مرسدس بنز

مرسدس مایباخ S600، کشتی مجلل زمینی

اولین لحظه‌ای که سلول‌های مغزتان تشخیص می‌دهند آنچه در مقابلتان قرار دارد یک مرسدس-مایباخ است با احتمال قریب‌به‌یقین کلمه‌ای برای بیان حس خود پیدا نخواهید کرد! این خودرو با ورود خود شکافی عمیق در کلاس هایپرلوکس ایجاد کرده، جایی که رولزرویس و بنتلی خوش می‌درخشند. همین مورد هم شاید باعث شود که عده‌ای آن را دست‌کم بگیرند! از طرفی زنده شدن نام «مایباخ» به‌عنوان زیرشاخه لوکس مرسدس بنز انتقادات و تعریف و تمجیدهای زیادی به دنبال داشته است؛ اما جدای از این مباحث آیا این اتاق نشیمن متحرک با توجه به تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که با جد بزرگ خود دارد در حد و اندازه‌ای که باید باشد هست؟

2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
اولین نکته این است که مایباخ S600 به میزان ۸.۱ اینچ بلندتر از نسخه معمولی مرسدس است؛ همچنین ۱۱ اینچ کوتاه‌تر از مایباخ ۵۷ و ۳۰ اینچ کوتاه‌تر از مایباخ ۶۲ می‌باشد!

2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
نکته دوم برچسب قیمت آن است؛ قیمت پایه حدود نصف مدل‌های پیشین بوده و از حدود ۱۸۹ هزار دلار آغاز می‌شود. این قیمت حتی بین سایر مدل‌های مرسدس بنز هم بالاترین نیست (گران‌ترین مدل مرسدس بنز در حال حاضر کلاس S کوپه با قیمت پایه ۲۳۰,۹۰۰ دلار است). قیمت آپشن ها هم به میزان قابل‌توجهی کاهش پیداکرده؛ برای مثال سامانه MSC یا همان Magic Sky Control که پیش‌ازاین هزینه‌ای ۱۵,۵۰۰ دلاری داشت حالا در مدل جدید تنها با پرداخت ۲,۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
ازلحاظ ظاهری چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد چون مایباخ جدید بسیار شبیه به نسل کنونی کلاس S است به‌طوری‌که بهتر است بگوییم تفاوت‌های بسیار جزئی باهم دارند و اگر آن را نسخه‌ای فوق لوکس از کلاس S به‌حساب بیاوریم اشتباه نکرده‌ایم. از موارد قابل اشاره کوچک‌تر بودن درب‌های عقب نسبت به مدل استاندارد است، با این کار شیشه مثلثی شکل عقب نیز از درب به ستون C منتقل شده است. ستاره سه برِ مرسدس بنز نیز همچنان روی قسمت عقب، فرمان، دماغه، مرکز رینگ‌ها و پیشرانه نقش بسته است. البته نام ونشان مایباخ هم فراموش نشده و روی ستون‌های C، درون کابین و قسمت پشت خودرو دیده می‌شود.

2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
2016 Mercedes-Maybach S600
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600
در بحث فنی این کشتی فوق لوکس دارای پیشرانه‌ی V12 به حجم ۶ لیتر با دو توربو است که قدرتی معادل ۵۲۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۸۳۰ (۸۲۹.۷۶) نیوتون متر تولید می‌کند. اضافه شدن جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک به آن و در دسترس بودن گشتاور از ۱۹۰۰ دور در دقیقه باعث حصول آرامش و سرعت عملی در شتابگیری ها و به‌طور کلّی تر عملکرد خودرو می‌شود که در این کلاس خودرویی واقعاً شگفتی‌آفرین است! سامانه فرمان به‌قدری نرم و سبک عمل می‌کند که به کوچک‌ترین اشارات هم واکنش نشان داده و به‌هیچ‌وجه باعث خستگی راننده نخواهد شد. به لطف سیستم تعلیق مجهز به سامانه کنترل جادویی بدنه (Magic Body Control) هیچ حرفی راجع به حرکات بدنه در سطوح مختلف باقی نمی‌ماند. شاید فقط اگر فرد بسیار سخت‌گیری باشید (و احتمالاً کمی هم برای ایراد گرفتن از آن خیلی مصمم باشید!) بتوانید موارد بسیار جزئی را تشخیص دهید.

2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
اما نکته سوم راجع به مایباخ جدید اتاق نشیمن آن است. با ورود به درون خودرو چه پشت فرمان چه قسمت نشیمن افزایش هرچه بیشتر حس لوکس و راحتی داخلی توجهتان را جلب خواهد کرد. فرمان، جلوداشبورد و کنسول کاملاً مشابه کلاس S است و همچنان همان نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی دوقلو با چندین عملکرد گوناگون مورداستفاده قرارگرفته‌اند. استفاده از چوب به‌طور زیرکانه و هوشمندانه در بسیاری از قسمت‌ها دیده می‌شود. روی آینه وسط یک میکروفون تعبیه‌شده تا صدای راننده با رسایی هرچه بهتر به گوش سرنشینان عقب برسد، درواقع این میکروفون نقش تقویت و به‌اصطلاح اِکو کردن صدای راننده را به عهده دارد.

2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
صندلی‌های عقب شما را به یاد تخت‌های پادشاهان می‌اندازد، جنسشان در قسمت‌هایی از چرم گوساله بوده و پشت‌سری‌ها نیز مجهز به بالشتک و از جنس آلکانتارا (Alcantara) هستند. پشتی صندلی قابلیت خم شدن تا اندازه ۴۳.۵ درجه را دارد که به همراه فضای پای ۱۲.۸ اینچی (که حدود دو برابر ۶.۵ اینچ S600 استاندارد است) به نظر نمی‌رسد ازنظر فضا مشکلی داشته باشید! البته صندلی جلو هم با دکمه‌ای که روی درب عقب جاسازی‌شده می‌تواند برای تنظیم فضا به جلو و عقب حرکت کند!

2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
درون کنسولِ بین صندلی‌های عقب میز تاشوی آلیاژی جاسازی‌شده که برای صرف غذا یا استفاده از لپ‌تاپ و تبلت خود می‌توانید از آن استفاده کنید. محل مخصوص قرار دادن نوشیدنی هم تقریباً همان‌جاست. کمی عقب‌تر هم یک یخچال کوچک قرار داده‌شده تا نوشیدنی‌های موردعلاقه‌تان را خنک بنوشید!

2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
2016 Mercedes-Maybach S600 Interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 Interior
سیستم صوتی ۱۵۴۰ واتی نیز ساخت Burmester با ۲۴ بلندگو و ۲۴ کانال تقویت‌کننده صدا است که صدای خروجی از آن بسیار عالی است. با روشن شدن پیشرانه بلندگوهای آلومینیومی دوّار چرخیده و بالا می‌آیند تا شروع به انجام‌وظیفه کنند. در بسیاری از قسمت‌ها از چرم ناپا (Nappa) و طرح لوزی شکل استفاده‌شده که حس سنگین و باوقار بودن به کابین داده است.

برای ایزوله کردن هرچه بیشتر آن تدابیر فراوانی اندیشیده شده تا به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر بتوانید باهم بحث و گفت‌وگو کنید، درباره موضوعی که فکرتان را مشغول کرده بیندیشید یا حتی چُرت کوتاهی بزنید! انتقال شیشه مثلثی شکل کوچک از درب عقب به ستون C و عایق‌کاری‌های انجام‌شده در آن ناحیه نقش بسزایی در کاهش چشمگیر سروصدا در اطراف سر سرنشینان ردیف عقب داشته است. عایق کردن کف خودرو و چرخ‌ها نیز به مقدار زیادی از ورود صداهای این قسمت به کابین جلوگیری می‌کند. در کل تمامی جزئیات بسیار دلپذیر هستند؛ با قرار گرفتن درون کابین همه‌چیز تبدیل به سکوت و آرامش می‌شود و حس قرار گرفتن در پرواز درجه‌یک هواپیمایی لوفتانزا (Lufthansa) 747-8 را خواهید داشت.

تاکنون از کلاس S استاندارد حدود ۱۰۰ هزار دستگاه به فروش رسیده است؛ اما مایباخ جدید (که در آینده نزدیک مدل S500 و نسخه پولمان آن نیز ساخته خواهند شد) علی‌رغم این‌که به‌عنوان برند لوکس مرسدس بنز روی خط تولید می‌رود تنها یک خودروی مجلل نیست بلکه عصر تازه‌ای در کلاس هایپر لوکس است که قدرت، تجمل و کارایی را توأمان دارد و مقام آرام‌ترین خودروی دنیا برایش دور از انتظار نیست.

مشخصات فنی مرسدس مایباخ S600
پیشرانه: توربو دوقلو دارای اینتِرکولِر، DOHC، حجم دقیق ۵۹۸۰ سی‌سی، ۴۸ سوپاپ، بلوک و سر سیلندر از جنس آلومینیوم
محور محرّک: عقب
حداکثر قدرت: ۵۲۳ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۸۳۰ نیوتن متر در ۱۹۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی
طول/عرض/ارتفاع/فاصله بین دو محور (میلی‌متر): ۳۳۶۵.۵/۱۴۹۸.۶/۱۸۹۹.۹/۵۰۵۴.۸
وزن خشک: ۲۴۵۰ کیلوگرم
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر و ۰-۱۶۰ کیلومتر (به ترتیب): ۵ ثانیه، ۱۱ ثانیه
زمان طی مسافت ۴۰۰ متر: ۱۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. اردا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط بنز خودم هرکی داره میفهمه من چیمیگم حتی باور کنید سوارهم بشین میفهمید برید پیداکنید بخریدکشنده بنزواقعا محشره 1846

    موافقم 4
    مخالفم 2
  2. کامیار

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی که این قصر متحرک رو میخره حتما یه راننده شخصی براش نیازه
    چون پشت نشستنش آپشن ها و راحتی بیشتری داره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. محسن

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که نداریم و تا اخر عمرم اگه کار کنیم نمیتونیم بخریم،خوشبحال اونایی که دارن،انشالله چرخش بچرخه براشون…انشالله همیشه تو زندگی شون مثل ماشینشون موفق باشن

    موافقم 4
    مخالفم 4
  4. حامد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه زندگی ارزش زندگی کردنو داره ارزش با کیفیت زندگی کردنم داره.دمه غیرت کسی گرم که وجودشو داره بخره .لذت ببره..

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. Bahman

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی سعی کردن شبیه Rd1600 باشه ولی نتونستن ??

    موافقم 2
    مخالفم 5
  6. علی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هیچ ماشینی کلاس بنز و نداره.الحق که عالیه.دم طراح و سازندش گرم گرم…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید تا کی باید پیکان و پراید و آردی و… سوار بشیم؟
    نمیشه ما هم از این ماشینا سوار بشیم کمتر بمیریم؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. p.z

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایشالله
    می خرمش

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. Jeirane

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پولدار میشم و میخرمش ??

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. جاوید

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امیدوارم اونها که از راه درست به ثروت رسیدن بخرنش و ازش لذت ببرن،و اونها که از راه دزدی و مال مردمخوری به پول رسیدن نتونن همچین ماشینایی بخرن،اگرم خریدن باهاش تصادف شدید کنن.

    موافقم 1
    مخالفم 5
  11. arash

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسخه ی میباخ رو سوار نشدم اما سری s600 رو سوار شدم.اینکه میگن راحته کاملا درسته ولی از نزدیک دیدنش و رانندگی کردن باهاش چیز دیگه ایه که توی کمتر ماشینی بهت این لذت رو میده.نکته ی جالب اینه که وقتی از بیرون به ماشین نگاه میکنی،دوست نداری چشم ازش برداری.واقعا شیک و با کلاسه.مخصوصا رنگ مشکی.چون از نزدیک دیدم که چه شیک و با عظمته.ان شاالله روزی برسه که مردم ایران هم سوار بشن.چون حق دارن زندگی کنن و لذت ببرن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. فربد

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چیجوری 36 سوپاپ ممکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. دانیال

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل بالا ترین ماشینی که سوار شدم رنو ساندرو دنده دستی بوده که عقب نشستم. تو عمرم فقط با پراید یکمی رانندگی کردم که مال خودم نبوده الان حتی دوچرخه هم ندارم پیاده یا با اتوبوس میرم جایی.تو خیابونا چشمم میوفته به این ماشین خارجیا اینقد حال میکنم دوس دارم یه روزی سوارشون بشم

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا