تا چند ماه دیگر، قوای محرک پلاگینهیبرید جدید بنتلی در هر سه مدل کانتیننتال، فلاینگ اسپور و بنتایگا جایگزین موتور W12 خواهد شد.
آخرین نمونهٔ پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنتلی تابستان امسال از خط تولید خارج خواهد شد اما خبر خوب اینکه برند بریتانیایی این موتور را با یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جایگزین خواهد کرد که قدرت بیشتری دارد. بنتلی این قوای محرکه را با نام اولترا پرفورمنس معرفی کرده و بهزودی آن را روی هر سه محصول خود یعنی کانتیننتال، بنتایگا و فلاینگ اسپور نصب خواهد کرد. هرچند فعلاً جزئیات زیادی در مورد این قوای محرکه اعلام نشده است اما قطعاً نسخهای از همان پیشرانهٔ V8 توئین توربوی پلاگینهیبریدی گروه فولکسواگن است که در خودروهایی مثل پورشه کاین و لامبورگینی اوروس SE دیدهایم.
به گفتهٔ بنتلی، این قوای محرکه ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و قویترین پیشرانهای محسوب میشود که تاکنون در یک بنتلی تولیدی جادهای ارائه میشود. قدرت این پیشرانه ۹۰ اسب بخار از W12 قبلی بیشتر است و با توجه به ویدئویی که بنتلی منتشر کرده است، صدای بسیار جذابی هم دارد. هرچند هنوز از گشتاور این قوای محرکه خبر نداریم اما به گفتهٔ بنتلی، عددی چهاررقمی خواهد بود که این یعنی باید انتظار حداقل ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم. بنتلی همچنین وعده داده است که حداکثر گشتاور این پیشرانه در محدودهٔ دور موتور گستردهتری نسبت به موتور W12 قبلی ارائه میشود.
سازندهٔ بریتانیایی فعلاً در مورد ظرفیت باطری قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدید خود حرفی نزده اما گفته است که این سیستم امکان پیمودن تا ۸۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم خواهد کرد. بااینحال، مشخص نشده که چنین بردی در کدام خودرو ارائه میشود. این عدد میتواند متعلق به کانتیننتال باشد که از دو خودروی دیگر بنتلی سبکتر است زیرا لامبورگینی برای اوروس هیبریدی جدید برد تمام الکتریکی تنها ۶۰ کیلومتری را ذکر کرده است.
کسانی که خواهان پیشرانهٔ W12 هستند تنها چند ماه برای خرید فرصت دارند زیرا پسازآن تمام محصولات بنتلی هیبریدی خواهند شد. بااینحال، فعلاً خبری از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی نیست زیرا بنتلی اخیراً اعلام کرده است که در واکنش به کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، برنامههای خود برای ساخت مدلهای تمام الکتریکی را عقب میاندازد.
علی جردن
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از ویژگی های خودرو لوکس داشتن موتور خاصه
این موتور جدید ۸ سیلندر اگر یک ملیون اسب بخار داشته باشه هبچ وقت جای موتور غول W12 نمیگره
تصور فراری لامبورگینی و رولزرویس و بنتلی و آستون مارتین با موتور زیر ۱۰ سیلندر دشواره
Mercedes
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳همینه دیگه
تا ابد میخواین تو کامنتا اینو بگین؟
سال ۲۰۵۰ پیر شدیم ، همچنان تو پدال ، نه موتور های هیبرید و برقی جای موتور ۱۲ سیلندر رو نمیگیرن
کاریش نمیشه کرد دیگه
*** لذت ببر
هرچند موتور خیلی مهمه و جذابه
ولی همه چی موتور نیست
Joker
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بااینحال، فعلاً خبری از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی نیست زیرا بنتلی اخیراً اعلام کرده است که در واکنش به کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، برنامههای خود برای ساخت مدلهای تمام الکتریکی را عقب میاندازد😂 ما میگیم تا انقراض کامل الکتریکی ها زمان زیادی باقی نمونده یه عده شکم خالی نه میارن،در مورد این انجین هم بگم کار بسیار خوبی کرد چون در هر حال انجین ۸ سیلندر فولکس واگن یکی از بهترین انجین های تاریخ خودروسازی هستش و چیزی کم از ۱۲ سیلندر نداره…
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳کمپانیای خودروسازی و تامین کننده های قطعات روی تقاضای آینده ماشینای برقی که کم شده ریسک نمیکنن چون همین کم شدن و روند کند تقاضای جهانی واسه ماشینای برقی مطمئناً میتونه باعث دردسرای بزرگی مثل ورشکستگی بشه ……….. حتی جنرال موتورز هم هدفهای تولید ماشینای برقیشو بخاطر افت تقاضا کاهش داده
R@min
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳موتور FSI V8 جایگزین مناسبی برای نمونه های W شکل هست، احتمالا در جانشین اوراکان هم همین موتور استفاده کنن و یک دهه آینده موتور شماره فولکس خواهد بود.
با جایگزینی این موتور باز هم هزینه ساخت محصولات گروه فولکس کمتر میشه و با وجود امثال کاسورث هم دیگه خبری از ابداعات دیوانه وار زمان فردیناند پیک هم نخواهد بود. باز هم ساختار V موند و همه رفتن.
khashayar0
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳رامین زاویه بین سیلندرهای ساختار انجین v چقدر باشه بهتره؟
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳گذاشتیش تو امپاس 😂
! i M α η δ υ α R
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
! i M α η δ υ α R
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳khashayar0 جان :
تا رامین و یا دیگر دوستان درست تر و کامل تر پاسخت رو بدن بگم که فکر می کنم سوالت کلیه …
بستگی داره به تعداد سیلندرت و نیازت و هدفت از طراحی و تعریفت از راندمان …
بین علما سر 60 و 65 و 90 درجه از قدیم اختلاف بوده …
اما در نهایت بسته به تعداد سیلندرت باید دنبال زاویه بهتر گشت …
یه بابایی می گفت بهترین زاویه برای V6 همانا 60 درجه می باشد …
برای V8 همانا 90 درجه …
و برای V12 هم زاویه 65 درجه بهترین انتخاب هست …
اما باز هم قطعیتی نداره و مثلا مازراتی برای MC20 زاویه 90 درجه رو انتخاب کرده …
اما فکر کنم زاویه 65 درجه به جوابی که تو توی ذهنت دنبالشی نزدیک تر باشه ، چون در فراری انزو و مازراتی MC12 زاویه 65 درجه استفاده شده و می دونم MC12 زیر فشار مسابقه 50000 کیلومتر کارکرد رو ثبت کرد و هیچ قطعه ای از انجینش هم تعمیر و یا تعویض نشد ( به گواه بارتولینی راننده تیم مازراتی و 3 قهرمانی هم آورد ) …
باز هم دوستان اگر جایی غلط غلوط گفتم لطفا تصحیح کنند …
سپاس …
R@min
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۹۰ درجه بهترین بازدهی رو داده و تمام موتورهای هشت سیلندر ۹۰ درجه هستن و موتورهای شش سیلندر هم اکثرا ۶۰ درجه هستن.
بهترین تعادل و توزیع گرما تو این درجات بدست میاد.
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳👍👍👍👍
khashayar0
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ممنون رامین خان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بنتلی دختره رولزرویس هم پسره و شوهرشه
هوشنگ بایی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای joker شکم سیر یعنی شما یه نفر عقلتون از تمار شرکتهای خودرو سازی که هزاران میلیارد روی خودروهای برقی سرمایه گذاری کردن ,بیشتره ،نکنه واقعاًjoker،،!!
! i M α η δ υ α R
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳{{{{ … زیرا بنتلی اخیراً اعلام کرده است که در واکنش به کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، برنامههای خود برای ساخت مدلهای تمام الکتریکی را عقب میاندازد . }}}
آخ ببینم اون روزی رو که سیاست ، از صنعت خودرو کشیده بیرون و دوباره درونسوزهای خوش صدا نعره بزنن و گوش اتوبان ها و جاده ها رو کر کنند …
از دور فقط صدای داون شیفت 8 و 10و 12 بشنویم …
اون روز دیگه سشوار و جاروبرقی فقط برای بهداشت و نظافت ، استفاده خواهد شد …
آفتاب طلوع خواهد کرد حتی اگر ما نباشیم …
رامتین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا آلمان چیه که لوکس ترین خودروساز دنیا هم موتورشو از اون میگیره. جگوار و آستون هم به نوعی همین کار را میکنند. به عبارتی بهترین موتورهای دنیا را ژرمن ها میسازن و البته در کنار فراری. از طرف دیگه بهترین گیربکس ساز دنیا نیز ZF آلمان هست.
Ahmad
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳((واقعا المان چیه که لوکس ترین خودروساز دنیا هم موتورش رو از اون میگیره)) ببین رامتین جان این بر میگرده به طراحی ماشین و هنر و توجه به جزئیات خوب الان شما اس کلاس المان رو بزار کنار رولزرویس انگلیس اونوقت میبینی که کاراکتری که رولزرویس داره بنز نداره پس در واقع المانی ها تو فنی کارشون خوبه انگلیس تو طراحی پس ترکیب این دوتا میشه بهترین ماشین برای ثروتمندان
کامران
۱ تیر ۱۴۰۳عالی بود پدال، مرحبا🤙🤙🤙👏👏👏👏 من عاشق عکس پیشرانه خودروهای جدید هستم!!