تویوتاجیپمرسدس بنز

سربازان آخرالزمان: رقابت جیپ رانلگر، مرسدس بنز G550 و تویوتا لندکروزر

به نظر می‌رسد که با فروپاشی اجتماع مواجهیم. خواه دلیل این ازهم‌گسیختگی زامبی‌ها باشند یا هر چیز دیگری، ما احتمالاً زمان زیادتری را درباره‌ی هر تمدن مدرنی به رؤیاپردازی خواهیم پرداخت. ممکن است به خاطر طرز برخورد و ماهیت متکی‌به‌خود ما باشد یا هم به این دلیل باشد که دنیا دار فانی است، اما ما به فکر آینده‌ایم و برای آخرالزمان برنامه‌ریزی می‌کنیم. خبرنگاران حوزه‌ی خودرو هم از این طرز فکر در امان نیستند.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
وقتی‌که بحث‌ها در دفتر مجله به پایان رسید، افکار ما حول‌وحوش خودروهایی می‌چرخید که می‌خواهیم در مصیبت‌های غیرقابل بیان داشته باشیم. زمانی که دنیا به پایان برسد، دلیلی برای بحث وجود ندارد و شما باید قادر باشید که تقریباً در ۴۷ هزار مایل بزرگراه بین ایالتی رانندگی کنید. همچنین باید برای رویارویی با شرایط آب و هوایی شدید آمادگی داشته باشید. و درنهایت، به خودرویی نیاز دارید که بتواند شما و خانواده‌تان را به مکانی امن منتقل کند. لطفاً بی‌خیال قیمت و لوکس بودن شوید! وقتی دروازه‌های جهنم باز شود، درباره‌ی قیمت با فروشنده چانه نخواهید زد! از سوی دیگر هم آیا زندگی بزرگ‌ترین اشرافیت نیست؟ برنده‌ی این مقایسه مناسب‌ترین شاسی‌بلند برای رویارویی با وقایع آخرالزمانی خواهد بود.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
سه شاسی‌بلندی که در بحث‌های ما موردتوجه بودند عبارت‌اند از: جیپ رانگلر، مرسدس بنز جی کلاس و تویوتا لندکروزر.
اشتراکات زیادی در این سه خودرو وجود دارد. علاوه بر ساختار بدنه روی چهارچوب، دیفرانسیل‌های قفل شونده و اکسل‌های زنده، هر سه نسخه ریشه‌ی نظامی دارند و حتی یکی از آن‌ها در بخش تفنگداران دریایی انجام‌وظیفه می‌کند. ریشه‌های نظامی هر سه خودرو باعث شده که توانایی زیاد و قابلیت اطمینان بالایی داشته باشند و آفرود با آن‌ها در هر شرایطی سهل و آسان است.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
رانگلر روبیکان ۲۰۱۶ روح اجداد خود را زنده کرده و از سقف نرم و اکسل Dana استفاده کرده است (سقف سخت نیز به عنوان آپشن در دسترس است). جیپ از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۳.۶ لیتری پنتاستار استفاده کرده که توانایی تولید ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پاوند فیت گشتاور را دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته ی اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ویژگی‌های خوب جیپ شامل دنده‌های کمکی، اکسل‌های Dana 44 و دیفرانسیل‌های قفل شونده‌ی الکترونیکی است. جیپ همچنین از میله‌های آنتی رول الکترونیکی استفاده می‌کند که برای افزایش توانایی آفرود بکار می‌رود.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
لندکروزر ۲۰۱۶ سری ۲۰۰ شباهت کمتری به پیشینیان خود دارد. لندکروزر از یخچال در کابین استفاده کرده و فضای کافی برای ۸ سرنشین دارد. اجداد این خودرو حتی سقف یا در نداشته‌اند! لندکروزر قدرت خود را از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری به دست می‌آورد. این پیشرانه ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۱ پاوند فیت گشتاور را تولید می‌کند و این نیرو را از طریق گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سیستم چهارچرخ محرک تمام‌وقت تویوتا با درصد تقسیم ۴۰/۶۰ در جلو و عقب و همچنین وجود دیفرانسیل مرکزی قفل شونده‌ی تورسن، چسبندگی بیشتری را ایجاد می‌کند. لندکروزر تنها رقیب حاضر در میدان است که از سیستم تعلیق جلوی مستقل سود می‌برد (وحشت نکنید! اکسل عقب سخت مرسوم همچنان وجود دارد.) اما این ویژگی با سیستم تعلیق هیدرولیکی در ارتباط است که به‌صورت اتوماتیک چسبندگی را در جاده‌ها افزایش می‌دهد و باعث پایداری بیشتری خودرو در آفرود می‌شود.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
حالت انتخاب چند عارضه‌ای در لندکروزر وجود دارد و به این منظور طراحی‌شده که به عملکرد بهتر تویوتا در زمین‌های شنی، صخره‌ای و باتلاقی کمک کند. کرال کنترل هم وجود دارد که کمک می‌کند که تویوتا در بالا رفتن و پایین آمدن از موانع کنترل‌شده عمل کند. درنهایت دستیار کمک آفرود هم نصب شده که با قفل‌کردن چرخ عقب در هنگام دور زدن کمک می‌کند تا لندکروزر تقریباً همانند یک تانک بچرخد.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
اگرچه که فرمول ساخت جی واگن در طول ۳۷ سال تغییر نکرده اما همواره با گذر زمان پیشرفت‌هایی به‌دست‌آمده است. پیشرانه‌های ضعیف ۴ و ۶ سیلندر دیزلی جی کلاس دیگر ناپدیدشده‌اند. در ایالات‌متحده پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر عرضه می‌شوند و پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر در مدل مرسدس-ای ام جی G500 621 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما مدل مرسدس بنز G550 انتخاب معقولانه‌تری برای پایان دنیاست! زیر کاپوت این مدل پیشرانه‌ی جدید ۴ لیتری توئین توربو و ۸ سیلندری قرار دارد که ۴۱۶ اسب بخار نیرو به همراه ۴۵۰ پاوند فیت گشتاور را از طریق گیربکسی ۷ سرعته و اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. همانند جیپ، سخت‌افزار آفرود G550 هم کاملاً ساده است: دیفرانسیل‌های مرکزی، عقب و جلوی قفل شونده با سوئیچی الکترونیکی. جی واگن کاملاً برای انجام وظایف نظامی تعریف‌شده و به‌عنوان خودروی ویژه در پایگاه‌های تفنگداران دریایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در نواحی زلزله‌خیز و مناطقی که طوفان‌های شدید و سونامی را تجربه کرده‌اند زندگی می‌کنند. تصور این موضوع سخت نیست که به خاطر این سونامی‌ها، افراد مجبورند که به مناطقی با ارتفاع زیاد فرار کنند. اگر شما یکی از آن ۱۵۹.۹ میلیون نفر هستید، می‌بایست بخشی از زمان خود را در این‌گونه مناطق امن سپری کنید. برای شبیه‌سازی این‌گونه وضعیتی، اسکات ایوانز، جانی لیبرمن و من این سه خودرو را انتخاب کرده و عازم کلرادو شدیم.۲۱۳۳ متر ارتفاع برای فرار از موج‌های بزرگ کافی نیست؟ تا رسیدن به آن مکان این فرصت را داشتیم تا مواردی را درباره‌ی پرفورمنس، مصرف سوخت و راحتی این سه غول بفهمیم.

برای فرار در وضعیت‌های اضطراری، بهتر است G550 انتخاب شود. شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو در ۵.۹ ثانیه ثبت می‌شود و مرسدس مسافت یک‌چهارم مایل را در ۱۴.۴ ثانیه و با سرعت ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. با فشردن پدال گاز در سرعت‌های متوسط بزرگراهی شاهد معکوس‌های جذاب گیربکس هستیم و توربوهای پیشرانه موج عظیمی از گشتاور را ایجاد می‌کنند که کمک می‌کند تا جی واگن هر چیزی را پشت سر بگذارد. شما هزینه‌ی این پرفورمنس را متقبل می‌شوید. مصرف سوخت واقعی این خودرو در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب برابر است با ۱۳.۸۳/۱۵.۳۷/۱۴.۵۱ لیتر در هر صد کیلومتر.

دو توربو و دو سیلندر و دو دنده را از مرسدس کم کنید، با این وضع روبیکان شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۸.۲ ثانیه ثبت می‌کند و رانگلر روبیکان ۱۶.۳ ثانیه نیاز دارد تا مسافت یک‌چهارم مایل را با سرعت ۱۳۲.۷ کیلومتر بر ساعت به پایان برساند. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر با گیربکسی ۵ سرعته و اتوماتیک در لس‌آنجلس خوب است اما در رقابت‌های گشتاوری کم می‌آورد. البته مجبور نیستید که سریع‌ترین باشید، تنها باید کندترین نباشید!

لندکروزر به‌خوبی تفاوت‌ها را مشخص می‌سازد. لندکروزر در زمان ۶.۸ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در زمان ۱۵.۲ ثانیه و با سرعت ۱۴۶.۷ کیلومتر بر ساعت به انتهای خط یک‌چهارم مایل می‌رسد. سواری لندکروزر نرم بوده و کابین نیز آرام و ساکت است. ترمزها بسیار حساس هستند و در حالت رانندگی پیش‌فرض، گیربکس به‌صورت آزاردهنده‌ای مشتاق است دنده‌ها را سبک کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. به لطف مصرف سوخت واقعی شهر/بزرگراه/ترکیبی ۱۹.۱۲/۱۲.۲۵/۱۶ لیتری و باک سوخت نسبتاً کوچک ۹۳ لیتری، فهمیدیم که سخت است تا بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کرده و به کلرادو برسیم. مورد باارزش اینکه نسخه‌های مخصوص استرالیا باک سوخت ۴۵ لیتری ذخیره دارند که قطعاً ویژگی سودمندی است.

نیاز داشتیم تا کمی برف‌بازی کنیم! این درخواست ما را به مدرسه رانندگی زمستانی بریجستون کشاند. این مدرسه جای راننده‌های حرفه‌ای است و مکانی است که ما یک روز را در آن سپری کردیم. تایرهای زمستانی Blizzak از طریق مدرسه در اختیار جیپ و تویوتا قرار داده شدند. مرسدس اخیراً سایز لاستیک‌ها را افزایش داده و در حال حاضر لاستیک‌های زمستانی مناسب برای G550 وجود ندارد. بهترین راه برای فهمیدن اینکه کدام خودرو در برف حکمرانی کرده و بهتر می‌تواند زندگی ما را نجات دهد، کمی سرسره بازی با این سه غول را تجربه کردیم. هر خودرویی که بهترین چسبندگی را داشته باشد، احساس بیشتری از ثابت‌قدمی را خواهد داشت.

مرسدس بنز از نبود لاستیک‌های زمستانی در عذاب بود. با برفی که هنوز نرم است، لاستیک‌های پیرلی زیرو همراهی مناسبی را نشان می‌دهند اما یک‌بار که برف رفته‌رفته حالت یخ و گلی به خود گرفت، شرایط عوض شد. ایوانز می‌گوید: “سخت است که کارایی برف جی کلاس را از نقص لاستیک‌ها جدا کنیم اما دل‌ و روده‌ی من می‌گوید که جی واگن هنوز هم بازنده‌ترین خودرو با لاستیک‌های زمستانی است. مرکز ثقل بالا و فاصله‌ی کم بین محورها تیمی خوب برای بیش فرمانی را تشکیل می‌دهند و درحالی‌که لحظات زیادی برای لذت بردن از سواری روی برف وجود دارد اما آن چیزی نیست که شما در آخرالزمان نیازمندش هستید.”
در مقایسه با جی واگن، جیپ با وزن بسیار کمتر در برف این‌ور و آن ور می‌رود و با نیرویی که به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود، ما واقعاً مجبوریم تا درباره‌ی بازنده بودن جیپ کشمکش داشته باشیم. شما باافتخار می‌توانید حرکات باشکوه اسکاندیناوی را با جیپ انجام دهید و روی برف سُر بخورید اما انجام این حرکات نیازمند سرعت بالاست ولی اینجاست که محدودیت‌های جیپ نمایان می‌شود. لیبرمن می‌گوید: “آیا می‌توانیم اکسل جلو را سرزنش کنیم؟ تااندازه‌ای بله، اما جی کلاس هم از این نوع اکسل در جلو سود می‌برد اما احساس سفتی و استحکام دارد.”

در مقایسه با دو خودروی دیگر، لندکروزر در برف عملاً خودروی اسپورتی محسوب می‌شود. تویوتا بدون زحمت زیاد به پیست پوشیده از یخ و برف چنگ می‌زند و تنها خودرویی است که در سختی‌ها ناملایمتی از خود نشان نمی‌دهد. لیبرمن اظهار می‌دارد: “کمی دست‌فرمان مردانه و نرمش‌های سوئدی موردنیاز است تا لندکروزر رام شود، اما زمانی که سربه‌راه شد می‌توانیم هر کاری که خواستیم انجام دهیم.”
پس‌ازاینکه لغزیدن در برف و یخ را تجربه کردیم، نیاز بود تا سری هم به بیابان بزنیم! اینجا جایی است که سنگ‌فرش خیابان‌ها به پایان رسیده: موآب، یوتا. پس از مشاوره با راهنمای محلی گروه، چالشی جدید را با صخره‌ها و آبشارهای خشک‌شده شروع کردیم.

با دانستن این نکته که رانگلر روبیکان برای چنین شرایطی ساخته‌شده، پس این خودرو راهبر اول ما بود. ایوانز می‌گوید: “مجبور نیستید که با رانگلر آفرود کنید تا بفهمید که این خودرو روی همه‌چیز می‌خزد.” اگر جیپ نتواند از مانعی عبور کند، تکلیف G550 و تویوتا هم مشخص خواهد بود. رانگلر هر چیزی را بدون زحمت زیاد انجام می‌دهد، دیفرانسیل‌ها را قفل کنید و اجازه دهید که روبیکان تلاش خود را بکند و بدون هیچ‌گونه سختی صخره‌ها را پشت سر بگذارد. ایوانز اضافه می‌کند: “من می‌دانم که جیپ کار خود را انجام می‌دهد. مکان‌هایی که لاستیک‌های جی کلاس و لندکروزر هرزگردی دارند و یا مجبورند که تلاش سختی را انجام دهند، برای جیپ هیچ محسوب می‌شوند.”

مرسدس باید همواره مراقب باشد اما جی کلاس همانند تفنگداری در لباس آبی است. ممکن است که آن‌ها رسمی باشند اما قادر به انجام هر کاری هستند. بااین‌حال شما باید مراقب آفرود با جی کلاس باشید. جی کلاس دارای زوایای شکسته‌ی مشخص است اما اینترکولرها در سپر جلو و در ارتفاع پایینی قرار دارند. بااینکه اینترکولرها باعث احتیاط در آفرود می‌شوند اما جی کلاس هنوز هم آفرود قابل‌توجهی دارد. ایوانز اظهار می‌دارد که ” سه دیفرانسیل قفل شونده اعتمادبه‌نفسی را ایجاد می‌کنند که با آن می‌خواهید از هر سطحی عبور کنید. اگزوزهایی که از کناره‌ها بیرون زده‌اند شما را ترغیب می‌کنند تا در بدترین زمان به زامبی‌ها حمله کنید!”

در زمان آفرود با لندکروزر، من به‌طور مکرر می‌گفتم که این خودرو نمی‌تواند از عهده‌ی کار برآید اما لندکروزر هر بار مرا متوجه اشتباهم می‌ساخت.
این نبود که من فکر کنم تویوتا در آفرود ضعف دارد بلکه نظر من درباره‌ی سایز خودرو و زوایای ورود و خروج خودرو بود. هرچند لندکروزر از تجهیزاتی برخوردار است که کارش را راحت‌تر می‌کند. لیبرمن دراین‌باره می‌گوید: “تویوتا قلب مرا ربود. این پسر بزرگ می‌تواند به هر مکانی که دو خودروی دیگر می‌روند پا بگذارد. فقط کرال کنترل و دستیار گردش را فعال کنید و لندکروزر چرخ عقبی را قفل کرده و روی پاشنه‌ی خود بچرخد!”
پس از شبیه‌سازی فرار در آخرالزمان، حالا نوبت نتیجه‌گیری است. لیبرمن این‌گونه نظر خود را بیان می‌کند: “می‌دانم که باید برنده و بازنده‌ها را مشخص کنیم. ازنظر عاطفی اما قلبم می‌گوید که هر سه شاسی‌بلند به‌طور مساوی دوست‌داشتنی هستند و من می‌خواهم که هر سه را داشته باشم.”

اگرچه که G550 از عهده‌ی هر کاری برمی‌آید اما ما متفق‌القول هستیم که این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد و آفرود با آن هزینه‌ی بالایی را طلب می‌کند و خصوصیات مربوط به هندلینگ آن هم در جاده و هم در برف این خودرو را در جایگاه سوم قرار می‌دهد؛ اما رانگلر روبیکان می‌تواند از عهده‌ی هر مانعی برآید و این کار را با هزینه‌ی کمتری انجام دهد ولی مسائل مربوط به روی جاده این خودرو را به عقب می‌راند. تویوتا لندکروزر هر کاری که دو خودروی دیگر انجام می‌دهند را انجام می‌دهد و بهترین ترکیب سرعت و هندلینگ در مسیرهای ناهموار را به نمایش می‌گذارد. هر سه شاسی‌بلند می‌توانند شما را از مهلکه نجات دهند اما این لندکروزر است که در آخرالزمان جان شما را حفظ خواهد کرد.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
رتبه‌ی سوم: مرسدس بنز G550
جی واگن افسانه‌ای یک آفرودر شایسته و توانا است که ما به آن عشق می‌ورزیم. شاید کمی زره بیشتر در بدنه و یکی از آن پیشرانه‌های دیزل قابل سفارش در اروپا بتواند بعضی چیزها را تکان دهد.

رتبه‌ی دوم: جیپ رانگلر روبیکان Hard Rock
جیپ کوچک ما شجاعانه برای رتبه‌ی اول جنگید. با دو ایراد بزرگ که به گیربکس تنبل و فقدان نیرو مربوط می‌شود، جیپ در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد.

رتبه‌ی اول: تویوتا لندکروزر
در ابتدا کمی درباره‌ی اندازه خودرو تردید داشتیم اما تویوتا به‌صورت ماهرانه‌ای لندکروزر را مدیریت کرده که هم در آفرود و هم روی جاده توانا باشد. آخرالزمان ممکن است که فردا نباشد اما ما قطعاً لندکروزر را در یاد خواهیم داشت.

  جیپ رانلگر روبیکان مرسدس بنز G550 تویوتا لندکروزر
نوع پیشرانه شش سیلندر با بلوک آلومینیومی توئین توربو ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی
حجم موتور ۳,۶۰۴ cc ۳,۹۸۲ cc ۵,۶۶۳ cc
قدرت پیشرانه ۲۸۵ اسب بخار در دور موتور ۶۴۰۰ ۴۱۶ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ ۳۸۱ اسب بخار در دور موتور ۵۶۰۰
گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متر ۶۱۰ نیوتن‌متر ۵۴۴ نیوتن‌متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع ۴.۶۹/۱.۸۷/۱.۸۴ متر ۴.۷۶/۲.۰۵/۱.۹۵ متر ۴.۹۵/۱.۹۷/۱.۸۷ متر
فاصله بین محورها ۲.۹ متر ۲.۸۴ متر ۲.۸۴ متر
وزن خودرو (کیلوگرم) ۲۰۸۶ ۲۶۴۸ ۲۶۶۴
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) ۸.۲ ۵.۹ ۶.۸
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه با سرعت ۱۳۲.۷ کیلومتر بر ساعت ۱۴.۴ ثانیه با سرعت ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت ۱۵.۲ ثانیه با سرعت ۱۴۶.۷ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی (متوسط) ۰.۵۹ جی ۰.۷۱ جی ۰.۷۵ جی
قیمت پایه (دلار) ۴۲۶۹۰ ۱۲۰۸۲۵ ۸۴۸۲۰
قیمت نسخه تست (دلار) ۴۵۷۳۰ ۱۲۵۰۷۵ ۸۴۸۲۰

2016-Jeep-Wrangler-Unlimited-Rubicon-vs-Mercedes-Benz-G550-vs-Toyota-Land-Cruiser-dimensions
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. شاسی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (104 ديدگاه)

    من نظرم دقیقا برعکس این رتبه بندیه. درسته که از نزدیک بنز و جیپ رو ندیدم ولی بر اساس اطلاعات قبلی رتبه بندی من اینه :
    بنز G550
    جیپ رانلگر
    تویوتا لندکروزر
    آخه معیار زیبایی خودرو تو آفرود واقعا چیز مسخره ایه که بررسی شده

    موافقم 1
    مخالفم 7
  2. سیروان

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که جیپ امریکایی در هر نوعش بهترین افرودر دنیاست ولی باید گفت کلیه مشتقات تویوتا اعم از لندکروزر ، پرادو ، هایلوکس ، اف جی کروز از لحاظ نرمی و ارامش کابین یه چیز دیگه است دیگه افرودشون جای خود داره . همیشه باید یه چیز رو در نظر گرفت تا برسی به افرود باید از جاده انرود رد شی بعد برسی به افرود

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من با بودجه 170 ,موهاوی v8 2011
    بخرم یا لندکروزv6 2007

    موافقم 0
    مخالفم 3
  4. arad

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه مقایسه مسخره ای
    از سیستم تعلیق بگیر تا ترمز abs همش رو مرسدس اختراع کرده
    سلطان افرود دنیا مرسدسه ٣ محوره g63
    مرسدس بنز از نظر تکنولوژی در بالاترین سطح قرار داره امکانات و اپشن هارو مقایسه کنید تویوتا هیچی نداره بعدش اگه فیلم میزاشتی بهتر بود کارایی های مرسدس رو خیلی عالی تر دیدیم تا اینجا مقام سوم بخوره
    جیپ مخترع افرود دنیاس زیر تویوتا قرار داره اون وقت؟؟
    در کل هر سه عالی هستن اما شما لندکروزر 2016 اوردی قوی ترین ماشین تویوتا و باید قوی ترین ماشین افرود مرسدس g63 رو هم میاوردی نه این بعد ببینم اصلا تویوتا رو مقابل اون ماشین حساب میکنی
    جالب نبود در کل

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. Afg

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (497 ديدگاه)

      اونا سوار شدن نظر میدن شما سوار نشده نظر پیدین اسیاب بادی رو سیستانیا اختراع کردن الان بهتریناش تو هلند و اروپا ساختن درسته خودرو رو المان اختراع کرده و بهتریناش مال المانیاست اما قرار نیست دیگران نتونن بهترین باشن اگه کپی کردن اسان بود چرا تعداد کمی گشور میتونن خودروی خوب بسازن فقط ۶ کشور حرفی دارن برای گفتن فقط همینا

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. شوتي

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اووو له له سه تفنگ دار؟تعریف بهتری پیدا نکردم
    از قدیم گفتن افرود میخوای ژاپن قدرت امریکا سرعت ایتالیا تکنولوژی المان و بریتانیا؟?رولز رویس
    جا داره یادی کنیم از پسر لندکروز اف جی کروز عاشقشم ولی عشق اولم امریکا دوج چلنجر ?

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا