مرسدس بنز

تغییرات ظریف در مرسدس‌بنز کلاس بی

مرسدس‌بنز کلاس B که اواخر سال ۲۰۱۱ به عنوان یک خودروی دیفرانسیل جلوی MPV معرفی شده بود، بعد از سه سال حضور در بازار، فروش ۳۵۰ هزار دستگاه را هم پشت سر گذاشته است. این یعنی محبوبیت این خودرو با وجود پلتفرم دیفرانسیل جلو، بسیار بالاست. حالا زمان برای فیس لیفت و ارتقای در دو بخش زیبایی و فنی فرارسیده است.

2015 Mercedes-Benz B-Class facelift
۲۰۱۵ Mercedes-Benz B-Class facelift
تغییرات ظاهری در کلاس B بسیار جزئی می‌باشند. طراحی سپر جلو شامل هواکش‌های بزرگ‌تر، جلوپنجره مشبک بهینه شده و نوار چراغ‌های LED روزتاب و چراغ‌های DRLs، چراغ‌های عقب دو رنگ با لامپ‌های LED و تغییر سپر و خروجی اگزوز ذوزنقه‌ای شکل جلب توجه می‌کنند. پکیج اسپرت AMG نیز جذابیت‌های اسپرتی خاص خود را دارد. طراحی مدل الکتریکی، در بخش بیرونی تغییرات کمتری را نشان می‌دهد و تنها به استفاده از LED درون چراغ‌ها بدون تغییر فرم کاسه چراغ‌ها اکتفا شده است.

2015 Mercedes-Benz B-Class facelift
۲۰۱۵ Mercedes-Benz B-Class facelift
در داخل کابین با یک نمایشگر بزرگ‌تر ۸ اینچی شناور، هواکش‌های تهویه دایره‌ای شکل، فرمان اسپرت و ۱۲ رنگ برای روشنایی داخل مواجه می‌شوید. امکاناتی نظیر ورود بدون کلید و سیستم‌های امنیتی و ایمنی نظیر پیشگیری از برخورد و تصادف که بین سرعت‌های ۶۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در پنج مرحله عمل می‌کند، نیز به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شوند. فضای درونی خودرو با روکش‌های بسیار مرغوب، شیک و با اصالت طراحی شده و مشابه برادران گران قیمت و سدان همین خودرو است. فرمان در مدل AMG اسپرت تر و با قسمت پایین مسطح و داشبورد با روکش‌های شبه فیبرکربنی و تزئینات منحصربه‌فرد می‌باشد. انبوهی از امکانات و تجهیزات رفاهی نیز به صورت استاندارد یا قابل سفارش تدارک دیده شده‌اند. سه تریم استایل، شهری و AMG برای این خودرو قابل انتخاب می‌باشند.

2015 Mercedes-Benz B-Class facelift 2
۲۰۱۵ Mercedes-Benz B-Class facelift
در بخش پیشرانه، تنها موتورهای چهار سیلندر را می‌توان انتخاب کرد. چهار موتور بنزینی و ۵ موتور دیزلی قابل انتخاب هستند. شروع کار با موتور ۱.۶ لیتری در مدل B 180 است که نیروی ۱۲۲ اسب بو گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد. در مدل B 200 از موتور مشابه اما قدرت ۱۵۶ و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌شود. B 220 و حجم موتور ۲.۰ لیتری خود ۱۸۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر خروجی دارد. در نهایت مدل B 250 است که از همین حجم موتور خود ۲۱۱ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور استخراج می‌کند.

2015 Mercedes-Benz B-Class Interior
۲۰۱۵ Mercedes-Benz B-Class Interior
در بخش پیشرانه‌های دیزلی هم مدل B 160 با موتور ۱.۵ لیتری ۹۰ اسبی و ۲۴۰ نیوتن‌متری که از رنو به عاریت گرفته شده و مدل B 180 با موتور ۱۰۹ اسبی و ۲۶۰ نیوتن‌متری قرار دارند. یک بروز رسانی هم روی مدل B200 CDI انجام شده که موتور ۲.۱ لیتری آن را به ۱۳۶ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر ارتقا داده است. مدل B 220 CDI هم می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. یک نسخه گازسوز هم از این خودرو در کشورهای خاص عرضه می گردد.

2015 Mercedes-Benz B-Class
۲۰۱۵ Mercedes-Benz B-Class
سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ یا ۴MATIC نیز یکی از گزینه‌های انتخابی محبوب است.

2015 Mercedes-Benz B-Class facelift Electric
۲۰۱۵ Mercedes-Benz B-Class facelift Electric
کلاس B الکتریکی هم از یک موتور ۱۸۰ اسبی بهره می‌گیرد که گشتاور آنی ۳۴۰ نیوتن‌متر را می‌تواند در اختیار قرار دهد. این نیرو برای شتاب گیری صفر تا صد ۷.۹ ثانیه‌ای مناسب است. نهایت سرعت این خودرو هم ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که با توجه به محدودیت‌های خودروهای برقی، رقمی مناسب و قابل توجه است. تأمین انرژی این مدل از طریق باتری‌های لیتیوم یون ۲۸ کیلووات ساعتی صورت می‌گیرد. با هر بار شارژ کامل باتری‌ها می‌توان تا مسافت ۱۳۷ کیلومتر را طی نمود. شارژ مجدد باتری‌ها از طریق برق شهری ۲۲۰ ولتی هم حدود ۳.۵ ساعت طول می‌کشد. با ۲ ساعت شارژ هم می‌توان مسافت ۹۶ کیلومتر را طی کرد.
مرسدس‌بنز کلاس B مدل ۲۰۱۵ از آخر نوامبر تحویل مشتریان می‌شود. قیمت مدل پایه B 180 نیز ۳۵ هزار دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    سلام
    در یک مقایسه ی معتبر بین BMW i3 و مرسدس B Class الکتریکی،BMW i3 برنده شد.
    اینو نگفتم که بگم i3 بهتره ها.همینجوری کلی گفتم! :) ;)

    “ساعت 3 بعدازظهر
    برای انجام هر کاری،
    یا زیادی دیر است
    یا زیادی زود…”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kayvan

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      خیلی جمع و جوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      این کجا i3 کجا؟ کلاسشون به هم نمیخوره. هم رده این تو بی ام و سری ۲ اکتیو هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ahmad..F12

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      B کلاس الکتریکی واقعاً خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        B class فقط دیزلی. تو اروپا دیزلیش بیشترین محبوبیت رو داره. مخصوصا b180 وb200.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. M Power///

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    مرسدس B کلاس، باکلاس شده. ولی BMW I3 خیلی باکلاس تر و فضایی تر هست که من عاشقم. و i3 بدون کلید باز نمیشه با یه اپیکیشن موبایلی باز میشه. دیدی گفتم باکلاس تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elring-aventador

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    در یک جمله
    کم مصرف در عین زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهران72

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ولی بنز طراحیش برای من جالب تره
    i3 خیلی خوبه ولی انگار دماغشو عمل کرده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی آهنگر

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    دقت کردین ما به جای این تیبا هاچبک داریم :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. صادق

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    انصافا خیلی با رنگ قرمزش (آلبالویی) قشنگ میشه

    بنز معمولا برای یه ماشین موتورهای زیادی قرار میده، با این کار همه جور مشتری و همه جور نیاز رو جذب خودش میکنه

    جالب اینجاس که ضعیف ترین موتورش هم برای این ماشین مناسبه و احساس ضعف شدید نمیکنی، حالا هر چه قو تر بهتر

    مسافت خوبی هم با یه بار شارژ طی میکنه

    مهمتر اینکه زمان شارژش بسیار خوبه

    طراحی داخلیش هم مث همون بنز همیشگی، ساده و جذاب

    توی تریم الکتریکیش رقیب خیلی سختی به اسم i3 داره، ولی خب اینم قابلیت های خودشو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      من به شخصه، جدای از قابلیت های بسیار خوبی که i3 داره، کلاً از ریختش بدم میاد نمیدونم چرا؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        اگه بخوایم قیافه رو مد نظر قرار بدیم، راست میگی داش احمد، این خیلی قشنگتره

        ولی از طرفی i3 خیلی جایزه برده، فروش خیلی خوبی هم داشته، با همین بنز هم رقابت داشت که i3 پیروز شد

        i3 و i8 اینقد خوب درومدن که به یکی از نقاط عطف BMW تبدیل شدن

        ولی داش احمد، خیلیا طراحیه i3 رو نمیپسندن، کلا تو این کلاس خودرو اینجور مسائل طبیعیه ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          کاملاً موافقم صادق جان ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. ماسل کار

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    زیاد فرق نکرده
    با اینکه طرفدار BMW هستم ولی این بنظرم بهتره
    فقط BMW I8 و M4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. omid?

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام به دوستان حرفه ای پدال.
    دوستان من میخواستم ماشین بخرم،چون اول زندگیمه با 20 میلیون!!!خواستم ماشین بخرم.
    بین پراید و ام وی ام 110 گیر کرده بودم.
    حالا 110 خریدم.
    از اونجایی کعه شما حرفه ای هستین انتخابم درست بوده یا نه؟
    پراید-
    mvm 110+
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M Power///

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      انتخابت از نظر من کاملا اشتباه بوده پراید هر چقدر هم زشت و بی کیفیت و نا ایمن و …. باشه. از mvm۱۱۰ خیلی بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      امید جان مبارک باشه خودروی جدیدت.
      ام وی ام ماشین کم مصرفی هست و از نظر کیفیت فکر نکنم با پراید تفاوت چندانی داشته باشه.این مزیت رو هم داره که یه ماشین کوچیک شهری هستش و از نظر ترافیک و جای پارک اینا مشکل خاصی نداره.ضمن اینکه شاید خاص تر به نظر برسه.
      اما از نظر قطعات و خدمات و بازار فروش شاید در پس پراید قرار بگیره.
      مطلب آخرم که شاید مهم تر از نوشته های خودم باشه اینه:
      مهم اینه که شما الان این خودرو رو خریدی،مقایسه هارو ول کن! از خودروی جدیدت نهایت لذت رو ببر! ما هم دعا میکنیم که ان شاالله چرخش واست بچرخه.
      از ته دل دعا میکنیم همه ی دوستان به خودروی مورد علاقه شون برسن…
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مرتضی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    رقیباش سری ۲ اکتیو و گلف اسپرت ون هستند. اما این بنز به چیز دیگست. بی ام و هم واسه رقابت با همین اولین دیف جلوش رو داد بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hrs

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به نظر شما کدوم زیبا تره BMW i3 یا مرسدس B class الکتریکی؟
    BMW i3 لایک.
    مرسدس B class الکتریکی دیس لایک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    کلاس بی بین رقیباش بهترینه من که طراحیش رو خیلی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Alpha

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    با کلاس ترین بی کلاس دنیا :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید131

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    رنگ قرمزشو از نزدیک دیدم خییلی خوشگل تر از عکسشه پلاک منطقه ازاد انزلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. 4MATIC

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    بنزکلاسB خیلی توایران واردنشد چون مردم ایران دنبال سواری وشاسی بلند هستن نهMPV
    راستی قبول دارید ماشین های جدید بنز اون ابهت سابقو ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. 4MATIC

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    امید شورای رقابت اعلام کرده ام وی ام110بعدازپراید بی کیفیت ترین ماشین درایران است به نظرمن اگه یک کم دیگه روش می گذاشتی206 تیپ2 کم کارکرد می گرفتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    متاسفانه کشور ما شده فقط شاسی بلند وسواری که البته عموما خودروهای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته هستند ای کاش انواع خودروها در کلاسهای مختلف با قیمت معقول تو ایران وجود داشت البته این یه رویاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    یه خودرو خانوادگی خوب و راحت
    وبسیار زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا