشی اریئل اتم(Ariel Atom) مدل نام آشنای اریئل است که رکورد سرعت در فضای بسته را شکست، بی ای سی مونو(BAC Mono) مدل استثنایی دیگری است که در همین کشور متولد شد و سه چرخه یا تری ویلر(3Wheeler) مورگان اعجوبه ای است که همه را غافلگیر کرد. اگرهم میبینی خودروسازان بریتانیایی توی یک زمانی ورشکست شد وکلی اتفاق های دیگه به خاطر سیاست های تاچر بود نه چیزه دیگه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. نيما

        ۲۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        مورد دیگه این که اینطورى که از پست اولم مشخصه تعداد افراد موافق و مخالفم یکیه پس یعنى خیلى ها هم با نظر من موافقن!
        شما براى درآوردن آمار فروش خودروى ملى مثل جگوار و … توى انگلیس میتونى به سایت هاى فروش خودروشون رجوع کنى که به این نتیجه میرسى که فروش فورد و بنز و بى ام دبلیو از محصولات داخلیشون بیشتره و این نشان از این هست که مردمشون این هارو به خودرو هاى داخلیشون ترجیح میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Ashkan

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    hامارشو کار ندارم ولی با فیسش حال نمیکنم
    من واقعآ چهر اسکالید و به این ترجیح میدم بقیه پولش هم میزارم تو جیبم
    با این که اسکالید اشرافی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Erfan

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    باید منتظر باشیم ببینیم امپراطور بنز چیکار میکنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. titan

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    برادر من تو شاسی بلند که نباید جای قاشق چنگال باشه هر ماشینی کاربری خاص خودش رو داره مثلا فکر کنی با این برید افرود اصلا برای افرو ساخته نشده اخه کی 5000000 دلار میده واسه افرود با این برند با این پول میشه ..
    بتنلی=لندکروز -لندکروز پرادو-لندروور رنجروو اسپورت-نیسان پاترول 2015 -کادیلاک اسکالید ای ال پلاتینوم خرید …انتخاب با شماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسين

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    افاده ها طبق طبق … بعضی از این کامنتها رو که میخونم هم خنده ام میگیره و هم تعجب میکنم از اینکه اینهمه ادعا از کجا میاد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. farzad sportage

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خودروی بسیار خوبی است اما به نظر من BMW X6M یه چیز دیگس و از بین تمام SUV ها x6 رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. farzad sportage

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    سریع ترین!
    تو یه ویدیو که توی ایران هم بود یهx6رو دیدم که با یه پانامرا توربو اس ریس میدادن x6 از پورش برد با سرعت 310 کیلو متر!،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۲۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      نه داداش اشتباه دیدی پانامرا توربو اس نبوده احتمالا 4s بوده داداشه گلم پانامرا توربو اس با شتاب 3.4 و حد اکثر سرعت بیش از 320 با فراری 458 مقایسه اش میکنن حتی تو شتاب تسلا که خیییلی خوفه رو قورت داده شما میگی x6 ……………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. کاسپین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چهره‌ای که «چشم‌های بزرگ» در آن حکمرانی می‌کنند و جلوپنجره‌ای خشمگین که به توده مردم هشدار می‌دهد که عقب بایستند … زیبا بود …

    در نوع خودش و برا سال 2015 اتوموبیل تحسین برانگیز و رویائیه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. گهرخاني

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در اول این مقاله خبر از وضع خوب اقتصادی مردم آمریکا گفتید بله تمام اقتصاد دانان برجسته دنیا هم وضع اقتصادی امریکا رو خوب توصیف میکنند و آن را در مسیری درست و راهی روشن میبینند الا رسانه ملی ما که همه روز میخواد بگه مردم امریکا در وضع اسفناکی هستنند و سرپوشی بزاره بر وضعیت اسفنام مردم خودش درسته این موضوع خارج از مبحث بود ولی خواهشا نشان دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. adel

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    به نظر من مقایسه بنز و bmw و غیره با این ماشین از پایه اشتباهه چون کلاس کاری این شرکت ها با بنتلی و رولزرویس متفاوته
    در کل می خوام بگم هر کس نظری داره ولی اینکه ندانسته درمورد یک کمپانی نظر بدین کار اشتباهی هست مگر اینکه با مدرک باشه.
    این ماشین رو میشه ستایش کرد به خاطر ظرافت در طراحی همین و بس…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا