مرسدس بنز

فروش بیش از 3 میلیون دستگاهی اسپرینتر در 20 سال

اسپرینتر از سال ۱۹۹۵ که به بازار عرضه شد همواره ون موفقی بوده است و سود خوبی را عاید مرسدس بنز کرده است.
دو دهه‌ی بعد، این برند شهیر بیش از ۳ میلیون دستگاه اسپرینتر را در جهان تحویل مشتریان داده و بنابراین مرسدس بنز چرا این موفقیت را جشن نگیرد؟!
این ون بزرگ در چندین کشور ازجمله آلمان، چین، آفریقای جنوبی و آرژانتین حاکم بلامنازع بازار است اما بازار ایالات‌متحده دومین بازار بزرگ این خودرو است.

2016-Mercedes-Benz-Sprinter-2
رئیس بخش ون‌های مرسدس بنز Volker Mornhinweg می‌گوید:

فروش سه‌میلیونی در ۲۰ سال نشان از موفقیت دارد. اسپرینتر پایه‌گذار سگمنت های ون‌های بزرگ است و تا امروز هم بسیار موفق ظاهر شده است.

در سال ۲۰۱۵، فروش ۱۹۴۲۰۰ دستگاهی جدای از ۲۸۶۰۰ نمونه فروخته‌شده در ایالات‌متحده رشدی ۱۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد. ۲۸۰۰۰ دستگاه نیز تحویل مشتریان وطنی مرسدس شده که حاکی از رشد ۱۰ درصدی آن است.

2016-Mercedes-Benz-Sprinter-3
اسپرینتر در شش نقطه‌ی جهان ساخته می‌شود: دوسلدورف و لوفیکسفلد آلمان، چارلستون کارولینای جنوبی، بویرس آیرس آرژانتین، فوژا چین و نیژنی روسیه.

2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
Mercedes-Benz Sprinter 4×4
مرسدس بنز که برای ارائه‌ی نسل آینده‌ی این خودرو آماده می‌شود، سایت تولیدی جدیدی را در چارلستون و با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری احداث خواهد کرد. دوسلدورف و لوفیکسفلد هم تحت پروسه‌ی مدرنیزه شدن قرار خواهند گرفت که برای مرسدس بنز ۴۵۰ میلیون دلاری خرج خواهد داشت.

2015 Mercedes-Benz Sprinter 4x4
Mercedes-Benz Sprinter 4×4
شایان ذکر است مدل‌های ۲۰۱۶ اسپرینتر در دو مدل سقف نرمال و بلند عرضه‌شده و مدل سقف نرمال از پیشرانه‌ای ۲.۱ لیتری و ۴ سیلندر سود می‌برد که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتون متر گشتاور دارد.

Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
برای مدل با سقف بلند پیشرانه‌ی ۳ لیتری و ۶ سیلندر قابل سفارش است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتون متر نیرو تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ماسل

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2400 ديدگاه)

    ۶ سیلندر ۱۸۸ اسب بخار عجیبه.ولی باتوجه به گشتاور بالاش توجیه پذیره چون این یه ونه.راستی بنز دوستان.این دیزلیه یا از بنزینی اینهمه گشتاور کشیدن بیرون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bimmer

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام.احتمالا دیزله.چون ماکسیما توی ایران با تکنولوژی بیست سال پیش تقریبا ۲۳۰ اسب میده با موتور سه لیتریش.ولی اگه دیزل باشه هم خیلی گشتاور بالایی نداره مثلا موتور n20 بی ام و که توربو هست ولی این احتمالا توربو نیست با حجم دو لیتر ۲۴۵ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور بهتون میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان(احسان سابق)

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      کلا ماشین های تجاری و سنگینتر به گشتاور بالا نیاز بیشتری دارن تا اسب بخار بیشتر.در ضمن برای کاهش اصطهلاک معمولا خروجی کمتری از موتور میگیرن تا عمرو هزینه ماشین پایین بیاد.ماشین های تجاری نیازی به سرعت و شتاب بالا ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      6 سیلندر نیست. 4 سیلندره. این موتور دیزل مرسدس هس که حجمش 2.1 ه و نسل قبلی دیزل های مرسدسه. 2 لیتری دیزلی جایگزینش شده که مصرف سوخت کم تر و قدرت بیشتری داره و دوامش هم بالای 200 هزار مایل تضمین شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، کلی خرج می کنن تا یه مدل ماشین رو برای سالها سرپا نگه دارن و کلی نوسازی روش انجام میدن تا همیشه مشتری خودشو داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایول به موفقیت مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا