مرسدس بنز

اعلان جنگ مرسدس-ای‌ام‌جی به پورشه پانامرا!

مرسدس بنز ظاهراً سال آیند پیش‌نمایشی از مدل ۴ درب جدید به فرم ویژن کانسپت AMG خواهد داشت.

mercedes-amg-gt-sedan
این کانسپت بخشی از برنامه‌ی گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تأسیس AMG در سال ۲۰۱۷ خواهد بود و در این میان می‌توانیم نگاهی اولیه به سدان ۶۰۰ اسب بخاری جدید بیندازیم.

اتوکار گزارش کرده که AMG جدید آماده خواهد بود تا سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود و احتمالاً نام GT 4 را خواهد گرفت. این خودرو استایل و مهندسی منحصربه‌فرد AMG را خواهد داشت. این مدل دنباله‌روی قدم‌های SLS و AMG GT فعلی خواهد بود.

mercedes-amg-gt-four-door-renderings-1
قدرت خودرو از آخرین نسخه‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی موجود در E63 جدید تأمین خواهد شد و مرسدس بنز برنامه دارد تا با اسپورت ترین های این سگمنت از جمله پورشه پانامرا رقابت کند. نباید به این خودرو به چشم نسخه‌ی طویل شده‌ی AMG GT نگاه کرد چراکه منابع داخلی شرکت گفته‌اند که این مدل چهار درب جدید که با کد X290 شناخته می‌شود بر پایه‌ی پلتفرم متفاوتی ساخته خواهد شد.

GT 4 احتمالاً از نسخه‌ی منحصربه‌فرد معماری مدولار MRA بهره خواهد گرفت. این پلتفرم زیرساخت مدل‌های C63،E63 و S63 است البته مدل جدید دارای فاصله‌ی بین محوری متفاوتی خواهد بود. دیگر ویژگی‌های انحصاری این خودرو می‌تواند دربردارنده‌ی استفاده از مواد سبک‌وزن مثل آلومینیوم و فولاد شکل گرفته در دمای بسیار بالا باشد.

mercedes-amg-gt-four-door-renderings-2
انتظار می‌رود مدل جدید با دو نوع تنظیمات عرضه شود که در این میان مدل S قدرت بیشتر (۶۰۳ اسب بخار) خواهد داشت. نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic+ که در E63 معرفی شده به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد و البته حالت دریفت نیز خواهد داشت. همچنین مرسدس-ای‌ام‌جی به جفت کردن پیشرانه با ژنراتور استارتر یکپارچه فکر می‌کند. این سیستم قدرت بیشتری را برای دوره‌های کوتاه و از طریق پیشرانه الکتریکی ۲۰ اسب بخاری داخل گیربکس تأمین می‌کند.

amg-gt-sedan
کانسپت ویژن جدید تقریباً در همان بازه‌ی در نظر گرفته شده برای رونمایی هایپرکار الهام گرفته از خودروی فرمول ۱ رونمایی خواهد شد. انتظار است این دو خودرو برای گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تأسیس بازوی پرفورمنس مرسدس بنز ارائه شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    بنز واقعا شرکت خوبیه ولی بره آسمون و بیاد زمین هیچ وقت نمیتونه
    جای پورشه رو بگیره اونم پانامرا.
    پانامرا فوق سوپر سدانه… .
    بچه های طرفدار پورشه نظرتون راجع به این لینک چیه؟؟؟این ماشینو بخرمش یا نه؟؟؟
    خخخخخ
    https://bama.ir/car/details-2-4055556/2016-porsche-gt3-rs-911-for-sale

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اقا تنها چیزی که از نظر دوستان ماشین بازو ماشین دوست معلومه اینه که سر طراح بنز کلا داره به طراحی یه سریهایی از بنز گند میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      خواستی پولتو به رخ بقیه بکشی☹ اگه هم اینقدر داری به ما چه ربطی داره☹ اگه هم خالی بستی چه گفتنی داشت☹

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        محمد داش داره شوخی میکنه ……
        شما چرا عصبی میشی ..؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Daniel

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        حاجی دارم به شوخی میگم
        من اصلا ماشین ندارم
        خواستم بری ماشین و ببینی و لذتشو ببری!!!!!!
        اگه بد منظورمو رسوندم شرمنده… .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mehran911

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      GT3RS تو ایران !!!!!!!!!!!!!!
      دمشون گرم چه مدلی رو هم وارد کردن
      این مدل کاملا برای پیست طراحی و توسعه داده شده
      دلیلش از وارد کردن این مدل چی بوده خدا میدونه !!!!!
      لابد میخواسته تو مسابقات بین المللی ۲۴ ساعته پیست آزادی شرکت کنه !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        منتظر GT2 RS هستم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          GT2 RS غوغاست
          GT2RS قویترین ۹۱۱ تاریخه
          مجید جان
          دارم برای معرفی شدنش روزشماری میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          اره مهران خیلی جالبه 911 GT2 بالای 600 اسب بخار قدرت داره قدرتش از توربو اس هم بیشتره
          مهران داش یه نکته جالبی دیگه هم هست پورشه روی تمام ماشین هاش که توربو گذاشته اسم توربو رو هم روی ماشین میذاره مثل 911 توربو پانامرا توربو یا کاین توربو و… اما واس GT2 اصلا استفاده نکرده
          باز یه نکته جالب دیگه 911 توربو اس از GT2 تیز تر و چالاک تره ولی توی دور های بالا GT2سامانه بوست طولانی داره که گشتاور رو تا مدت زمان خوبی افزایش میده این برگ برنده GT2حساب میشه یه جورایی//
          البته یه نکته جالب دیگه بوست روی 918 هم قرار داره نمیدونم دیدی یا نه زمانی که هموند 918 میروند ازش استفاده کرد اتش از اگزوز های 918 میزد بیرون کولاک بود
          بابا خداییش هیچی 918 نمیشه سلطانه بی چون و چرا …………..

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. دانیال

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      موافقم.پورش پانامرا .آئودی RS7 . بی ام دبلیو m6 گرن کوپه اینقدر قدر هستن که فکر نمیکنم بنز به همین راحتی بتونه به موفقیت چشمگیری برسه تو این کلاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahmood

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (197 ديدگاه)

        به نظر من که راحت می تونه موفق بشه چون بالاخره هر چی نباشه این شرکت عظیم و با تجربه تجربه ی ساخت خودروهای پرفورمنس رو خیلی خوب هم داره من خودم کشته مرده ی این تکنولوژی جفت کردن پیشرانه با ژنراتور استارتر یکپارچه شدم.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    5. GOD BLESS AMERICA

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      ببین خود پورشه هم وقتی پاناما رو زد طرفداران خود پورشه ازش متنفر بودن و اون رو یه خودروی بی ارزش با برند پورشه تصور میکردن اما به همه ثابت شد که اشتباه میکنند و نسل دومش پیروزمندانه آغاز به کار کرد.
      حالا مطمئن باش مرسدس که با ارائه سی ال اس کلاس سدان کوپه رو استارت زد ، میتونه تو کلاسی که خودش معرفش به دنیا بوده بهترین باشه.

      با خوندن این خبر فهمیدم چرا مرسدس تولید سی ال اس رو پایان داد.
      منتظر درو شدن مشتریان پانامرا توسط بنز باشید.
      ;-)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Elemento

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    واقعا زیباست و عالیه.
    به شخصه مدل های مرسدس بنز رو خیلی میپسندم. مخصوصا AMG GT با چراغ های خیلی خوش تراشش.
    .
    طراحی پورشه بی نظیره.
    حنی مرسدس بنز هم ازش الهام گرفته و اگر بخوام انصاف رو رعایت کنم به عکس آخر که نگاه کمی دقیقا حس میکنی فقط فقط چراغ های پانامرا عوض شده.
    این هنر طراحی پورشه هست که حتی بنز هم ازش تقلید میکنه.
    .
    البته من در کل بهترین خودروساز مورد علاقم لامبورگینی و پورشه هست.
    خود مردم آلمان هم در درجه ی اول به پورشه به چشم افتخار خودروسازی کشورشون نگاه میکنن. بنز و BMW در رتبه های دوم و سوم اند.
    چیزی نیست که از خودم بگم. مکررا شنیدم و پرسیدم.برای مثال در یک مستند NatGeo مجری همش از پورشه با لفظ ” افتخار خودروسازی اروپا و آلمان ” یا ” خودروساز تراز اول اروپا ” نام میبرد.
    .
    بنز و تا حدودی BMW همیشه سعی کردن حسی که در پورشه هست را بوجود بیاورند. اما تا به حال موفق نبودن. مخصوصا زمانی که خروجی خط تولید پورشه آ گ خیلی محدود و کم بود. از طرفی افتخارات این خودروساز واقعا بالاست و مردم دنیا شدیدا به این برند علاقه دارند.
    .
    حنی طراحی مدل هایی مثل 911م پانامرا و کیمن هم جوری انجام شده که باعث انگیزش و تهییج احساسات مردم بویژه مردان و پسران بشه. هر کسی پورشه داره به ماشینش به چشم یک رفیق نگاه میکنه. نه یک وسیله ی حمل و نقل…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      وحشتناک موافقم …………..
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
      =+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (79 ديدگاه)

      تقدیم به دوستان جوگیر:
      ۱- مرسدس نیازی به تقلید از شرکت کوچکی مثل پورشه نداره.به قول یکی از مدیران این شرکت: ما آنقدر تاریخچه غنی و قوی داریم که برای طراحی هامون نیازی به تقلید از شرکتهای دیگر نداشته باشیم. این اشاره ای به طراحی پشت آ ام گ جی تی بود که از یکی از خودروهای دهه پنجاه بنز الهام گرفته شده بود.
      ۲- پانامرا تلاشی از طرف پورشه برای رقابت با سردمدار سدانهای کوپه یعنی مرسدس cls 63 amg هست.اگر بنا به تقلید باشه پورشه یک شرکت تقلید کننده ست نه بنز.
      ۳- تمام طرحهای بالا رندر هستن. یعنی حاصل ذهن چند نفر مثل من و شما نه خود شرکت بنز.
      ۴- طراحی خارق العاده آ ام گ جی تی خودش گویای توانایی بنز برای یک خودروی اسپورت هست. این طراحی رو با ۹۱۱ مقایسه کنید.
      ۵- جوگیر شدن و اظهار نظر های افراطی و یا نظرهایی که هیچ جنبه مفیدی نداره متاسفانه داره سایت پدال رو تخریب میکنه و از ارزش علمی مطالب سایت کم میکنه. بعنوان کسی که سالهاست با این سایت زندگی میکنم واقعا مایه افسوس و ناراحتیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        مهدی عزیز دوست جو نگیر
        همون اول دیدگاهت معلومه جوگیر شدی یا نه ( کارخونه ی کوچکی مثل پورشه ) بعید میدونم کسی که سالهاست با این سایت زندگی میکنه همچین نظری درباره کمپانی پورشه داشته باشی
        بعد خیلی جالبه میگی چون پورشه ماشین لوکس ساخته پس پورشه تقلید کننده س ….
        من عذر میخوام این حرفا فقط جوگیر شدن شما رو می رسونه ولا غیر ……….
        دوست عزیز یکم علمی تر توضیح میدادی که بار علمی سایت تخریب نشه ………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. mohammadrr

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    واقعا امیدوارم اگه ساختش قیافش این نباشه!!
    ولی بی صبرانه منتظر معرفیشونم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    الان این هم کلاس clsنمیشه البته کمی اسپرت تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    به نظرم اصلا چیز جالبی نشده ، به عکس آخر دقت کنین که چقدر کاپوت ماشین دراز و فاصله ی دو محور نسبت به درب ها قناص هست . بنز دیگه داره زیادروی میکنه تو دادن محصول . رو خودرو cls وقت بزاره چیزی کمتر از سوپر سدان نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Chrysler

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      من نمیدونم اکثر دوستان چه اصراری دارن این عکسارو مدل تولید شده ی ماشینا بدونن.اینا فقط یه سری رندره از طرف اشخاص مختلف که تقریبا همیشه خیلی با مدل تولیدی فرق دارن.این ماشین سال بعد تازه میخواد معرفی بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نت

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    بنز جلوپنجره و چراغ جلو زشتی داره و عقب ماشین و چراغ عقب حال ادم بهم میخوره از این بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سينا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    هر دوشون خوبن
    اما حالا بنز کار داره تا تو این سگمنت خودشو به پانامرا نزدیک کنه
    به نظر من پانامرا خیلی پخته تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    پانامرا یه رقیب سرتر از خودش داره. فراری gtc

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      فراری یک خودروی GT دو در به حساب میاد ونه یک سدان اسپرت
      فراری رقیبی در این سگمنت برای پورشه نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        و نمیتونه داشته باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سينا

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (87 ديدگاه)

      فراری در حد و اندازه های پورشه نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این پانامرایی که من دیدم به این راحتی شکست بخور نیست حتی از بنز !!!
    بزودی آمار فروش حیرت انگیزشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سلام
    عزیزان بنز رو دست کم نگیرید حتما تواناییشو دیده که پانامرا رو هدف قرار داده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    بیشتر مجلات معتبر پانامرا رو رقیب فراری gtc به حساب میارن درسته فراری دو در هست اما چهار نفره لوکس شوتینگ برک هست و اتفاقا رقیب پانامرا! و فاز اون دوستانی رو هم که میگن فراری نمیتونه در حد پورش باشه رو هم واااقعا درک نمیکنم! داداش در مورد فراری حرف زدم نه تاتای هند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      این بیشتر سایت ها کجان که ما نمی دونیم
      GTC خودروی بینظیریه
      اما باز هم میگم رقیب پورشه پانامرا نیست
      .
      جالبه خودرویی اسپرت شوتینگ بریک دو در که بر پایه پلتفرم فراری ff ساخته شده رقیب یک سدان فول سایزی مثل پانامرا باشه !!!!!!! در حالی که پانامرا خودرویی که در اروپا در سری F ( فول سایز ) دسته بندی میشه و به عنوان یک fastback شناخته میشه
      .
      دوست با معلومات من شما هنوز تفاوت پلتفرم وهارو هم نمی دونی !!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دوست عزیز شما که همه چیز رو بلدی به من بگو ماشین لوکس چهار نفره فراری که خود فراری مدعی هست ضرفیت بار زیادی داره و مناسب خانوادست با چه ماشینی باید مقایسه بشه ؟؟ با z4 مقایسه میشه؟؟ با اونتادور مقایسه میشه ؟؟؟ اصلا چرا نباید با پانامرا مقایسه بشه دوست پلتفرم شناس من؟ شما همین که تو گوگل هم سرچ کنی به عنوان آفر اولین گزینه ای که میاد مقایسه این دو مدله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      من ادعا نکردم که همه چیز رو می دونم
      این شمایی که همچین ادعایی میکنی
      در ضمن من نگفتم این باید با z4 مقایسه بشه !!!!
      این شمایی که تفاوت دو سگمنت مجزا رو متوجه نمیشی دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دوست عزیز سگمنت شناس نگفتی چرا نباید مقایسه بشن؟؟ چون دوتا در کمتر داره؟؟!! حتما باید شیب ستون عقبشون یکی باشه تا شما اسمش رو بذاری رقیب؟ اگه منظورت تفاوت هویت دو خودرو هست که باید بگم بنتلی کانتیننتالی که خیلی لوکس تر و اشرافیتر از پانامرا هست رو رقیب فراری اف اف میدونستن حالا یعنی پانامرا که پارمترهای اسپرت خیلی بیشتری نسبت به کانتیننتال داره چرا نباید رقیب باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوست عزیز
      من وقت نداشتم که بخواهم شروع به بحث کنم
      و سعی کردم با تفاوت پلتفرم ها سریع قضیه رو بپیچونم چون حقیقتا برای فردا خییییلی کار دارم
      ( و البته باز هم میگم این دو ماشین از نظر پلتفرم کاملا باهم تفاوت دارند )
      اما مثل اینکه شما خیلی پیگیری !!! که این اصلا چیز بدی نیست
      .
      در زمان معرفی gtc فراری این خودرو رو به عنوان یکی از رقبای پانامرا معرفی کرد و البته خیلی از سایت ها به این موضوع پرداختن مثل کاراند درایور
      و این دو خودرو رو باهم مقایسه کردن
      .
      در مقایسه ی این دو خودرو فراری از نظر قدرت و سرعت نهایی نسبت به پانامرا برتری داره که میشه گفت فقط همین
      .
      و از اون طرف پانامرا از نظر تکنولوژی های بکار رفته کاملا برتری داره و قیمت کمتری داره و به مراتب مصرف سوختش کمتر هستش صد البته سدان بسیااااااااار کاربردی تری هستش
      .
      من به شخصه در حالت کلی پانامرا رو برتر از فراری میدونم و حقیقتا هم همین طورهستش بجز موارد محدودی مثل قدرت و حداکثر سرعت که اون هم باعث شده فراری در هر صد کیلومتر ۱۵ لیتر سوخت مصرف کنه که در مقابل پانامرا در صد کیلومتر ۸ لیتر سوخت مصرف میکنه
      این دو خودرو رو میشه در بسیاری از زمینه ها مقایسه کرد اما بازهم میگم در کل برتری با پانامراست در این موضوع شک نکن
      .
      من متاسفانه در حال حاضر وقت بحث کردن ندارم
      اما فردا سرم خلوت تر میشه شما هم اگر حرفی دارید در همین پست کامنت بزارید فردا حتما خواهم دید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    من عذر میخوام از دوستان که کشش میدم منتها دوست ندارم یکی فکر کنه با هالو حرف میزنه. تکنولوژی!!!! پسر خوب فراری واسه این مدل دوتا موتور اراعه داده . موتور تنفس طبیعی این ماشین که همه میدونن فراری تو این بخش جوایز رو دروو میکنه پس این که هیچ. موتور توربوی این ماشین با حجم 3.9 لیتر بالای 600 اسب میده یعنی قدرت به ازای لیتر میشه 158 اسب در حالی که پانامرا تو مدل 2016 با حجم 4 لیتر 550 اسب میگیره یعنی به ازای هر لیتر 137 اسب پس میبینی که اختلاف زیاد که نه در واقع تو زمینه موتور فاحش هست. گیربکس اف 1 فراری رو که همه میشناسن بهتر از گیربکسهای پورش نباشه بدتر نیست بدون شک! این فراری مثل پانامرا 4 چرخ متحرک هست با این تفاوت که هر چهارچرخ فراری نسبت به چرخش فرمون واکنش نشون میدن چیزی که قبل از این تو محصولات خیابونی دیگه ای دیده نشده! بحث مصرف سوخت هم اولا شما موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی رو در نظر گرفتی نه موتور 8 توربو ثانیا همون اعدادی هم که گفتی اشتباهه و مطمعنا مصرف سوخت موتور 3.9 لیتری فراری هم در حدود همون پانامرا خواهد بود. در آخر فراری همه این پکیج رو تو ماشینی جمع کرده که بیشتر از 100 کیلو نسبت به پانامرا سبکتره!! این خودش یعنی توان مهندسی!!! جدا از همه اینها شما پانامرا رو برتر از ماشینی دونستی که قیمتش بیشتر از دو برابره و ساخته فراری! من واقعا جا خوردم و نفهمیدم شما تعریفت از تکنولوژی چیه که گفتی پانامرا کاااملا سرتره!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      مهدی پانامرا خیلی از لحاظ تکنولوژی و امکانات از این مدل فراری جلو تره
      بابا اصلا میدونی پانامرا چیه حتی نسل قبلش …
      بذار برای عموم کتابی بگم ……

      می‌دانید پانامرا چیست؟ پانامرا یک سری دکمه و آپشن است که یک خودرو به آن چسبیده شده است. اگر جا داشت، پورشه داخل باک هم یکی دو دکمه کنترلی می‌گذاشت. همین بس که روی آینه‌اش به اندازه کل کنسول زانتیا دکمه و نمایشگر دارد.
      کدام خودرو را دیده‌اید که سیستم کنترل آلایندگی داشته باشد؟ اصلاً این روزها به هر کی بگویی آلایندگی ماشینت چقدر است، سوسول خطابت می‌کند. کدام خودرو را دیده‌اید که صدای اگزوزهایش الکترونیکی کنترل شود. کدام خودرو را دیده‌اید که برخی سیستم‌های الکترونیکی‌اش را خودش تعمیر کند. والا هواپیماها هم چنین چیزی ندارند.
      باد تایرهای پورشه پانامرا با توجه به شرایط آب و هوایی و دما خود به خود کم و زیاد می‌شود. سیستم تعلیقش پستی و بلندی راه تشخیص می‌دهد. ترمزهای 2 دیسکه 6 پیستونه با هشداردهنده داغ شدن را چه می‌گویید؟ اینکه بعضی خودروها بال عقب برقی دارند، چیز عجیبی نیست. اما اینکه خودرویی بال عقبش در دو جهت حرکت کند عجیب است. همه شیشه‌های پانامرا از جنس دافع آب ساخته شده‌اند تا راننده محترم اندکی در مشاهده‌اش اختلال ایجاد نشود.
      از روی کنسول می‌شود تعیین کرد هر کدام از شیشه‌ها چقدر باز شوند. حتی می‌شود تعیین کرد که درب صندوق عقب چقدر بالا بپرد. آینه بغل‌های آن در روزهای آفتابی خود به خود کدر می‌شوند. پانامراها دو نوع صدای بوق دارند.
      حتی روی خودروهای مدرن هم حضور یک خروجی برق به زور دیده می‌شود ولی روی این پورشه 4 خروجی برق 12 ولت نصب شده است. در تعریف کارایی چراغ‌های آن آمده است که نور را مثل رنگ روی جاده می‌پاشد. می‌شود تعیین کرد که نور داخل کابین چقدر و چطور باشد. خیلی‌ها دوست ندارند وقتی حرکت می‌کنند نوری در اتاق باشد ولی پورشه با تعبیه نورهای موضعی آرام‌بخش نظر این خیلی‌ها را عوض کرده است.
      هر کدام از صندلی ها 18 حرکت برقی دارند و مجهز به گرم کن سرد کن و ماساژور هستند و ما بین صندلی های عقب یخچال حرفه ایی نیتروژن پورشه جای گرفته و همچنین تهویه 4 نقطه ایی
      تازه تمام این امکانات برای 4 سرنشین در نظر گرفته شده و با 2 تن وزن شتاب 3.5 ثانیه و بیش از 315 کیلومتر در ساعت تاپ اسپید داره و 100 هزار دلار هم ارزان تر از فراری ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      در ابتدا یک توصیه می کنم اول اینکه اگر دیدی من گفتم پانامرا از نظر تکنولوژی برتر از فراری هستش باید قبول میکردی چون در غیر این صورت مجبور میشی که قبول کنی .
      خب قبل از اینکه بریم سراغ موتور ها باید به این نکته اشاره کنم که شما با این حجم از ادعا هنوز نمی دونی که هیییییییچ وقت نباید دو موتور توربور رو از نظر نسبت قدرت به حجم مقایسه کرد مثال میزنم 9ff از موتور ۴.۲ لیتری پورشه ۹۱۱معادل ۱۴۰۰ اسب قدرت بیرون کشیده حالا فراری کجاست ؟!؟!؟!؟!؟
      افزایش بوست توربو شارژر راحت ترین کاریه که میشه انجام داد.
      در مورد این که فراری از موتور ۳.۹ لیتری توربو V8 در GTC استفاده میکنه باید بگم حرف شما دروغ محضه !!!! دوست عزیز شما اگه اطلاعات کافی نداری مجبور به بحث کردن نیستی
      .
      در مورد گیربکس که گفتی :
      دوست عزیز مدل های کالیفرنیا و FF و ۴۵۸ و F12
      و حتی مدل لافراری همه و همه از گیربکس های دوکلاچه ساخت Getrag آلمان استفاده میکنن
      اینا از گیربکس های دو کلاچه استفاده می کنن که اختراع پورشه در سال۱۹۸۳ بوده و PDKهنوز هم به عنوان بهترین گیربکس دوکلاچه جهان شناخته میشه هم از نظر سرعت و هم از نظر حجم و وزن و تطبیق پذیری با پیشرانه
      .
      شما گفتی سیستم فرمان پذیری چارچرخ 4ws :
      این سیستم سالها پیش توسط مرسدس و هوندا توسعه داده شده
      که پورشه در مدل ۹۱۱ توربو سال ۲۰۱۴ از این سیستم که به بهترین شکل توسط خودش توسعه داده شده بود استفاده کرد که قبل از اون در مدل GT3 بکار گرفته شده بود و در ۹۱۸ و در حال حاضر در پانامرا و جالبه که بدونی تا قبل از اون در هیچ یک از مدل های فراری استفاده نشده بود اصلا قبل از اون فراری نمی دونست ۴wsچی هست !!!!!!
      .
      طبق آمار خود فراری ( خواستی لینکشو میزارم ) مصرف سوخت این GTC معادل ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر هستش که در مقابل پانامرا ۸ لیتر در هر صد کیلومتر میسوزونه .
      .
      یک سری سیستم در پورشه پانامرا نام میبرم از الان تا زمان به بازار اومدن GTC وقت داری بری بگردی تو فراری پیدا کنی
      ۱. سیستم PTM : پیشرفته ترین سیستم مدیریت traction موجود که خودش از متشکل از چندین سیستم مدریت پایداری با سنسور های پیشرفته و یک پردازشگر داخلی است .
      ۲. سیستم PTV plus که در نوع خودش از بهترین سیستم های تقسیم گشتاور دنیاست
      ۳. PDCC سیستم کنترل پویای شاسی که با کمک damper های تطبیق پذیر که فراری در خواب هم نخواهد دید و از اخترعات پورشه است
      ۴. PASM سیستم مدیریت فعال سیستم تعلیق با فعال کننده های الکترومکانیکی ۴۸ ولتی که ناهمواری های جاده رو به حداقل میرسونه که بازهم فراری بی بهره است

      ۵. سیستم اوربوست که قبلا در ۹۱۸ بکار گرفته شده
      ۶.سیستم Riding on a Cloud که فراری در خوابش هم نخواهد دید
      ۷. سیستم پیشرفته کاهش مصرف سوخت coasting که از اختراعات پورشه است که فراری ازش محرومه
      ۸. سیستم کاملا جدید و بسیار پیشرفته innodrive
      که توسط ماهوره و نقشه های گوگل اطلاعات جاده به خودرو منتقل میشه و پرداشگر خودرو سیستم تعلیق رو بر اساس آمار داده شده رو تنظیم میکنه و بهترین حالت رو برای عبور خودرو فراهم میکنه که اختراع پورشه است و بازهم فراری از اون بی بهره
      ۹. سیستم پیشرفته دید در شب و چراغ های متحرک و تطبیق پذیر با سنسور های تشخیص خودروهای اطراف که طبق معمول فراری !!!!
      .
      دوست عزیز همه چیز موتور حجیم و اسب بخار نیست و خیلی وقته اینا جز تکنولوژی به حساب نمیاد
      تکنولوژی یعنی پانامرا با قدرت کمتر و وزن بیشتر شتاب برابری داره بازهم میگم اینو بدون پورشه از نظر تکنولوژی برتر از فراری است
      قیمت بیشتر دلیل برتری نیست فراری پول برند میگیره .
      .
      بنده بر خلاف شما دوست دارم این بحث ادامه پیدا کنه تا ببینم چی برای گفتن دارید …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    خدا وکیلی انتظار داشتم جواب منطقی بدین نه این که بگی چنتا خروجی 12 ولت داره!! دقت نکردم ولی النترا ما هم فکر کنم 3 تا خروجی داره :)) ما حرف از تکنولوژی برتر زدیم این مواردی که گفتین خیلی سطحی هست!!
    دوستمون اول گفتن تو یک کلاس نیستن ولی ظاهرا رفتن سرچ کردن دیدن اتفاقا رقیب هم هستن حالا این وسط یا مهندسین فراری اشتباه میکنن یا اقا مهران!! بعد از اون حرف از تکنولوژی زدن بدون اینکه تعریفی از تکنولوژی رو بدونن. ایشون وقتی گفتن پانامرا کاملا تکنولوژی برتری داره من یه لحظه شک کردن گفتم نکنه پانامرا رو با سمند سریر مقایسه کردم که همچین حرفی زدن! دوست عزیز من در مورد فراری حرف زدم که خیلی از ادمای اهل فن به عنوان پرچمدار تکنولوژی خودروهای اسپرت ازش یاد میکنن. کارشناس مجله evo تو مقایسه سه تا سوپراسپرت فراری و لامبو و استون گفته فراری از لحاظ تکنولوژی تو سطح متفاوتی از بقیه خودروسازها هست و بقیه کار سختی دارن تا بهش برسن این عین جملش بود! حالا بازم یا اون اقا هیچی سرش نمیشه یا اقا مهران. بنده بازم میگم پانامرا عالیه اما وقتی با یه محصول از فراری که قیمتش دو برابر هست مقایسه میشه پانامرا باید بره بوق بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      به کس سربزرگی نباشد به چیز….. کدو سر بزرگ است و بی مغز نیز
      .
      .
      .
      من تاآخرش این بحث بین فراری و پورشه رو ادامه میدم تاببینم فرد پر مدعایی مثل شما چی برای گفتن داره
      شما جواب کامنتی که بالا گذاشتم رو بده تا بهت بگم اوضاع از چه قراره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        مهران 911 گرامی الان چند تا سیستم پورشه رو نام بردی که چی یعنی دیگر شرکت ها اصلا نمی دونن تکنولوژی یا سیستم یعنی چی خب منم چند تا سیستم فراری رو برات اسم می برم
        دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff) و تعدیل‌های مغناطیسی در کنار هم حتی در شرایط نامساعد رانندگی نرم و انعطاف‌پذیر رو ایجاد می کنن
        فراری برای اولین بار سامانه جدید فاصله کوتاه مجازی بین دو محور (Virtual Short Wheelbase) رو درون فراری قرار داده که به محور عقب اجازه چرخیدن به طرفین (حول یک محور عمودی) رو می ده این سامانه‌ی کنترلی به‌طور کامل در خانه‌ی فراری توسعه یافته و چرخ‌های عقب رو به‌صورت خودکار تنظیم می‌کنه تا سر پیچ‌ها بهترین فرمان‌پذیری رو داشته باشه
        توربوهای IHI جدیدی که فراری به‌کارمی بره باعث شده تا سطح عملکرد موتور به‌مراتب بهتر بشه این نوآوری در همراهی با کمپرسور خودرو و آلیاژ سبک‌وزن تیتانیوم و آلومینیوم به‌کاررفته در موتور باعث شده تا 50% نسبت به گذشته اینرسی توربین‌ها کاهش پیدا کنه و این یعنی عملکرد بهتر و قدرت بیشتر
        نسخه دوم سامانه Side Slip Control یا (SSC2) نیز بکار گرفته می شه که در تعامل با سامانه‌های E-Diff و F1-Track عمل می‌کنه با این تفاوت که این بار تعدیل‌کننده‌های فعال خودرو نیز تحت کنترل آن هستن درنتیجه رانندگانی هم که مهارت کمتری دارند می‌توانند از پتانسیل‌های بی‌نظیرش لذت ببرن
        سیستم منتینو manettino (سوئیچ کوچک قرمز رنگ قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان) نقشی بیش از یک پاسخ به عملکرد گیربکس بازی می‌کنه و حساسیت پدال گاز، سبکی و سنگینی فرمان و هندلینگ را تغییر می‌ده
        و …
        بعدم باید بگم از نظر کیفیت زیبایی پرستیژ خاص بودن تکنولوژی و …فراری سرتر از پورشست پس سعی نکنید فراری رو زیر سوال ببرید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          جناب فقط انگلستان !
          بحث سرنام بردن تکنولوژی های پورشه نیست
          بحث سر تکنولوژی های بکار رفته در پانامراست
          اگر قرار من تکنولوژی هایی که پورشه پتنت کرده رو نام ببرم چندین برابر این چیزی که نوشتم می تونستم بنویسم
          مثل اختراع موتور های جدید با طول شاتون متغیر و یا سیستم variocam plus و توربو شارژر های با هندسه متغیر VTG و ترمز های کامپوزیت سرامیکی که نوآوری های زیادی در آن صورت گرفته که به PCCB معروفه وخیلی چیز های دیگه که اگر خواستی تک تک شو برات می نویسم …….
          .
          اینهایی که در کامنت بالایی گفتم همه تکنولوژی های بکار رفته در پانامرا بود و نه همه تکنولوژی های پورشه .
          .
          پورشه برای سال ۲۰۱۶ معادل ۲.۱ میلیارد دلار هزینه تحقیق و توسعه کرده که این مقدار خییییییلی بیشتر از هزینه تحقیق توسعه فراری ایست .
          .
          پورشه زمانی که ۹۱۸ رو معرفی کرد این خودرو لقب پیشرفته ترین خودرو رو از آن خودش کرد
          مقایسه تکنولوژی های بکار رفته درلا فراری و ۹۱۸ همه چیز رو مشخص میکنه
          برای ساخت ۹۱۸ چندین ابداع صورت گرفته بود که قبل از اون در هیییییچ خودرویی دیده نشده بود .
          .
          رو هوا حرف زدن رو همه بلدن شما باید بیشتر تحقیق کنی
          .

          باز هم میگم پورشه از نظر تکنولوژی برتر از فراری هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط انگلستان

          ۱۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          تکنولوژی پورشه به هیچ عنوان سرتر از فراری نیست
          چند مورد از برتری های فراری که برای سوپر اسپورت ها خیلی مهم هستش
          قدرتمندتر
          پرسرعت تر
          با کیفیت تر
          زیباتر
          خاص تر
          خوش صدا تر
          کابین زیباتر
          و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۱۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          من با عدد و رقم بحث میکنم
          نه با تراوشات ذهنی
          دلیل خاصی داری میخونم وگرنه دلیلی بر کامنت گذاشتن نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط انگلستان

          ۱۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          مهران 911 دوست خوب پدالی ها
          از کامنت هات ممنونم من خودم ماشین های شرکت پورشه رو از ته دل دوست دارم و اصلا نمی خوام چیزی بر علیهشون بگم و از طرفی هم دوست ندارم با دوست گلی مثل تو بحث کنم پس به نظرم بهتره بحثو همین جا تموم کنیم
          مخلصم دوست عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mehran911

          ۱۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          قربونت فقط انگلیس عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. Saied

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عاشق هایه ٣ برند خودرو خیلی سخت از عشقاشون دست بکشن. ( بنز . بی ام دبلیو . پورشه ) کسی که یه دور پانامرا برونه این ماشین هر چقدر هم که سر باشه نمیان سمتش. این یه حقیقته.
    یا کسی که بی لم دبلیو برونه دیگه دنباله برنده دیگه نمیره. هر چند قبول داریم که هزینش از بنز بیشتره.
    عاشق هایه بنز هم اینو با هیچ چیز عوض نمیکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. میثم

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    امنیت و ایمنی که بنز تو تصادفات داره با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست.
    از اینکه پورشه ماشین خیلی خوبیه تردیدی نیست ولی هیچ وقت نمیتونه جای بنز رو بگیره از هر نظر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    کامنت و دلیل و منطق رو میبینم خندم میگیره بخدا! پسر خوب یه مشت حروف انگلیسی ردیف کردی هی میگی پورش فلان چیزو اختراع کرد بیسار چیزو آورد تو بازار که چی؟؟ خب خیلی چیزای دیگه رو هم فراری اختراع کرد و آورد تو بازار! من میگم دوتا ماشین رو باهم مقایسه کن. نه اعداد و ارقام شبیه هم هست نه رکورد ها شبیه هم هست نه قیمتها شبیه هم هست من اصلا موندم این برتری تنولوژی پانامرا دقیقا تو کدوم قسمته؟؟؟؟
    در مورد لافراری و 918 چرا گفتی 918 تنولوژی بالاتری داره؟
    در مقایسه مجله cars که کارشناسش کریس هریس هست که همه میشناسن و دو نفر دیگه که اسمشون رو نمیدونم لافراری رو مقایسه کردن با 918
    با اینکه تایمهای 918 بهتر از لافراری بود چرا در اخر دو نفر از مجریها لافراری رو ماشین برتر دونستن؟؟؟ اونها هم علمشون از شما خیلی بیشتره هم تمام عمرشون سوار ماشین بودن هم پشت فرمون اون سه تا ماشین نشستن. ببین پسر خوب یه ماشین هزاران قطعه داره عکس العمل موتور عکس العمل گیربکس نحوه هماهنگ بودن اینها. دقت و حسی که فرمون به راننده میده . رفتار و استحکام شاسی و سیستم تعلیق و موقعیت قرارگیری راننده پشت فرمون و در کل حسی که خودرو تو رانندگی به شما منتقل میکنه چیزی نیست که شما از پشت کامپیوتر بفهمی! همه اینها هم شانسی بدست نمیاد بلکه تکنولوژی و مهندسی پشتش هست.
    وقتی مجریهای مجلات معتبر میخوان یه فراری رو توصیف کنن میگن مثل یه موجود زنده میمونه و لذت رانندگیش رو با هیچ رقیبی قیاس نمیکنن به نظرت اینها شانسی بدست میاد یا پشتش تکنولوژی هست؟
    من اگه میگم gtc برتر از پانامرا هست جدا از اعداد و ارقام سابقه فراری رو میبینم که هدف ساختن یه ماشین لذت بخش هست تو رانندگی نه ماشینی که یه مشت دکمه بیاره توی کنسول که نشون بده من تجهیزات زیاد دارم! فانتوم که خدای آپشن هست ساده ترین کابین رو داره.
    شما میای حرف از برتری تکنولوژی میزنی و یه سری کلمات قلمبه سلمبه ردیف میکنی میگی پورش اینها رو داره ولی نمیگی فراری چی داره!! من به شخصه اگه بخوام سه تا شرکت پیشرو تو صنعت سوپراسپرت سازی نام ببرم میگم فراری و مکلارن و پورش اما میبینم از وقتی این سه تا پا گرفتن تا همین الان این محصولات فراری بودن که تو بازار حرف داشتن واسه گفتن و نظر کلکسیونرها رو جلب کردن. الان از هر بیستا خودروی گرونی که معامله میشه تو دنیای خودرو پانزده تاش فراری هست! آخه این که شانسی بدست نمیاد پسر خوب. الان قیمت انزو کجا کررا جی تی کجا! ده سال دیگه هم خواهی دید لافراری کجا و 918 کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مثل اینکه شما قانع نمیشی…
      اسم پروفایل من رو نگاه کن ! چی نوشته ؟؟! بحث نکن دیگه ! آفرین پسر خوب

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      وااااااااااااااااااااااااااااااای خدا اینو ببین
      پورشه 918 موتور الکتریکی سنگین داره !!!!!!!!!!
      چرا انشاء می نویسی
      اون ی مشت حرف انگلیسی اختراعاتی هستند که فراری GTC از اون بی بهره است شما لطف چهارتا از این ابداعات فراری رو بنویس ببینم چی داری بگی
      918 با وجود وزن بیشتر و قدرت کمتر تایمگیری بهتری در پیست داره 918 رکورد داره nurburgring هستش شتاب این خودرو معادل 2.2 ثاینه است فراری کجا بود
      من با عدد ورقم بحث میکنم
      اگه فراری موتور الکتریکی نداره مگه من مجبورش کردم نداشته باشه اگه فراری از سیستم AWD و4WS استفاده نمی کنه مگه من مجبورش کردم که استفاده نکنه !؟!؟!؟؟!!؟؟!؟
      وقتی نداره یعنی نداره دیگه دست و پا زدن نداره !!!!!!
      این بهونه ها به درد خودت میخوره
      شما برو نسبت قدرت به حجم لافراری و 918 رو مقایسه کن
      برو مصرف سوخت این دو مدل مقایسه کن
      زمانی پورشه مدل 918 رو معرفی کرد توسط سایت معتبر Kelley Blue Book’s به عنوان بهترین خودروی سال 2013 معرفی شده
      918 در سال 2014 توسط مجله معتبر Robb Report لقب بهترین بهترین ها رو دریافت کرد
      طبق آمار Robb Report در سال 2015 خودرو 918 پیشرفته ترین خودروسال لقب گرفت
      .
      918 در سال 2015 توسط مجله معتبر اتوکار به عنوان برترین خودرو در پیست انتخاب شده
      حالا بگو ببینم فراری کجا بود ؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟
      .
      طرف اومده هایپرکار هیبریدی 918 با اون سطح از تکنولوژی رو با تکنولوژی های لافراری مقایسه میکنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      .
      برو گل پسر برو با بزرگترت بیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        فدااااااااااااااااااااااااااااات.
        باهاتم تا آخر خط… .
        حاج مهران مقاله فارسی داری لینک بده منم دوس دارم راجع به پورشه بیشتر بدونم.
        عاشق پورشه ام.
        هرچی پیدا کردی لینک بده منم بخونم.
        فارسی باشه انگلیسیم داغونه.
        دمت گرم… .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          چشم دوست عزیز نوکرتم هستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Daniel

          ۱۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          شوما هم عزیزی
          عزیییییز… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    من از اول تو پدال بودم و کامنتها رو میخوندم همون زمان میدیدم بعضی از دوستان رکوردهای 918 رو میدیدن و تعجب میکردن که چطور یه ماشین 880 اسبی سریعتر از مکلارن و لافراری عمل میکنه در حالی که سنگینتره. این دوستمون آقا مهران هم احتمالا همچین چیزایی رو دیده که متعصبانه قضاوت میکنه
    در این مورد باید بگم 918 دوتا موتور الکتریکی سنگین و قوی داره با یه باطری بزرگ که خاصیت موتور الکتریکی اینه که گشتاور فوق العاده زیادی رو تو دور پایین ومیانی ایجاد میکنه شما دقت کنید گشتاور مجموع این ماشین نزدیک به 1300 نیوتون هست که این خییلی زیاده و 400 واحد تقریبا بیشتر از لافراری هست گشتاور کمیتی هست که رابطه مستقیم با شتاب داره و هورس پاور انچنان ملاک قرار نمیگیره. حالا این رو در کنار سیستم چهار چرخ متحرک که قرار بدیم میفهمیم این ماشین توانایی فوق العاده ای تو شتاب اولیه و هنگام خروج از پیچها داره. تا اینجا همه چیز خوب ولی همه اینها هزینه هم داره!!هزینه یعنی اینکه شما این کارا رو کردی به قیمت سنگینتر شدن ماشین جوری که هایپرکار پورش 1650 کیلو وزن داره که این یعنی شما لذت رانندگی رو فدا کردی! هزینه نگهداری و تعمیرات رو بالا بردی! و بعد از یک سرعت خاصی هم دیفرانسل جلو هم موتور التریکی جلو میشن وبال گردن ماشین چون فقط حکم وزن اضافه رو ایفا میکنن تو سرعت بالا این حرف من نیست حرف کارشناسهای خودرویی هست که من فقط نقل قول میکنم! در حالی که لافراری و مکلارن سعی کردن با تکنولوژی بالاتر تو ساخت مواد وزن کلی ماشین رو پایین بیارن تا در کنار شتاب و سرعت قابل قبول لذت رانندگی رو هم افزایش بدن. اگه اهل مطالعه باشید میدونید که تکنولوژی باطریها از اون دست فناوریهایی هست که پیشرفت آنچنانی نداشته و کاراییشون رو خیلی زود از دست میدن . تکنولوژی باطری خودرو هم نه دست فراری هست نه دست پورش نه دست مکلارن بلکه دست سامسونگ و سنی و الجی و… این یعنی اینکه توانایی های این ماشین خیلی زیاد وابسته به باطری و موتورهای الکتریکیش هست. این رو هم باید بدونید که لافراری گشتاور اضاف حاصل از ترمز و موتور رو تبدیل به انرژی میکنه واسه شارژ باطری این یعنی اینکه موتور الکتریکی لافراری همیشه در حال شارژ شدن هست در حالی که 918 اینطور نیست و بعد از طی چندین کیلومتر باید بره شارژ بشه. در اخر باز هم میگم دوست عزیز جناب مهران خان هیچ جای دنیا ماشین برتر رو به واسطه المانهایی که شما مد نظرت هست انتخاب نمیکنن چون شما پشت سیستم نشستین و به اقتضای سنتون یک سری از اعداد و ارقام واستون جذابیت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه وقت دارم نه حوصله و دوست نداشتم وارد این بحث بشم ولی…
      اول بگم این بحث مقایسه ی وزن رو از من یاد گرفتی در کامنت مربوط به مکلارن ( ای کلک ! )
      پسر خوب اولا همچین میگی 918 سنگینه و لافراری سبک آدم خندش میگیره … لافراری هم همچین پر کاه نیست هااا.
      حس میکنم شما وزن خشک بدنه و موتور فراری که حدود 1225 کیلوگرم هست رو دیدی و فکر میکنی وزنش اونقدره. چیزی هست به اسم kerb weight که وزن خودرو با صندلی و متعلقات اکترونیکی و خااصه همه چیز هست. این وزن در مورد لافراری 3495 پوند یا 1585 کیلو هستدو در مورد 918 حدود 1675 تا 1734 کیلوگرم.
      باور کن بقیه ی ایراد هایی که گرفتی به قدری الکی و خنده دار هستن که حال و حوصله ی جواب دادن نمیمونه واسه آدم.

      میتونم 50 خط برات توضیح بدم و با هم به ایراد هایی که گرفتی بخندیم تا آخر بگی پورشه بهتره از فراری ولی این کار رو نمیکنم .
      فدای سرت. هر جور میخوای فکر کن. منم از وقتم استفاده های خیلی بهتری میکنم
      .
      پورشه بهترین و تکنولوژیک ترین خودروساز جهانه.
      تا ابد خواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PORSCHE:The God of Cars

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        وزن 918 از 1634 تا 1675 هست …
        اشتباه نوشتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    مهران جان به من گفتن موتور 8 توربو gtc دروغ محضه
    http://fastestlaps.com/models/ferrari-gtc4lusso-t
    گفتن گیربکسهای فراری واسه شرکت المانی هست! عزیز دلم پسر خوب گیربس اف 1 فراری تکنولوژیش الهام گرفته شده از ماشینهای فرمول وان خود شرکت فراری هست این رو ک دیگه خواجه حافظ هم میدونه حالا اینکه سالها پیش تو بعضی مدلها از فلان شرکت استفاده کرده طبیعیه فراری تو دهه 80 میلادی تو دو مدل از محصولاتش از گیبرکس th400 شورلت که همین الان تو کاماروی من هست هم استفاده کرده! ولی ربطی به گیربکس اف 1 نداره قربونت.
    در مورد موتور که ایشون گفتن 9ff فلان قدرت رو گرفته خب چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟ موتور ماشین تیونینگ شده چه دخلی به ماشین شهری داره که قراره کیلومترها تو هر شرایطی استفاده بشه؟؟ استدلالت در حد کودکستانه پسرم. اینکه میگی فشار بوست میره بالا قدرت هم میره بالا درست ولی مگه هندونست که همینطور ببری رو ترازو !! قربون شکل ماهت متناسب با بوست باید اینترنال موتور تغییر پیدا کنه شاتون پیستون یاتاقانها میل لنگ باید تحمل انفجار و ضریب ترکم رو داشته باشن رانرهای سرسیلندر باید بتونن خوراک بیشتر رو عبور بدن طراحی و زوایای سوپاپها سیتشون مهمه مگه سیب زمینی میخوای بخری که به طرف بگی دو کیلو اضافه تر بذار!! تو اصلا میفهمی ضریب تراکم 14 برای موتور 12 سیلندر یعنی چی ؟ یعنی ناک مطلق!؟؟ تو اطلاعاتت در این حد هست که بدونی دیوریشن و اورلب میل سوپاپ رو بالا بردن در حد اینکه یه موتور 12 سیلندر بالای 9000 دور بخوره یعنی چی؟؟اصلا نمیدونی میل سوپاپ چه پارامترهایی داره و یه موتور چطور دوران بیشتری پیدا میکنه! فراری تو ارزونترین مدلش که 458 اسپشاله بود توان مخصوص بیشتری از موتور میگرفت نسبت به موتور بنزینی 918 که پرچمدار محصولات پورش هست و جفتشون هم 8سیلندر بودن! پسر خوب این چیزا رو کارشناسها میبینن و فراری تو بخش بالا 4000 سی سی تمام جوایز رو درووو میکنه تو سر پیازی یا ته پیاز که در مورد تکنولوژی نظر میدی و به من میگی من تورو مجبورت میکنم که حرفامو قبول کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      مثال 9ff زو زدم تا متوجه بشی که نباید نسبت قدرت به حجم 2 موتور توربو رو باهم مقایسه کرد اما مثل اینکه فایده نداشت!!!!
      پورشه در سال 2010 خودروی فوق العاده GT2RS رو معرفی کرد که از یک موتور 3.6 توربو معادل 620 اسب بخار قدرت تولید بیرون می کشید که نسبت قدرت به حجمش معادل 172 اسب در هر لیتره !!!
      طرف جوری نوشته توان بیشتر که اگه کسی ندونه فکر میکنه چه خبره !!!!!!!!!!!!
      نسبت قدرت به حجم 918 برابر 13.2و اسپشاله معادل 132.7 بوده !!!!!!
      .
      فراری تنها برتری که نسبت به پورشه داره در موتورشه و فقط وفقط وفقط همین
      اما از نظر تکنولوژی های روز در برابر پورشه هیچ حرفی برای گفتن نداره
      هزینه تحقیق توسعه پورشه برای سال 2016 برابر 2.1 میلیارد دلار بوده
      در حالی سود خالص فراری در سال فقط وفقط وفقط فقط معادل 290 میلیون یورو بوده یعنی هزینه ای که پورشه برای تحقیق توسعه صرف میکنه بیش از 7 برابر سود خالص فراری است تکرار می کنم سود یکسال فراری
      نکنه فراری قراره با این هزینه ها در برابر پورشه قد علم کنه خخخخخخخخخخخخخ
      .
      .
      .
      در مورد گیربکس گفتی سالها پیش فراری از گیربکس آلمانی استفاده کرده در حالی ک خبر نداری لافراری هم از گیربکس دوکلاچه Getrag آلمان استفاده کرده
      گفتی فرمول
      جالب اینجاست که فراری با این موتورها و گیربکس های توسعه داده شده توسط خودش با اون همه ادعا در مسابقات دو فصل اخیر فرمول خیییییییییییییط کاشته و حتی حریف ردبول هم نشده خخخخخخخخخخخخخخخ
      مرسدس درس خوبی به فراری پر مدعا داده و خواهد داد
      همینطور که پورشه بارها درس های خوبی رو به فراری در مسابقات داده
      .
      پس بزار بهت بگم پورشه با بیش از 30000 ( سی هزار )قهرمانی پر افتخار ترین برند خودروساز در تاریخ مسابقات اتومبیل رانی است که به گفته پورشه هیچ خودرو سازی حتی فکر رسیدن به این رکورد رو هم نمیتونه بکنه حالا فراری باید بره بوق بزنه
      در مسابقات تارگا فلوریو پورشه کاری با فراری کرد که طرفدارای فراری هنوز سوزش اون رو احساس می کنن
      پورشه با معرفی مدل افسانه ای 917 کاری با فراری کرد که فراری مجبور به کناره گیری از مسابقات استقامت شد
      .
      شما بهتر بجای این بحث ها بری مشقاتو بنویسی

      .
      در ضمن اون موقع که من در مورد موتور خودرو تحقیق میکردم شما هنوز ظرز نوشتن ماشین رو بلد نبودی
      برو تو سایت car.ir در قسمت جستجو سرچ کن (سوپاپ و نحوه کارکرد آن) بیا پایین صفحه و کامنتی که در سال 92 گذاشتم رو ببین چیزایی که برای تو آرزوه برای من خاطر است
      .
      همینطور که گفتم باید بری مشقاتو بنویسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      رفیق عزیز اقا مهدی
      ترمز های 918 هم به شارژ کمک میکنن قطعه‌ی که مهندسان پورش بش خازن سیال می‌گن و در دماغه‌ی خودرو نصب شده . اگر نیروی ترمز کمتر از 0.5 g باشد، سیستم خودرو از موتورهای الکتریکی خود برای شارژ گردن باتری‌ها استفاده می‌کنند. وقتی که نیروی ترمز بیشتر از 0.5 g باشد این اتفاق نمی‌افته. اینجا، خازن، ، به عنوان یک مخزن سیال عمل می‌کنه تا بتوونه در هنگام تغییر حالت پایداری پدال ترمز را حفظ کرده و تحت هر شرایطی اون رو برای راننده قابل پیش بینی کنه. پدال ترمز پورشه 918 واقعاً اینه،
      مدیر عامل پورشه بعد از رونمایی 918
      حرف‌های من را به خاطر بسپارید: این خودرو نقطه‌ی عطفی در اتومبیل‌های تولیدی پورشه است، یکی از پیچیده‌ترین و بلند پروازانه ترین خودروهایی که تاکنون ساخته شده است. 918 همچنین یک سوپر اسپرت فوق العاده است. ولی خوب، چه کسی چیزی کمتر از پورشه انتظار دارد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        جانم کینگ به نکته فوق العاده ای اشاره کردی مرسی رفیق

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اقا مهدی د اش الان چی رو ثابت کردی وجدانا
    که چی ضریب تراکم موتور لافراری 14 ست برای موتور 12 سیلندر ….
    الان به نظرت کار شاخی کرده فراری اصلا میدونی اگه یه همچین موتوری ضریب تراکمش به بالای 15 و یا 16 بره چی میشه ؟؟؟؟؟؟
    بینم نکنه فکر کردی موتور اونتادور ضریبش 20 خوب پسر خوب اگه این کا رو نکنه که کوبش پدر موتور رو در میاره باید همچین کاری کنه من نمیدونم الان تو اینو میگی اوج مهندسی تکنولوژی
    دوست عزیز پای 918 رو الکی نکش وسط هموند حرف جالب زد بعد از تست 918 گفت 918 خودرویی برای فردا رفیق عزیز 918 کلا با مکلارن و لافراری فرق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دوست عزیز شمایی که تاحالا موتور ماشینی رو باز شده رو هم از نزدیک ندیدی نمیفهمی ضریب تراکم یعنی چی و وقتی میره بالا چه نشونه ای داره!! موتور اونتادور ضریب تراکمش 20 یعنی چی؟ :) اصلا تو میفهمی چی میگی ؟؟
    فکر کنم با یه عده بچه دبیرستانی حرف میزنم که چیزی از موتور سر در نمیارن
    پسر جان هر موتور پیستونی یه مغز متفکر داره به اسم کمشفت. حالا این کمشفت خودش چندین پارامتر داره که مهمترینشون لیفت و دیوریشن و اورلب هست.
    لیفت همون ارتفاع بادومکها هست. درویشن مربوط به شیب بادومک هست و اورلب زاویه قیچی دو بادامک پشت سر هم یا همون دود و بنزین.
    دیوریشن وقتی میره بالا باعث میشه سوپاپ ها زمان بیشتری باز میمونن و سوخت بیشتری وارد محفظه احتراق میشه و در عمل باعث میشه حداکثر گشتاور موتور به دورهای بالاتر بره. اورلب یا همون زاویه قیچی بادامکها وقتی بیشتر بشه باعث میشه دور آیدل ماشین کمی خراب بشه اما توان خودرو توی دور های بالا بیشتر میشه حالا این خودش دلایلی داره که شما متوجه نمیشی.
    وقتی شما این سه تا پارامتر رو توی کمشفت بالا بردی نتیجش اینه که سوخت بیشتری وارد سیلندر میشه و برای اینکه شما بازدهی متناسب با ورودی خوراک داشته باشی باید ضریب ترام بره بالا. به عنوان مثال توی موتور های شورلت شرکتها برای میل سوپاپی که درویشن طرفای 300 دارن ضریب تراکم 10 تا 11 رو توصیه میکنن
    موتورهای فراری همگی موتورهایی با میل سوپاپ هایی با پروفایلهای بسیار بالا هستن یعنی لیفت بالا دیوریشن بالا و اورلب بالا دارن جوری که گشتاور و قدرت رو تو دورهای خیلی بالا میده و مشخصه یه ماشین مسابقه ای هم همینه چون توی پیست تو نیاز به موتوری داری که گشتاور رو تو دور بالا در اختیار راننده بذاره.
    ضریب تراکم که بره بالا انفجار بسیار قویتر میشه در نتیجه قدرت بیشتر میشه در نتیجه شما نیاز به پیستون با مواد خاص و همچنین طراحی سر پیستون خاصی داری که جبهه اتش رو درست هدایت کنه تو محفظه احتراق.نیاز به شانتونی داری که بتونه همچین تنشی رو تحمل کنهو نیاز به میل لنگ با طراحی و مواد بهتری داری. نیاز به یاتاقانهایی داری که توان تحمل حرارت دور بالا رو داشته باشه . داستان سرسیلندر هم که خیلی مفصل تره.
    پیستون و شاتون و میل لنگ و یاتاقان و ….. که توان دوران بالایی رو دارن پسر خوب همینطوری ساخته نمیشن. متریالها و دقت دستگاه هایی که اینها رو میسازه وحشتناکه.

    همه اینها رو گفتن در حالی که میدونم تو ممکنه چیزی نفهمی ازشون که بگم پسر خوب صدها کارشناس که خودشون کارشون طراحی و ساخت موتور هست موتور های ساخت فراری رو برترین موتورها میدونن بعد تو که نمیدونی پیستون گرده یا بیضی حرف از تکنولوژی میزنی و تو ذهن خودت منی رو مسخره میکنی که تو خونه موتورهای بیگ بلاک 500 اسبی جمع میکنم؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    من تازه کامنتت رو دیدم جناب مهران. کار به جایی رسید که دارم بی احترامی میبینم. میخوام بدونم ماشین تاحالا چی داشتی؟ الان چی داری؟ این حرفایی که میزنی و فکر میکنی خیلی بلدی به پشتوانه چی هست؟ تاحالا خودت یه موتور باز کردی ببندی؟؟ من اگه حرفی میزنم واسه اینه که دستم تو کاره سالی چندین بار دارم از سامیت رسینگ خرید میکنم و موتور شورلتی میبندم که شما صداش رو هم بشنوی ذوق میکنی . اسم 496 بیگ بلاک تاحالا به گوشت خورده؟؟ اسم 454 بیگ بلاک تاحالا به گوشت خورده؟؟ عکساشون توی پیج اینستای من هست دوست داشتی آی دی میدم برو ببین. آخه پسر جون اول طرفت رو بشناس بعد بگو مشقاتو بنویس!!
    اینم ای دی اینستا که فکر نکنی یه چیزی رو هوا گفتمm.bahadori.b

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ferrari

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      اقا مهدی شما کارت خیلی درسته .خودتو ناراحت نکن متاسفانه بغضیا که تو ابتدایی ترین رفتارهای اجتماعیشون موندن میان در کمال بی ادبی با دیگران صحبت میکنن. مواردی که شما اشاره کردی در مهندسی مکانیک بسیار موارد مهمیه. دربهترین بودن فرازی همین بس که موتورهای دوازده سیلندرش از تمام دواده سیلندرهای فولکس و بنز و بی ام . بهتره.
      فراری سلطان کار با ایرودینامیکه ،بی نظیرترین موتورها و سریعترین جعبه دندهای دنیارو میسازه. ضمنا خوبه اینم بدونید که گتراگ المان با همکاری با فراری جعبه دنده های مدلهای خیابونی فراری رو میسازه چون طراحی و ساخت چرخ دنده های جعبه دنده فراری فقط در اختیار فراری هستش یعنی خود فراری اون چرخ ده ندهای موردنظرش رو طراحی میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        سریعترین جعبه دنده دنیا رو فراری می سازه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        این اطلاعات رو از کجا میاری ؟؟؟؟؟؟
        سریعترین گیربکس جهان متعلق به گروه فولکس واگن به اسم DSG با شیفت تایم فوق العاده ۸ میلی ثانیه حالا فراری کجا بود !؟!؟!؟!؟
        گیربکس PDK پورشه توانایی تعویض دنده رو در ۱۰ میلی ثانیه داره .
        .
        فراری خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      اول به این نکته اشاره کنم که بی احترامی رو اول شما شروع کردی و نه من و اینکه بی احترامی دیدی اثر متقابل بودتا متوجه رفتارت بشی .
      اما بهرحال اگر من بی احترامی کردم معذرت می خواهم …
      .
      .
      دوست عزیز
      با نوشتن چهارتا اسم مثل
      میل سوپاپ و سر سوپاپ و اتاقک سوپاپ و ساق سوپاپ و تپت و بادامک و اسبک و پایه اسبک و میل اسبک و سیت سوپاپ و دنده میل سوپاپ
      می خواهی چی رو ثابت کنی ؟!؟!؟!؟!؟
      به چه درد من و خودت میخوره اینارو می تونی تو کتابای فنی حرفه ای هم پیدا کنی
      اینا مسائل ساده ی موتوره که هر شاگرد مکانیکی اینو بلده
      .
      این بود که می گفتی طرفتو بشناس ؟!؟!؟!؟
      .
      یکی از دوستان من که به خودرو های آمریکایی علاقه زیادی داره سالها پیش در مورد موتور های small بلاک و big بلاک کرایسلر برای من توضیح داده بود ویا موتور های hemi با سر سیلندر نصف کروی و یا موتور های فایر پاور
      .
      من چون علاقه ی چندانی به خورو های آمریکایی ندارم پیگیرشون نیستم اما باز شده ی موتور ۳۰۵ شورولت کاپریس رو دیدم هر چند این قضیه واسه چند سال پیشه ولی یادمه طرف می خواست سر سیلندر بتراشه
      .
      دوست عزیز سایت پدال اون چیزی نیست که شما فکر می کنی افراد علاقه مند به خودرو اینجا زیاد هستند و اطلاعات خوبی هم دارند بهتره شما زود قضاوت نکنید
      دوست عزیز مکانیک های خودرو های امریکایی کم نیستند … اما شما خیلی مغرور هستید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    اون اقا که از نگاه من کودکی بیش نیست.
    میگه که هزینه تحقیق و توسعه پورش فلان قدره و فراری فلان قدر اما اینقدر مغزش نمیکشه که فراری صرفا یه سوپراسپرت سازه تولید محدود هست و مثل پورش مدلهای ارزون قیمتی مثل باکسر و کیمن و کاین نداره. اگه قرار به هزینه باشه خب باید بگیم تویوتا از همه اینها بیشتر پول صرف هزینه و تحقیق میکنه!
    طرف میاد میگه 918 برترین تکنولوژِی فلان و بیسار رو داره اخه پسر خوب من دارم بهت آدرس میدم میگم فلان مجله که همه عالم قبولشون دارن اینها رو تست کرده و فراری رو برتر دونسته حالا تو چی میگی که این ماشینها رو از تو عکس فقط دیدی!
    میگه فراری تو فرمول یک فلان شد و بیسار شد انگار قراره فراری کل تاریخ فرمول وان اول بشه تا بشه بهش گفت خودروساز! فرمول وان با فراری معنی پیدا میکنه
    بچه معلوم نیست چند سالشه به من میگه برو با بزرگترت بیا!
    دلبندم من تو خونه دارم موتورهایی میبندم که تو اسمشون رو هم نمیدونی . الان تو کاماروی من موتور 489 استروکری هست که خیلی راحت میتونه اون پورش هایی رو که تو عکسشون رو میذاری تو اتاقت دود کنه. مشکل فضای مجازی همینه که هر الف بچه ای واسه ادم شاخ و شونه میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      اینجارو طرف موتور های دهه ی ۷۰-۸۰ میلادی رو تعمیر می کنه یعنی فقط تعمیرکار موتوره جوری ادعا میکنه که کسی اگه ندونه فکر میکنه مخترع ماشینه
      امثال شما دور و اطراف تهران ریخته
      .
      من دارم میگم ۹۱۸ توسط مجله معتبر Robb Report به عنوان پیشرفته ترین خودروی سال ۲۰۱۵ انتخاب شده طرف اومده میگه دورموتور فراری انقدره خخخخ.
      .
      همین مجله اتوکار تو تست بهترین خودرو برای رانندگان که بین فراری 488 و پورشه ۹۱۱R و مکلارن ۶۷۵ و ۲۲ خودروی دیگه بود پورشه رو بعنوان بهترین خودرو برای رانندگان در سال ۲۰۱۶ انتخاب کرد .
      تو همون تست مجله اتوکار دلایل برتری لافراری نسبت به ۹۱۸ رو وزن کمتر و صدای بهتر موتور لافراری میدونه !!!!!! در حالی که در همون تست اعلام میشه که گیربکس پورشه ۹۱۸ برتر از بقیه است
      در تست تاپگیر علام میشه که پورشه پیشرفته تر از بقیه است و خودرویی است که برای فردا ساخته شده .
      .
      شما باید بری با همون ماشین ۳۰ _ ۴۰ سال پیش سرگرم بشی .
      طفلک هنوز تو موتور های 50 سال پیش گیرکرده اومده در مورد تکنولوژی پورشه نظر میده وااااای خدا ببین ما با کیا طرفیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مهدی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دوست عزیز بنده مغرور نیستم یه زمانی نه پدالی بود نه مکس اسپید و غیره تنها فروم خودرویی تیونینگ تاک بود که طرفا سال 84 عضو بودم و هنوزم فعالیت دارم ولی اهل کامنت گذاشتن نیستم. هر روز خدا هم تو نت هستم و مطالعه میکنم جایی میرم که به دردم بخوره نه توی مجلات تصویری فارسی
    شما میگی راکر و تیپیت و پوشراد و اینا چی هستن که اسمشو میاری اما موتور رو همین قطعات میسازن و وقتی نتونی کارکرد اینها رو تحلیل کنی در واقع چیزی از موتور نفهمیدی و نمیدونی ضریب تراکم 14 و دور 9000 یه موتور دوازده سیلندر چی رو میخواد نشون بده چه تکنولوژی هست که اینو میاره تو یه خودروی خیابونی نه مسابقه
    دقت کن گفتم تحلیل! وگرنه به قول تو اسم اینا رو که شاگرد مکانیک هم بلده
    تحلیل یعنی اینکه بدونی رانرهای سرسیلندر چقدر بزرگتر بشه تا گشتاور موتور شما تو هزار دور بالاتر بدست بیاد.
    تحلیل یعنی اینکه رابطه ضریب راکر رو با افزایش لیفت سوپاپ بدونی
    تحلیل یعنی اینکه بتونی بفهمی چرا سوپاپ های موتورهای تراک کوچک هستن و سوپاپ موتورهای پسنجر بزرگ
    تحلیل یعنی اینکه بفهمی میل سوپاپ چه پارامترهایی داره و تغییر این پارامترها چه تغییری تو رفتار موتور ایجاد میکنه
    که مطمعن با 99.9 درصد مکانیکها نمیفهمن
    اصلا همه اینا به کنار فکر کن نه من میدونم چیزی نه شما اما وقتی میبینم تمام جوایز برتر انجینها رو تو حجمهای بالا فراری هست که چندین و چند ساله میبره منطقی نیست که بگیم حتما یه چیزی داره که اینجوره؟؟!!
    حالا تا قیام قیامت هم که اسم فناوریهایی مثل riding on a cloud و coasting و innodrive و.. رو هم که حفظ کنی در حالی که نمیدونی اصلا چه شکلی هستن دوزار هم ارزش نداره و مطمعن باش از این دست فناوریها هم پورش داره هم فراری هم استون ماریتین هم لامبو و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      من هییییییییچ جای دنیا نگفتم موتورهای فراری بد هستند
      موتور های فراری از بهترین متریال موجود ساخته میشن و در بالاترین فشار ها فورج میشن و سوپاپ هاش بصورت دستی صیغل داده میشن تا بتونن بالاترین دور موتور ها رو در مدت زمان طولانی تاب بیارن اینها فوق العاده است .
      من منکر جوایزی که فراری در موتور گرفته نیستم
      اما به نظر من ا
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      من هییییییییچ جای دنیا نگفتم موتورهای فراری بد هستند
      موتور های فراری از بهترین متریال موجود ساخته میشن و در بالاترین فشار ها فورج میشن و سوپاپ هاش بصورت دستی صیغل داده میشن تا بتونن بالاترین دور موتور ها رو در مدت زمان طولانی تاب بیارن اینها فوق العاده است .
      من منکر جوایزی که فراری در موتور گرفته نیستم
      .
      قصدم مقایسه نیست ولی میگم که بدونی که تعدادجوایزی که bmw در موتور گرفته چندین برابر فراریست

      اما به نظر من موتور و اسب بخار همه چیز نیست
      ی نگاه به آمار زمان های ثبت شده توسط پورشه ها در nurburgring بنداز و با فرار ی ها مقایسه کن تا بدونی اوضاع از چه قراره
      تفاوت تکولوژی یعنی اینکه با قدرت کمتر زمان های بهتری در پیست به ثبت برسونی
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. مهدی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    پسر خوب باز یه چیزی رو نفهمیدی حرف زدی
    تو هر موتور پیستونی هم مل لنگ هست هم شاتون هم پیستون هم سوپاپ هم سرسیلندر و … نظام همه موتورهای پیستونی یکی هست چه شورلت 40 سال پیش چه 918 و یا موتور تخت کررا جی تی.
    بنده هم تعمیر کار موتور نیستم و فقط رو ماشین خودم کار میکنم
    من با ماشین 40 سال پیش پورش 911 میزنم . تو از خودت چی داری؟؟ فقط به یاد 918 شبا میخوابی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      بخدا فرق داره الان در موتور ۹۱۸ از تسمه استفاده نشده
      تو موتور کوئنیگزگ از میل بادامک استفاده نشده !!!!!!!( از این عجیب تر چی داریم؟ )
      ی آمار از موتور GDI فولکس بگیر ببین چیه .
      .
      راستی موتور کاررا جی تی تخت نیست V10 هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مهدی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دوست عزیزم گفتم نظام یکی هست نگفتم تسمه داره یا نداره! بلاخره یه پیستون به واسته شاتون و میل لنگ باید بالا و پایین بشه و یه سوپاپی هم باز بشه در اصل کار فرقی نداره
    بله در مورد کررا جیتی فکر میکنم اشتباه کردم
    نوربرگرینگ هم یه پیست هست از هزاران پیست. یه پیست پیچ با زوایای باز داره یه پیست زوایای تند یه پیست مسیر مستقیم زیاد داره و …. هر ماشین ممکنه تو یه پیست بهتر عمل کنه همونطور که تو همون نوربرگرینگ هم خیلی فراری ها بهتر از پورش عمل کردن و برعکس. ممکنه ۹۱۸ هم تو پیست فراری از لافراری بخوره. همیشه شرایط یکسان نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این کجا و پورشه کجا، ابهت، استایل، طراحی، روحیه خشن و اسپرتی که این داره، یک هزارمش رو پورشه نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا