معرفی رسمی مرسدس-مایباخ G650 لندولِت

تنها چند روز پس از انتشار تصاویر مخفیانه (البته چُنین به نظر نمی‌آمد!) نخستین شاسی‌بلند مرسدس-مایباخ، این آلمانی تازه بنیاد به‌صورت رسمی معرفی شد.

mercedes-maybach-g650-landaulet-22

mercedes-maybach-g650-landaulet-23
G650 لندولِت (Landaulet) نه‌تنها اولین شاسی‌بلند آفرود و درعین‌حال اشرافی دنیا با نام مایباخ است، بلکه پنجمین مدل این برند از زمان تبدیل آن به زیرشاخه فوق لوکس مرسدس بنز به شمار می‌رود.

mercedes-maybach-g650-landaulet-12
همپچنان که از پسوند لندولِت پیداست، سقف در بخش عقب از نوع پارچه‌ای کانوِرتیبل (تاشونده) بوده و به‌صورت کاملاً جداگانه باز و بسته می‌شود. درنتیجه سرنشینان این قسمت می‌توانند روی صندلی‌های اقتباسی از کلاس S نشسته و از هوای آزاد در انواع محیط‌ها نهایت لذت را ببرند. برای رنگ‌بندی سقف و تریم داخلی سه گزینه مختلف ارائه می‌گردد. ماساژور صندلی‌ها (ازجمله ماساژ hot-stone)، جا لیوانی‌های مجهز به گرم‌کن و سردکن، دو عدد میز تاشو داخل کنسول مرکزی و نمایشگر اختصاصی برای هر سرنشین نیز بخشی از تجهیزات اختصاصی موجود هستند.

mercedes-maybach-g650-landaulet-9

mercedes-maybach-g650-landaulet-7

mercedes-maybach-g650-landaulet-8
زیر کاپوت پیشرانه غول‌پیکر 6 لیتری 12 سیلندر V شکل جا خوش کرده که توان و گشتاور به ترتیب 630 اسب بخار و 1000 نیوتون‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف بهره‌گیری از زیربندی G500 4×4، لاستیک‌های 55/325 و رینگ‌های 22 اینچی، ارتفاع از سطح زمین به 450 میلی‌متر رسیده که در کنار محورهای پورتال (Portal) به عاریت گرفته‌شده از سایر مدل‌ها، امکان عبور از انواع سطوح را فراهم می‌سازد. همچنین دیفرانسیل نیز قابلیت قفل 100 درصدی دارد و نسبت‌های آن متناسب با یک هیولای آفرود تنظیم شده است.


رونمایی رسمی مرسدس-مایباخ G650 لندولِت در نمایشگاه 2017 ژنو انجام شده و پس‌ازآن با تیراژ تنها 99 دستگاه روی خط تولید خواهد رفت.

mercedes-maybach-g650-landaulet-4

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

نویسنده و گزارشگر حوزه خودرو

19 دیدگاه

  1. دانیال
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    امید وارم توسط منصوری تیون بشه!

    پاسخ
  2. حسام
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    تا بحال اینقدر از دیدن تصاویریه ماشین شاسی بلند لذت نبرده بودم،با اینکه همه برندها و همه مدل هاشونو میشناسم کامل،۶۳۰اسب بخار،۱۰۰۰نیوتن متر گشتاور درکنار مهندسی بی نقص وپر اوازه مرسدس بنز،،و با برند فوق لوکس مایباخ،،مرسدس و دایملر در هر نوع خودرو و هر نوع کاربری همیشه حرفای زیادی برا گفتن داره،،ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ
  3. ME84
    سوابق: (444 دیدگاه) ,

     
    من موندم که اینهمه هزینه برای تغییرات و تجهیزات کردن تولید 99 دستگاه اصلا صرف داره؟ پول خودشو در میاره؟

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (117 دیدگاه) ,

      بعضی وقتا هزینه مهم نیست
      شرکت ها حاظرن برای کسب اعتبار هرچه بیشتر ، قدرت نمایی و نشون دادن سطح مهندسی فوق العادشون خیلی بیشتر از اینا هزینه کنن
      دقیق یادم نیست ولی یه مقاله میخوندم در مورد بوگاتی که میگفت هزینه ساخت هر دستگاه بوگاتی حدود ۴ میلیون دلار

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل REZA ///AMG
      REZA ///AMG
      سوابق: (2223 دیدگاه) ,

      احتمالش هست که نسخه غیر لندولت و سقف معمولی این ماشین هم ساخته بشه با قیمت کمتر و تیراژ بالاتر

      پاسخ
  4. رامکال
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    داخلش که محشره.
    مشخصات فنیش هم که بیسته بیسته .
    فقط باید پولشو داشته باشی بعدشم به یک جاده کوهستانی جنگلی( مثل مسیر کلاردشت)
    سفر بکنی هوا هم خنک همراه با مه و نم بارون .سقشو بدی پایین.
    آهنگ rainbow ازeloy رو گوش بدی.
    هرکس که این آهنگ رو نشنیده نصف عمرش بر فناست.

    پاسخ
  5. pooriya
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    جایی بهتر پیدا نکردن واسه چراغ سوم خطر خیلی ضایع هست این چراغه😃😃

    پاسخ
  6. مجید.بهترین یا هیچ.
    سوابق: (7135 دیدگاه) ,

    هیچ ماشینی در آفرود به گرد پای جی کلاس مرسدس نمیرسه.

    پاسخ
  7. آرمین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    الکی بهش نمیگن سلطان، بهترین آفرود ر دنیا با ترکیب میباخ مهندسی مرسدس چی میشه خدا…
    چی میشد منم جزو اون 99 نفر بودم

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل REZA ///AMG
    REZA ///AMG
    سوابق: (2223 دیدگاه) ,

    اون سه تا دکمه ای که در پست قبلی مربوط به همین ماشین ازش صحبت کردم که مشابه قفل های دیفرانسیل طراحی شدن ظاهرا مشخص شد نقش بازو بسته کردن سقف عقب رو دارن !!! البته یکم دور از دسترس به نظر میاد که خیلی جالب نیست ولی در کل ترکیب جالبیه …
    ———————————————————————————–
    ظاهرا مرز های افرودر بودن یه اس یو وی فوق لوکس در نوردیده شده …اولین باریه که این قدرت افرود و این حجم از اشرافیت یک جا با هم به کار رفته (تا جایی که خبر دارم)
    توانایی آفرود امثال بنتایگا در مقابل این هیولا شبیه یه جوک بی مزه ست

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (261 دیدگاه) ,

      اره
      ولی فکر میکنم اگه یکم حجم اشرافیتشو کمتر کنیم به رنجرور و لکسس Lx550 میرسیم!

      پاسخ
    2. مجید.بهترین یا هیچ.
      سوابق: (7135 دیدگاه) ,

      از اون ور چابکی و شتاب بنتایگا رو هم فعلا هیچ شاسی بلندی نداره.
      تا ببینیم از لامبورگینی اوروس چی در میاد.
      حرف شما کاملا درست ولی هر ماشینی با قابلیت هاش به جای خودش.

      پاسخ
  9. مسعود
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    ولی یکی از پشت بزنه بهش، اون 99 نفری که پشت نشستن، هیچی ازشون نمیمونه ها :دی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.