مرسدس بنز

5 نکته‌ای که باید درباره مرسدس-ای‌ام‌جی E63 بدانیم

جدیدترین نسخه‌ی AMG سدان E کلاس رونمایی شده است. در این نوشتار ۵ نکته‌ی جالب درباره‌ی این غول آلمانی را برای شما بازخوانی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  1. این خودرو به لطف توربوهای جدید بسیار سریع است

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
این خودرو بالاترین تریم یعنی S دارای قدرت ۶۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۴۹ نیوتون متری است. همه‌ی این موارد به لطف یک جفت توربوی توئین اسکرول جدید است که در کنار قلب تپنده‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری انجام وظیفه می‌کنند. این خودرو در ۳.۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک MCT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
البته استاندارد E63 نیز قدرت کافی دارد. پیشرانه‌ی ۵۶۳ اسب بخاری این خودرو باعث می‌شود تا E63 استاندارد در شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها یک دهم ثانیه کندتر باشد. با توجه به وزن ۱۸۷۵ کیلوگرمی این خودرو عملکردی خوب را شاهد هستیم (وزن مدل S برابر با ۱۸۸۰ کیلوگرم است).

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
حداکثر سرعت هر دو مدل طبق معمول به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده البته با پکیج سفارشی راننده می‌توان به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یافت.

  1. تجهیزات بیشتر برای خریداران مدل S

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-26
خریداران مدل‌های عادی E63 باید با دیفرانسیل قفل شونده مکانیکی و نگه‌دارنده‌های معمولی پیشرانه سر کنند؛ اما در تریم S شما نگه‌دارنده‌های دینامیکی پیشرانه را دریافت می‌کنید که در زمان رانندگی سریع سفت‌تر می‌شوند تا به مواردی چون پاسخ فرمان کمک کنند. البته دیفرانسیلی قفل شونده با کنترل الکترونیکی نیز وجود دارد.

  1. مدل‌های دیفرانسیل عقب دیگر ارائه نمی‌شوند

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
طبق انتظار هیچ گزینه‌ی دیفرانسیل عقبی در E63 جدید وجود ندارد. سیستم چهار چرخ محرک نیز جدید است. برخلاف سیستم‌های چهار چرخ محرک قبلی AMG که اکسل عقب را ترجیح می‌دانند،E63 تنظیمات متفاوتی داشته و نیرو را به هر جهتی که نیازمند کشش بیشتری باشد می‌فرستد.

  1. تنظیمات دیفرانسیل عقب تنها با لمس یک دکمه

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
اما نگران نباشید. اگر هنوز هم می‌خواهید نیرو به چرخ‌های عقب فرستاده شود و دودی عظیم را از پشت خودرو ببینید، می‌توانید حالت دریفت را انتخاب کنید. با فعال کردن این حالت و خاموش کردن ESP و البته حذف اکسل جلو از پروسه‌ی دریافت قدرت، خودرو دیفرانسیل عقب می‌شود.

  1. معرفی در لس‌آنجلس، فروش در سال ۲۰۱۷
این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نمایش عمومی خواهد داشت. از میانه‌ی ماه ژانویه ۲۰۱۷ نیز فروش این خودرو آغاز شده و اولین نمونه‌ها در ماه می به دست مشتریان خواهد رسید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    ❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dice

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      ببخشید سوالم ربطی به این نداره…
      چند وقت پیش تو سایت http://www.mbusa.com بودم و یه چیزی تو قسمت قیمت ماشبن ها عجیب بود…چرا قیمت سدان کلاس های s e c از کوپشون ارزون تره.. مثلا s63 amg کوپه از s63 amg سدان گرون تره…. چرا واقعا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        به همون دلیلی که سایپا 111 از سایپا 131 گرون تره ????
        به همون دلیلی که پراید نسیم از صبا گرون تر بود !!?
        جدی میگم.
        چون حوون پسند تر و پرطرفدار ترن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    اوج تناسب ، اصالت و زیبایی … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elemento

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کابینش فوق العادست، لوکس و اسپورت. فقط طرح رینگاش جذابیت خاصی نداره. اگر توان خریدش رو داشتم که ندارم، نقره ایش رو میخریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mehran911

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    تو این سگمنت مرسدس فرمانروایی میکنه
    .
    کلاس E حقیقتا در بازار سدان های خانوادگی لوکس حرف اول رو می زنه
    .
    یک سدان زیبا و لوکس و کاربردی و البته فوق مدرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه واقعا چی میشه گفت، طراحی بسیار حرفه ای و عالی، قدرت عظیم، کابین بی نظیر. همه چی تمومه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Bavaria

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    پهلوان،منتظر رقیبه کارکشتت M5 باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bavaria

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      پشت آمپرش شبیه طاقچه میمونه.تنها ایرادی که میشه ازش گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حميد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه نور پردازی داخلی عالی رنگ ابی
    مشخصات فنی عالی
    خوشبحال خریدارهاش
    نوش جونشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. TRX

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد با اون مانیتور عظیم جسش در حین رانندگی کار کنم
    آدم رو یاد اون گیمر های که م٣-۴ تا مانیتور همیشه جلوشون میندازه
    در یه کلام تکنولوژی موتورش عالیه ولی طراحی عقبش زیاد به دلم نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hamid_hk

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    از نویسنده خواهش میشه دیگه از لغت تندی به جای سرعت استفاده نکنه. حال آدم به هم می خوره از این لغات من درآوردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (752 ديدگاه)

      سرعت هم یکی از خودش در آورده از آسمون که نازل نشده !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid_hk

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (62 ديدگاه)

        ساندویچ رو هم یکی از خودش درآورده.
        درازلقمه رو هم یکی از خودش درآورده.
        تفاوت از زمین تا آسمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Saied

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسدس و بی ام و از لحاظ سرعت کم کم دارن پانامرا رو هم رد میشن. ولی فکر نکنم از لحاظ هندلینگ به پای پورشه برسن. البته نظره منه و پایه علمی نداره این حرف. هرکس اطلاعات بیشتری داره خوشحال میشم بشنوم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا4225

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    مرسدس یکی از اسطوره های خودرو سازی دنیاست ولی طراحی های جدیدش دلنشین نیست بخصوص طراحی بیرونی ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali delta benz

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تا وقتی که واگنر مدیر گروه گراحی مرسدس است آلمانی های دیگه باید بردگیش را بکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مسعود

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    دیگه بجای دور موتور، گشتاور رو کنار سرعت نشون میده :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا