مرسدس بنز

مرسدس‌بنز و حرف “G” در تاریخ خودروهای AWD

تاریخچهٔ سیستم AWD تا قبل از طرح مرسدس:
در سال ۱۸۹۳، قبل از ایجاد صنعت مدرن خودرو در بریتانیا، مهندس انگلیسی Bramah Joseph Diplock یک سیستم چهار چرخ متحرک به همراه چهار چرخ فرمان و سه دیفرانسیل را اختراع کرده بود. توسعه این سیستم نیز توسط Pedrail Bramah در اولین اتومبیل چهار چرخ متحرک برای نمایش توانایی‌های بیشتر به سطح جاده به چالش کشیده شد.

Mercedes-Benz Daimler G
Mercedes-Benz Daimler G
همچنین فردیناند پورشه بنیان‌گذار کمپانی پورشه یک وسیله نقلیه الکتریکی چهار چرخ متحرک برای شرکت k. u. k. Hofwagenfabrik Ludwig Lohner & Co در سال ۱۸۹۹ در وین طراحی کرد و پس از تکمیل فرآیند ساخت، در سال ۱۹۰۰، در نمایشگاه جهانی پاریس آن را به عموم مردم معرفی کرد. موتور مرکزی الکتریکی در هر چرخ از خودرو اگرچه کمی ناشیانه و سنگین به نظر می‌رسید، اما این خودرو برای آن زمان با داشتن قدرت ۱۰ تا ۱۴ اسب بخار قدرتمند به‌حساب می‌آمد و قهرمان سرعت و دارای رکورد در دست صاحب EW.Hart بود، ولی با توجه به وضعیت غیرمعمول آن اصطلاح Lohner Porsche به طور گسترده، به‌عنوان اولین خودروی چهار چرخ دنیا معتبر نیست.

Lohner Porsche 1900
Lohner Porsche 1900
اولین خودروی چهار چرخ متحرک، که همچنین به‌عنوان مسابقه صعود از تپه، با موتور احتراق داخلی است محصول SPYKER است که در سال ۱۹۰۳ توسط برادران هلندی جاکوبوس و هندریک-ژان در آمستردام تولید شد. این خودرو اسپرت با قدرت ۶۰ اسب بخار و دارای دو صندلی بود، که همچنین عنوان اولین خودروی موتور شش سیلندر را نیز از آن خود کرده بود، در حال حاضر یک نمایشگاه در مجموعهٔ Louwman، موزه سابق Nationaal Automobiel در هلند، این خودروی با ارزش را به نمایش گذاشته است. در سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۰۸ هم شرکت آمریکایی Twyford چند طرح از خودروهای چهار چرخ متحرک را تولید کردند.
شاید بسیاری از افراد فکر کنند که مرسدس بنز ۴۰ سال قبل، توسط خودروی G کلاس نمونهٔ تمام چرخ متحرک را معرفی و تولید کرده است، اما سخت در اشتباه هستند، چرا که قدمت و ریشهٔ این خودرو و این سیستم انتقال قدرت در کمپانی مرسدس، به بیش از ۱۰۸ سال قبل باز می‌گردد…، بله، ۱۰۸ سال قبل!

زمانی که لندروور، جیپ، تویوتا و دیگر خودروسازهای آفرود، اصلاً وجود نداشتند. مرسدس-بنز که در آن زمان بیشتر دایملر-بنز خطاب می‌شد، در سال ۱۹۰۷ توسط Daimler Motoren Gesellschaft یک وسیله چهار چرخ متحرک به نام Dernburg-Wagen، همچنین با فرمان مجزا برای چهار چرخ معرفی و تولید کرد. همچنین مجهز به سیستم خنک‌کننده با دو عدد رادیاتور به حجم کل ۱۴۰ لیتر آب، بوده است که در حتی شرایط جوی بسیار گرم، سیلندر و اجزای داخلی را از گرمای بیش از حد محفوظ نگه می‌دارد.

مرسدس بنز Dernburg-Wagen سال ۱۹۰۷:

• تمام چرخ متحرک، تمام چرخ فرمان.
• طراحی بسیار پیچیده توسط پاول دایملر.
• مورد استفاده در استعماری آلمان، جنوب غربی آفریقا، نامیبیا.
• وزن ۳.۶ تن – طول ۴.۹ متر – ارتفاع ۲.۷ متر.
• موتور جلو – چهار سیلندر بنزینی به حجم ۶.۸ لیتر – ۳۵ اسب بخار قدرت در ۸۰۰rpm – جعبه‌دنده ۴ سرعته.
• حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت – توانایی بالا رفتن از تپه‌های دارای شیب تند.
• مجهز به تجهیزات سردکننده برای نواحی گرمسیری.

1907 Daimler Dernburg Wagen
۱۹۰۷ Daimler Dernburg Wagen
نقاط قوت این خودرو، به غیر از سیستم تمام‌وقت چهار چرخ متحرک و سیستم فرمان چهار چرخ، سه عدد دیفرانسیل قفل شونده و سیستم تعلیق کاملاً مستقل است که نمونهٔ پیشرفتهٔ آن را در G500 و G55 AMG همچنان شاهد هستیم. این سیستم را در کامیون قدرتمند و همه‌جارو مرسدس، یعنی یونیماگ نیز می‌بینیم.

مرسدس بنز G1 W103 سال ۱۹۲۶:

مرسدس G1 در سال ۱۹۲۶ تا سال ۱۹۲۸ با تعیین وقت قبلی به سفارش ارتش شاهنشاهی ساخته شده است، G1 سه محور یک وسیله نقلیه مخصوص مسیرهای ناهموار بود که به لطف فاصلهٔ دو محور طولانی، برای شش نفر صندلی ارائه داده است. همچنین این خودرو به‌راحتی قابل تشخیص است، پیکربندی منحصر به فرد ۶ چرخ، جلوی عریض و گلگیرهای قوس‌دار و برجسته بر روی چرخ، که تا عقب خودرو کشیده شده است. زیر کاپوت G1 از یک پیشرانهٔ خطی ۶ سیلندر با توان خروجی بیش از ۵۰ اسب بخار قرار دارد که این خودروی سنگین را می‌تواند به سرعت بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت برساند. با این حال، این ارقام کم، در آن زمان، این خودرو را به صعود از سخت‌ترین مناطق زمین سوق می‌داد. قدرت G1 از طریق یک گیربکس دستی پنج سرعته به چهار چرخ عقب منتقل می‌شد. این در حالی بود که یک سیم ترمز برای تمام چرخ‌ها تعبیه شده بود که برای متوقف کردن خودرو نیاز به کشیدن آن بود.

MERCEDES BENZ G1 (W103) (1926 - 1928)
MERCEDES BENZ G1 (W103) (1926 – 1928)

مشخصات فنی موتور ۳.۱ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر : ۶ سیلندر خطی
حجم : ۳۰۷۹ سی سی
قدرت : ۵۰ اسب بخار در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور : ۱۵۱ نیوتن متر در ۱۳۲۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت: ۶۰ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت‌رسانی: کاربراتور
نوع سوخت: بنزین
انتشار گاز دی اکسید کربن: ۵۷۱ گرم بر کیلومتر
میانگین مصرف سوخت: ۲۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
نوع دیفرانسیل: تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی
نوع ترمز: جلو کاسه ای، عقب کاسه ای
طول: ۴۶۹۹ میلی‌متر
عرضک ۲۰۴۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۲۱۰۱ میلی‌متر
وزن: ۳۲۰۰ کیلوگرم

مرسدس بنز G4 W31 سال ۱۹۳۴:

مدل G4 بسیار خاص و نادر است که در سال ۱۹۳۴ تا سال ۱۹۳۹ تولید شد. در واقع این مدل به‌عنوان نسخهٔ به‌روز شدۀ G1 بود که ۶ سال قبل تولید و به بازار عرضه شده بود. این خودرو دارای سه موتور ۵.۰، ۵.۳ و ۵.۴ لیتری خطی هشت سیلندر بود که بعد از G1 پیشرفت خوبی به شمار می‌آمد. طراحی این مدل به درخواست ارتش آلمان بود که فقط ۵۷ دستگاه از این ۶ چرخ زیبای آفرود تولید شد که بسیاری از این مدل‌ها دیگر وجود ندارند. اتاق جعبه ای شکل و طویل این خودرو، سخاوتمندانه برای هفت سرنشینان فضای کافی ارائه کرده است، (دو صندلی جلو، سه صندلی عقب و یک ردیف دوتایی وسط با بازوی جداگانه). این خودرو ترکیب زیبایی با چندین پیشرفت‌های تکنولوژیکی مانند سیستم تعلیق پیشرفته و مستقل، متشکل از سه محور سفت و سخت و جفت شده به فنرهای بیضوی بود. امروزه تنها سه دستگاه از G4 به‌طور کامل و اصلی وجود دارد که یکی از آن‌ها متعلق به خانواده اشرافی و سلطنتی اسپانیایی می‌باشد.

MERCEDES BENZ G4 (W31) 1934 - 1939
MERCEDES BENZ G4 (W31) 1934 – 1939
مشخصات فنی با موتور ۵.۰ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر : ۸ سیلندر خطی
حجم : ۵۰۱۸ سی‌سی
قدرت: ۱۰۰ اسب بخار در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور: ۲۸۲ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت: ۶۸ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت‌رسانی : کاربراتور
نوع سوخت: بنزین
انتشار گاز دی اکسید کربن: ۶۶۶ گرم بر کیلومتر
میانگین مصرف سوخت: ۲۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
نوع دیفرانسیل: تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس: ۴ سرعته دستی
نوع ترمز : جلو کاسه ای، عقب کاسه ای
طول: ۵۷۲۰ میلی‌متر
عرض : ۱۸۶۹ میلی‌متر
ارتفاع : ۱۹۰۰ میلی‌متر
وزن : ۳۵۵۰ کیلوگرم
وزن با بار: ۴۴۰۰ کیلوگرم

مشخصات فنی موتور ۵.۳ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر: ۸ سیلندر خطی
حجم : ۵۲۵۲ سی سی
قدرت: ۱۱۵ اسب بخار در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور : ۲۸۵ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت: ۷۰ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت‌رسانی: کاربراتور
نوع سوخت: بنزین
انتشار گاز CO2 –
میانگین مصرف سوخت –
نوع دیفرانسیل: تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس: ۴ سرعته دستی

مشخصات فنی موتور ۵.۴ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر : ۸ سیلندر خطی
حجم : ۵۴۰۱ سی‌سی
قدرت : ۱۲۰ اسب بخار در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور : ۲۹۵ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت : ۷۵ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت‌رسانی : کاربراتور
نوع سوخت : بنزین
انتشار گاز CO2 –
میانگین مصرف سوخت –
نوع دیفرانسیل: تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس : ۴ سرعته دستی

مرسدس بنز ۱۷۰ VL W139 سال ۱۹۳۶:

این مدل هم برای جنگ‌ها و مناطق صعب‌العبور تولید و طراحی شده بود، و به همین خاطر هیچ درب یا سقف فلزی در آن دیده نمی‌شود. ولی از یک اسکلت فولادی و فوق‌العاده سخت جهت مقاومت در برابر اشیاء خارجی و آتش دشمن استفاده کرده است. همان‌طور که در تصوری می‌بینید ساده‌ترین مدل ولی عملی‌ترین خودروی آن زمان همین VL بوده است که فقط شامل یک شاسی محکم، موتور، چرخ، فرمان و صندلی‌های ساده می‌باشد. البته برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از پرتاب گل‌ولای و یا اشیاء دیگر به داخل کابین، یک شیشه جلوی ساده و تاشو هم تعبیه شده است. درب‌ها به طور کامل حذف شده‌اند قوس گلگیرها نیز برای دست و پا گیر نبودن در پایین هر چرخ اتمام یافته و کوتاه‌تر شده‌اند. فاصلهٔ دو محور برای افزایش ثبات و پایداری بیشتر در زمین‌های ناهموار کشیده‌تر شده است و در داخل کابین هم تمام ابزارهای غیرضروری برای کاهش استهلاک و هزینه‌های تعمیر حذف شده‌اند. هر چهار چرخ متحرک هستند و علاوه بر سیستم قفل دیفرانسیل، مجهز به سیستم چهار چرخ فرمان نیز می‌باشد که این امر قدرت مانور و توانایی حرکت در مسیرهای سخت و پر مانع را بسیار بهبود یافته است.

MERCEDES BENZ 170 VL (W139) 1936
MERCEDES BENZ 170 VL (W139) 1936
مشخصات فنی با موتور ۱.۷ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر : ۴ سیلندر خطی
حجم: ۱۶۹۷ سی‌سی
قدرت : ۳۸ اسب بخار در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور : ۱۰۲ نیوتن متر در ۱۸۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت : ۸۲ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت رسانی : کاربراتور
نوع سوخت : بنزین
انتشار گاز دی اکسید کربن: ۳۰۹ گرم بر کیلومتر
میانگین مصرف سوخت: ۲۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
نوع دیفرانسیل: تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی
نوع ترمز: جلو کاسه ای، عقب کاسه ای
طول: ۴۰۶۴ میلی‌متر
عرض: ۱۵۷۰ میلی‌متر
ارتفاع : ۱۶۱۰ میلی‌متر
فاصلهٔ دو محور : ۲۵۲۵ میلی‌متر
وزن: ۱۲۲۰ کیلوگرم
وزن با بار : ۱۷۲۰ کیلوگرم

MERCEDES BENZ 170 VL (W139) 1936
MERCEDES BENZ 170 VL (W139) 1936

مرسدس بنز G5 W152 سال ۱۹۳۷:

این خودرو را می‌توان محبوب‌ترین، پرکاربردترین، متنوع‌ترین و البته بهینه‌ترین مدل دانست، چرا که در چند نوع نسخهٔ ویژه برای امور مختلف تولید می‌شد و همچنین نسبت به نسل قبل خود از پیشرفت‌های فنی خوبی هم برخوردار بود. از مرسدس G5 در سال ۱۹۳۷ تا سال ۱۹۴۱، به تعداد ۳۷۸ دستگاه ساخته شد که یک خودروی عملی و البته بسیار نادر است. فاصلهٔ دو محور نسبت به G1 و G4 شش چرخ، کوچک‌تر و کمتر است.

MERCEDES BENZ G5 (W152) 1937 - 1941
MERCEDES BENZ G5 (W152) 1937 – 1941
G5 هم مانند پیشینیان خود، یک خودروی بسیار کاربردی بود که تمام اجزای آن قابل تنظیم و با ویژگی‌هایی خاص بود، خصوصیاتی مانند فرمان چهار چرخ به علاوهٔ چهار چرخ متحرک که اینها را حتی بر روی ماشین‌های تولید آینده به‌ندرت می‌توان دید. این مدل می‌توانست چهار یا پنج سرنشین را در خود جای دهد و نکتهٔ جالب G5 این بود که نوع بدنه با سبک‌های مختلف بسته به خواسته‌های خریدار قابل تنظیم و قابل سفارش بود. این خودرو را بیشتر از هر مدل قدیمی دیگری به G کلاس فعلی شباهت و تطابق داده‌اند، چرا که د آن زمان از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود و مانند G کلاس فعلی، از نسخه‌های ویژه ای تحت نام‌های:Bergwacht (نجات کوهستانی) – Kolonial (خودروی سیاسی) و Jagdwagen (خودروی شکار) قابل سفارش و در دسترس بود. جدای این چند مدل از خودروی G5، همچنین یک نسخه نظامی که بدنهٔ تقویت شده با درب فولاد و قابل جدا شدن داشت را نیز تولید کردند.

مشخصات فنی با موتور ۲.۰ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر : ۴ سیلندر خطی
حجم: ۲۰۰۶ سی‌سی
قدرت: ۴۵ اسب بخار در ۳۷۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور : ۱۲۶ نیوتن متر در ۱۸۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت : ۸۵ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت‌رسانی : کاربراتور
نوع سوخت : بنزین
انتشار گاز دی اکسید کربن: ۴۲۷ گرم بر کیلومتر
میانگین مصرف سوخت: ۱۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
نوع دیفرانسیل: تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی
نوع ترمز : جلو کاسه ای، عقب کاسه ای
طول : ۳۹۹۰ میلی‌متر
عرض : ۱۶۷۹ میلی‌متر
ارتفاع: ۱۹۰۰ میلی‌متر
فاصلهٔ دو محور : ۲۵۳۰ میلی‌متر
وزن: ۱۸۸۰ کیلوگرم
وزن با بار : ۲۱۵۰ کیلوگرم

مرسدس بنز ۱۷۰ VK سال ۱۹۳۸:
این مدل منحصراً و به طور خاص برای نیروهای نظامی آلمان طراحی و تولید شد و تولید آن از سال ۱۹۳۸ آغاز و تا سال ۱۹۴۲ ادامه داشت. VK یک وسیله نقلیه بسیار ساده بود، و نسبت به مدل ۱۷۰ VL با فاصلهٔ دو محور بیشتری ارائه شد که به‌مراتب فضای بیشتری هم در اختیار سرنشینان قرار می‌داد. کاپوت در این مدل کوتاه‌تر و جلوپنجره کمی مورب شده بود و چهار درب فولادی هم در بدنه به‌کار گرفته شد. در انتخاب مواد برای ساخت شاسی و بدنه پوسته هم دقت زیادی شد که کمک به تقویت بدنه و همچنین حفاظت سرنشینان در برابر آتش دشمن را بسیار بهبود بخشید. ارتفاع این مدل از زمین نیز بالاتر رفت و به لطف سیستم تعلیق جدیدتر و اصلاح یافته تر، به آن اجازه می‌داد تا از مسیرهای ناهموار و دارای پستی و بلندی زیاد به راحتی گذر کند. این مدل بیشتر برای حفاظت در برابر تیر مسلسل تطبیق یافت و از انعطاف‌پذیری ویژه ای برخوردار بود.

MERCEDES BENZ 170 VK 1938 - 1942
MERCEDES BENZ 170 VK 1938 – 1942
مشخصات فنی با موتور ۱.۷ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر: ۴ سیلندر خطی
حجم : ۱۶۹۷ سی‌سی
قدرت : ۳۸ اسب بخار در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور: ۱۰۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت: ۹۰ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت‌رسانی: کاربراتور
نوع سوخت : بنزین
انتشار گاز دی اکسید کربن: ۳۰۹ گرم بر کیلومتر
میانگین مصرف سوخت : ۱۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
نوع دیفرانسیل : تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس : ۴ سرعته دستی
نوع ترمز : جلو کاسه ای، عقب کاسه ای
طول: ۴۱۰۰ میلی‌متر
عرض: ۱۶۸۹ میلی‌متر
ارتفاع: ۱۸۲۹ میلی‌متر
فاصلهٔ دو محور: ۲۸۴۵ میلی‌متر
وزن : ۱۲۳۵ کیلوگرم
وزن با بار: ۱۶۶۰ کیلوگرم

مرسدس بنز L 1500 A سال ۱۹۴۱:
این مدل هم بیشتر به هدف مقاصد نظامی طراحی و ساخته شده است و گنجایش حمل هفت سرباز و همچنین حمل ابزار آلات نظامی زیادی را دارا بوده است. همچنین صندلی‌ها تغییرپذیر هستند و در زمان کمبود فضای کافی در صندوق، خوابیده و تبدیل به محفظه‌هایی برای حمل آذوقه، منابع سوخت، چوب، مهمات و ابزارهای دیگر نظامی می‌شوند. L 1500 بیشترین وزن مجاز حمل بار را در بین خودروهای نظامی آن زمان دارا بود. این خودرو پیش از جنگ جهانی دوم بسیار مورد استفاده واقع شده است. چراکه خودروی انتخابی سربازان پیاده‌نظام آلمان بود و در سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳، حدود ۵۰۰۰ دستگاه از آن تولید شد.

ERCEDES BENZ L 1500 A 1941 - 1943
ERCEDES BENZ L 1500 A 1941 – 1943
مشخصات فنی با موتور ۲.۶ لیتری:
نوع و تعداد سیلندر : ۶ سیلندر خطی
حجم: ۲۵۹۴ سی‌سی
قدرت: ۶۰ اسب بخار در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور –
حداکثر سرعت: ۸۴ کیلومتر در ساعت
سیستم سوخت‌رسانی: کاربراتور
نوع سوخت: بنزین
انتشار گاز دی اکسید کربن: ۴۵۱ گرم بر کیلومتر
میانگین مصرف سوخت: ۱۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
نوع دیفرانسیل: تمام چرخ متحرک
نوع گیربکس: ۴ سرعته دستی
نوع ترمز : جلو کاسه ای، عقب کاسه ای
طول: ۴۹۳۰ میلی‌متر
عرض : ۲۰۵۰ میلی‌متر
ارتفاع : ۲۲۲۵ میلی‌متر
فاصلهٔ دو محور : ۳۰۰۰ میلی‌متر
وزن : ۲۳۹۰ کیلوگرم
وزن با بار : ۴۰۸۰ کیلوگرم

ERCEDES BENZ L 1500 A 1941
ERCEDES BENZ L 1500 A 1941
منابع:
۱. daimler
۲. boldride
۳. autoevolution

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۱۰ دیدگاه‌ها

  1. hasan

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فوق العاده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      سلام دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Carroll Shelby

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بنز بنز بنز ……. ینی این ینی اصالت ……. درود بر مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    بسیار بسیار عالی .
    دوست عزیزمون P . G که بهش قول داده بودم علت طراحیه جعبه ایی جی کلاس برای چی هست ، این مطلب گویای همه چیزه .
    اما نمیدونم چرا احمد ، عکس های اون مدل G 5 سفید رو نذاشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      از یه ماشین نظامی توقع چه طراحی رو دارن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      میلاد جان همه عکسها آپلود شدند ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. P.G

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      میلاد جان درود و سپاس از شما و احمد عزیز بابت زحمتى که براى تهیه ى این مطلب کشیدید
      میلاد جان من در مطلب قبلى هم گفتم که منکر قابلیت هاى فنى جى کلاس نمیشم و فقط ظاهرش رو دوست ندارم،به خصوص نماى مینى بوس مانند عقبشو و این البته نظر منه!شما در پست قبلى از رَنگلر و دیفندر نام بردید.احتمالاً قبول دارید که رَنگلر نسبت به پیشینیانش از نظر ظاهرى تغییراتى داشته و عیناً مثل اونها نیست(البته با حفظ اصالت و اِلمان هاى طراحى نسل هاى قبل که مؤید حرف منه)،اما در مورد دیفندر هم حتى نظر من بدتر از جى کلاسه،چون دیفندر بدتر از جى کلاس در این سال ها هیچ تغییرى نداشته و عیناً مثل دهه ى هفتاد تولید میشه!البته میلاد جان شما بهتر از من میدونى که لندروور تا چند وقت دیگه نسل جدید و متحول شده ى دیفندر رو رسماً معرفى میکنه که اعلام کرده از نظر ظاهرى به روزرسانى خواهد شد و اگه خاطرت باشه دو سال قبل هم یک کانسپت کاملاً متفاوت از دیفندر رو ارائه کرده بود.البته باید این هم در نظر بگیریم که رَنگلر ٢۵هزار دلارى که صرفاً براى آفرود ساخته شده یا دیفندر زیر ۵٠هزار دلارى که خود کارخانه ى سازنده اش میگه استفاده اصلیش براى کشاورزانه که باهاش بتونن راحت به مزرعه برن و برگردن با Gکلاس بالاى دویست هزار دلارى که ادعاى لوکس بودن داره خیلى فرق دارن!به نظر من هر جور نگاه کنى جى کلاس اونقدر نمى ارزه!
      اما میلاد جان یه مسئله ى دیگه!این مطلبى که شما زحمتشو کشیدى فقط به پیشینه و مدل هاى مؤثر در طراحى G کلاس اشاره کرده و دلیل اینکه چرا و به چه دلیلى G کلاس امروزى همون طراحى چهل سال پیشش رو داره و اصلاً چه اصرارى هست که حتماً G کلاس جعبه اى باشه رو نگفته،یعنى من چیزى تو مطلب در مورد چرایى طراحى جعبه اى این ماشین ندیدم!
      از طرفى این خودروهایى که شما معرفى کردى در زمان خودشون طراحى ظاهرى به روز و منطبق با عصر خودشون رو داشتن و حتى اگه شما دقت کنى میبینى که خیلى هاشون کمتر از جى کلاس امروزى جعبه اى هستن و خطوط منحنى و قوس هاى فراوانى در بدنه شون به کار رفته(گلگیرها،رکاب ها،پشت خودرو) و شایدطراحى بعضى از این مدل ها اصلاً جعبه اى به حساب نیاد!
      به هر حال ممنون از مطلب:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        ممنون از توجهت P.G جان ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        من کوچیکتم p.g جان .
        من یک کتابی دارم که توش یک مطلب داره به اسم رموز جی کلاس .
        اما خب مطمئن هستم که اون مطلب هم دردی را دوا نمیکند .
        مثلا نوشته که ارتفاع عقب جی کلاس برابر است با سال تولید فلان مدل . نمیگم که اگر بعدا نوشتم ، جذابیت داشته باشه .
        در کل داداش اشکالی نداره که خوشت نمیاد . خودتو عشقه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. P.G

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          میلاد جان از لحنت احساس کردم شاید از کامنت من ناراحت شده باشى
          من حقیقتاً خیلى از این مطلب خوشم اومد چون تاریخ رو دوست دارم،به خصوص تاریخ صنایعى مثل صنایع هوایى یا خودروسازى!چون پر از اقدامات نوآورانه،تلاش هاى ملت ها و شرکت هاى مختلف و نوآورى هایىه که هر کدوم مسیر اون صنعت رو عوض کرده و وقتى این موارد در سیر تاریخ و با در نظر گرفتن شرایط موجود در آن زمان و تأثیرى که این ابداعات روى صنعت داشتن مورد مطالعه قرار میگیره خیلى جذابه!
          حقیقت اینه میلاد جان که خیلى از ماهایى که میایم اینجا و برندهایى مثل تویوتا،شورولت،وولکس واگن،بى ام دبلیو،رولز رویس،بنز،پورشه و … رو آشغال و بى ارزش خطاب میکنیم،اگه یه روز این امکان در اختیارمون باشه که یکى از این خودروهایى رو که ازش خیلى بد گفتیم داشته باشیم،مطمئناً با عشق سوارش میشیم و همون ماشین بهترین ماشین دنیا میشه برامون!به خود من اگه یه روز بگن بیا این جى کلاس براى تو،مطمئن باش با نهایت عشق میرم بقلش میکنم و لاى زر ورق نگهش میدارم!اما وقتى صحبت از مقایسه امکانات،طراحى،قیمت و موارد دیگه میاد وسط،اون موقع است که همه ى ما هر کدوم یک مدل یا برند رو به دیگرى ترجیه میدیم که همین امره که بازار رو نگه داشته و جذابش میکنه!
          خواستم بگم که من علاقه ى شما رو به جى کلاس میدونم و اپسیلونى قصد بى احترامى به این خودرو رو ندارم،اگر هم تا حالا چیزى گفتم که باعث ناراحتى شما یا دوستان دیگه شده بى منظور بوده و ازتون عذرخواهى میکنم!
          قطعاً منتظر اون مطالب جالبى که میگى در اختیار دارى هم هستم و مطمئناً اگه از ما دریغشون نکنى با علاقه میخونیمشون و لذت میبریم!
          فقط میلاد جان بالاخره آخرش نگفتى چرا جى کلاس جعبه ایه؟!:d

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. aaa

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        P.G این نظر شماست محترمه اما اینو بدون مرسدس G واگن بهترین اس یو وی جهان انتخاب شده بسیاری از سایتها از جمله موتور ترند و جی دی پاور هم بهترین اس یو وی جهان را مرسدس بنز G و دوم رنجرور واگن انتخاب کردن و بالاترین سطح ایمنی رو بین تمام اس یو وی های جهان رو داره کیفیت ساختش برترین هست و در کشور امریکا و روسیه و عربهای خلیج فارس باکلاس ترین ماشین در بین کارتلهای روس و ملیونرهای امریکای و عربهای نفتی G رو انتخاب کردن و جالب اینجاست در دوبی بین شیخ نشینان حتی بوگاتی ویرن با قیمتی ٢ملیون دلار کلاس و ابوهت G65 AMG ٣٧۵ هزار دولاری رو نداره ملیونرهای عرب در مراسمات خودشون برا کلاس و پرستیژ G65 رو انتخاب میکنن حتی ماشین حاکم دوبی شیخ محمد یک G63 AMG هستش با پلاک 1 dubai

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    متأسفانه خیلی از عکس گذاشته نشده . اگر امکان داره سردبیر عزیز عکس هارو اضافه کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم عکس های بیشتری رو از g5 ببینم ولی سرچ کردم و چیزی گیرم نیومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        رضا جان نگرد چون دیگه چیزی چیدا نمیکنی :)

        من خیلی وقته دارم روی این مطلب و پیدا کردن عکسها کار میکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شاهین

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      ممنون از دوستان عزیزم احمد و میلاد عزیز
      من اطلاعات چندانی از تاریخ ندارم ولی اونچه که عیان هست اینه که واقعا در اون زمان مرسدس یکی از سرامدها بوده.کلا اکثر خودروسازهای مطرح الان،اون زمان هم کم و بیش مطرح بودن.همین BMW سازنده هواپیما و موتوراش بوده که از اونجا رسیده به این جایگاه تو خودروسازی.
      میلاد اگه عکس ها تو مطلب نیومدن،آپ کن تو یه سایت آپلود عکس بعدش لینکشو اینجا بزار.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        فدات شاهینِ عزیزم

        بله دقیقاً حرفت درسته

        در سال 1936 و 1937 که مرسدس چهارمین مدل از این نوع خودرو یعنی

        مدل G5 رو داده بود بیرون، BMW هم دست به کار شد و مدل 325 4*4 رو

        تولید کرد که مجهز به همین سیستم بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      سردبیر زحمت عکس های جدید رو کشیدن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (((RETOLEX(((REZA

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    حالا فهمیدم g class یعنی چی
    بعضی از چیز ها واقعا خلاقانه و جالب بود
    خیلی ممنون ،واقعا مطلب مفیدی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنونم، بله دقیقاً رضا جان.

      یک سری ها میان میگن چیه آخه G کلاس

      و جالب اینه که میگن نمیتونه طراحیشو مدرن بزنه!!!!

      این حرف خیلی خنده داره آخه، چون دارن میبینن که مرسدس تمام خودروهاش مدرنه،

      لوکسه و طراحی جدید داره، ولی فقط G کلاس با طراحی قدیمی رو نگه داشته،

      ینی با خودشون نمیگن این یه دلیل داره و عمداً اینطوریه، میگن نمیتونه طراحی شو درست کنه!!!!!

      خب اگه نمیتونه پس این همه مدل مدرن و جدید چیه!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        یه چیزایی میگن ادم شاخ درمیاره
        باز هم تشکر به خاطر اینکه با این مطلب جواب خیلی از اون افراد رو دادی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          ممنون از خودت رضا جون ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. حسين

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. میدونستم که بنز خودروهای کاری زیادی داشته اما با جزئیاتشون آشنا نبودم. مطلب بسیار

    آموزنده ای بود، دست آقایون داداشام احمد و میلاد عزیز درد نکنه. فکر نمیکنم دیگه کسی باشه که

    بگه ساختن پیکاپ اعتبار بنز رو زیر سوال میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درود حسین جان خوبی داداش

      منم خوشحالم از اینکه مورد توجهت قرار گرفت :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شلبى

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (685 ديدگاه)

      اول از همه ممنون بابت این مطلب از احمد عزیز،مطلب خیلى خوبى بود
      دوم حسین جان مرسدس بنز خب وانت و ماشین هاى کار زیادى درست کرده و بحثى در اون نیست ولى یه انتقادى که من داشتم این بود از نظر من ساخت وانت لوکس معنى نداره و همچین قابل توجیه نیست و بنز هم که ماشیناى کار و نمیدونم ون و مینى بوس و اتبوس تولید میکنه ویژگى هاى لوکس بودن رو در اونا تا حد زیادى کاهش میده و خیلى از اونا اصلا لوکس نیستن و با توجه به هدف و کاربریشون ساخته شدن و شرایط خودروسازى در زمان این خودروها که در این مطلب میبینى با الان خیلى فرق کرده و اصلا خودروسازى یه شکل دیگه شده
      نمیدونم تونستم درست منظورو برسونم یا نه
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        ممنونم شلبی جان ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسين

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود بر شلبی جان
        آقا من یکم تحقیق کردم، توی سایت مجله ماشین در مورد پیکاپ مرسدس نوشته که یک خودروی کاری هستش (نه لوکس) و قراره توی استرالیا به فروش برسه و هنوز برنامه ای برای بازار امریکا ندارن.
        اگه از مطالب پدال و مجله ماشین برآیند بگیریم شاید بشه گفت این وانت یک وانت کاری و راحت برای استفاده روزمره هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      سلام به داداشای گلم
      چن تا نکته رو لازم دیدم که حتما یاداوری کنم
      اول اینکه اتحاد بنز و دایملر در سال ۱۹۲۶ صورت گرفت و این ماشین در ۱۹۰۷ ساخته شد
      یعنی این ماشین حتی از اسم مرسدس-بنز هم قدیمی تره!!!
      سال ۱۹۰۰ گوتلیب ویلهلم دایملر از دنیا رفت و مسلما کسی بهتر از ویلهلم میباخ شایسته گرفتن کرسی او نبود…بعدا یادم بندازین از نحوه اشنایی دایملر و میباخ و نبوغ این مهندس واستون بگم یعنی به لرزه میوفتین!!!
      میباخ علاقه زیادی به تولید ماشین های مسابقه ای داشت و معتقد بود هر کارخانه خودروساز باید توان خودش رو به سه بخش تقسیم کنه
      بخش اول تولید خودروی لوکس(اون موقع خودروها در هر نوعی وسیله لوکس محسوب میشدند) …. دوم تولید انجین (همونطور که بارها گفتم اوایل به دلیل جا نیفتادن کامل خودرو, موتور ها بیشتر از خودرو ها فروش داشتند مخصوصا موتور های دایملر که علاوه بر دایملر در پژو,پنهارد,دایملر کمپانی انگلیس و استرو-دایملر اتریش مونتاژ میشدند که بعد ها به طور کامل به پنهارد منتقل شد)
      و بخش سوم یعنی مسابقه
      افتخار برگزاری اولین مسابقه اتومبیلرانی بدون شک به نام بنز و دایملر ثبت شده و مرسدس ها با کسب پنج قهرمانی پیاپی ستاره پر فروغ زمان خود بودند
      تا اینکه احتیاج به یک ماشین برای حضور در مسیرهای صعب العبور احساس شد
      پاول دایملر خودرویی طراحی مرد که گلاندن-واگن نام گرفت یعنی ماشین بزرگ و همه جا رو!
      دایملر اون زمان با تولید این ماشین مخالفت کرد و اونو مخالف روحیه خودروسازی مثل دایملر میدونست…همین قضیه باعث ایجاد اختلاف بین میباخ و دو پسر دایملر شد تا اینکه میباخ شرکتو ترک کرد و به دوستش زپلین پیوست و در اونجا شرکت میباخ-موتورن بایو رو تاسیس کرد اونم بر همون اصول سه گانه خودش یعنی خودروی لوکس-تامین انجین و مسابقه و هیچوقت به سراغ تولید افرودر نرفت گرچه موتورهای میباخ در بحضی تانک ها و نفربر ها و وسایل حمل و نقل سنگین المان و همچنین ماشین های لوکس دیگه از جمله رولزرویس! و حتی بعضی از کشتیهای هوایی زپلین و ایضا زیردریایی های ارتش امپراطوری المان استفاده میشدند….اینطوری بود که رفتن میباخ از DMG سبب تولید این مدل افسانه ای شد پس شک نکنید تو هر امر به ظاهر ناخوشایندی یک خیری هست!!!
      .
      .
      .
      خب این از نکته اول :-D
      به انگشتام استراحت بدم تا برم سراغ نکات بعدی!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        میباخ مخالفت کرد نه دایملر
        اشتباه تایپی بود
        دایملر خدا بیامرز در ملکوت اعلا بود…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      اما بعد:
      اقا حسین گفت که مرسدس خودروهای کاری زیادی داشته که خب درسته
      مدل های افسانی بنز هم,کم نبودند از جمله مدل بلیتزن که همزمان با این مدل ساخته شد و در نوع خودش یک شاهکار هنری بود نه از نظر زیبایی از این نظر که تونست به سرعتی بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسه که در زمان خودش زد دهن همه رو سرویس کرد (اینو کاملا واقعی میگم نه از شوخی…همه مات و مبحوط بودن) که پاسخ مناسبی به موتورهای ابتدایی شرکت رقیب(رقیب که چه عرض کنم دشمن خونی) یعنی DMG
      چون در گذشته موتورهای معمولی حدود ۲۰۰rpm بودن و موتورهای دایملر بالای ۹۰۰rpm !!!
      (این اعدادی که میگم متعلق به سال های قبل از ثبت اختراع خودرو بود)
      حالا بنز هم در زمانی که خودروها به زور ۷۰-۸۰ تا پر میکردند میاد یه ماشین میسازه که عین اب خوردن ۲۰۰ تا رو رد میکنه…(بنز هم اون زمان همون فاز میباخ رو داشته)
      بنز یک افسانه دیگه داشته و اونم پارسیفال بوده
      مدلی که با کمک مهندسان فرانسوی ساخته شد و برای اولین بار از میل گاردان بهره میبرد
      پارسیفال داستان زیاد داره: پر افتخار ولی بدون صرفه اقتصادی-یه جورایی مثل ویرون الان برای فولکس-فقط اینو بگم سنت استهلاک پایین برای مرسدس بنز ریشه ش به همین مدل بر میگرده…
      افسانه های مرسدس زیادن ولی مختصر میگم چن تا رو اگه دوست داشتین در موردش بخونین:
      Mercedes35 – پارسیفال – ولو – بلیتزن – میباخ 57s (با مدل اشرافی میباخ اخیر اشتباه نگیرین) – T80 – W125 – W196R – 300SL – 300SLR LMP – CLK GTR – C9 – C11
      W05 و …
      فعلا اینارو فقط یادم میاد اگه از قلم انداختم ببخشید
      .
      .
      .
      نکته بعدی اینه که از یونیماگ قافل نشیم که یقینا خیلی ها نمیدونن یونیماگ آگ در ابتدا به شکل یه شرکت جدا فعالیت میکرد که قبلا هم اسمش Daimler LKW بود
      یقینا یونیماگ جزو قویترین افرودرهای تاریخ خودرو سازی خواهد بود
      جا داره به جد اعظم یعنی حضرت مایلر :-D هم یه سلامی عرض کنم!!!
      کامیونی که در ۱۹۲۴ طراحی شد و البته طرح ۱۹۲۶ بیشتر مورد استفاده قرار گرفت
      خودرویی که الان در موزه مرسدس قرار داره ولی هنوزم در شرکت بنز خاور ایران مونتاژ میشه که البته شرکت بنز خاور بالای ۷۵% سهامش دست ایرانخودرو هست و دایملر هم مدت هاست تمام سهامشو بیرون کشیده و دیگه نظارتی رو خطوط تولید این ماشین در ایران نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        آقا رضا دمت گرم. ینی واقعا از ماقبل تاریخ هم خبر داری؟؟؟ ;)
        جدا از شوخی دو تا سوال دارم،
        اول اینکه: قبل از استفاده از میل لنگ، ماشینا چجوری بودن؟ موتورشون روی محور چرخ ها بود؟
        دوم اینکه: یه سری به پست فرمول 1 بزن اونجا پرسیدم

        ممنون
        آها! یه سوال دیگه هم دارم: اینکه آیا استهلاک بنزها پایینه؟؟؟ (اشاره به سنت استهلاک پایین که گفتی) و اینکه این سنت چه ربطی به این مدل پر استهلاک داره؟
        خیلی ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          در مورد استراتژی اونجا جواب میدم
          در باره استهلاک خدمتت عرض کنم که مسلما هنوزم مدل هایی میبینی که متعلق به پنجاه سال پیش هستن ولی هنوز صاف صاف تو خیابون راه میرن…اینا که هیچی
          اگه به متن دقت کرده باشی گفته نسل اول جی-واگن ساختار بسیار پیچیده داشت…در اون دوران ماشین یه وسیله خاص مخصوص ثروت مندان بوده و خیلی ازش کار نمیکشیدن به همین دلیل معمولا لازم نبود تا عمر طولانی داشته باشند…بیشترین کارکرد ماشین ها توی مسابقات بوده(اونم مسابقات اون زمان!!!) که اونم فقط کافی بود تا یه مسابقه رو تموم کنه و اونوقت برای مسابقات بعدی یه ماشین جدید میاوردند
          پس می بینی دلیلی نبود که ماشین ها با عمر زیاد و … ساخته بشن
          خب کسی هم واقعا انتظار نداشت … خودروها پیچیده ترین ساخته های مهندسی بودن و طبیعیتا هرچه پیچیدگی بالاتر باشه احتمال خرابی هم بیشتره…
          بحث مربوط به کل صنعت اون زمانه نه صرفا یک شرکت خاص
          اما دو شرکت اومدن این تصور رو عوض کردند
          اولی فورد بود که با تولید خودروی ارزان قیمت اومد این تصور اشرافی بودن خودرو رو عوض کرد(البته شرکت هایی مثل بنز و … حاضر نشدند خودروی ارزان تولید کنند و از اینجا بود که ماشینا به دو دسته اقتصادی و لوکس تقسیم شد)
          و دوم هم بنز با مدل پارسیفال…
          پارسیفال یک جواب دندان شکن از طرف بنز به سلاطین پیست های اتومبیلرانی بوده یعنی مرسدس ها
          پارسیفال اصلا صرفه اقتصادی نداشت و همین مدل بود که ضرر زیادی به بنز زد و تا مرز ورشکستگی اونو پیش برد(شاید اگه این مدل تولید نمیشد بنز و دایملر هیچوقت ادغام نمیشدند)
          اما پارسیفال توانایی های اعجاب انگیزی داشت
          جدا از هندلینگ بالا, دقت تحسین بر انگیز و وسواس خاصی که تو ساخت قطعاتش لحاظ شده بود اونو متمایز میکرد
          دیگه اینارو گفتم بزار حالا اینو بگم:
          بنز میخواست قدرت مهندسیشو به رخ رقیب یعنی دایملر بکشه پس با ابروی خودش بازی کرد
          یک دستگاه پارسیفال به امریکا منتتقل شد و مسافت اورلاندو(جنوب شرقی امریکا) تا سیاتل(شمال غرب امریکا) رو طی کرد…
          باورت نمیشه اما این اولین وسیله نقلیه موتوری بود که بدون هیچگونه سرویسی این مسافت رو طی کرد!!!!!!!!
          تازه این تهش نبود…بنز که حسابی جو گیر شده بود :-D اومد همون ماشین رو برد به روسیه و اینبار فاصله ولادی ووستوک (شرق روسیه) تا بندر پترزبورگ(غرب روسیه) رو رفت….روسیه هم که میدونی شرق تا غربش یعنی چی؟! اونم اوون زمان!!! دهن همه به معنای واقعی سرویس شد…تازه دیدن نه بابا با خودرو میشه کارهای عجیب غریب کرد, از دیوار راست بالا کشید, رکورد سرعت و شتاب رو جا به جا کرد و از این کار ها… دیگه خودرو لازم نبود مثل یه درشکه باشه فقط کمی پیشرفته تر…خودرو ها توانمندتر شدند(اولیش هم همون بلیتزن و اسپایکر مذکور در متن و بعد هم جی واگن)
          استهلاک پایین و مقاومت بالا از اینجا بود که وارد عرصه خودرو شد(به هر حال رقبا باید یه جوابی به این مدل میدادن میدادن)
          بعدا اسناد این قضیه رو هم میزارم
          .
          .
          .
          .
          خب این از این
          اگه فک کردی میلاد دست به نوشتنش شدیدا خوبه حتما فهمیدی که اشتباه کردی :-D
          من برم رو منبر دیگه پایین نمیام

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          اصن اول که کامنتو دیدم فکر کردم میلاد نوشته اینو :) بعد عکستو دیدم گفتم ماششششالللا
          ممنون بابت صرف وقت و جواب دادن به این سوالات

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          منظورت از میل لنگ , میل گاردانه دیگه؟اشتب نوشتی؟ اون زمان ماشین ها موتور عقب بودن مثل motorwagen1885 و 1886 و ایضا مدل ولو…
          بعدها یه سیستم جدید ساخته شد به اسم موتور جلو محور متحرک عقب که به سیستم پنهارد مشهوره (رابطه پنهارد و دایملر رو بالا گفتم)
          اون زمان بهترین راه استفاده از تسمه و زنجیر بوده یا به شکل با کلاس تر بگم cvt…. که خب اختراع خود cvt هم به اسم دایملر و بنزه و گیربکس ها هم این شکلی بودند(گرچه پیشینه ش تو نوشته های داوینچی برای اولین بار پیدا شده)
          اصل این میل گاردان هم کار مهمی بود که انجام میداد یعنی با وجود شکست در اون قسمت معین بازم هم نیرو و گشتاور به دیفرانسیل وارد میشد و بعد هم با شکلی مشابه از دیفرانسیل به چرخ ها متصل میشد(الان هرچی به مخم فشار میارم اسم این سیستمو یادم نمیاد sorry) ….اهمیتش این بود و گرنه فرق دیگه ای با بقیه سیستم های انتقال قدرت نداشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (645 ديدگاه)

    سلام . مطلب بسیار خوبی بود . یه نکته کوچیک بگم که با توجه با تاریخ این نوآوری ها فقط میشه گفت خارق العاده است . البته در سالهای بعد آئودی با توجه به این که از پیشگامان FWD بود ، به دلیل کمبودهای دینامیکی سیستم fwd در ماشین های بزرگتر ، لوکستر و قوی تر از نظر موتوری ، ناچار به تمایل به سیستم awd شد . این احساس نیاز باعث شد آئودی به یکی از بهترین ها در awd تبدیل بشه . امروز در بسیاری از موارد Quattro بالاتر از 4matic قرار میگیره ، همینطور بالاتر از Xdrive (نگید متعصبه، حقایق رو باید پذیرفت) . تشکر از احمد دوست خوبم . و میلاد که میدونم در تهیه این مطلب کمک کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. حرفتون درسته فقط من یه تست مقایسه ای بین ب ام و و بنز و آئودی دیدم که در اون تست با توجه ه شرایطِ آزمایشِ انجام شده، سیستم X-Drive ب م و بهترین عملکرد رو داشت، حتی آزمایش رو برای دوتا ب ام و تکرار کردن! آئودی دوم شد و بنز با اختلاف زیاد، سوم!! اما نکته اینجا بود که توی اون تست، اختلاف اصطکاک بین چرخهای محور جلو و عقب اونقدر زیاد بود که شاید توی شرایط واقعی اصلا پیش نیاد (یک محور کاملا بدون اصطکاک و یک محور با اصطکاک کامل بود) و احتمالا همین موضوع باعث به دست اومدن نتایجِ این شکلی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (645 ديدگاه)

        به یه تست نمیشه اکتفا کرد . قطعا مواردی پیش میاد که xdrive بهتر باشه . شاید هم اون موارد کم نباشه . اما در مجموع ، نظر اکثر منتقدین و همینطور سیر تاریخی خودروسازها نشون میده آئودی سرمایه عظیمی تو این راه گذاشت . خب ب ام و awd رو به طور گسترده از وقتی شروع کرد که روور زیر مجموعش بود و از تجربه لندروور استفاده میکرد . نسبت به بنز و آئودی تازه وارده . گرچه تازه وارد بودن دلیل بر ضعیف بودن نیست . خود آئودی خیلی دیرتر از بنز شروع کرد این راهو . اما واقعا عالی عمل کرد . همین که آئودی انقدر کوآترو خوبی داشت که لامبورگینی متقاعد به تغییر سنت از rwd به awd شد ، اون هم با استفاده از quattro ، خودش نشون دهنده توان بالای آئودیه . اگر کسی اطلاع بیشتری داره ، دریغ نکنید لطفا . شاید من اشتباه میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali mtr

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (55 ديدگاه)

          چیزى که میدونم کوآترو علاوه بر لامبورگینى در دیگر محصولات فولکس واگن هم هست مثل بنتلى و همین طور بوگاتى باورش سخته در مورد سیستم بى ام و اینو باید بگم که بنظر میرسید بى ام و میخاست با کمک لندروور اولین شاسى بلندشو یعنىX5 ارائه بده اما بى ام و با این که کمی از تجربیات لندروور اونهم فقط در مورد سیستم دودیفرانسیل استفاده کرد X5 به کلى در مونیخ بدون کمک لندروور طراحى کرد وساخت و xdrive رو هم بى ام و کاملا با دانش خودش گسترش داد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (645 ديدگاه)

          Ali mtr بله درسته . کواترو در خیلی از محصولات گروه فولکس واگن استفاده میشه . دلیل اینکه من اسم لامبو رو اوردم ، این بود که یه اسپورت ساز سنت گراست یه چیزی شبیه به فراری ( قصد مقایسه برند ندارم ، به کسی بر نخوره ) و تغییر سنتش تا حد زیادی تحت تاثیر آئودی بود . در مورد ب ام و هم درسته که X5 کاملا توسط ب ام و تولید شد ، اما نقش لندروور بسیار پررنگ بود . خیلی از کارشناسا معتقدند لندروور که از نظر اقتصادی کاملا به ضرر ب ام و بود ، تنها همین یک نفع رو داشت . و اصلا چه بسا هدف ب ام و از خرید روور تولید شاسی بلند بود . در مقابل لندروور به صورت گسترده از موتور و گیربکس ب ام و استفاده میکرد. ب ام و هم سعی در حفظ لندروور داشت و اصلا به همین دلیل لندروور رو از روور جدا کرد . بلکه بتونه روور رو واگذار کنه و لند روور رو به سود دهی برسونه و نگه داره که خب نشد متاسفانه . از طرفی این حرف که ب ام و xdrive رو با دانش خودش گسترش داد هم کاملا درسته . خیلی وقته که لندروور دیگه زیر مجموعه ب ام و نیست و در تمام این سالها ، نسل به نسل xdrive پیشرفت کرده و آفرود ب ام و پیشرفت کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ali mtr

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (21 ديدگاه)

          ممنون حمیدجان بابت اطلاعاتى که ذکر کردى ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      من کاری نکردم ، احمد خیلی وقت گذاشت روی این مطلب .
      از سردبیر هم خیلی ممنونم بابت قرار دادن عکس های جدید . خیلی لطف کردید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        میلاد

        درسته خیلی کار داشت گرداوری این مطلب، ولی واقعاً ارزششو داشت…..

        خوشحالم :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درود حمید جان

      ممنون از شما و توجهت ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      خوشحالم که بالاخره حمید بعد از مدت ها با سایت اشتی کرد
      امیدوارم بیشتر نظراتتو اینجا ببینم :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (645 ديدگاه)

    میلاد من نظرت رو در مورد دکتر دمینگ خوندم . اصلا چیزی در موردش نمیدونستم . اگر تونستی بازم توضیح بده یا مطلبی ازش بذار .
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      ولش کن داداش . میترسم موجب سرگرمی بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (645 ديدگاه)

        میلاد جان این چه حرفیه ؟ فکر نمیکنم هیچ کدوم از ما مجبور باشیم نظر یا مقاله یا هر چیزی رو که دوس نداریم بخونیم . اگر کسی احساس میکنه مطلبی کاملا بی پشتوانه داره میخونه ، خب بهتره نخونه !!!! ولی اگر خوند ، و زیرش کامنت هم گذشت ، این نشون میده که چیزی فراتر از سرگرمیه !! شما مطلب رو بذار ، توضیح رو بده ، کسایی که دوس دارن استفاده کنن . اونهایی هم که دوس ندارن ، اجباری نیست بخونن و در بحث شرکت کنن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. صادق

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود به بروبچ

    خیلی ایول داره واقعا، خوشم اومد

    احمد و میلاد دمتون گرم، مطلبِ عالی و کاملی بود

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود بر صادق عزیز .
      مقام دومی فراری را هم به شما تبریک میگم .
      بعدش این که مطلب کاملا دست پخت احمده . خیلی خوشمزه است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        ممنون میلاد جون

        راستش توی بازی چین که فراری سوم و چهارم شد (فتل-کیمی) ولی توی رده بندی کلی تیمی حرفت درسته، فراری دومه

        منم اول و دوم شدن بنز توی چین و همینطور اولیِ تیمی رو بهت تبریک میگم

        به احمدم که باید 4 بار تبریک گفت، چون هم بنزو دوست داره و هم فراری ;)

        دستش هم درد نکنه

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        میلاد خجالت نده دیگه ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      مخلصم صادق جان عزیز خودم ♥

      مرسی که خوندی ;)

      بابت تبریکت هم ممنون :)

      دقیقاً، من عاشق فراری ام و هم مرسدس رو خیلی دوس دارم. . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. PEUGEOT

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مرسدس واقعا حرفی برا گفتن نزاشت
    مرسدس نماد تکنولوژی و اصالت در جهان
    میلاد واقعا کامنتت راجب دکتر ادوارد دمینگ در پست پنج ویژگی لکسس قشنگ و جامع بود خیلی حال کردم
    به نظرم ژاپنی ها خیلی مونده که به پای آلمانی ها برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      خیلی خیلی مونده :)

      تو متن هم هست… :)

      قدمت و ریشه این خودرو (G Class) و این سیستم انتقال قدرت

      (چهارچرخ فرمان و چهار چرخ متحرک) در کمپانی مرسدس، به بیش از 108 سال قبل باز می‌گردد.

      زمانی که لندروور، جیپ، تویوتا و دیگر خودروسازهای آفرود، اصلاً وجود نداشتند….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        درود آحمد جان و ممنون بابت مطلب.
        آقا میخواهیم پای شمارو هم وسط بکشیم!
        شوخی بود شما و سایر دوستان همیشه در قلب ها جای دارید.
        متوجه منظور دقیق شما نشدم که خیلی مونده به 108 سال پیش برسند یا با معیارهای کنونی فاصله دارند یا در چه زمانی مونده اند؟
        این تولیدات به بازارهای جهانی راهی پیدا کردند یا موفقیت های فروش به نسبت معیارهای امروزی داشتند یا بسیاری از اونها در همان چند مدل تولیدی باقی موندند؟
        ممنون از لطف شما.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          بهزاد جان سلام و عرض ارادت

          بنده هم تشکر میکنم به خاطر توجهت

          عرضم به حضورت این یه اصطلاحه که میگن حالا هنوز خیلی مونده تا به فلان چیز برسه….

          و من با توجه به حرف محمد جان (پژو) حس کردم که لازمه اینو بگم…

          چون واقعاً اون زمان مشخص نبود ژاپنی ها تو صنعت خودرو و آفرود کجا بودند….

          در مورد تولیدات محدود اونا هم باید بگم که شرایط و ضوابط اون زمان و جنگهایی که وجود داشت، این تعداد و این تیراژ تولید رو ایجاب میکرده، پس نمیشه گفت این تعداد ضعف بوده!

          این مهمه که 108 سال پیش، اون هم در اون شرایط حساس، روی خودروهاش سیستم AWD مجهز به تمام چرخ فرمان و سیستم های تعلیق مستقل و خنک کننده های موتور رو نصب کرده بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای پژو و احمد آقای محترم چشمهاتون رو روی این حقیقت نبندید که ژاپنیها به پای آلمانیها نمیرسن . در این زمینه نه حرفی دارم نه ادعایی . چون اگه حرفی هم داشتم تحت هیچ شرایطی حرفام رو قبول باور نمیکردید و به من میگفتید متعصب . در مورد این که میگید : – به نظرم ژاپنی ها خیلی مونده که به پای آلمانی ها برسن – و – خیلی خیلی مونده – چند صد مطلب و ویدئو کلیپ و تست و 1001 دلیل دیگه وجود داره که خلاف و برعکس حرفاتون رو اثبات میکنه . باور کنید منظورم این نیست که دروغ میگید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        بهزاد جان سلام و عرض ارادت

        بنده هم تشکر میکنم به خاطر توجهت

        عرضم به حضورت این یه اصطلاحه که میگن حالا هنوز خیلی مونده تا به فلان چیز برسه….

        و من با توجه به حرف محمد جان (پژو) حس کردم که لازمه اینو بگم…

        چون واقعاً اون زمان مشخص نبود ژاپنی ها تو صنعت خودرو و آفرود کجا بودند….

        در مورد تولیدات محدود اونا هم باید بگم که شرایط و ضوابط اون زمان و جنگهایی که وجود داشت، این تعداد و این تیراژ تولید رو ایجاب میکرده، پس نمیشه گفت این تعداد ضعف بوده!

        این مهمه که 108 سال پیش، اون هم در اون شرایط حساس، روی خودروهاش سیستم AWD مجهز به تمام چرخ فرمان و سیستم های تعلیق مستقل و خنک کننده های موتور رو نصب کرده بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهین

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        موردی رو بنده توی پست نواوری های ایمنی تویوتا یا پستی شبیه این دیدم(حالا زیادم مهم نیست)،تو بحث نوربالای خودکار باید بگم که این سیستم خیلی وقته که روی مدل های BMW نصب میشه و الان تویوتا تازه داره اونو نصب میکنه.(بحث استفاده از این تکنولوژی تو خودروی لوکس و غیر لوکس نیست).
        نکته ی دیگه که توی همون پست دیدم یه نوشته ی خنده داری بود که ادعا شده بود یه خودروی خوب از یه خودروی خوبه دیگه سرتره.حالا بحثم این نیست که کدوم برتره چون استفاده و رنج قیمتی این دوتا زمین تا آسمون فرق داره.بحثم سر طرفداری از صنعت یه کشور و یه برند خاص هستش.کسانی هستند که برای دفاع از خودروی مورد علاقشون،خودروهای دیگه و طرفداران دیگر برندهارو به تمسخر میگیرن و اینچنین ضعف نفس خودشون رو نشون میدن.
        کسانی که تعصب در تک تک سلول های بدنشون رسوخ کرده اما دیگران رو به تعصب متهم میکنند.
        کسانی که هر ساله در آمار فروش از BMW شکست میخورن اما جز تکرار واژه های نخ نمایی که از نوشتنشون ابا دارم چیز دیگه ای بلد نیستن.
        نوشتنی بسیار است اما…

        ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود میبری و زحمت ما میداری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          منظورت آقای جی دی پاوره ؟؟؟
          بابا برای ایشون فقط دعا کنید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          شاهین!!! :)

          بیت آخرت تیر خلاص بودا ♥ :) :) :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        اگر برای تویوتا از استعاره استفاده بشه ، اشکالی نداره ، اما اگر از واقعیت های مرسدس بنز گفته بشه اشکال داره ؟؟؟
        این منصفانه نیست . اقا بهزاد .
        کامنت خودتون در پست تویوتا راوفور یادتونه ؟؟؟؟
        ((( میلاد جان وقتی سام عزیز میگه چهار گوشه در ادامه هم کوی و برزن میاره و قرار نیست بابت هر جمله توضیحات مفصل داده بشه و استفاده از استعاره برای توصیف ، یکی از راه ها ی خلاصه گویی هست.
        حالا چطور شما در هر تحلیلی از تویوتا نام بنز و پلتفرم و نجات شرکت ها توسط vw میارید و تقریبا دو سالی هست که این صحبت هارو میبینیم و روند بازار هم مشخصه و نیاز به توضیحات زیادی هم نیست.
        به عنوان مثال بخش لوکس vw تقریبا 60 درصد از سود کلی vw رو داره تامین میکنه و احتمالا امسال این عدد به 70 درصد هم برسه و در واقع امکانش هست در صورت ادامه زیان برخی مدلهای vw این مقدار در سالهای بعد بیشتر هم بشه و در واقع زیر مجموعه ها به جای گرفتن کمک خودشون به مادر کمک بدهند!)))
        این گفته ی احمد ه یکجورایی خلاصه حقیقته .
        ایا این مهم نیست که 108 سال پیش ، مرسدس بنز همچین تکنولوژی ایی داشته ؟؟؟
        زمانی که صنعت خودروسازی داشته پا میگرفته ، شما انتظار ورود به بازار های جهانی رو داری ؟؟؟
        انتظار تولید انبوه رو داری ؟؟؟؟ با اون منابع ؟؟؟؟
        با اون وضعیت ؟؟؟؟ اونها فقط برای ارتش و مصارف خودشون نهایتا همسایه ها
        تولید میکردند .
        نزن این حرفو . نزن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Ahmad..F12

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        سی بی آر جان بحث اینا نیست که مدرک وجود داشته باشه خلاف حرفمو ثابت کنه

        بحث یک قرن سابقۀ درخشان و همچنین جلوتر بودن آلمانه

        منظورم اینه که اون زمان که آلمان در صنعت خودرو موقعیتش اونجا بود و به

        این پیشرفت ها دستیابی داشت، ژاپن خیلی خیلی عقب تر از اون بود و الان نه

        ژاپن و نه طرفدارهاش نمیتونن حرف یا ادعایی در مورد سال 1907 میلادی داشته باشن….

        منظورم این بود :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          اون موقع تویوتا خودروساز هم نبود . . تویوتا داشت ریسندگی میکرد .
          یاد فیلم اوشین افتادم . توی فیلم یدونه خودکار المانی به اوشین میدن ، همچین نگاه میکنه ، انگار میخواد شفا بگیره . انگار معجزه دیده .
          اونجا بود که به عمق موضوع پی بردم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رهگذر

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          کارتون وقتی بادها بر میخیزند یا می وزند! یادم نیست باید دومی باشه نگاه کنین ژاپنی ها مثلا میخوان به آلمان ها توهین کنند ولی خواسته ناخواسته به عظمت تکنولوژی آلمان اعتراف میکنند و اینکه عاریه دار تکنولوژی آلمان ها هستند چیزیه که خودشون اعتراف کردند ساخت ایران نیست این کارتون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود جناب cbr
        شما میگی ما حرف شما رو قبول نداریم؟
        قبلش یه سوال…
        شما چقد از حرفای ما رو قبول داری؟
        وقتی میگیم یونیماگ تطبیق پذیر ترین خودروی جاده ای در مناطق صعب العبوره قبول داری؟
        توانایی های بی نظیر جی کلاس با اکسل پورتال رو قبول داری؟
        افرود این ماشینو بیشتر قبول داری یا لندکروزر؟
        نمیدونم شما بودی یا نه ولی اواخر تابستان سال گذشته بود که توی پست زتروس یه ژاپنی دیوونه اومده بود شروع کرده بود به مسخره کردن که واقعا ته مهندسی المان اینه؟
        واقعا خودت تو دنیا چند مدل در حد زتروس میتونی برام مثال بزنی؟
        با اون کاربرد ها و با اون قابلیت ها؟
        یا از اون بدتر…
        سر پست G63 6*6 منصوری دیگه هیچ ایرادی نداشتن میگفتن این به درد نمیخوره چون گارد جلو نداره!!!!!!!!!!!!!! :|
        یا امام غریب…
        اصن الان بهش فک میکنم انگار برق ۲۲۰ ولت ازم رد میشه
        فقط یدونه محصول ژاپنی یا غیر ژاپنی مثال بزن که افرودش در حد این ماشین باشه
        بعد ژاپنی ها میان میگن لندکروزر
        خب هی میگیم باشه لندکروزر خوبه ولی در حد این نیست اصلا
        شروع میکنن داستان تعریف کردن که تو انگار نمیدونی با کی طرفی و لندی فلانه و فیصاره و بهمانه
        خب اعصابت خورد نمیشه؟!؟!؟!
        برو نگاه کن اقای جی دی پاور چی نوشته……دیگه مستقیم میگه افرود یه جی واگن شش چرخ در حد لندکروزر نیس
        دیگه چی بگم
        میگن جی کلاس گرون تر از لنده و ضعیف تر
        اولا یک دهم کیفیت کابین جی کلاس رو تو هیچکدوم از محصولات تویوتا نمیبینی
        دوم کی میتونه اثبات کنه افرود جی از لندکروزر کمتره؟!
        نه داداشم حرفتو بزن ما مثل بعضی ها!!! نیستیم تا یکی یه دفاعی کرد بگیم متعصب
        یه رفیق تو دانشگاه دارم طرفدار لامبو هست
        به خدا (دیگه دارم قسم میخورم) وقت بوده من لکسسLFA رو تو سر گالاردو میزدم
        از وقتی اومدم اینجا ….. بماند!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          با سلام و درود متقابل آقا رضا . سوالهات زیاده و فقط میتونم به چند تاش پاسخ بدم . در مورد اینکه میگی چقدر حرفاتون رو قبول دارم اگه منظور از ما طرفداران بنزه که بستگی به منطقی و واقعی بودن حرفا داره که متاسفانه وقت کافی در اختیار ندارم تا درباره اش حرف بزنم . در مورد لندکروزر و جی کلاس باید بگم اگه جی کلاس از نظر آفرود بی رقیب باشه پس { بدون احتساب نمونه 6 چرخ متحرک که بعید می دونم کسی به توانایی آفرودش شک داشته باشه } مدل 4 چرخ متحرک جی کلاس برای اثبات توانایی آفرودش نباید هیچ مشکلی در رابطه با یک مقایسه رو در رو با حضور رانگلر و لندکروزر و دیفندر و برخی مدلهای دیگه داشته باشه و قطعا میتونه همه اینها رو شکست بده . ایشالا بتونی از همون دانشگاه مدرک دکتری یا مهندسی بگیری . منظورت را درباره – یه رفیق تو دانشگاه دارم طرفدار لامبو هست
          به خدا (دیگه دارم قسم میخورم) وقت بوده من لکسسLFA رو تو سر گالاردو میزدم – درست متوجه نشدم . اصلا لازم نیست قسم بخوری چون بدون قسم خوردن هم حرفهایت را قبول و باور داشتم . حالا وقت بخش دوم نظرت میرسه . – ما اینا رو میگیم و بهمون میگن متعصب!
          تو اینا رو قبول نداری؟ – اون حرفهات رو بی برو برگرد قبول دارم بدجور . تابحال اسم جی واگن اکسل پرتال رو نشنیدم . مایلر مگه اسم کمپرسی بنز نیست ؟ واقعا منم خیلی خیلی تعجب کردم وقتی جی دی پاور اون حرف رو درباره جی کلاس 6 چرخ گفته .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود
        کامنتم معلوم نیست کجا رفت ولی بحثی نیست از اول می نویسم
        جناب سی بی ار چن تا سوال؟
        شما خودت تا حالا لفظ متعصبو بیشتر از کی شنیدی؟ ژاپنی بازها یا ما؟
        من خودم فقط تو یک جا میگم تعصب که اونم چون هنوز بحثش پیش نیومده تا حالا نگفتم…اینا به کنار
        شما جواب سوالات منو بده:
        قبول داری یونیماگ تطبیق پذیر ترین کامیون تو کل دنیاس؟
        قبول داری هیشکی حریف G63 6*6 نمیشه؟
        قبول داری افرود جی واگن اکسل پورتال خیلی از لندکروزر بهتره؟
        قبول داری مایلر که اینقدر قدیمیه هنوزم توانایی های افرودش حرف نداره؟
        ما اینا رو میگیم و بهمون میگن متعصب!
        تو اینا رو قبول نداری؟
        نمیدونم بودی یا نه تو پست g63 6*6 منصوری ژاپنیا دیگه حرف نداشتن بزنن گفتن این چرا گارد جلو نداره؟ به درد نمیخوره…
        یا حضرت عباس!
        به خدا انگار برق ۲۲۰v ازم رد شد…
        اصلا تا ده دقیقه شوکه بودم :-\
        جالبتر اینکه هیچکدومشون نمیتونست ماشینی بیاره که اصلا رقیب اون مدل بنز باشه همش میپیچوندن
        یکی میگفت این توان موتورش زیادی بالاست
        هر ماشینی که میاریم به شوخی باشه میگن نیسان گاوی جدی باشه میگن لندکروزر ….
        به قران یکی ندونه فک میکنه لندکروزر الان خداست و چیزی رو دستش نیست
        اواخر تابستان یه پست در مورد زتروس بود یکی نوشت اینه اخر مهندسی ژاپنی؟
        من نمیدونم طرف چی فکر کرده ولی یادش رفته دنیا هنوز نمونه زتروس رو ندیده
        عمرا اگه بتونین یک کامیون با اون قابلیتها و اون توانییها معرفی کنین
        اصلا ادم میمونه چی بگه بعد هی میگن متعصب متعصب
        خدایا این جی دی,پاور و کلمه تعصبو از اینا نگیر!
        داداشم تو حرفتو بزن ما مثل بعضیا نیستیم عین نقل از این واژه استفاده کنیم
        حرف منطقی باشه استقبال میکنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          حرفات دقیقاً درست و منطقی بود رضا جان

          تمام این خودروهایی هم که مثال زدی رودستش رو دنیا نداره چه برسه به ژاپن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          المانی رو اشتباهی نوشتم ژاپنی
          Sorry

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. HAMID

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    وقتی این مطلب رو نگاه کردم و مطالعه کردم..
    فقط اینو میتونم بگم ..ماشین فقط ***مرسدس بنز***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (252 ديدگاه)

    بی نظیر بود
    فکر میکردم در مورد تاریخ بنز یه چیزایی میدونم اما با خوندن این مطلب شوکه شدم..! فهمیدم بنز خیلی خیلی بیشتر از تصور من حرف برای گفتن داره
    مرسدس همیشه بهترین بوده
    هیچ یا بهترین
    ممنون بابت این مطالب کار آمد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از توجهت احسان جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. شهریار

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دست احمد آقا درد نکنه…من که خیلی لذت بردم واستفاده کردم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      قربونت شهریار جان.

      خوشحالم که مورد توجهت قرار گرفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سعید

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    به به،واقعا لذت بردم،خیلی عالی بود و چیزهای زیادی یاد گرفتم،این شش چرخ بودن G63 6×6 هم به جدش G4 رفته.
    مهمترین چیزی که نظر منو جلب کرد نظرات مفید زیر این پست بود که بدون هرگونه جنجال و تعصب و بحث های الکی بود.
    از احمد آقا و میلاد عزیز و بقیه دوستان متشکرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سعید جان ارادت.

      ممنون از توجهت داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محسن.د

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    تشکر از مطلب بسیار زیبا و مفید دوست خوبم احمد عزیز که مثل همیشه عالی کار کرده تو این متن (مخصوصا که با آوردن نام فردیناند، دیگه مطلب نور علی نور شد ;-) )
    انگار هرچی میگذره بیشتر متوجه میشیم مرسدس بنز چی بوده و چه کارهایی که نمیکرده! 4چرخ محرک!،4چرخ فرمان!،3محور!تعلیق مستقل! همه اینها تو زمانی که بقیه کجا سیر میکردند!
    و فکر کنم بشه گفت بیشترین کمک برای ارتش آلمان از طرف بنز بوده!
    (خلاصه اینکه آقا میلاد، خیلی ارادت داریم :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      به به چشمم به جمال داش محسن هم روشن شد خداروشکر :)

      محسن جون میخوامت شدید :) ♥

      اصلاً دیدم بدون نام فردیناند مطلبم کامل نمیشه و یه جورایی حس کردم که در حق پورشه اجحاف میشه اگه ننویسمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      من چاکرتم محسن جون . جات خیلی خالیه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محسن

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همگی آقا من چند تا سوال دارم میدونم شما واردین لطفاً کمک کنید داداش من 220 میلیون پول دارم و یه ماشین واسه کوه و جاده خاکی میخوام از ارزون ارزون تا گرون گرون چی خوبه. بعد آقا یه شورولت جی اح سی پیدا کردم مدل 1975 می ارزه باز سازی کنم اصلا کجا تو تهران خیلی واردن ماشین خیلی سر حاله ولی باز قدیمی. بعد مثلا شاسی و سیستم تعلیق مثلا سانتافه با پاترول فرق داره از لحاظ آفرود. لطفا کمک کنید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. PEUGEOT

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بعضی دوستان واقعا تعصب دارن
    ما هم قبول داریم تویوتا کمپانی که خودروهای با دوام و با کیفیت تولید می کنه ولی فقط همین
    تویوتا نه ماشیناش طراحی قشنگی دارن!!!!!!!!!
    نه در حال حاضر در مسابقات شرکت می کنه!!!!!!!!!!1
    نه خودروهاش اصالت دارن(آرمو از روش برداری نمیشه فهمید تویوتاست)
    نه تکنولوژی داره(1-لکسس gx شاسی بلند میدسایز تا 2009 کاست می خورده. 2- لکسس ls تا 2006 به عنوان پرچمدار لکسس کاست می خورده3-لندکروز تا 1989 به عنوان شاسی بلند فول سایز در مدل پایه تایمر برف پاکن نداشته و از اون خنده دار تر چهار چرخ کاسه بوده که پژوی 504 ده سال قبل از لندکروز در مدل پایه چرخ جلو دیسکی بوده و در مدل فول چهار چرخ دیسکی بوده5- یا مثلا تویوتا کمری دهه 90 رادیو نداشته و رادیو آپشن خودرو محسوب میشده که به صورت سفارشی رو خودرو قرار میدادن)
    تویوتا اینقدر کمپانیه ترسویه (نمی خوام از این کلمه استفاده کنم اما واقعیته) که دست به طراحیاش نمیزنه که یه موقع مشتریاش نپرن همیشه یه طراحی ساده و معمولی که اکثر افراد جامعه رو پوشش بده.
    من بازم میگم تویوتا خودروساز خوبیه اما دیگه خداش نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      خوب گفتی محمد .
      کاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ًًًًًًًًًًًًًًًًًًً!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      همین تویوتا هایس هم چرخای عقبش کاسه است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      محمد منبع خواستی بگو ردیف میکنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ahmad..F12

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درسته محمد جان

      برا مسابقاتش رو که خبر ندارم ولی بقیه چیزا که گفتی رو اطلاع دارم و همینطور بوده :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای پژو همه حرفهایی که زدی کاملا درسته و حرف حق را زدی . ولی درباره اینکه میگی تویوتا ترسوئه بعید می دونم به این موضوع ربط داشته باشه که مشتریهاش بپره .در هر صورت حرفهات عالیه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای پژو بهره بردن از رادیو که نشان دهنده تکنولوژی پایین نیست . اگه میگی تویو در مسابقات حضور نداره پس حضور تویوتا در مسابقه ای رسمی مثل نسکار لمانز و … چیه ؟ اگه چیزی در مورد تویوتا می دونی که طرفدارانش نمیدونن پس لینک یا منبع معتبر معرفی کن تا اطلاعات عمومی دیگران بالا بره و تویوتا رو بهتر بشناسن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        تویو اشتباهه و تویوتا درسته . اشتباهی پیش اومد که اصلاح شد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. Mohammad S.F

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    ممنون از مطلب جامع و فوق العاده ت احمد جان
    خیلی استفاده کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . دوستان میتوانند به پست تکنولوژی ایمنی کم هزینه تویوتا بیایند و اونجا هم فیض ببرند . جی کلاس 6*6 تو گل گیر کرده ؟؟؟
      خدایا پناه میبرم .
      من چنتا کلیپ از لندکروز بیارم که گیر کرده ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      قربونت محمد جان

      خداروشکر که بهره بردی داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. بهزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    پژو جان برای یادآوری ذکر میکنم که در حال حاضر تویوتا در مسابقات 6 ساعت استقامت و لمانز و نسکار و رالی داکار و سری سوپرGT و… شرکت میکنه و همچنین بخش TRD این شرکت برای علاقه مندان و مسابقات محلی خودروهای مسابقه ای تدارک میبینه و این خبر برای سال 2015 هست و اتفاق 108 سال پیش نیست و امیدوارم این ساعت اصالت و دید از 108 سال پیش کمی تغییر کنه.
    در مورد تکنولوژی و تغییرات ظاهری و نداشتن اصالت و … هم توضیحش بی اثره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بهزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    تولید کاست تا همین اواخر ادامه داشت و هنوز هم هزاران آلبوم موسیقی به خصوص در شرق آسیا با این سیستم روانه بازار میشه و برای یافتن آلبوم ها کافیه سری به سایت rakuten بزنید تا آلبوم های موسیقی کاست رو مشاهده کنید و دلیل استفاده از اون را نتنها عقب افتادگی نبود بلکه آپشنی برای پوشش سلایق مردمانی از دیار دیگر میباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      بهزاد این حرفو نزن .
      اولا خودت داری میگی شرق . تو امریکا چی ؟؟؟
      ادم بشینه تو LS اونوقت با نوار موسیقی گوش بده ؟؟؟ کیفیت داره ؟؟؟
      خودت فکر کن . بالای 100 هزار دلار بدم ، اونوقت یدونه سی یا یدونه فلش نداشته باشم ؟؟؟؟
      این حرف خیلی بی منطقه . به خدا دست هرچی متعصبه از پشت بستید . کی حاضره همچین کاری کنه . از روی فرمون میشه فولدر عوض کرد ؟؟؟
      میشه کاست دیگه انتخاب کرد . خاک تو سر تویوتا با این احترامش . نمیخواد مشتریشو ارتقا بده .
      در ضمن : مگه ژاپن قطب صنعت الکترونیک نیست ؟؟؟
      چین . تایوان . کره . سنگاپور . مالزی . و ….همشون دارن بیشترین سی دی و دی وی دی های جهانو رو تغذیه میکنند . اونوقت مردم میخوان تو ال اس و ال ایکس نوار گوش بدن ؟؟؟؟
      شما ازادی عملکرد رو در نوار هم داری ؟؟؟؟
      نزن این حرفو . مسخرس . رو حرفم فکر کن . شما یدونه را قبول نمیکنی .
      به نظرت میتونی با نوار از کیفیت بلندگوهای چند ده هزار دلاری لکسس استفاده کنی ؟؟؟
      بالای 100 هزار دلار پول بدم ولی هنوز نتونستم خودمو متقاعد کنم که از سی دی یا فلش استفاده کنم ؟؟؟
      من که حرفتو اصلا قبول ندارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. بهزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    میلاد جان عزیز دل.
    کیفیت موسیقی در آنالوگ بسیار بسیار بهتر از cd و فلش و مدیا هست و اصلا قابل قیاس نیستند.
    اصلی ترین منابع آنالوگ LP یا همون صفحه و کاست و ریل هست که به عنوان مرجع ضبط در استدیو به کار میره و بعد ها با تبدیل اون به دیجیتال و ببخشید و عرض معذرت آفتابه گرفتن به cd و… روانه بازار میشه.
    هنوز هم ادوات موسیقی مرجع شرکت آلمانی تلفونکن نزد اهالی موسیقی به کار گرفته میشه و هنوز هیچ پلیر دیجیتالی اعم از چند دلاری تا 100 هزار دلاری dcs انگلیسی نمیتونند لطافت و روح صدای ساز رو مثل یک منبع آنالوگ پخش کنند.
    میلاد جان وارد موسیقی هم شدیم!
    اگر سوالی بود در خدمتیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      بهزاد جان داداش جسارت نباشه

      با موضوع بحث هم کاری ندارم که چی هست ولی چطور میگی کیفیت آنالوگ بهتر از دیجیتاله؟؟؟!!!!!!! :|

      دیجیتال با نمونه برداری نقطه ای، به صورت صفر و یک صداهارو بسیار دقیق تر و واضح تر و با کیفیت تر ضبط و پردازش میکنه

      اصلا همه اینها هم که کنار بذاریم، با خودت نمیگی اگه اینطوری که میگی باشه،، پس چرا هرچه پیشرفت بیشتر میشه و دنیا جلوتر میره، امواج آنالوگ و یا صداهای آنالوگ حذف و دیجیتال جایگزینش شده؟؟؟

      این حرف از شما بعید بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        احمد جان دوست عزیز آنقدر لینک و منبع و تحلیل در نت راجب این موضوع هست که نیازی به توضیح بیشتر نیست و شما که وارد هستی یک سرچ کوچولو بزن همه چی دستت میاد.
        کدهای دیجیتال در آخر توسط یک قسمت به اسم DAC یا همون تبدیلگر دیجیتال به آنالوگ مبدل گشته و به قسمت پاور برای تقویت و بعد بلندگو و بعد اصوات شنیده میشه.
        کافیه گراف یک موج صوتی آنالوگ و دیجیتال رو ببینید که آنالوگ خطی هست و دیجیتال پله ای و اونوقت میشه به درک بیشتر موضوع رسید.
        تجهیزات سورس های آنالوگ به خاطر تولید محدود قیمت بالایی دارند و پیدا کردن سورس هم کمی سخته و استدیو هاآنچنان وقتی برای رکوردهای خوب نمیزارند و این مشکلات باعث میشه زیاد رو بورس نباشند و از همه مهمتر عدم اطلاع کافی علاقه مندان به این موضوع سبب شده خیلی ها فکر کنند دیجیتال در صدا حجت هست و نمیدونند که صدایی که میشنوند با واقعیت فاصله داره و چه کلاهی سر این صنعت رفته!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          بهزاد جان حرف شما کاملاً درسته، کاملاً هم همینطوره که فرمودی

          من با مبدل DAC کاری ندارم که، DAC باید باشه دیگه، خب وقتی صدا میخواد از بلندگو پخش بشه باید از دیجیتال به آنالوگ تبدیل بشه

          حرفم این بود که دقت و کیفیت صدای دیجیتال بالاتره، امنیت فایل ها بهتره واگر خیلی حساس باشیم میتونیم شکل موج دیجیتال رو با افزایش نرخ نمونه برداره مانند موج آنالوگ بسازیم….

          درسته که موج و منحنی صدا، ارزش بالایی داره و صدای اصلی هم به همون شکله ولی گفتم، تو دیجیتال هم میشه بیت رِیت صدارو افزایش داد تا حدی که دقیقاً مثل موج آنالوگ بشه، هر چند که اغلب گوش انسان نمیتونه دیگه اونا رو زیاد نشخیص بده

          آنالوگ که همون صدای کاست یا رادیو هست هم برای خیلی ها عالیه چون میگن که روح داره

          ولی در عوض نویز داره، تو تکثیرهای مجدد با افت کیفیت مواجه میشه، همچنین ضبط کننده ها و پخش کننده های آنالوگ با هر بار ضبط یا پخش کردن، چون هد مغناطیسی با سطح نوار تماس فیزیکی داره، باعث آسیب دیدن تدریجی اون نوار میشه
          حتی اگه از نوار استفاده هم نشه باز هم بعد از یه مدت گرما، سرما، نور و گرد و خاک کیفیت داده هارو رو پایین میاره

          و همانطور که گفتم این شد که سالهاست خودروها کاست رو حذف کردند و ضبط و پخش دیجیتال رو نصب می‌کنند. پس در مجموع بخوایم حساب کنیم برتری با دیجیتاله

          چون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      بهزاد جان قطعا من به اندازه ی شما اطلاعات موسیقی رو ندارم . اما چرا در بین مقایسه هایی که بین لکسس و بنز و … بود . امتیاز المانی ها در بخش سیستم صوتی بالا بود ؟؟؟؟
      اینقدر میدونم که مجله ماشین میخوندی . به این خاطر ازت پرسیدم . اما خداییش کاست خیلی ضایع است . میدونی عین چی میمونه ، عین این که خودروی فول سایز موتور چهار سیلندر داشته باشه .
      که مرسدس بنز و ب ام و میخوان موتور 4 سیلندر بذارن . کلا مخالفم با این موضوع .
      اما برای من هضم نمیشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        درود میلاد جان.
        قبل از هر چیز اشاره ای کنم به صنعت ادوات صوتی خودرو که در یک دید کلی به دو قسمت معمولی و پریمیوم تقسیم میشه و اکثر لوکس سازان از پریمیوم استفاده میکنند و مابقی هم مشخصه.
        اگر نقدهای مربوط به این سیستم هارو دنبال کنیم که واقعا بسیار اندک هستند و نمیشه نتایج دقیقی گرفت حداقل چیزی که مشخصه کیفیت موسیقی در این خودروها(لوکس) رضایت بخشه ولی طعم و مزه صدا یا بهتربگم رنگشون با هم فرق میکنه و این موارد زیاد نمیتونه تاثیری بر خرید بزاره.
        اگر ریزتر نگاه کنیم انتخاب برند سیستم مهم نیست بلکه آکوستیک کردن و تنظیم سوراندها و جاگذاری درایوها بخش مهمتر قضیه هست و اگر دقت کرده باشید خودروسازها در این بخش از متخصصین خبره استفاده میکنند و همینطور ادوات سنجش برای ارایه شرایط ایده آل.
        به طور قاطع نمیتونم این حرف رو تایید کنم و شاید باز بحث اولین ها پیش بیاد ولی حداقل میتونم بگم لکسوس LS سال 2006 از اولین هایی بود که در تبلیغاتش به همین امر اشاره میکرد و تاکید داشت که سیستم صوتی این ماشین توسط مهندسین آکوستیک و شرکت مارک لوینسون به بهترین شرایط صوتی رسیده و لذت شنیداری بسیار خوبی را ارایه میکنه و بعدها این امر با ورود بازیگران دیگر مثل فوکال و برامستر و B&W و بوز و… به یک استاندارد تبدیل شد.
        اگر دیده باشید استون مارتین و کلاریون در برنامه ای ویژه به همین توانایی و کیفیت سیستم صوتی پرداختند و مثل بقیه به بهترین بودن اشاره میکردند.
        میلاد جان اشاره کنم به موضوعی دیگر که شاید خیلی ها بگن حرفت اشتباهه ولی شکی در اون ندارم!
        بنده در بیشتر اوقات در ماشین(سیستم صوتی پایونیر) رادیو گوش میکنم و حتی در منزل به خصوص ساعت 10 شب به بعد رادیو پیام . آهنگ های فلش که همگی از نوع فشرده هستند باعث اذیت گوش من میشن و واقها تحملشو ندارم.
        نمیدونم تجهیزات پخش رادیو در ایران چطور هست ولی هر چی هست از پلیر 500 تومانی و فلش و یک سری cd اورجینال بنده بسیار بسیار بهتره و گوش نوازتر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          والا نمیدونم چی بگم . اما حرفت رو در مورد رادیو قبول دارم . البته به نوع مسیقی هم مربوط میشه . فکر نکنم ازون شخصیت هایی باشی که جفنگ گوش بدی .
          اما خداییش بعضی برنامه های رادیویی انگار دمه گوشت حرف میزنن .
          حرف اخر :
          چرا اینقدر با المانی ها میجنگی ؟؟؟همش زیر زیرکی میکوبی .
          من شخصیتم جوری نیست که بشینم و بگم : آره تو راست میگی . تو خوبی .
          مگر طرفم دیگه خیلی اوت باشه .
          الان میرم تو پست تویوتا جواب زتروس و یونیماگ هم میدم . ببینم اونجا چی جواب میدی .
          خیلی هم ازت دلگیرم . حساب ویژه ایی روی شما باز کرده بودم . جیمیل من هم جواب ندادی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. احمد باقری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بسیار جالب. بنز همیشه پیشرو بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فرید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    این هم در جواب یه عده متعصب که ادعا میکردند لکسس LS2006 فقط کاست داره!!!!!!!
    .
    .این متعصبین رو بیشتر بشناسید…من الکی اسم این عده رو متعصب نزاشتم…دلیل دارم…
    .

    میلاد…یه چیزی واست میزارم. حالا حالاها مونده بخواین از لکسس ایراد بگیرین….
    این رو ببین …
    https://www.youtube.com/watch?v=N6VDILtEJwM
    حالا دیدی کجاست
    بهزاد جان حالا دیدی کی متعصبه؟؟؟؟؟حالا دیدی کی ادعا میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      اون کامنت شما که حاوی توهین به تمام کاربران پدال هست رو خوندم .
      فقط اینو بگم که شخصیت واقعی خودتو نشون دادی .
      البته پی برده بودیم . فقط تحمل میکردیم .
      این را هم اضافه کنم که شما در پست لکسس هم دیسلایک میگیری .
      طرف طرفدار لکسسه اما به خاطر تو نمیتونه یدونه آواتار لکسس بذاره .
      آدم وقتی با بهزاد بحث میکنه ، اگر حرفشم را هم قبول نداشته باشم ، حداقل روش فکر میکنم . تحقیق میکنم .
      اما روی حرفای شما فقط لینک جی دی پاور برام باز میشه .
      موفق باشی آدم سالم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        شما درست میفرمایید . اشتباه از ما بوده . شما مارو ببخش . به خدا نا امید شدم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرید

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      اولا من طرف مقابلم با شما و اون افرادی بودن که از روی تعصب و بی سوادی در مورد چیزی نظر میدن نه بقیه دوستان…مثل همیشه عادت داری شلوغش کنی و حرف الکی بزنی…من موندم چجوری تونستی که جواب من رو بدی…من جای تو بودم از این سایت میرفتم…چون این سومین باره که من این حرف های بی پایه و اساس شما رو که همش از روی تعصب و ادعاست جلوی کاربران پدال ثابت میکنم…دوستان پدال هنوز به طور کامل تورو نمیشناسن…نمیدونند که یه سری حرف و از خودت در میاری و میای اینجا میزنی و بقیه هم فکر میکنند همه از روی علمه…هنوز خیلیا تورو نشناختن.
      دیسلااااااااایک؟؟؟؟؟؟خودت میدونی قضیه این دیسلایکا چیه دیگه به من نگو که مرد حسابی بزار دهن من بسته بمونه…اصلا من دیسلایک بگیرم به خودم مربوطه…شما مواظب ادعا های بیموردت باش تا اینجوری جلوی دوستان سرافکنده نشی.
      نه باباااااااااااااا تو تحقیقم میکنی؟؟؟؟؟؟؟جدی؟؟؟؟؟؟؟؟اگه تحقیق بکن بودی که این حرف هارو نمیزدی که تا من اینجوری بهت ثابت نکنم…از من به تو وصیت…هروقت خواستی در مورد چیزی جبهه بگیری اول برو حداقل تو یاهویی گوگلی یه سرچ بکن بعد بیا راجبش گارد بگیرو طومار درست کن….
      خوبه همین آرزوی جی دی پاور مونده روی شما…خوبه همین که اسم من رو میبینی یاد گندکاریهای برندت توی جی دی پاور میوفتی…یاد کانسومر ریپورت نیوفتی یوقتا چون اونجا بد آبرو بریه…
      خوشم میاد هنوز هم آماده کل کل کردنی با اینکه این سومین دفعه هستش که دستت رو جلوی دیگران رو میکنم ولی شما عبرت نمیگیری و باز در حال کل کل کردنی…حتی دیگه متعصب هم به شما نمیگن یه چیز دیگه میگن که جاش اینجا نیست.
      امیدوارم این بحث ها برای شمایی که جزو سابقه دارای این سایتی با ۶۳۰۰ کامنت درس عبرتی بشه تا بتونی با اطلاعات!!!!!!!!!!!!!!!!! وارد بحث ها بشی و فکر نکنی دوستان حرف نمیزنند اطلاعات ندارند.
      رو کامنت من فکر کن برای خودت و آینده ات میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        شما درست میفرمایید . اشتباه از ما بوده . شما مارو ببخش . به خدا نا امید شدم ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. رهگذر

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بله آنالوگ بهتره ولی نه از نظر کیفیت که تو ذهن اکثر مردم هست الان تلفیقی هم داریم انالوگ و دیجی اما روح داره انالوگ ولی این روح در این نوار کاست ها به تنهایی القا نمیشه مجموعه ای از شرایط لازمه بی ربط هستش ولی پیانوی که با بلندگو صداش در میاد و پیانویی که صداش از سیم در میاد با هم فرق دارن ولی در حال حاضر نوار کاست داشتن اصلا توجیح نداره مگه برای یه استاد نوازندگی یا اپرا کلا توجیح لکسس برای این کار اگه واقعا این باشه یه کلاه برداری و جو الکی برای کسائیه که کمی در این مورد فقط شنیدن
    به نظر ترکیب این دو خوبه ولی اگه فقط یکی باشه بدون شک نوار کاست انتخاب هوشمندانه ای نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. بهزاد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    احمد و رهگذر عزیز.
    در حال حاضر اصلی ترین منبع آنالوگ که دوباره در بورس افتاده و البته تغییراتی نسبت به قبل داشته vinyl هست یا همون صفحه و توضیح کاملش وقت میبره.
    بیشتر منابع صوتی دیجیتال که در فروشگاهها موجوده همان کامپکت دیسک هست و نرخ نمونه برداری 16 بیت 44 کیلوهرتز و در نمونه های دیگر مثل sacd یا dvd آودیو و… این نرخ به 32 بیت و 196 کیلوهرتز رسیده ولی هنوز مشکلاتش پابرجاست.
    اصلی ترین عاملی که باعث میشه احساس کنیم کیفیت دیجیتال بهتره همان اختلاف دینامیکی شدت صداست که مثلا میگن کاست 50 دیسیبل هست و cd مثلا 80 دی بی و پیامدهایی که در گوش و مغز ایجاد میشه و احساس وضوح و درخشندگی بیشتری داره ولی بعدها با گذشت زمان اجزای اصلی صدا که در ارگانیک بودن تاثیر داره مشخص میشه و تازه متوجه میشد که چه چیزهایی از دست رفته و اون اکتاوهایی که cd پخش نمیکنه و چه بخشهایی از فرکانس ها محو یا خیلی کم رنگ شده و برای همین هست که عده ی زیادی با اولین برخورد با آنالوگ رفرنس احساس گرم بودن صدا رو دارند یا شاید هم بگن صدا درخشش لازم رو نداره چون گوششون هنوز به منبع قبلی عادت کرده بود و…
    احمد جان اگر بحث دسترسی و ماندگاری و سهولت و… نبود که الان اون شکل از مدیا هنوز رو بورس بود و منظور اصلی در المانهای تاثیر گذار در صدا و موسیقی هست و لذت بردن.
    رهگذر جان صنعت و تفریح رکورد با موسیقی زنده تفاوت داره و هر کدام راه خودشونو دارند، شرکت هایی هستند که ابزار آلات موسیقی تولید میکنند و شرکتهایی ابزارهای رکورد و پخش و این انتخاب با خود فرد هست که به کدوم یکی گرایش پیدا میکنه.
    میخواد خودش بنوازه و لذت ببره یا سیستمی تهیه کنه و نواختن دیگران رو گوش کنه یا هر دو طرف رو بچسبه.
    بخش کاست لکسوس هم در صورت عدم استفاده میتونه نادیده گرفته بشه و یک سیستم پخش چند ده دلاری در یک ماشین که همزمان کل مدیا رو میتونه پخش کنه اونقدری نگرانی نداره که بخواد آبروریزی تلقی بشه یا به خاطر کاستش اصلا خریداری نشه.
    در هر صورت شاید عده ای کلی کاست داشتند و اگر انتخابشون به نوارهاشون بستگی داشت شاید این کاست خور بودن لکسوس گره گشا بوده باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا