مرسدس بنز

دایملر و بوش درحال کار برروی سیستم پارک خودکار

دایملر با همکاری بوش و car2go در حال کار بر روی یک پروژه آزمایشی مشترک و بسیار امیدوارکننده، هستند که به معنای یک انقلاب برای پارک اتومبیل‌ها است.

Daimler & Bosch Working on Automated Valet Parking Service
Daimler & Bosch Working on Automated Valet Parking Service
به‌طور طبیعی، ما همه کارها را از طریق گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهیم، با این فنّاوری هم قرار است با کمک تلفن هوشمندتان به خودرو خود دستور دهید که خودش جای پارک خالی پیدا کرده و پارک شود و البته، موقع رفتن هم خودرو خودش را تا محلی که شما ایستاده‌اید می‌رساند.
در این فنّاوری همه‌چیز وابسته به زیرساخت‌های هوشمند در سیستم پارک خودرو است و واحد کنترل خودروی بوش و سنسورهای نصب شده بر روی نسل جدید مرسدس بنز این کار را امکان‌پذیر می‌کند. درست مثل فیلم مردان سیاه‌پوش که در آن مأمور “کی” با ساعت خود مرسدس بنزش را صدا می‌زد.
پروفسور توماس وبر توضیح می‌دهد که:

(مشتریان) همیشه در مرکز توجه ما قرار دارند و تمام‌کارهای ما برای آن‌ها است. در آینده، ماشین‌ها به سمت آن‌ها خواهند رفت. با همکاری شرکایمان، بوش و car2go، درحال‌توسعه زیرساخت‌ها و آزمون راه‌کارها برای طراحی یک سرویس پارک کاملاً خودکار هستیم و این برای ما گام دیگری در راه رانندگی خودکار و یا در این مورد به‌عنوان پارک مستقل، خواهد بود.

به گفته دکتر درک هویزل عضو هیئت‌مدیره بوش:

پارک خودکار کاملاً آماده تولید انبوه است، پیش از رانندگی کاملاً خودکار.

درواقع تعداد زیادی سنسور، زیرساخت لازم برای پارک خودکار فراهم کرده است و این به‌هیچ‌وجه به معنی رسیدن به سیستم پیچیده رانندگی کاملاً مستقل خودکار نیست.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
روش کار سیستم هوشمند پارک ماشین به این شکل است که پس از انطباق وسیله نقلیه، شروع به هدایت آن به فضای پارک اختصاص داده‌شده می‌کند. در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای انجام این کار توسط بوش توسعه‌یافته است و شامل سنسور اشغال جای پارک، دوربین و همچنین تکنولوژی‌های ارتباطی می‌شود. علاوه بر این، بوش ساخت واحد ارتباطات داخلی وسیله نقلیه را هم بر عهده دارد، که همچنین بخشی از فرایند کنترل سیستم پارک را تشکیل می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. امين

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوشم میاد هنوز دو روز بیشتر از معرفی سیستم پارک هوشمند بی ام و نگذشته و مرسدس جواب بی ام و رو با تکنولوژی مشابه و حتی سطح بالاتر میده ! به این میگن رقابت ! یعنی فقط منتظرن رقیب یه چیزی رو کنه ،بعد با رو کردن برگ برنده حریف رو ضربه فنی کنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. huayra

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      ی سوال.شما میتونین نصب این سیستم رو G63 AMG و GLS و G63AMG 6*6 تصور کنین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sina

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      فعلا که BMW ضربه فنی کرده بقیه شرکت را عزیز من :) در ضمن خبر رونمایی از BMW سری 7 جدید توی سایت” زومیت “دیدم که متاسفانه خیلی کامل تر از سایت “پدال”بود. به هر حال از نویسنده عزیز متشکریم :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرامرز

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      به نظرم دلیل این کار فقط تکنولوژی نیست. این یه تکنیک قدیمی تو تبلیغات هست و میخوان نگاه ها رو از بی ام و برگردونن و بگن این تکنولوژی چیز خاصی نداره که فقط بی ام و بتونه از پسش بر بیاد. به هر حال تو دنیای امروز هر کی سریعتر یه تکنولوژی تکامل یافته رو تجاری کنه برنده هست و من پیشرو بودن بی ام و رو میستایم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسين

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. رو کردن تکنولوژی کار یه روز و دو روز نیست که بنز بلافاصله در جواب ب ام و این کار رو کرده باشه. ب ام و از یک سال پیش شروع به تبلیغات در مورد پارک خودکار کرد و حالا که این تکنولوژی رو روی سری 7 گذاشته، بنز شروع به تبلیغ کرده. به این میگن یه تبلیغ به موقع. یه مثال دیگش سیستم رانندگی خودکاره که وقتی بنز شروع کرد به تبلیغات در این مورد، یه مدت بعدش ب ام و خبر از توسعه یک سیستم رانندگی خودکار با قابلیت انجام حرکات نمایشی داد که توی پیست هم میتونه با حداکثر سرعت حرکت کنه. یا مثل مجیک اسکای بنز که بعد از معرفیش، ب ام و توی کانسپت اکتیو تورر مدل کامل ترشو نمایش داد. اینا چندین سال کار روشون انجام میشه ولی زمان رونماییشون متفاوته تا به قول دوستمون بار تبلیغاتی مناسبی رو داشته باشه
      به قول یکی از بچه ها (صادق)، بنز و ب ام و مثل دوتا پا میمونن که از یه نردبون بالا میرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. جی تی ار

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      اون عمویی که می گفت تکنولوژی پارک خودکار ازراه دور سری هفت چیزی نیست, کجاست این مطلبو بخونه. تازه سیستم پیدا کردن جای پارک رو هم بی ام و یه هفته پیش معرفی کرده بود. البته من نام شریک علمی برای بی ام و توی این تکنولوژی ها ندیدم هر چند این اشکال نیست ولی درصد تاثیر گذاری خیلی مهمه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. luis

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      افرین قبول دادم رقابت یعنی همین ولی بعضی از دوستان به اشتباه پیوسته ازلفظ کپی بر داری استفاده میکنن که اشتباهه این رقابته و پبشرفت تکنولوژی پله به پله گام به گام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر محمد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    این جمله:(مشتریان) همیشه در مرکز توجه ما قرار دارند و تمام‌کارهای ما برای آن‌ها است. واقعا باید با طلا بنویسنش بزارن سردر شرکتشون یدونه هم با مداد شمعی رو مقوا بنویسن بکننش تو دهن مدیر عامل سایپا و ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوستان گرام ی سوالی برام پیش اومده،مگه سال بعد ‏E‏ با رانندگی خودکار معرفی نمیشه؟پس چرا تو متن گفته فقط پارک خودکار آماده تولید انبوه هس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AHMADREZA BMW

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    فعلا مرسدس بهت زده هستش و تو شوکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 4matic

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    میشه گفت دستیار خودکار این تکنولوژی رو دارن ولی روی کانسپتی مثل f015 به طور کاملا خودکاره و از جهت تولید انبوه هم باید بگم خیابان ها و بزرگراهاچ های امروزی برای شرایط رانندگی خودکار آماده نیست و اکثر طراحان سیستم خودکار هم به آینده واگذار کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MOHAMAD TBAG

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خوشم میاد bmw همیشه اون بالا بالا هاس …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دونه به دونه نیازهای رانندگی خودکار رو دارن با قدرت هر چه تمامتر از پیش پا بر می دارن تا سرانجام به یک رانندگی خودکار بسیار مطمئن و کارآمد برسند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید جهرمی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    تکنولوژی ها خوبن . اما زمانی که راننده راننده نباشه وتبدیل بشه ب سرنشین از اونروز میترسم.
    البته خیالم راحته تو مملکتمون حالا حالاها این چیزا راه نمیفته. هههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اول اینکه همونطور که گفته شد و واضحه این تکنولوژی یک لول بالاتر از پارک خودکاری هست که تو سری۷ جدید عرضه شده…
    حالا جدا از دعوای بنز و BMW این قضیه تحسین برانگیزه که هر شرکت در حال توسعه محصولاتشه و اینها تنها ثمره یک چیز هستند: رقابت !!!
    بگذریم
    در مورد دوستی که گفتند من اسم شریکی برای BMW ندیدم…
    اول اینکه این تکنولوژی انقلابی در صنعت پارک خودکار خودرو ایجاد خواهد کرد که خوب در مورد سری هفت همچین حرفی نبود…فراموش نکنین پارک خودکار قبل از سری هفت بود و ب ام و چیز های جدیدی بهش اضافه کرده و بعد از اینهم چیز های دیگه ای اضافه میشن…
    دوم اینکه شرکت بوش بیش از شصت ساله که شریک بنزه و در خیلی از مسایل مثل انژکتور و ABS و توسعه موتورها و ECU و… با هم همکاری داشتند و هنوزم این همکاری ادامه داره
    و در مورد CAR2GO… شرکت CAR2GO سازنده سیستم های ناوبری و کنترل خودرو و نرم افزار های ارتباطی و … هست و ضمنا این شرکت تحت مالکیت Smart cars هست…پس یعنی عضو گروه دایملره و یک شرکت از خارج از سیستم دایملر آگ محسوب نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. soroosh

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ببینید بی خود ی وقت خودتونو نگیرین من یه مثالی میزنم شاید هر چند ماه بیام کامنت بزارم بنز واقعا بنزه s500 همه میشناسن حتی اونایی که ماشین باز نیستن اسم s500 میاد مییگن واااااای کی سری 7 رو میشناسه حالا هی بیاین دیسلایک بدین اصلا برام مهم نیست مهم اینه هیچی بنز نمیشه از مادر بزرگ یا پدر بزرگتون بپرسین bmw میشناسن ؟ به خدا اگه بشناسن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا