مرسدس بنز

درگی دیدنی میان مرسدس بنزهای آام‌گ

کدام‌یک از فرزندان AMG پیروز خواهد شد؟

mercedes-amg-drag-race5
بخش AMG مرسدس بنز در اوج عملکرد و جذابیت مرسدس قرار داشته و برای هر سلیقه و البته بودجه‌ای خودروهای مختلفی تولید می‌کند. مسلماً AMG خودروی بد ندارد اما در چنین طیف گسترده‌ای از محصولات آام‌گ مطمئناً تعداد کمی از آن‌ها عالی هستند؛ بنابراین CarWow تصمیم گرفته با جمع‌کردن شش مرسدس آام‌گ مختلف از ارزان‌ترین گرفته تا گران‌ترین، آن‌ها را با یک مسابقهٔ درگ به چالش بکشد.

mercedes-amg-drag-race

نقطهٔ ورودی این برند، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در مدل A45 است. موتور بعدی یک واحد ۳ لیتری V6 بای‌توربو مورداستفاده در SLC43 است. سپس به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو می‌رسیم که در مدل‌های AMG GT و C63 AMG مورداستفاده قرار می‌گیرد. بعدازآن موتور ۵.۵ لیتری V8 بای‌توربو قرار دارد که در محصولات بزرگ‌تری مانند GLE63 این رقابت مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ و درنهایت بزرگ‌ترین موتور ساخت AMG هم پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بای‌توربو است که در این مسابقه در سینهٔ S65 کوپه می‌تپد.

mercedes-amg-drag-race2

mercedes-amg-drag-race3
هریک از این خودروها در کلاس خود خاص و ویژه هستند اما تنها یکی از آن‌ها می‌تواند سریع‌ترین زمان را در پیمودن مسافت ۴۰۰ متر ثبت کند. فرزندان آام‌گ به‌صف می‌شوند و برای برادران خود می‌غرند. هر شش خودرو تادندان‌مسلح بوده و آمادگی کاملی برای شرکت در این رقابت خانوادگی دارند. فرمان شروع درگ صادر شده و هر شش AMG همچون گلوله به جلو شلیک می‌شوند. در ابتدا کوچک‌ترین عضو خانواده یعنی A45 به لطف وزن کمترش جلو می‌افتد ولی نهایتاً موفق به کسب پیروزی کلی نمی‌شود. بااین‌حال این هاچ‌بک داغ در استارت مسابقه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که باعث می‌شود به آن لقب غول کُش را بدهیم.

mercedes-amg-drag-race3

SUV بزرگ GLE63 هم عملکرد حیرت‌انگیزی دارد. این خودرو در آغاز با A45 یکسان حرکت می‌کند اما درنهایت آئرودینامیک بهتر A45 اثر خود را نشان داده و موجب می‌شود که GLE63 عقب بماند.

mercedes-amg-drag-race8

متأسفانه E63 S که قدرتمندترین ساختهٔ AMG است نتوانست در این رقابت شرکت کند ولی قطعاً یک مدعی واقعی بوده و توانایی کسب پیروزی کلی را دارد. سپس به دو خودرویی می‌رسیم که قلب مشترکی دارند یعنی C63 و AMG GT که هر دو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کنند. بااین‌حال مطمئناً یک سدان چهاردر در مسیر مسابقه در برابر یک کوپهٔ اسپرت توانمند حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. به همین دلیل C63 تا حد زیادی از AMG GT عقب افتاد.

mercedes-amg-drag-race4

ولی همان‌طور که در ابتدا حدس می‌زدیم، گل سرسبد آام‌گ‌ها یعنی AMG GT نهایتاً توانست بر دیگر برادران خود غلبه کرده و پیروز این جدال خانوادگی گردد؛ اما یکی از نتایج مهم این رقابت این بود که نشان داد سیستم چهارچرخ محرک چقدر در بهبود عملکرد خودروها تأثیر دارد تا جایی که سدان قدرتمند و هشت سیلندر C63 از هاچ‌بک ضعیف‌تر A45 شکست خود و یکی از دلایل اصلی این اتفاق دیفرانسیل عقب بودن C63 در برابر دو دیفرانسیل بودن A45 است.

mercedes-amg-drag-race7

مقام دوم هم به لوکس‌ترین خودروی این جمع یعنی S65 AMG رسید که هرچند سنگین‌ترین وزن را دارد اما با تکیه‌بر نیروگاه دوازده سیلندر ۶۳۰ اسب بخاری خود توانست به مقام دوم این جدال دیدنی و جذاب نائل گردد. پیشنهاد می‌کنیم دیدن این ویدئوی فوق‌العاده را از دست ندهید.

mercedes-amg-drag-race5

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Peyman

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فرق بای‌توربو بابقیه توربوها درچیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      بای توربو به معنای دو توربوشارژر هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کامیاب

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      بای توربو،به معنی توربو دوقلو یا جفت هست که یکی تو دور موتور پایین (عموما بین 1000تا2500)فعاله و سپس از مدار خارج میشه و توربو دوم بجاش میاد.
      علت استفاده از توربو جفت از بین بردن یا به حداقل رسوندن تاخیر توربو هست.
      یعنی توربوی اولی ،برای حجمی کمتر از حجم عادی موتور طراحی شده و زودتر وارد مدار میشه.
      البته در بای توربو بنز(بقیه برندا رو نمیدونم)در سرعت های بالا هر دوتوربو وارد مدار میشن،علتشم کاهش بار وارده بر توربو ها هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Peyman

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (61 ديدگاه)

        ممنون بابت راهنماییتون
        دوستان خوبم اقا امیرواقا کامیاب

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. X5

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (122 ديدگاه)

        درود برشما آقا کامیاب
        واقعا من با توضیح کامل شما علت تاخیر توربور فهمیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کامیاب

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          مخلصتونم داش X5 ,Peyman

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. علي

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    یکی از زیباترین درگهایی که دیدم بود چرا که با دیدنش به عمق نکته فنی فرق گشتاورد و اسب بخار و رابطشون با وزن خودرو و همچنین آیرودینامیک و در ضمن استفاده توربو شارژر و تعداد سیلندر خواهید پی برد. خیلی خیلی جالب بود .کل این ماشینها نسبت به پول پرداختی با ارزشترین سواری را به مشتریانشون میدن.(پول اضافه جهیزه و قاشق جنگالی هم در کار نیست).
    باتچکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      amg gt عجب رخی داره پدر سوخته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Bavaria

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      اگه ممکنه فرق اسب بخار و گشتاور رو توضیح بدین
      البته میدونم گشتاور با واحد نیوتون در متر مربع هست،یعنی نیرویی که به اون سطح وارد میشه و عامل اصلی شتاب و کشش خودرو هست
      ولی دقیقا نمیدونم اسب بخار چ نقشی توو عملکرد ماشین داره
      درضمن مطلب زیاد خوندم،اگر کسی بصورت خیلی شفاف و ساده میتونه بگه
      خیلی ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        ببینید اسب بخار واحد توان هست،بسیار ساده میگم.
        ماشین رو انسانی در نظر بگیرید که هر چی میخوره به راحتی به کار تبدیل میکنه و سوخت و ساز مناسبی داره.
        حالا فردی در نظر بگیرید که پر چربی هست بدنش(و چربی یعنی انرژی)ولی ناتوان هست که اونو به خوبی به کار تبدیل کنه.
        اسب بخار دقیقا توانایی تبدیل انرژی به کار هست،یعنی مهم نیست که یک نیوتون متر گشتاور داره یا هزار نیوتون متر،مهم توانایی تبدیل انرژی موجود در بنزین به حرکت سریع هست.که به عوامل زیادی بستگی داره.
        این مسیر رو در نظر بگیرید و از هر فلش ،مقداری اتلاف انرژِی و ناتوانی بهش اضافه کنید،درنهایت چیزی به نام اسب بخار بدست میارید.
        عامل های اصلی:وزن،آیرودینامیک،محل جایگیری موتور و حجم و تعداد سیلندر
        عامل های متغیر:بنزینی که زده میشه(وزنش و اکتانش)،سیستم انتقال سوخت،سیستم جرقه زنی،سیستم تزریق سوخت،آرایش سیلندر ها،دمای هوا،تعداد دیفرانسیل ها،اصطکاک بین قطعات ،تکنولوژِی میل لنگ(که بسیار مهمه)،نوع گیربکس و سیستم انتقال قدرت،و…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MPH

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        دوست عزیز واحد گشتاور نیوتن در متر هست یا پوند در فوت
        N.M یا LB.FT
        ونه نیوتن در متر مربع

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Bavaria

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        کامیاب جان زحمت کشیدی خیلی ممنونم بابت توضیح کامل شما و ببخشید که نیوتون متر رو مترمربع نوشتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. X5

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    خیلی قشنگ بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    بنده سدان های پرفورمنس ب ام و رو ترجیح میدم علی الخصوص هیولای ام3 رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MPH

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    وای از اون عکس آخر………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ENER-G-FORCE

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    وای ! S65 رو ببین ! یعنی فلسفه ایه برا خودش ؛ چون معنای واقعی لوکس بودن رو در کنار اسپرت بودن ارائه میده … ؛ چه قدر فرق میکنه با شرکت هایی که از مفهوم لوکس سازی , فقط چوب و… رو بلدن ! AMG GT هم که جای خود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "فقط انگلستان"

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      ENER-G-FORCE گرامی بذارتا خوب خودروسازی رو برات شرح بدم
      می بینیم که شرکت هایی مانند تویوتا و شورلت و فورد و … میان خودروهایی تولید
      می کنن که در رده متوسط هستن و در رده بعدی یعنی بنز و بی ام و و … رو می بینیم که خودرو تولید می کنن که بیشتر محصولاتشون از محصولات شرکت های شورلت و نیسان و … سرتره حالا ممکنه تعداد کمی از تولیداتشون در یک سطح داشته باشن ولی می بینیم که شرکت های مثل بی ام و ماشین هایی دارن که شرکتی مثل فورد دیگه در اون سطح ماشین نداره بعد در یک سطح بالاتر شرکت هایی از جمله رولزرویس و آستون مارتین و فراری و لامبورگینی و … خودرو درست می کنن که محصولاتشون در رده ی بالاتری از بنز و بی ام و هستن حالا شاید بی ام و آئودی و … محصولاتی در حد لامبورگینی یا آستون مارتین و … داشته باشن ولی دیگه آستون مارتین و … ماشین هایی دارن که دیگه شرکتی مثل بی ام و دیگه در اون سطح ماشین نداره پس می بینیم که خودروسازها سطح سطح و درجه درجه هستن و بازم می بینیم که انگلیس درصد زیادی از برندهاش در اون سطح های بالا هستن
      از هر لحاظ هم که بگی اون شرکت ها برتر هستن مثلا به بی ام و M6 گرن کوپه نگاه کن و اون طرف هم به رولزرویس گوست نگاه کن می بینی که رولزرویس گوسته از همه لحاظ برتری کامل داره مثلا بی ام و هه هشت سیلنده و رولزرویسه دوازده سیلندر که برتری موتورهای دوازده سیلندر نسبت به هشت سیلندر رو این قدر دوستان گفتن که می دونم خودتونم اونا رو می دونید واز بقیه لحاظ هم همینطوریه اون درجه بندی ها رو تمام مردم دنیا هم می دونن و این رو هم می دونن که یه ماشین مثل آئودی اس6 از یه ماشین مثل تویوتا کمری سرتره از طرفی دیگه بازم می دونن که یه ماشین مثل آستون مارتین راپید از اون آئودی اس 6 سرتر هستش حالا شما دوستان هر طور دوست دارید فکر کنید هر طور دوست دارید درجه بندی هارو در مغز خودتون تغییر بدید ولی باید بهتون یادآوری کنم که با فکر کردن های شما حتی یک اسب بخار هم از ماشین های انگلیسی کم نمی شه و فقط دارید خودتونو گول می زنید پس دیگه این حرفا رو برای همیشه تموم کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامکال

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (594 ديدگاه)

        حرف مفت کنتور ندارد.
        اول یک نگاهی به سال ساخت ام6 و هدف از ساختش بزن بعدا بیا داستان کودکان رو تعریف بکن.
        در ضمن میشه از اون برتری هایی که گفتی مثلا در زمینه شتاب سرعت ثبت اختراع و …. هزار تا چیز دیگه که ما هرروز درمورد خودروهای ژاپنی و آمریکایی و آلمانی شنیدیم بگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MPH

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      من دیووووووووونه اس کوپم
      زمانیکه cl رفت خیلی ناراحت شدم ولی وقتی دیدم اس کوپه اینقدر خوبه احساس میکنم کاملا جای خالی cl رو پر کرد والبته به بهترین شکل اینکارو کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      به نظرم در حال حاضر قشنگترین محصول بنزه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MPH

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        من مطمئنم که زیباترین و هماهنگترین بنزه
        از همه جهات زیبایی توش موج میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ببخشید کامنتم ربطی ب موضوع نداره…ب نظرم قسمتای کلیپ درگ اوراکان و مکلارن با هم نمیخونه…اول کلیپ چهار ویو مختلف و کوتاه نشون دادن ک توش وقتی مکلارن از فلش زرد-جایی ک دو خط زرد بین دو لاین تموم میشه-گذشته بود و از اوراکان جلوتربود و وقتی هر دو از فلش زرد گذشتن اوراکان از مکلارن جلو میزنه…ولی بعدش نشون داد ک لامبو از همون اول ینی قبل تموم شدن خط زرد وسط از مکلارن جلو میزنه…میخواستم نظر دوستانو درمورد این موضوع بدونم؟…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره کلا درگش خاص بود و بیشتر هدفش مقایسه ی RWD بود با 4WD به نظرم.
      ولی یگ قسمتش کامل درگ رو از اول تا آخر نشون داد.
      اونجا بود که اوراکان پیروز شد. البته مکلارن داشت میرسید ولی خب 400 متر بیشتر نبود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی جان اینو قبلا بهت گفتم ولی یه بار دیگه هم میگم…وجود وسایل پذیرایی جزئی از امکانات راحتی یه خودرو حساب میشه…زیر کاپوت کانسپت مایباخ ویژن 6 رو یه نگا بندازی میبینی محفظه ای برای وسایل پذیرایی از جمله فنجان و بطری و قاشق و چنگال وجود داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ای بابا..
      تو چقدر بیکاری بنتلی جان که میخوای قانعش کنی….
      ول کن عمو جان…
      اصلا نگاه به کامنتاش نکن.
      .
      حوصله داری ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        تجربه ی من ثابت کرده هر چی بیشتر به اینجور کامنت ها پاسخ داده بشه و طرف بفهمه نظرش برای شما مهمه و میخوای که قانعش کمی بیشتر کامنت های اینجوری میذاره.
        اصلا جواب ندید خودشون خسته میشن ول میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPH

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (419 ديدگاه)

          دقیقا همین طوره.جوابشون داده نشه خیلی بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مجید جان من اصلا نتیجه درگ منظورم نبود…فقط ب نظرم دو تا درگ انجام شده ک تو اولی مکلارن لانچ بهتری داشته_همون چهار ویو کوتاه ک بعد قرار گیری خودروها تو لاینشون نشون داد_همونطور ک گفتی درگی ک از اول تا آخرشو نشون داد لامبو از همون اول جلو افتاده بود…توی هر دوتا درگ لامبو برنده میشه و هیچ جای بحثی نیس ولی ب نظرم چسبوندن قسمتایی این دوتا درگ ب هم بی احترامی ب شعور بیننده محسوب میشه…منم اولین باری ک کلیپو دیدم متوجش نشدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    یارو راننده تیشرت قرمزه انگار با سر انداخته بودنش تو ظرف عسل…چه حالی میکرد با آ ام گ دریفت میزد و می خندید…اونم نه با یکی، با 5 تا آ ام گ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    پسر عجب کلیپ باحالی بود، ای ام جی حرف نداره، فکر کن چندتاش یکجا جمع شده باشه، چی میشه. چه سر و صدایی بوده اونجا. خدایا همه عاشقای دنیا خودرو را یکبار نصیب بفرما همچین تجربه ای.

    خوش به حال راننده.حسابی کیف کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohammad fm480

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    یکی از یکی دیگه غول تر!!

    اس 65 رو نیگا!! منو دیوونه کرده عجب استایلی د اره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا