چشم اندازمرسدس بنز

هفت خودروی برتر تاریخ AMG

بازوی ساخت خودروهای تقویت شده استاندارد مرسدس بنز یعنی AMG در طول دوران حیات خود، خودروهای خارق العاده ای را تولید کرده است. اما وقتی تصمیم بر انتخاب بهترینها باشد، کار مشکل می شود. زیرا باید هر خودرو را در ظرف زمان خود در نظر گرفت. این فهرستی از هفت خودروی برتر AMG از نظر ماست:

Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
۱- هامر ۳۰۰E
در اوسط دهه ۹۰ میلادی، AMG به دلیل داشتن قطعات سفارشی زیاد برای تمامی مدلهای بنز از ۱۹۰E گرفته تا G-Class تبدیل به تیونر منتخب برای مرسدس بنز شد. اما اگر بخواهید یک سدان چهار درب سریع را انتخاب کنید AMG به شما Hammer (هامر) را پیشنهاد می‌کند.

Mercedes-Benz AMG 300E Hammer
Mercedes-Benz AMG 300E Hammer
Mercedes-Benz AMG 300E Hammer
Mercedes-Benz AMG 300E Hammer
این قضیه یک فرمول بسیار ساده دارد: یک مرسدس بنز مدل ۳۰۰E بخرید و یک موتور V8 با ۳۲ سوپاپ و ظرفیت ۶ لیتر دارای قدرت ۳۸۵ اسب بخار را بین گلگیرهایش قرار دهید. سیستم تعلیق آن را ارتقا داده، جعبه دنده و گیربکسش را از نوع ۴ دور (وضعیت) اتوماتیک انتخاب کرده و یک کیت بدنه و ۲ جفت لاستیک پیرلی پهن بر روی آن قرار دهید ولی کاری به ترمزها نداشته باشید. و نتیجه کار این‌گونه از آب در می‌آید که هامر در سال ۱۹۸۷ تنها در ۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (حدوداً ۱۰۰ کیلومتر در ساعت) رسیده و یک چهارم مایل را در ۱۳/۵ ثانیه با سرعت ۱۰۷ مایل در ساعت (۱۷۲ کیلومتر در ساعت) طی می‌کند. هامر رسالت و خاص بودن خود را در تعهد به عملکرد فوق العاده حفظ کرده است. تنها تغییرات داخلی می‌تواند صندلیهای برقی مدل Recaro و یک فرمان اسپرت تر باشد.

۲- مرسدس بنز مدل C36 AMG
در حالی که AMG به خاطر موتور V8 خود مشهور است اما موتورهای ۶ سیلندر تخت زیادی را ساخته و یا ارتقا بخشیده است. C36 AMG تنها مدلی است که تا کنون به طور رسمی به امریکا صادر شده و در آنجا به فروش رفته است. این مدل مجهز به یک پیشرانه ۲۸۶ اسب بخار دست ساز با یک موتور ۶ سیلندر تخت با ظرفت ۶/۳ لیتر است که ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۹/۵ ثانیه طی می‌کند و باید ممنون ترمزهای ۱۲/۹ اینچی قدرتمند خود باشد که از مدل SL600 گرفته شده و در چشم به هم زدنی خودرو را متوقف می‌کند.

Mercedes-Benz C36 AMG
Mercedes-Benz C36 AMG
Mercedes-Benz C36 AMG
Mercedes-Benz C36 AMG
اگرچه این مدل نمی‌تواند از پس بی ام و M3 بر بیاید ولی می توان C36 AMG را یک سدان اسپرت کمیاب با عملکردی بی نظیر دانست که قیمت بالای آن شما را ورشکسته نخواهد کرد. به راحتی می‌توانید یکی از ۲۰۰ مدل امریکایی آنرا در بهترین شرایط با قیمتی کمتر از ۲۰،۰۰۰ دلار خریداری کنید.

۳- مرسدس بنز CLK GTR
احتمالاً باید بدانید که CLK GTR همان خودرویی است که باعث تحقیر مارک وِبِر شد به طوری که ۲ بار در تعطیلات آخر هفته در سرعتی بیش از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت او را بین درختان حاشیه Le Mans Mulsanne پرتاب کرد. واقعیتی که کمتر می دانیم این است که کل زمان تیونینگ و ارتقای CLK GTR از ابتدا تا انتها فقط ۴ ماه بوده است. با وجود مواردی که در ثبات و پایداری این خودرو وجود داشته، هنگامی که CLK GTR وارد مسابقات ۱۹۹۷ FIA GT شد با یک شاهکار زیبا و مهیج روبرو بودیم.

تنها ۲۶ نسخه جاده‌ای از آن بین سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ ساخته شده است. این مدل ۶ لیتری با موتور V12 خود توانست با توان ۶۱۲ اسب بخار بر اساس قوانین نامحدود FIA 100 کیلومتر را در کمتر از ۳ ثانیه و بیش از پایان مسابقه با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت طی کند. این رکورد نمی‌تواند برای یک خودروی ۱/۸ میلیون دلاری بد باشد.

۴- مرسدس بنز SL73
سبک نسل R129 خانواده SL شاید از انتخاب جوانترها مستثنی باشد و یا برایشان جذایتی نداشته باشد اما در تریم مدل SL600 به عملکرد بالا و ظاهری لوکس برای خریداران متمول و ثروتمند توجه شده است. این مدل از یک موتور V12 با ظرفیت ۶ لیتری بهره می‌برد که در CLK GTR و پاگانی مدل C12S نیز از همین موتور استفاده شده است و خیلی هم از این دو مدل کندتر نیست.

mercedes-benz SL73 AMG
Mercedes-Benz SL73 AMG
Mercedes-Benz SL73 AMG
Mercedes-Benz SL73 AMG
اما عملکرد یک مقوله نسبی است و از دیدگاه AMG توان بالاتر همیشه چیز خوبی است. بنابراین تیونرهای Afalterbach ابتدا این موتور را به یک V12 با ظرفیت ۷ و سپس ۷/۳ لیتری تغییر دادند. در تریم SL توان ۵۱۰ اسب بخاری با گشتاوری معادل ۵۵۰ پوند بر فیت منتقل می‌شود که کاملاً برای تبدیل یک رودستر ۴۵۵۰ پوندی (۲ تنی) به یک موشک با سرعتی معادل ۳۰۵ کیلومتر در ساعت کافی به نظر می‌رسد. تا کنون تنها ۸۵ عدد SL600 تبدیل به یک SL73 AMG قدرتمند شده‌اند و اگر احیاناً به یکی از آنها برخورد کردید بدانید که شانس به شما رو کرده است.

۵- مرسدس بنز E55 AMG
ممکن است W210 E55 AMG یکی از کمیاب‌ترین یا سریع‌ترین خودروها در فهرست کمپانی AMG نباشید اما قطعاً یکی از مهمترین بخشهای تاریخ AMG است. همزمان با ادغام مرسدس بنز و AMG و تولید اولین مدل رسمی E55 در سال ۱۹۹۸، این مدل اولین محصول AMG بود که برای فروش در سراسر دنیا تولید شد.

E55 AMG W210
E55 AMG W210
E55 AMG W210
E55 AMG W210
با توجه به اینکه در آن زمان این مدل دارای یک موتور V8 5/5 لیتری با توان ۳۷۶ اسب بخار بود می توان پذیرفت در مقایسه با BMW M5 خودروی کندتری محسوب می‌شود. اما E55 AMG پیامی روشن برای کل دنیا داشت: مرسدس بنز واقعاً در مورد عملکرد خودروهایش جدی است.

۶- مرسدس بنز SLS سری Black
SLS سری Black یک موفقیت معنوی از مدل SL65 است اما چیزی که در توازن و تعادل SL65 سری Black کم است همان بال عقب SLS می‌باشد. با وجود توان ۶۲۲ اسب بخاری و یک موتور V8 2/6 لیتری با دور موتور بالا می توان این مدل را نمونه ای برای پیشرفت AMG از سال ۱۹۶۷ به بعد دانست. باید از سیستم تعلیق دستی بهبود یافته، مشخصات آیرودینامیک و لاستیکهای میشلن مدل Pilot Sport Cup2 ممنون باشیم که SLS را به یکی از بهترین خودروهای سال ۲۰۱۰ تبدیل ساخت.

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series
Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series
Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series
Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series

۷- مرسدس بنز CLA 45 AMG
در حالی که این مدل یکی از قدرتمندترین مدلهای AMG است که اخیراً تولید شده، می توان آنرا یک مدل موفق و بسیار مهم هم برای مرسدس بنز و هم برای AMG دانست. CLA یکی از جدی‌ترین رقبای سدانهای اقتصادی ژاپنی است. در تریم AMG مدل CLA به جایگاهی رسیده است که میتسوبیشی لنسر Evolution و سوبارو STI نتوانستند به آن دست یابند: عملکرد فوق العاده ای که می‌توانید به طور کامل از آن لذت ببرید فارغ از اینکه مانند یک اوباش وحشی رانندگی کنید. در قلب CLA45 AMG یکی از قویی‌ترین موتورهای ۴ سیلندر فعلی با توان ۳۵۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۲۲ پوند بر فوت می‌تپد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. mohamad0020

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی ام و یه نیش گاز بده بوگاتی هم میگیره چه برسه بنز اصلا” کلمه بنز میاد دهنم گلاب به روتون…

    موافقم 0
    مخالفم 14
    1. امیر

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      بوگاتی 1001 اسب بخار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hossein

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      چند سالته عمو؟؟؟
      ماشین کنترلیت آرم بی ام و داره؟؟
      آخیییییی

      موافقم 6
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      کاملا بچه گانه بود این دیدگاهت آقای 0020 مگه بنز و بی ام و همشون یک موتور با قدرت خروجی یکسان دارن؟ کدوم مدل منظورته خدایا ببین با کیا شدیم 70 میلیون برو یکم مطالعه کن بوگاتی هزینه هر سرویش 70000 دلار هزینه بر میداره بچه جون

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. reza

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عمو جون اونموقع که دایملر و کارل بنز شرکت مرسدس بنز رو تاسیس کردن صنایع موتوری باواریا کجا بود؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        بچه ها
        مدل خاصی منطورش نبود
        منظورش به خود شرکت ها بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. SOROUSH

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقایی که میگی ب ام و ی گاز بده تندتر از بوگاتی میره برو اینو ببین بعد بگو:

      http://www.aparat.com/v/E1Atk

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عاشق

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاشقتم بنز!!!درودبرتو!درودبرBMW!درودبرسازندگانش!مرگ برپژو!مرگ برپراید!…..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. soroush

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    e300 من عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردم ماشین میسازن سایپا هم ماشین میسازه…
    مدل های مرسدس که وای وای…
    اما سایپا بعد از چند سالی فشار اوردن به مغزشن <> اونم با افتخار
    و این است غزم ملی….
    خدا اخر عاقبتمونو بخیر کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسعود

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    SL73 AMG به به مرسدس حجم بالا از سنت ماسل کارها پیروی کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. godfather

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    بنز همینجوریش عالیه وقتی پای amg وسط بیاد…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Philipp

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    البته اون بنزی که به هوا رفت CLR بود نه CLK GTR

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا