اینفینیتیمرسدس بنز

آمادگی بیشتر مالکان اینفینیتی و مرسدس برای پذیرش خودران‌ها

رانندگان خودروهای اینفینیتی و مرسدس بنز تمایل بیشتری برای قبول شرایط رانندگی خودران دارند. این نتایج حاصل نظرسنجی جدیدی بوده که توسط MaritzCX انجام شده است. MaritzCX شرکت مشاوره‌ای است که به‌طور خاص در صنعت خودرو فعالیت می‌کند.

Self-Driving-Car
این نظرسنجی طرز تفکر ۱۲۳۵۳ نفر از مالکان خودروهای مختلف را درباره‌ی خودروهای خودران جویا شده است. موسسه‌ی ذکر شده یافته که حدود ۲۷ درصد رانندگان اینفینیتی و مرسدس بنز “بسیار مشتاق” هستند تا در هنگام عرضه‌ی خودرویی کاملاً خودران آن را خریداری نمایند. دارندگان خودروهای جیپ و رم نیز کمترین علاقه را به این تکنولوژی نشان داده اند.

The Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
یکی از دست‌اندرکاران این نظرسنجی به نام St. Clair می‌گوید:

مالکان خودروهای لوکس تمایل بیشتری برای دریافت این تکنولوژی دارند زیرا معتقدند که مسائل ایمنی در این‌گونه خودروها بسیار بهتر خواهد بود. اگر به انجام آفرود علاقه داشته باشید پس خودرویی خودران چندان جذابیتی برای شما نخواهد داشت (اشاره به علاقه کمتر مالکان جیپ و رم به خودروهای خودران).

این اظهارات بسیار احساس‌برانگیز هستند اما حتی در بین مالکان خودروهای لوکس نیز مخالفانی برای این‌گونه خودروها وجود دارد. این دسته از مصرف‌کنندگان نگرانی‌هایی درباره‌ی اختلال در امنیت توسط هکرها، مسئولیت‌های قانونی و ایمنی عابران و دوچرخه‌سواران دارند. تقریباً ۹۴ درصد پاسخ‌دهندگان از اینکه خودروهای خودران در راه هستند آگاه بودند. تقریباً ۵۰ درصد افراد گفتند که علاقه‌ای به خرید این نوع خودروها ندارند.

2014-Mercedes-Benz-S-Class-Distronic-Plus
MaritzCX پیشنهاد می‌کند که اینفینیتی و مرسدس بنز نرخ پذیرش بالاتری برای این‌گونه خودروها دارند زیرا آن‌ها با عرضه‌ی برخی تجهیزات نیمه خودران نظیر ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط شرایط را برای مصرف‌کنندگان مهیا کرده‌اند.

E-Klasse
البته همه‌ی مالکان خودروهای لوکس خیلی به داشتن چنین خودرویی علاقه‌مند نیستند. پس از جیپ و رم این مالکان پورشه بوده‌اند که بیشترین تعداد “نه” به خودروی خودران را داشته‌اند. این میزان عدم علاقه ۵۷ درصد بوده است. پس از پورشه نیز ب‌ام‌و با ۵۶ درصد نظر منفی به خودروهای خودران قرار دارد.

robot-rides
St. Clair دراین‌باره می‌گوید:

دسته‌ای از افراد صاحب خودروهای لوکس وجود دارند که خودرویی با شتاب صفر تا ۱۰۰ نزدیک ۳ ثانیه می‌خواهند. این افراد طرفدار تقدیم کردن کنترل خودرو به هوش مصنوعی نیستند.

اینکه آمریکایی بیش از هر ملتی از خودروهای خودران گریزان هستند چیز جدیدی نیست. مطالعه‌ی قدیمی‌تر نشان داده که از هر ۴ نفر،۳ نفر از سوارشدن به خودرویی خودران می‌ترسند و افراد متولد شده‌ی پس از جنگ جهانی دوم با فراوانی ۸۲ درصد بیشترین ترس را از این دسته از خودروها دارند.

2016-Infiniti-Q50-30T-instrument-cluster
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خوب معلومه کسی که لذت سواری پورش و Bmw رو تجربه کرده باشه به این راحتی از پشت فرمون کنار نمیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Xman

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    این تکنولوژی خیلی خوبه اما روندن ماشینای بنز یه حال دیگه ای داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    دقت کنید فقط مالکان خودرو های اسپرت و افرود این نظر رو داشتن و گرنه امریکایی ذاتا راحت طلب و بی خیاله خودرو های افرودی هم داشته باشن بهتره ادم تو ترافیک یا بعد از یه روز سخت کاری که نمیخواد از رانندگی لذت ببره فقط میخواد بی دغدغه به مقصد برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      ناموسا اونی که دیسلایک داد فازش چی بود مگه بد میگم?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Saied

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    یه چیزی شبیه اتوبوس یا مترو میشه این ماشینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    بنده هم طرفدار این هستم که ماشینای خودران فراگیر بشن و بقیه داشته باشن. اینجور ما هم میتونیم با خیال راحت از رانندگیمون لذت ببریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا