مرسدس بنز

فضا، فضا و فضا! بررسی مرسدس بنز E کلاس استیت 2016

محفظه‌ی بار بزرگ و کابینی گران‌بها جذابیت زیادی را به مرسدس بنز E کلاس استیت بخشیده است.

Mercedes E-Class Estate 2016
Mercedes E-Class Estate 2016
از مرسدس بنز S کلاس گرفته تا سدان کوچک‌تر کلاس C و البته E کلاس، همگی در جنبه‌های مختلف از خودروهای موردعلاقه‌ی ما هستند. هم‌اکنون ما این شانس را داشته‌ایم که نسخه‌ی استیت E کلاس را بیازماییم و داستانی مشابه نیز اینجا برقرار است.

Mercedes E-Class Estate 2016
E کلاس استیت همیشه رقبایی چون آئودی A6 آوانت و ب ام و سری ۵ تورینگ را در مقابل خود دیده اما هم‌اکنون رقیبی دیگر نیز از راه رسیده و نام آن ولوو V90 است. این سوئدی خوش‌نام واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داده و دارای کابینی با حس گران‌بها، کاراکتری آرام‌بخش و بدنه‌ای کاربردی است.

Mercedes E-Class Estate 2016
خب به E کلاس استیت خود می‌پردازیم. اول از همه باید به صندوق بار بزرگ خودرو اشاره کنیم. این محفظه دارای حجم ۶۴۰ لیتری است و با خواباندن صندلی‌ها حجم آن به ۱۸۲۰ لیتر افزایش می‌یابد. این مقدار فضا ۸۰ لیتر بیشتر از ولوو V90 و ۱۰۰ لیتر بیشتر از برادر سدان E کلاس است. البته باید گفت که به لطف کف مسطح، عدم وجود لبه‌ی صندوق بارگیری و حضور درب پشتی وسیع این مقدار فضا بسیار قابل‌استفاده‌تر است.

Mercedes E-Class Estate 2016
فضای زیادی در صندلی‌های عقب نیز وجود دارد بنابراین هیچ مشکلی از بابت گردش خانواده در روزهای تعطیل وجود ندارد. صندلی‌ها به‌صورت تخت خوابانده می‌شوند بنابراین اشیای طویل‌تر به آسانی می‌توانند حمل شوند.E کلاس استیت خیلی جادارتر از ولوو نیست اما شکی وجود ندارد که مرسدس ما بسیار کاربردی و تطبیق‌پذیر است.

Mercedes E-Class Estate 2016
طبق رویه‌ی این روزهای مرسدس، کابین خودرو برجسته است. به‌طور باورنکردنی‌ای این کابین خوش‌ساخت احساس می‌شود و مواد باکیفیت و با حس گران‌بها در همه‌جا بکار رفته و طراحی سطح بالای آن کابین هر رقیبی را از مد افتاده نشان می‌دهد. کابین واضح و ساده‌ی ولوو V90 نیز خوب است اما مرسدس نسبت به آن برتری دارد.

صندلی‌ها و موقعیت رانندگی عالی بوده و حمایت زیادی را از شما به عمل می‌آورند.

Mercedes E-Class Estate 2016
همانند برادر سدان، راحتی کابین با سواری مناسب درهم‌آمیخته است. خودروی حاضر در تست همچنین از سیستم تعلیق بادی سفارشی سود می‌برد بنابراین ما قضاوت نهایی خود در رابطه با سواری این خودرو را تا زمان رانندگی در آسفالت‌های مخملی انگلستان به تعویق می‌اندازیم. در سرعت‌های بالا مقدار بسیار کمی صدای باد و جاده به گوش می‌رسد البته این صدا بدتر از برادر سدان نیست. تنها مشکل ما از نظر آسایش به پیشرانه ۲ لیتری دیزل E کلاس استیت مربوط است.

Mercedes E-Class Estate 2016
در دورهای پایین با وجود گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر تقریباً صدایی از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی به گوش نمی‌رسد اما با فشردن پدال گاز به ذات آن پی می‌برید. نسخه‌ی ۶ سیلندر E 350d روان‌تر است اما خب از مصرف سوخت ۴.۲ لیتری پیشرانه‌ی کوچک‌تر نیز نمی‌توان گذشت.

Mercedes E-Class Estate 2016
پیشرانه‌ی ۲ لیتری قطعاً به حد کافی قدرتمند است و E کلاس استیت را در ۷.۷ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. گیربکس ۹ سرعته ی عالی خودرو تعویض‌های نرمی داشته بنابراین شاهد بهترین و راحت‌ترین سواری با این خودرو خواهید بود.

Mercedes E-Class Estate 2016
در بحث جذابیت و درگیر شدن در رانندگی نیز باید گفت که استیت ما خوب است البته به اندازه‌ی سری ۵ تورینگ هیجانی نیست. فرمان خودرو فاقد حس بوده و در پیچ‌ها E کلاس استیت تاب می‌خورد. البته تفاوت‌های دینامیکی بین نسخه‌ی استیت و سدان بسیار کوچک است و از پشت فرمان هر دو گونه حس کاملاً یکسانی دارند.

تجهیزات استاندارد مدل سطح پایه‌ی SE نیز چشمگیر و برجسته است که از آن جمله می‌توان به سیستم ناوبری، چراغ‌های جلوی LED، درب پشتی برقی، دوربین پشتی، نورپردازی کابین، صندلی‌های گرم شونده، رادیوی DAB و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی اشاره کرد. با انتخاب سفارشی سیستم تعلیق بادی و صفحه‌نمایش بزرگ شما صاحب یکی از راحت‌ترین، کاربردی‌ترین و لوکس‌ترین استیت های بازار خواهید شد.

Mercedes E-Class Estate 2016
مرسدس بنز E کلاس استیت هر چیزی را که شما از یک خودروی کاربردی با فضای زیاد انتظار دارید برآورده می‌کند. این خودرو بسیار کاربردی بوده و بزرگ‌ترین محفظه‌ی بار را در کلاس خود داراست و درعین‌حال راحت و آرام است و یکی از بهترین کابین‌های خودرویی در این بازه‌ی قیمتی را ارائه می‌کند. این خودرو راننده‌های حرفه‌ای را به وجد نمی‌آورد اما هنوز هم سواری خوبی داشته و تکنولوژی‌های زیادی را نیز با خود به همراه دارد.

مشخصات مرسدس بنز E 220d SE استیت

قیمت: ۳۷۹۳۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل
قدرت/گشتاور: ۱۹۴ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۹ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmadreza

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوهفته پیش دوبی بودم رفتم نمایندگی بنز e کلاس جدید رو کنار قدیمی گذاشته بود از اون که فکر میکردم هم خوشگل تر بود لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      این کامنت دوستمون پاسخ به خیلی ها بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        از نزدیک جلوش خیلی ابهت داره ولی چراغای پشتش خیلی گیج میزنه. کافیه پشت این رو با نسل قبلی و چراغ های جواهر نشون اون از نزدیک دیده باشین!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کامیاب

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          ناو آمریکایی بیا یه تبدیل واحدی انجام بده یکم فحش بدیم به خودروسازا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          37935 پوند میشه 174501000 تومن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. 4x

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    در هر کلاسی که خالق خودرو وارد بشه انتخاب غیر از خالق در اون سگمنت حرام مطلق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    به قول جیمز می : “هنوز هم یک مرسدس بنزه” ( با کمی تلخیص البته!) . اگر چه که مدل سدان E کلاس رو بیشتر می پسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      همه کلاس هاش ناز
      کلاس اس خیلی حرفه ای

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mehran911

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    خیییلی عالی
    E کلاس که لقب پیشرفته ترین سدان فول سایز تاریخ رو در زمان معرفی کسب کرد
    طراحی خارجی این خودرو در این سگمنت فوق العاده است و همینطور طراحی داخلی کاربردی و لوکسی داره
    به نظر من در این سگمنت بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من خیلی کلاس ای رو دوست دارم ، باید یکی برا خودم بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. جنوب

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    عاشقتم ای مرسدس بنز.
    بویژه ای کلاس E

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علي تبريزي

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    سلام
    آیا میدانید چرا اروپایی ها به ماشین های استیشن یا استیت علاقه دارن؟
    مگه اونا مثل ایرانی هستن که موقع سفر از قابلمه تا گاز پیک نیک و یخچال خونشونو با خودشون ببرن مسافرت؟؟؟؟
    یکی نیس بگه فضای بار اضافی دقیقا به چه دردشون میخوره اخه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ولوو خشگل تره استیشنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    یه ماشین دیگه پشتش جا میشه
    میتونی تشک بندازی قشنگ بخوابی
    اصلا خونه میخوای چیکار هم بشه خونت هم ماشین والااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا