مرسدس بنز تنها ۱۴۰۰ دستگاه از مدل فوقالعادهٔ ۳۰۰SL گالوینگ را تولید نمود که امروزه با قیمتهای بسیار بالایی خریدوفروش میشوند و افراد بسیار معدودی توانایی خرید یک ۳۰۰SL گالوینگ کلاسیک را دارند؛ اما یک مرسدس بنز SLK مدرن در برابر ۳۰۰SL خودرویی بسیار معمول و نهچندان باارزش محسوب میشود. پس چه باید کرد وقتی کسی یک ۳۰۰SL میخواهد ولی توان خرید یک SLK را دارد؟
شخصی به این سؤال پاسخ داده و با تغییر کامل اتاق یک مرسدس بنز SLK32 AMG مدل ۲۰۰۲ آنرا کاملاً به یک ۳۰۰SL گالوینگ کلاسیک شبیه نموده است؛ اما اگر شما علاقهای به انجام این کار ندارید، میتوانید از نتیجهٔ تلاش مالک این ۳۰۰SL تقلبی استفاده کنید چراکه وی این خودرو را برای فروش گذاشته است. قرار است این ماشین هفتهٔ آینده در مزایدهٔ Mecum در لسآنجلس به فروش گذاشته شود.
همانطور که گفته شد، در زیر پوستهٔ این ۳۰۰SL تقلبی یک SLK32 AMG مدل ۲۰۰۲ قرار دارد که اتاق آن کاملاً از نو طراحی شده است و ظاهر آن حداقل در تصاویر قابلقبول به نظر میرسد. رنگ بیرونی این خودرو خاکستری است و داخل آن به رنگ قرمز است که مشابه تودوزی قرمزرنگ ۳۰۰SL اصلی است و از این لحاظ مشکلی ندارد؛ اما کابین خودرو کاملاً مدرن بوده و شباهتی به ۳۰۰SL گالوینگ ندارد. همچنین رینگهای آن نیز از نوع آلیاژی مدرن است که به ظاهر کلاسیک خودرو لطمه زده درحالیکه بهراحتی میتوان آنها را با نمونههای کلاسیک جایگزین کرد.
بااینحال شاید برخی بگویند که تبدیل این SLK به یک ۳۰۰SL توهینی به ۳۰۰SL گالوینگ اصلی است اما در جواب میتوان گفت این خودرو قطعاً اصیلتر از تبدیل یک پونتیاک فیرو به یک فراری یا تبدیل کرایسلر سبرینگ به یک بنتلی است. اگر هنوز قانع نشدهاید، در نظر بگیرید که این خودرو بر روی نسل اول SLK قدیمی ساخته شده و این نمونه از نوع اسپرت AMG است که اولین نسل از خودروهای عملکردی AMG محسوب میشود.
این SLK32 AMG مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 است که ۳۵۵ اسب بخار قدرت داشته و خودرو را ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند. ممکن است این قویترین موتوری نباشد که AMG تاکنون تولید کرده است اما به یاد داشته باشید که پیشرانهٔ ۳۰۰SL اصلی که از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی است، ۲۲۲ اسب بخار قدرت دارد و حتی پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو در جدیدترین مدل SLK یعنی SLC43 AMG که پانزده سال بعدازاین SLK32 AMG موردبحث ما ساخته شده است، با ۳۷۰ اسب بخار قدرت، تنها کمی قدرت بیشتری دارد.
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵300 SL ماشینی بود که اول برای مسابقه ساختن و بعد از 2 سال نسخه ی تولید انبوهش رو هم روانه ی بازار کردن برای فروش. به ترتیب در سال های 1952 و 1954.
موتورش هم بزرگ نبوده. 3 لیتری 6 سیلندر با 222 اسب بخار قدرت در سال 1330 شمسی !!!
مرسدس-بنز شرکتی هست که فوت و فن موتور سازی رو مثل خط های کف دستش میشناسه.
یادمه 5 سال پیش نظر سنجی بین بنز و BMW پدال گذاشته بود. بنز اون موقع عقب بود و دوران اوج BMW . همه میگفتن بنز کهنه و آشغال و ماشین افراد پیر و لگن و … .
هیچ کس توجه نداشت که بنز ، بنزه. البته BMW هم شکی در عظمتش نیست.
اما مرسدس بنز در طول تاریخش همیشه مثل استادی برای بقیه ی خودروسازان دنیا خواهد بود.
اقای 918
۲۷ بهمن ۱۳۹۵چقدر نازه این لا مصب
sls رو از رو این ساخت
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۵خوب دراورده!
ولی من بخرم ، رینگ هاشم کلاسیک میکنم
(ali (CHEVY NOVA
۲۷ بهمن ۱۳۹۵تمییز درستش کرده اما 2 تا نقطه ضعف داره
1 . کابینش اصلا با ظاهر کلاسیکش جور نیست
2 . رینگاش هم با ظاهرش نمیخونه
سال 90 تو ی همایش یدونه سفید رنگش رو دیدم