اسمارتمرسدس بنز

برابوس Ultimate 125 هم‌قیمت پورشه 718!

برابوس در نمایشگاه ژنو امسال از محصولی جدیدی بر پایه اِسمارت فورتو (Fortwo) بنام Ultimate 125 پرده برداشت که همان‌طور که از نامش برمی‌آید یک نسخه تقویت‌شده و تولید محدود از کوچک‌ترین خودروی کوچک دنیاست.

brabus-smart-fortwo-125-1
اولین چیزی که این کوچولوی آبی‌رنگ جذاب را در مرکز توجه هر شنونده‌ای قرار می‌دهد برچسب قیمت ۴۹,۹۸۰ یورویی (حدوداً ۵۲,۸۰۰ دلاری) برای مدل کوپه و ۵۲,۸۰۰ یورویی (۵۵,۸۰۰ دلاری) برای گونه کانوِرتیبل در بازار آلمان است که با بهای پایه پورشه ۷۱۸ کیمن و باکستر (به ترتیب ۵۱,۶۲۳ یورو و ۵۳,۶۴۶ یورو) برابری می‌کند!

brabus-smart-fortwo-125-2
اگر فکر می‌کنید کسی چُنین مبلغی برای یک فورتو نمی‌دهد، باید بگویم برابوس از ۱۳ سال پیش تا به امروز نسخه‌های تولید محدود مختلفی از اسمارت را به فروش رسانده و طبیعتاً این بار هم مشتریان خاص خودش را خواهد داشت. اولین اسمارت برابوس سال ۲۰۰۴ میلادی با نام Ultimate 101 متولد شد و طی سال‌های بعدی مدل‌های دیگری شامل Ultimate 112، Ultimate R، Ultimate Style و نهایتاً Ultimate 120 روی کار آمدند.

brabus-smart-fortwo-125-3
عدد ۱۲۵ در انتهای نام محصول جدید بر دو نکته دلالت می‌کند: یکی بیشینه قدرت ۱۲۳ اسب بخاری (۱۲۵ PS)؛ دیگری تیراژ تولید کلی این نسخه.

تمامی نمونه‌ها رنگ اختصاصی آبی گلاکو (Blu Glauco) بر تن دارند. کیت بدنه هم با نمونه عریض‌تری شامل گلگیرهای پهن، آپرون جلو، دیفیوزر عقب، رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های پرفورمنس با ابعاد ۲۰۵/۳۵ در جلو و ۲۳۵/۳۰ در عقب جایگزین شده که مجموعاً نمای متفاوت و هجومی‌تری به فورتو بخشیده‌اند.

brabus-smart-fortwo-125-5
داخل اتاق هم اکثر قسمت‌ها شامل داشبورد، بخش‌های از غربیلک فرمان، صندلی‌ها، حاشیه کف‌پوش‌ها، قسمت‌هایی از پنل درب‌ها و داشبورد با چرم فیروزه‌ای کار شده است. تمامی موارد سفارشی قابل انتخاب برای فورتو، در این نسخه به‌صورت استاندارد وجود دارند و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست! همچنین پدال‌های فولادی (ضدزنگ) و کف‌پوش‌ها نیز به نورپردازی داخلی مجهز هستند.

آخر از همه به بخش فنی می‌رسیم. برابوس Ultimate 125 نمونه تقویت‌شده پیشرانه ۰.۹ لیتری با خروجی ۱۲۳ اسب بخار را ارائه می‌دهد. شتاب اولیه ۹.۲ ثانیه به طول می‌انجامد و سقف سرعت به‌صورت الکترونیکی در ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علی سویل

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    البته که هیچ کمپانی نمیتونه پورشه باشه وگرنه پورشه میشد نقل قول از بزرگان پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      با قیمتش کاری نداره ولی از این فسقلی این اسب بخار واقعا باریک داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. GT

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    درسته که قیمتش بالا به نظر میاد ولی در نظر بگیرید که برابوس تغییرات قابل توجهی اعمال کرده تو این ماشین که کمم نیستن و این برا برابوس هم هزینه داشته از طرفی فقط 125 تا از این ماشین تولید میشه.پس باید برا برابوسم بصرفه وگرنه سودی نمیکنه که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ME84

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    یه جمله قابل تامل از وارن بافت، سرمایه دار بزرگ آمریکایی :
    پول چیزیه که شما پرداخت میکنید، ارزش چیزیه که شما بدست می آورید.
    بنظرتون این ماشین ارزش پولی رو که پرداخت میکنین رو داره؟
    به نظر من: به هیچ وجه
    نظر بقیه دوستان هر چی باشه محترمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    فورد هم از موتور یه لیتری ۱۲۳ اسب و بالاتر میگیره اخه این چه قیمت فضایی هست در جواب gt هم اگه برای برابوس صرف نمیکنه خوب چه اصراری داره حتما تولید کنه این ماشین رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اون دیگه کار تیونر کاردرست برابوس…همونطور که تو متنم اشاره شده تا الان هر نسخه از اسمارت فروش داشته و مشتریای خودشو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا