چشم اندازمرسدس بنز

کلاس GL مرسدس بنز، زیر ذره بین

بی تردید خودروهای سری کلاس GL مرسدس بنز، برجسته ترین SUV های بزرگ و لوکس دنیا هستند. اتومبیل هایی چشم نواز با تلفیقی از تجمل و کارایی که تصویرشان در ذهن هر کسی با اشتیاقی وصف ناشدنی برای لمس فرمان و پدال هایشان هک شده است.امروز قصد داریم شما را با سه نسل از تکنولوژی مدرن مرسدس بنز در قالب class-GL بیشتر آشنا کنیم.

Mercedes benz kogo

دیباچه

سال ۲۰۰۵ دوستداران خودروهای SUV شاهد اولین تحرکات دنیای خودروسازی برای ورود به تکاملی نوین از خودروهای لوکس و فول سایز این مدل بودند. آئودی نخستین شرکتی بود که وارد این پروسه شد و با ساخت Audi Q7 اولین قدم را برای ورود به این تکامل برداشت.

سازنده

Audi AG 

Audi AG

سال تولید

۲۰۰۵

موتور

۳.۰ لیتری، ۶ سیلندر (بنزینی)

کلاس

کراس اور SUV (بزرگ)

 

۳.۶ لیتری، ۶ سیلندر (بنزینی)

استیل

پنج درب SUV

 

۴.۲ لیتری، ۸ سیلندر (بنزینی)

پلتفرم

فولکس واگن ( گروه PL71 )

 

۳.۰ لیتری، ۶ سیلندر (دیزلی)

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک

 

۴.۲ لیتری، ۸ سیلندر (دیزلی)

۸ سرعته اتوماتیک (۸HP)

 

۶.۰ لیتری، ۱۲ سیلندر (دیزلی)

فاصله بین محورها

۳.۰۰۲ متر

 

طول

از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ : ۵.۰۸۵

 

عرض

از سال ۲۰۱۰ : ۵.۰۸۸ متر

 

یک سال بعد مرسدس بنز خودروساز پیشروی آلمانی نیز با معرفی اولین نسل از کلاس GL خود در موتورشوی دیترویت وارد این فرآیند شد.

نسل نخست class-GL

ابتدایی ترین نسل کلاس GL یا همان  X164 یک خودروی هفت صندلی بود و از نظر شکل خارجی شبیه یک ناو جنگی و به همان اندازه برخوردار از یک استیل چشم نواز در طراحی با هدف سلطه بر بازار آمریکای شمالی و بریتانیا.

 

سازنده

مرسدس بنز

سال تولید

۲۰۰۵

موتور

۳.۰ لیتری، ۶ سیلندر (دیزلی)

کلاس

کراس اور SUV (بزرگ)

 

۴.۰ لیتری، ۸ سیلندر (بنزینی)

استیل

هفت درب SUV

 

۴.۸ لیتری، ۸ سیلندر

سیستم انتقال نیرو

۸ سرعته اتوماتیک

 

۵.۵ لیتری، ۸ سیلندر

فاصله محورها

۳.۰۷۵ متر

وزن

۲۴۶۵ تا ۲۵۸۵ کیلوگرم

طول

از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ : ۵.۰۸۵  متر

 

از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ : ۵.۰۹۵  متر

 

عرض

از سال۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ : ۱.۹۲۰ متر

 

از سال۲۰۰۹  تا ۲۰۱۲ : ۱.۹۴۱ متر

 

 

 X164 در جهت ارتقای سطح مشتری پذیری بازار خودش از  تجهیزات استاندارد متعددی بهره می برد. یک سیستم تهویه قدرتمند با قابلیت کنترل دمای داخل کابین، روپوش کاملا چرمی برای فرمان و صندلی ها، امکان کنترل مسیر به وسیله روش های الکترونیکی و رادیویی، صندلی های مجهز به سیستم گرمازا، چراغ های LED، رینگ های ۱۹ اینچی و یک تودوزی چشم نواز برای داخل کابین.

از نظر رانندگی نیز، این خودرو دارای قابلیت های منحصر بفردی بود. X164 با موتور شش سیلندر و حجم سه لیتر، ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور داشت. و در حالت هشت سیلندری و حجم ۵.۵ لیتری قدرتش حتی به ۳۸۲ اسب بخار هم می رسید.

نسل دوم class-GL

X166 نسل دوم کلاس GL بود که مرسدس بنز آن را بزرگتر، لوکس تر، باشکوه تر و دارای انبوهی از تکنولوژی و فناوری خلق کرده بود. مدیریت فوق العاده ساخت X166 وزنش را در عین بزرگتر شدنش ۱۰۰ کیلوگرم کاهش داده بود و استفاده ی MB در این خودرو از موتورهای نو نوار شده بنزینی و دیزلی که مجهز به قابلیت توربوشارژری شده بودند، نسل جدید GL را برای تسلطی تاریخی بر رکورد فروش خودروهای لوکس دنیا در سپتامبر ۲۰۱۲ روانه بازار کرد.

MB X166
MB X166

 

سازنده

مرسدس بنز

سال تولید

۲۰۱۲

موتور

۴.۰ لیتری، ۸ سیلندر (دیزلی)

کلاس

کراس اور SUV (بزرگ)

 

۴.۶ لیتری، ۸ سیلندر (بنزینی)

استیل

هفت درب SUV

 

۴.۶ لیتری، ۸ سیلندر (biturbo)

سیستم جعبه دنده

۷ سرعته اتوماتیک(tronic)

 

۴.۶ لیتری، ۸ سیلندر (biturbo)

 

۷ سرعته اتوماتیک(AMG tronic)

 

۵.۵ لیتری، ۸ سیلندر (biturbo)

فاصله بین محورها

۳.۰۷۵ متر

وزن

۲۴۶۵ تا ۲۵۸۵ کیلوگرم

طول

۵.۱۲۰  متر

ارتفاع

۱.۸۵۰ متر

عرض

۱.۹۳۴ متر

 

 

X166 نسبت به نسل پیشینش تجهیزات استاندارد متنوع تری داشت:

یک دستیار حرفه ای با قابلیت هشدار به راننده برای پیشگیری از تصادف، یک سیستم هشدار دهنده به بی توجهی و خواب آلودگی راننده، یک هشداردهنده دیگر برای حضور عابر پیاده در جلوی اتومبیل، دستیار هوشمند پارک، سیستم یاری رسان به راننده برای رانندگی بهتر در شب، و امکان اتصال به اینترنت.

اما اینها تمام امکانات X166 نبود. به این لیست طولانی رینگ های ۱۸ اینچی، کیسه هوای نه گانه، سیستم تعلیق مجهز به کمک فنرهای گازی، لوازم مفصل داخل کابین و امکان کنترل الکترونیکی هدایت خودرو را اضافه کنید. یک پکیج اضافی نیز مرسدس بنز برای این خودرو پیش بینی کرده بود. دستیار کنترل مسیر مستقیم خودرو، دستیار هوشمند ارتقای ناحیه دید آینه ها، سیستم هوشمند کنترل سرعت، سیستم فراگیر استریوی داخل کابین، یک نمایشگر چندمنظوره داخلی و یک سیستم هوشمند رانندگی در شب.

دو نسل از خودروهای کلاس GL مرسدس بنز را شناخیتم. خودروهایی با انبوهی از امکانات و تکنولوژی های جانبی و در سطحی ممتاز از تجمل و کارایی. اما این همه ماجرا نیست. جدیدا مرسدس بنز نسل سوم این کلاس از خودروهای خودش را معرفی کرده است و این یعنی تمام چیزی که تا به اکنون خواندید تنها مقدمه ای بودند بر این مقاله. پس با ما باشید تا شما را با تازه ترین ارمغان مرسدس بنز برای دنیای مدرن بیشتر آشنا کنیم.

نسل سوم class-GL

شاید این خودرو برجسته ترین خودروی ۱۰ سال اخیر از نظر طراحی داخلی و زیبایی کابین باشد. یک کراس اور غول پیکر با پتانسیلی شگرف در تسلط بر بازار SUVهای بزرگ و بی شک انتظار آینده ای پربار برای نسل جدید کلاس GL. تمام این ها چنان اهمیتی به class_GL جدید بخشیده اند که بر آن شدیم تا نگاهی دقیق بر گوشه کنار این خودرو بیندازیم. از دیزاین شروع می کنیم.

new class_GL

طراحی خودرو

جثه بزرگ و طول و عرض بلند، DNA خودروهای کلاس GL مرسدس بنز هستند، فاکتورهایی که در نسل جدید این کلاس نیز به صورت زیرکانه ای تلفیق شده اند تا هر ببینده ای با دیدن این ویژگی ها به موجودیت و اصالت دوباره class GL پی ببرد. این خودرو نسبت به سابقه چند ساله کلاس خود بسیار بزرگتر و عریض تر ساخته شده است که بی شک شما را به عنوان راننده خود از یافتن یک محل پارک مناسب برایش دلواپس خواهد کرد.

گذشته از اینها GL به صورت هنرمندانه ای از تلفیق یک جزئی پردازی جذاب و یک پنل تراشی ماهرانه از مواد و مصالحی نوین استیل سازی شده است. از نظر بسیاری از طراحان برجسته دنیا، ساختن خودرویی با این سایز و چنین طراحی زیبایی کاری بسیار مشکل بوده که مرسدس به زیبایی از عهده آن بر آمده است.

تمام خودروهای سری GL در هنگام عرضه خود در زمینه جنس بدنه و قسمت های مختلفشان حرف های تازه ای برای گفتن داشته اند. GL جدید با استفاده از یک آلیاژ سبک و در عین حال مقاوم از فولاد برای بدنه، آلومینیوم سبک برای رینگ ها و کاپوت توانسته است ۹۰ کیلوگرم از وزنش را بکاهد. ولی باز هم این خودرو بسیار سنگین است. برای مثال رنج روور TD V8 حتی با سیلندرهای اضافی موتورش از GL جدید ۸۵ کیلوگرم سبک تر است.

ارائه یک فاصله بین محوری طولانی و ۲۷۶ میلی متر فاصله از زمین و قابلیت نفوذ در آب حتی تا نیم متر، ویژگی های منحصربفرد دیگری هستند که در طراحی این خودرو به چشم می خورند.

کابین و فضای داخلی

همچون یک نفت کش بزرگ که از داخل کانال پاناما می گذرد، این خودرو با جثه بزرگش حتی بزرگترین فضای جای پارک ها را پر خواهد نمود. پس اگر با خودتان کنار آمدید که هیچ دغدغه و مشکلی با محل پارک GL جدید ندارید، بیایید اندکی در مورد کابین و فضای داخلی این خودرو بدانیم.

مطمئنا مرسدس بنز هیچ علاقه ای نداشته است تا شما را از ویژگی اصلی GL جدید یعنی لوکس بودنش ناامید کند، پس بی تردید با نشستن پشت فرمان این خودرو و قرار گرفتن داخل کابین آن قبل از هر چیزی شما به یک راننده پر زرق و برق مبدل خواهید شد.

معماری داشبورد این خودرو بسیار نزدیک به خودروهای کوچک سری ML  مرسدس بنز است، پس با اینکه جذابیتی بزرگ پیش روی شماست، اما با توجه به تصویر ذهنی سابقتان از چنین داشبوردی هیچ گرد و خاکی از این بابت به پا نخواهد شد. تنها تفاوت جدید، استفاده از ترکیبی تازه تر از برنز و آلومینیوم برای ساختش بوده است. روکش های چرمی برای صندلی ها، تودوزی های سقف کابین و کفِ فرش کاری شده از دیگر جذابیت های داخل خودرو هستند.

همچنین زیبایی کناره های کابین به صورت هوشمندانه ای نسبت به قبل بهبود یافته اند، فضای سر و آرنج ها برای هر سه ردیف صندلی نیز افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب حتی ضخیم تر شدن ۹ میلی متری تودوزی های سقف کابین نیز مانع ایجاد فضایی برای حداکثر راحتی مسافران نخواهد شد.

ذکر یک نکته اساسی دیگر لازم است. اگر شما فردی با هیکل متوسط هستید و می توانید بر تمایلتان به بهره مندی از تجمل صندلی های جلو فارغ آیید بهتر است ردیف پشت را برای خودتان انتخاب کنید. البته در این صورت شما نسبت به بقیه مسافران دردسر کمتری برای نشستن خواهید داشت، چون فقط کافی است از درب پشتی سوار شوید.

اندکی نیز از تجهیزات استاندارد داخل کابین بدانیم. یک سیستم تنظیم هوشمند زاویه صندلی ها، بلوتوث، سیستم COMAND با امکان اتصال به ماهواره برای جهت یابی و هدایت بهتر و همچنین مجهز به هزاران دستورالعمل الکترونیکی، یک سیستم هوشمند رادیویی و قابلیت کنترل دمای کابین بوسیله یک سیستم تهویه چند مکانه بخشی از این تجهیزات هستند.

همچنین یک پکیج اضافی از طرف مرسدس به مشتریانش پیشنهاد شده است. شامل یک سیستم استریوی قدرتمند برای کابین، دو نمایشگر هشت اینچی برای مسافران ردیف دوم و یک سیستم هوشمند کمک به پارک خودرو. به این لیست یک نمایشگر اضافی برای سیستم sat-nav را هم اضافه کنید.

کارایی

بی تردید راندن یک خودروی ۲.۷ تنی، آن هم خودرویی که برند و تکنولوژی مرسدس بنز را یدک می کشد، کار دشواری خواهد بود.

مرسدس بنز این خودرو را به یک موتور توربودیزلی با گشتاوری در حدود ۴۵۷ پوند در فوت (۶۲۰ نیوتن در متر) در دور موتور ۱۶۰۰ دور در دقیقه مجهز کرده است. خودرویی با یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته که توانسته است ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از ۸.۳ ثانیه بپیماید.

اما یک ضعف اساسی. با اینکه دنده عوض کن GL جدید در بیشتر اوقات نرم و محجوب بوده، اما در سرعت های بالا و در هنگام دنده معکوس ایده آل عمل نمی کند و این می تواند یک فاجعه برای مرسدس بنز باشد.

گذشته از این، موتور بی نهایت ساکت GL و گیربکس هوشمند و اتوماتیک این خودرو شما را از قید و بند دستورات مکانیکی آزاد خواهد کرد و امکان داشتن مسافرتی آرام بخش را به شما خواهد داد.

رانندگی و هدایت

فارغ از جثه گردن کش GL و کابین چشم نواز آن می خواهیم اندکی از رانندگی و هدایت این خودرو بگوییم. نسبت به دیگر SUV های بزرگ بازار خودرو، مانند رنج روور یا لندروور دیسکاوری یا حتی تویوتا لند کروزر، GL جدید غیر از سیستم تعلیق مجهز به فنرهای بادی، راحتی در سفر و امکان هدایت بهتر پتانسیل مسحور کننده دیگری ندارد. اما راندن این خودرو کم کم به یک سنت تجمل گرایانه در بین مردم تبدیل شده است.

مرسدس بنز برای حفظ توامان این دیدگاه عمومی با وجهه لوکس کلاس GL خود باید کارهایی جدیدتری در خودروهایش انجام می داد. شاید دو سوئیچ نصب شده روی داشبورد برای تغییر وضعیت و امکان کنترل بهتر سیستم تعلیق خودرو در جاده های کوهستانی و سنگلاخ، جهت ارائه یک هدایت راحت تر، بخشی از این کارها باشد. به این امکان، تو رفتگی ها و برآمدگی های مهندسی شده بدنه این خودرو برای دارا بودن یک قابلیت منحصر بفرد آیرودینامیکی را نیز اضافه کنید.

هرچند برخی مواقع مرسدس بنز با توجه به انتظارات ما از خودروی جدیدش، ناامیدمان کرده است اما باز هم از نظر هدایت و رانندگی، GL جدید خودرویی استوار خواهد بود. خودرویی بسیار سازگار با باد مخالف، توانا و آرامش بخش برای مسافت های طولانی.

مصرف و آلایندگی

مصرف و آلایندگی خودروهای SUV بزرگ و بارز دنیا یکی از عرصه های مناسب برای ربودن گوی سبقت از رقبا است. جایی که به نظر می رسد مرسدس بنز ضعیفتر از بقیه باشد. MB برای GL جدیدش قول مصرف ۶.۶۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را داده بود که نتایج تطبیقی آزمایش های مختلف این عدد را به ۷.۰۸ افزایش داد. عددی که در جاده های غیراستاندارد بی شک بالاتر هم خواهد بود. این مقدار مصرف نسبت به Audi Q7 که ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است یا رنجرور TDV6 ورزشی که ۶.۰۷ است، نا امید کننده به نظر می رسد.

میزان آلایندگی GL جدید نیز تامل برانگیز است. ۲۰۹ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر نسبت به آلایندگی Q7 که ۱۸۹ گرم و رنجرور که ۲۰۹ گرم است، مقداری ضعف را نشان می دهد.

نتیجه گیری

اگر شما دنبال یک هفت صندلی مناسب هستید، GL جدید یک انتخاب ارزشمند خواهد بود. اما هنوز هم Audi Q7 با مصرف و آلایندگی پایین تر در کنار قیمت مناسبش قابل بحث خواهد بود. ولی فراموش نکنید کارایی دینامیکی این خودرو و رنجرور TDV6 به پای GL نخواهد رسید.

new GL

به این فکر کنید که شما با بودجه ای که برای خرید یک مرسدس بنز کلاس GL در حالت پایه ای اش کنار گذاشته اید می توانید یک لندرور دیسکاوری تمام لوکس همراه با تمام پکیج هایش خریداری کنید. و این تنها به ذائقه تجمل گرایی خودتان بستگی خواهد داشت که GL را با قیمت، مصرف و آلایندگی بالا به همه خودروهای لوکس دنیا ترجیح دهد.
و بی شک همین تجمل گرایاییِ مشتریان مرسدس بنز در نقاط مختلف دنیا برندهای دیگر این عرصه را تضعیف خواهد کرد و GL را روز به روز بیشتر بر بازار فروش خودروهای لوکس دنیا پیوند خواهد زد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی لیواری

علی لیواری، ژورنالیست دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    الان با قیمت پراید تو خارج چی میشه خرید?
    می خوام ببینم اونا پول این ماشینا رو دارن یا واسه پول داراشونه?
    (20میلیون تقسیم بر 3200میشه
    6250دلار )

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. -jaguar-

      ۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      خب پول ما نسبت به پول اونا بی ارزشه اگه دلار هنوز 1000تومن بود خیلی چیزا میشد باهاش بخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. feri

      ۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      با 6250 دلار میشه قسط اول بنز gl داد بقیشم هزار دلاری از حقوق ده هزار دلاریت ماهیانه کم می کنند مقوا سوار شن بعد پول 4 تا بنز بدن بیمارستان اینا مدل 2008 همون حدود 20000$ میشه خرید مدل پایینتر همون 10000$

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. feri 007

      ۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      تا اونجایی که من میدونم ماشین شاسی بلند یا وانت میخوای باید سراغ امریکایی ها بری… مثلا شما اگه یه فوردF150 بگیری با یه تیر دو نشون زدی… یعنی هم دو ردیف صندلی داره و هم کلی فضای بار عقبش داره… یا اگه با وانت حال نمیکنی میتونی فورد اکسپلورر یا جیپ(سلطان آفرود) بگیری… تازه قیمتاشون هم نسبت به اروپایی ها کمتره… تنها مشکلی که اکثر ماشینای امریکایی دارن مصرف سوخت بالاشونه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ford

        ۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        خوب بدون شک حرف شما درسته قویترین برند دنیا فورد هست نمیشه با بنز مقایسه کرد بنز همیشه لوکس بوده و پول لوکس بودنشو گرفته اما فورد قویترین برند دنیا هست و از نظر استقامت مقاومت افرود قدرت ایمنی ابعاد بزرگ فنی تکنولوژی … اول هست و نفر دوم جدول تویوتا و قیمت هم امریکا اقتصاد اول دنیا هست نیازی نداره مثل بنز یه خودروی که فقط لوکس هست و هیچ کدوم از توانایی فورد نداره به پنجاه برابر قیمت بفروشه که خرج کشورشو دربیاره و لی امریکا راحت خریدن مشتری مصرف کننده راحت باشه خریدنش و خوب کاملا با حرف شما همه موافق هستن یا نباشن فورد برتر هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. I Love Ferrari

      ۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      میدونم ربطی نداره ولی امشب داشتیم فوتبال بازی میکردیم توپمون خوردبه دیوار رفت وسط خیابون خوردبه جلوی یک پراید اون قسمت بین چراغاش افتاد وشکست فکم افتاده بود که ماشین تولیدی توایران بابرخورد به یک توپ میشکنه دیگه ببینیدتوتصادف باسرعت ١٠٠ تا چه بلایی سر سرنشین وماشین میاد.واقعاتأسف باره که جون مردم کوچکترین ارزشی واسه دولت نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حمید

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو سری 19 تاپ گیر هر کدوم از مجریا یا 1500 پوند ! یه بی ام دبلیو مسافرتی سری 5 (البته کار کرده ولی واقعا ردیف بود مدل فک کنم 2009 بود ؟) یکیشون سوبارو ایمپرزا و یکی شونم یه مدل از ولوو میگیره.
      این ماشینا تو ایران چندن ؟
      همین الان تو بندرانزلی مدلهایی از شورلت و .. با قیمت زیر 20 میلیون داره فروخته میشه.یه سرچ کن قیمت ها رو ببین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. -jaguar-

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    فقط بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. HASSANBMW

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    من تو این کلاس آئودی رو خیلی بیشتر ترجیح میدم!!!
    اگه یه مقاله هم برا Q7 بنویسین شاهد توانایی های اونم خواهید بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناصر

      ۹ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      آئودی سفید محششششششششره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محسن.د

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    از لحاظ چالاکی و قدرت مانور تو کلاسSUV بعید میدونم کسی به پای کاین برسه. البته من خودم تو این کلاس، رنجرور رو بیشتر دوست دارم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    پارسال اصفهان بودیم دوتاشو دیدم …
    هییییییییییییییییییییییی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    این یه اس یو وی بزرگ لوکس هست که بیشتر برای افراد ثروتمند جامعه ساخته شده. در غیر این صورت اس یو وی های ژاپنی خیلی کاربردی تر از اینه
    .
    .
    .
    .
    لطفا مطالبی هم درمورد مقایسه لندکروز با پاترول بذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    قبول دارم آقا امین لندکروزر یه چیز دیگس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    واقعا چرا suv های ب ام و رو کمتر از بنز می شمارید؟من نمی دونم شما کیفیت به چی میگین؟؟هر موقع اسم از X6 میاد بعضی ها سریع می گن نه نه!!!خیلی بی کیفیت تر از بنز هستش!!!
    شوما یه نیگا به X6 و X5 بنداز حالشو میبری
    خار چشم تمام ماشینای آمریکایی BMW به همراه بنز و بقیه ی بچه ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خدایا شکرت تو کشوری که هر جاش میری شعار عدالت اجتماعی رو از یه طرف می کوبن تو سرت شعار توسعه ی اقتصادی رو هم از یه طرف با پول این باید ویتارای مونتاژی بخری (بعد 100سال اگه بتونی) اگر نه باید با حسرت اینو زیر پای اقازاده ها تو خیابون ببینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Arash66

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    viva audi …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    زبان قاصر از توصیف این مخلوق ارزشمنده!
    کسی میتونه بگه الودگی ماشینای ایرانی چند گرمه تا درک بهتری از میزان الودگی داشته باشیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.کاشکی این هم وارد ایران میشد و یک مقایسه بین این بنز و لندکروز و لکسس ال ایکس 570 و …. انجام میشد ببینیم کدوم بهتره بریم بخریم.پولامون گندید از بس تو بانک موند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ولی خداییش بنز یک چیز دیگست.
    V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جلال

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    به نظر من لندکروزر خیلی بهتره
    آخهGL با7 سال سابقه بهتره یا لندکروزر که 60 ساله بهترین SUVهای دنیارو میسازه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اوبهتی که اودی داره پورشه بنز نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    به نظرم M_CLASSبهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان: بدانید و آگاه باشید:

    مرسدس بنز:

    صفر تا صد GL63 : 4.9 s
    صفر تا صد ML63: 4.5 s

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. amir.t.

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    حرف نداره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الان سوارشم( البته خارج از ایران) واقعا انتقاد امثال ما درمورد بنز و تویوتا و … خنده داره، اینا همشون بی نظیرن ولی بنز حال و هوای دیگه ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا