مرسدس بنز

مرسدس E کلاس مدل 2015، فراتر از تجمل

خودرو تنها وسیله‌ای برای آمدوشد نیست بلکه برخی اوقات بازتاب‌دهنده دیدگاه‌ها، علایق و خواسته‌های صاحبانش نیز می‌باشد. برخی از خودروها هستند که حس و حال خاصی را به شخص القاء نموده و نیز ویژگی متفاوتی را از خود بروز می‌دهند، که تنها مختص همان محصول بوده و شما آن صفت خاص را در دیگر همتایانش، نمی‌یابید. از جمله برندهایی هم که حسی فراتر از تجمل را به خریدارانش ارزانی می‌دارد، خودروی لوکس و شهیر مرسدس بنز است. چه این مطلب را بپذیریم و یا آن را رد کنیم، از زمان‌های نه‌چندان دور تا به امروز، این برند کمابیش پرتو و نمادیست از فرادستی. حال می‌خواهد این فرادستی در قدرت و یا ثروت و… باشد یا هر چیز دیگری، باز هم فرقی به حال این موضوع نمی‌کند. علیرغم خودروهای لوکس و رنگارنگی که در بازار وجود دارد، همچنان شاهدیم که این برند در کانون توجهات ویژه‌ای قرار دارد و بی‌شک هم هیچ خودرویی را در عالم نمی‌یابید که به این اندازه توسط سیاسیون و مقامات به کار گرفته شده باشد، کافی است که نگاهی کوتاه به درب سفارت‌خانه‌ها و نیز نمایندگی‌های سیاسی و…. بیاندازیم که تا این مطلب را بهتر درک کنیم. بگذریم.

Mercedes-Benz E-250 2015
Mercedes-Benz E-250 2015
موضوع این متن درباره مدل کلاس E مرسدس بنز می‌باشد، ریشه‌های اولیه این کلاس نیز به دهه ۵۰ میلادی بازمی‌گردد، زمانی که بدنه‌ای به نام PONTON”” و با کد W120، از طرف این سازنده روانه بازارهای جهانی شد. این مدل به کشورمان نیز وارد شد و به نام بنز ۱۸۰ معروف بود و نخستین بار هم در شبکه تاکسیرانی کشور به کار گرفته شد. اگر به آرشیو عکس‌های قدیمی و مربوط به دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی مراجعه کنید، خیابان‌های پایتخت را مملو از این مدل می‌بینید که به کار حمل و جابه‌جایی مسافر مشغول‌اند. همچنین، این خودرو از دوام عالی نیز برخوردار بود و بخش زیادی از شهرت مرسدس بنز در ایران نیز مدیون و وام‌دار این خودروست. بعد از آن هم اتاق‌های W110، W114 و W123 از این کلاس روانه کشورمان شدند که آن‌ها نیز در کلاس خویش از سرآمدان روزگار بوده و مشتریان زیادی را هم به سمت خود جلب نمودند، تنها کافی است یک بار بر صندلی‌های این مدل‌ها تکیه زنید تا معنای واقعی راحتی و آرامش را حس کنید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز واردات کلاس E به کشورمان کمابیش ادامه داشت و تمامی اتاق‌های آن اعم از W124 تا W212 وارد بازار شده و صدالبته با قیمت‌های بالایی که داشتند مشتریان خاصی را به سمت خود جلب می‌نمودند. از میانه دهه ۸۰ شمسی و به مدت کوتاهی هم مدل‌های E200 و E350 در کشورمان مونتاژ می‌شد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب تولید آن‌ها متوقف ماند و در پی آن هم این شرکت هم مجبور به ترک بازار ایران شد. در مجموع مدل‌های کلاس E در کشورمان، معرف خودروهایی ریشه‌دار، با اصالت و بسیار محبوب هستند که گردش روزگار هم نتوانسته است ذره‌ای از اعتبار و شهرت آن‌ها کم نماید.

Mercedes-Benz E200 NGD 2015
Mercedes-Benz W212 E200 NGD 2015
نسل فعلی کلاس E که با کد W212 معروف است از سال ۲۰۰۹ میلادی روانه بازار گردید و در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز دستخوش یک فیس لیفت کلی قرار گرفت. چندی پیش نیز این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» تحت بررسی قرار گرفت که در ذیل برگردان آن را تقدیمتان می‌کنم.

Mercedes-Benz E-Class W212 2015
Mercedes-Benz E-Class W212 2015

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو:۴ از ۵
مدل محبوب کلاس E همچنان نقش خود را به‌عنوان بازیگری قوی برای مرسدس بنز ایفاء می‌کند. در حال حاضر، این خودرو به همراه گزینه‌های انتخابی متعددی همچون طرح‌های متفاوت بدنه و نیز پیشرانه‌های گوناگون، عرضه می‌شود که وجود همین امر به‌تنهایی مجبورتان می‌کند که جهت خرید هر یک از آن‌ها به‌سختی بیندیشید.

Mercedes-Benz E-Class W212 2015
Mercedes-Benz E-Class W212 2015
نمای ظاهری
مرسدس بنز کلاس E مدل ۲۰۱۵، یک سدان اجرایی (مدیریتی) است که از طرح محتاطانه‌ای برخوردار بوده و به لحاظ سبک طراحی هم از آموزه‌های رایج در این کمپانی پیروی می‌کند. به‌دوراز هرگونه خودنمایی متظاهرانه و هیاهوهای منبعث از آن، این خودرو ویترینی از طراحی نرم و نیز جزییات لوکس را به نمایش می‌گذارد. مسلماً طراحی چراغ‌های جلو این خودرو که با مابقی بدنه‌اش تناسبی ندارد رتبه آن را در این زمینه پایین آورده است.

Mercedes-Benz E-Class W212 2015
Mercedes-Benz E-Class W212 2015
کابین
آن‌چنان که انتظارش دارید، شما می‌توانید حجم فراوانی از تجهیزات مناسب و راحت را در درون کابین مرسدس بنز کلاس E بیابید. پوشش‌های چرمی به کار رفته در آن با نهایت دقت و زیبایی دوخته شده است و نمای معتدلانه داشبورد هم گیرایی خاصی را از خود ساطع می‌کند.

Mercedes-Benz E-Class W212 Interior
Mercedes-Benz E-Class W212 Interior
مهندسی
در مرسدس E کلاس شما می‌توانید شاهد مواردی همچون دوربین پارک عقب، انواع سیستم‌های هشداردهنده در حین رانندگی، سانروف کشویی، چراغ‌های هوشمند و نیز سیستم ورود بدون کلید باشید و البته این لیست همچنان ادامه می‌یابد. هیچ موردی را در کابین این خودرو مشاهده نمی‌کنید که حسی از ارزانی و یا بی‌کیفیت بودن را به شما القا کند.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
آن‌چنان که شما از این برند انتظار دارید، تعداد بی‌شماری از گزینه‌های انتخابی، در رده‌های های گوناگون مرسدس بنز E کلاس ۲۰۱۵، در دسترستان خواهد بود. نخستین آن‌ها نیز وجود سه تیپ متفاوت از بدنه است که شامل سدان، کوپه و کابریولت می‌گردد. پیشرانه‌های ارائه شده نیز از نمونه ۲ لیتری شروع شده و به ۵.۵ لیتری ختم می‌گردد. بهای تیپ‌های مختلف این خودرو نیز بین ۱۸۱,۰۰۰ الی ۴۶۳,۰۰۰ درهم است.

Mercedes-Benz E-Class W212
Mercedes-Benz E-Class W212
جمع‌بندی نهایی
مرسدس بنز E کلاس بر روی کاغذ خودرویی ناامیدکننده نیست و به‌طور حتم مدل‌های کوپه و کابریولت این خودرو از زمره زیباترین و شکیل‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند. در حال حاضر صحبت‌های فراوانی در مورد بهای تیپ‌های نهایی این خودرو، همچون مدل E63 AMG صورت می‌پذیرد. زیرا بهای این نمونه، وارد قلمرو مدل‌های کلاس S گردیده است.

Mercedes-Benz E-Class W212
Mercedes-Benz E-Class W212
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی خوش‌سیمای بدنه
حجم فراوانی از تجهیزات رفاهی
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
آپشن های عرضه شده در این خودرو بیش از حد است.
چراغ‌های جلوی آن در مقایسه با مابقی بخش‌های بدنه بی‌تناسب هستند.

Mercedes-Benz E-Class W212
Mercedes-Benz E-Class W212

مشخصات فنی

مدل ۲۰۰ E:
حجم موتور: ۱۹۹۱ سی‌سی
توان: ۱۸۴ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۰۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۷.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر: ۶.۱ لیتر
مدل ۲۵۰E:
حجم موتور: ۱۹۹۱ سی‌سی
توان: ۲۱۱ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۵۰ نیوتن‌متر در ۱۲۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۱ لیتر
گیربکس: ۷ سرعته خودکار (تیپ ترونیک)

Mercedes-Benz E-Class W212
Mercedes-Benz E250 2015
ابعاد
طول/عرض /ارتفاع:۴۸۷۹/۱۸۵۴/۱۴۷۴ میلی‌متر (نمونه سدان) – ۴۶۹۸/۱۷۸۶/۱۳۹۸ میلی‌متر (نمونه کوپه)
فاصله بین دو محور: ۲۸۷۴ میلی‌متر
حجم صندوق عقب: ۵۴۰ لیتر (نمونه سدان) – ۴۵۰ لیتر (نمونه کوپه)
حجم باک بنزین: ۵۹ لیتر

Mercedes-Benz E-Class W212
Mercedes-Benz E-Class W212
ایمنی
نمونه سدان کلاس E مدل ۲۰۱۵ در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و در نهایت در تست دشوار SMALL OVERLAP (همپوشانی کوتاه)، بالاترین امتیاز یا همان خوب (GOOD) را به دست آورد.
۸ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای، زانویی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ASB
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل کشش ASR
سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه‌ها
پکیج فنربندی تطبیقی
سیستم پیش کشنده کمربندهای ایمنی
سیستم ISO FIX برای صندلی کودکان
سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها TIRE PRESSURE MOINTORING DISPLAY
سیستم کمکی ردیابی تصادفات ATTENTION ASSIST COLLESION DETECTION
سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در مسیر LANE KEEPING ASSIST
سیستم تشخیص نقاط کور BLIND SPOT ASSIST
چراغ ترمز تطبیقی
کیت تعمیر تایرها

Mercedes-Benz E-Class W212
Mercedes-Benz E-Class W212
برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو (نمونه E250 سدان)
صندلی‌ها با پوشش چرمی – فرمان سه پره با پوشش چرمی – اهرم تعویض دنده پشت فرمان – چراغ‌های LED جلو – استراحتگاه دست برای صندلی‌های جلو – صفحه نمایشگر به سایز ۵.۱ اینچ – تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – حافظه برای صندلی‌های جلو گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو – چراغ‌های هوشمند جلو- چراغ‌های LED جلو کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + DVD چنجر + بلوتوث – سیستم ورود بدون کلید
سوکت ۱۲ ولتی برای قسمت جلو – کلید کروز کنترل بر روی فرمان – شوینده چراغ‌های جلو – شیشه عقب ضد بخار – سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT) – چراغ نقشه‌خوانی – فرمان برقی – چراغ‌های اتوماتیک جلو به همراه کنترل آن – درب‌های عقب برقی – سنسورهای پارک جلو و عقب – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – دوربین دید عقب – سامانه تشخیص خستگی راننده در حین رانندگی – سیستم START/STOP – پرده شیشه عقب و درب‌های عقب و…….

قیمت
در ایران: ۴۴۰ الی ۴۶۰ میلیون (نمونه E250 سدان مدل ۲۰۱۴، ثبت‌نام در نمایندگی) – ۴۸۰ الی ۵۲۰ میلیون تومان (نمونه E250 سدان مدل ۲۰۱۵، بازار آزاد)
در امارات: ۱۸۱,۰۰۰ درهم (مدل E200 سدان مدل ۲۰۱۵) – ۱۹۷,۰۰۰ درهم (مدل E250 سدان مدل ۲۰۱۵)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. Kian

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کلا از مدلهای کانورتیبل تو هرکلاسی و هر ماشینی بدم میاد
    وقتی سقفش بستست اصلن عقب ماشین با سقفش جور در نمیاد
    این E کلس جدیدو خیلی دوست دارم
    طراحی بامپر عقبو اگزوز ها و چراغای عقب عالیه
    تنها چیزی که در مورد این کلاس و همینطور نسل قدیم سی کلس دوست نداشتم طراحی مانیتور و دریچه های هواشونه.
    در مورد سی کلس باید بگم تو نسل جدیدش خیلی خوب شده
    در مورد طراحی داخل بنظر من سری پنج و سری سه ب ام و از ئی کلس و سی کلاس خیلی بهتر عمل کردن
    ولی عقب ئی کلس واقعا خوشگله

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در کل ماشین خیلی خوبیه. راحت و محکم. کیفیت خوب و رانندگی بسیار روان رو با این مدل میشه تجربه کرد. تنها اشکالی رو که من تجربه کردم البته اگه بشه گفت اشکال راحت نبودن پشتی صندلی هست. در مدلی که من استفاده میکنم پشتی صندلی ماشین زیاد راحت نیست و کاملا صاف هست. قابلیتهای زیادی هم برای تنظیم حالتهای پشتی صندلی نداره. مشکل به این معنی که نمیشه قسمت کمر رو کمی بالا تر آورد. البته در مدلهای گرانتر این آپشن تنظیم وجود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوال جلوی نمایشگر اختار میده
    check tyrepressuresthen restart run flat indicator

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنز

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش سنسور فشار لاستیک رو رست کردی. یکم بری خودش ست میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mohammad

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام شاید حرف من مسخره بیاد ولی این واقعا برام مهمه که بدونم دنده مدل ۲۰۱۴و۲۰۱۵این ماشین کجاست (غیر از دنده های پشت فرمان)چون تو بیش تره عکس ها معلوم نیست و همین ممکنه من رو به سمت bmw528iبکشونه دوستانی که میدونن راهنمایی لطفا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. عليرضا

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دنده این ماشین سمت راست فرمان و پشت پدال شیفت خودرو هست(سبک خودروهای بنز قدیم)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا