چقدر طول میکشد تا نام Mercedes-AMG GT63 S E-Performance را با صدای بلند بگویید؟ اگر بیش از سه ثانیه باشد، اولین محصول پلاگینهیبریدی AMG در همین زمان خود را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسانده است. این کار به لطف قوای محرکهای که ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه انجام میگیرد. این قوای محرکه از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای AMG تشکیل شده که یک موتور الکتریکی در عقب برای تولید این نیروی عظیم آن را همراهی میکند.
حداکثر خروجی این موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است که البته فقط به مدت ۱۰ ثانیه ارائه میشود و قدرت مداوم موتور ۹۴ اسب بخار خواهد بود. این موتور الکتریکی گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی خود را دارد که یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی هم آن را همراهی میکند. انتقال نیروی موتور بنزینی اما توسط همان گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic همراه است. برای تغذیهٔ موتور الکتریکی هم یک پکیج باطری جمعوجور ۶.۱ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که حداکثر تنها ۳.۴ کیلووات ساعت آن برای حرکت خودرو در حالت e-Mode استفاده میشود و مابقی برای افزایش پرفورمنس خودرو ذخیره میشود.
به خاطر این ظرفیت اندک باطری در مقایسه با برخی خودروهای پلاگینهیبریدی، پکیج باطری تنها ۸۹ کیلوگرم وزن دارد اما دیگر قطعات سیستم هیبریدی، وزن کل خودرو را به ۲۳۸۰ کیلوگرم رساندهاند که این وزن بهطور مساوی ۵۰-۵۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع شده است. این سیستم هیبریدی شتاب گیری با AMG GT63 S E-Performance را بسیار چشمگیرتر کرده است زیرا خودرو در حالت ریس یا مسابقه بهطور شگفتانگیزی وحشی و تهاجمی میشود.
هرچند در محصولات هشت سیلندر معمول AMG تأخیر توربوی زیادی وجود ندارد اما در این هایپر سدان چهاردر هنگام فشردن پدال گاز به لطف نیروی فوری موتور الکتریکی، هیچ مکثی وجود نخواهد داشت. همچنین زمانی که موج عظیم گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن متری از راه میرسد، خودرو به یک موشک تبدیل میشود. البته با وجود چنین اعداد بزرگی انتظار پرفورمنس کمی بهتری را در خط مستقیم داشتیم. نکتهٔ قابلتوجه اما اینکه هندلینگ AMG GT63 S E-Performance بهطور شگفتآوری چابک است و وقتی به وزن خودرو فکر میکنیم، این میزان از چابکی منطق را به چالش میکشد.
البته تکنولوژیهایی که از سوپراسپرتها آمدهاند باعث چنین چابکی فوقالعادهای شدهاند مثل سیستم فرمان گیری چرخهای عقب یا تمام تکنولوژیهای معمولی که از سدان پرچمداری مثل این انتظار داریم همچون سیستم تعلیق بادی تطبیقی AMG Ride Control+ و ترمزهای کربن سرامیکی. این سیستمها قدرت و وزن خودرو را نسبتاً بهخوبی کنترل میکنند اما با گرم شدن لاستیکها، شخصیت درون AMG نمایان میشود. چسبندگی لاستیکهای میشلن پایلوت ۴S در اکثر موافق خوب است اما به خاطر قدرت فوقالعادهٔ خودرو، لیزیدنهای کوچک در هنگام خروج از پیچها هرگز دور از انتظار نخواهد بود.
در پیست میتوان سیستم کنترل پایداری را بهطور کامل خاموش کرد و از رانندگی با این هایپرکار چهاردر واقعاً لذت برد. هرچند این خودرویی برای پیست نیست ولی سیستم پلاگینهیبریدی E-Performance هم برای بهبود مصرف سوخت خودرو طراحی نشده است زیرا به گفتهٔ AMG، این سیستم برای تحویل سریع نیرو طراحی شده است نه برد زیاد و به همین دلیل AMG GT63 S E-Performance میتواند تنها ۱۲ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بااینحال، همین سیستم هم با فراهم کردن مصرف سوخت ادعایی ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر و تولید ۱۸۰ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر به بهبود راندمان خودرو کمک میکند.
البته این به معنای هزینههای استفاده و نگهداری پایین AMG GT63 S E-Performance نخواهد بود خصوصاً با قیمت بنزین در این روزها. در همین حال، پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با باطریهای بزرگتر، قطعاً جنبهٔ الکتریکی قابلتوجهتر و انعطافپذیرتری برای استفادههای روزمره خواهد داشت. مردان AMG اما این سدان قدرتمند را به سیستم چهار حالتهٔ احیای انرژی ترمزها مجهز کردهاند تا در هنگام کاهش سرعت، باطریها را شارژ کند. این چهار حالت از عدم احیای انرژی ترمزها گرفته تا حالت رانندگی با یک پدال را شامل میشود که احیای انرژی را به حداکثر میرساند.
در این نسخهٔ هیبریدی، به حالتهای رانندگی معمول GT63 S شامل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، لغزنده و شخصی، حالت جدید الکتریکی هم اضافه شده که حداکثر سرعت را روی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود میکند. در بیرون خودرو اما غیر از درگاه شارژ روی سپر عقب و نشانهای E-Performance روی گلگیرهای جلو، تفاوت دیگری در مقایسه با GT63 S معمولی دیده نمیشود. البته این نسخه به سیستم اگزوز جدیدی مجهز شده است که همچنان همان سمفونی جذاب را مینوازد.
در داخل خودرو هم شاهد تکنولوژیهای فراوانی مثل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به همراه یک کنسول مرکزی با دکمههایی که به شکل موتور V8 چیده شدهاند هستیم. کیفیت کابین هم عالی است که البته از خودرویی با قیمت ۱۷۳,۶۵۵ پوند همین انتظار هم میرود. این عدد به همان اندازهٔ قدرت و گشتاور AMG GT63 S E-Performance چشمگیر است اما تکنولوژی پیشرفته و نوآوری هرگز ارزان به دست نمیآید.
جمعبندی
با چنین قیمتی، ورود AMG به دنیای پلاگینهیبریدی خیلی گران تمام شده است اما پرفورمنس آنهم فوقالعاده است. بازوی پرفورمنس مرسدس با AMG GT63 S E-Performance ثابت کرده است که آیندهٔ بنزینی-الکتریکیاش مثل گذشتهاش با پیشرانههای V8 خالص، روشن خواهد بود. رانندگی با این ماشین بسیار سریع، آرامشبخش و بشدت سریع است درحالیکه علیرغم وزن بالا، مهندسان AMG همچنان توانستهاند سطح فرمان پذیری و چابکی که از یک کوپهٔ چهاردر بزرگ و لوکس انتظار میرود را ارائه کنند.
مشخصات فنی
Mercedes AMG-GT63 S E-Performance | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۸۴۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۹ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۰ گرم/کیلومتر |
قیمت پایه | ۱۷۳,۶۵۵ پوند |
امتیاز | ۴.۰ از ۵ |
GMA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱الان اینو باید باور کرد یا بررسی مت واتسون رو؟ 😐
چرا یکی میگه خیلی خوبه یکی میگه در حد انتظار نیست؟
ارین صاحب جمعی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مت واتسون عادت داره ۵ تا ایراد از فیها خلدون ماشین میگیره که خودشم بعضی وقت ها خندش میگیره
Alan.r
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا فوقالعاده است عاشقشم
zeg02
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هایپر کار سدان ها تسلا است و بعدش دوج
GMA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱از مراحل توسعه زگرا چه خبر؟کی تولید میشه؟🙂
اونایی که کامنت های قبلی این شخص رو خوندن میدونن قضیه چیه، ایشون مدعی شدند کوئنیگ زگ داره روی پروژه جدیدی به نام زگرا کار میکنه:)) البته بحث های علمی دیگه هم داشتن مثلا:بنز فقط به درد پیرمرد ها میخوره😂 کلا خیلی جدی نگیرید حرف هاشون رو
Humer
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا فکنم گفت شتابش ۱ ثانیه هست 🤣
Reza Waffen SS
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چه ربطی داشت ؟؟؟ مرسدس کجاااااااا داج کجا
🤍🤍Tesla lover🤍🤍
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱این تیکه که گفت تسلا هایپر سدانه اول قطعا درسته
کاری ندارم که سر پیچ مرسدس بهتر عمل میکنه یا تسلا
اما خط مستقیم
مرسدس amg تسلا model s plaid
840اسب بخار 1020 اسب بخار
شتاب 2.9 1.98
315 321
قطعا تو خط مستقیم تسلا عملکرد بهتری خواهد داشت
قیمت مرسدس :175.000$ تسلا 100.000$
واقع بین هم باشیم تسلا تو تکنولوژی و طراحی 10 سال از مرسدس جلو تره مرسدس الان طراحی داخلش مثل فرمون و نمایشگر خیلی بی هیجان طراحی شدن اما تسلا داخلش هیجان انگیز تر و جذاب تر طراحی شده مرسدس رو می بینم داخلشو حس پیرمردونه بودن در کنار تسلا بهم میده اخه نمایشگر و فرمون داشبوردو ببینید خدایی
بعد دوباره بگین amg بهتر بازم جدا از بحث کیفیت متریال🥲
Iman99
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱هردو عالی هستن نمیشه بگی کدوم هرکدوم ویژگی های خوب خودشون رو دارن که بهشون برتری میده
مظفر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین رویاها :(
جناب ایکس
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱۸۴۰ اسب!!! ۱۴۰۰ نیوتن متر!!!!!!
😵😵😵😵😵
قورت دهنده ی سوپر اسپورت ها یه جورایی (اگه بهم سرآزیر نشین البته)
حامد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حق گفتی
شتاب۲.۹ ثانیه ای دیوونه کنندست
parsa عشق ماشین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱سوپر اسپورت جای خودش رو داره چرا همچین فکری میکنی ؟
محمد امین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱چهارصد متر 10.7 زد ،این قدرت زیادش با وزن زیادش متعادل شده و تقریبا در حد همون m5cs هست ….
seyedjavad.mercedesbenz
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱البته اگر بوست الکتریکی اضافه بشه حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت پیدا میکنه و مطمئنم که در حالت بوست میتونل زیر ۱۰۴ تایم بزنه
Elsan
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱M5 cs خیلی ضعیف تر از این است، برو به زمان پیست ها نگاه کن
بهراد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینو تیون کنن 1200 اسب ازش میشه گرفت و حالت استوکش هم 10 برابر ماشین های ما قدرت و گشتاور داره.
تصور چسبیدن به صندلی در لحظه شتابگیری این ماشین ، بشدت هیجان انگیزه
Jdm باز
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی زیباست👌
قدرت هم که عالی
فقط گشتاورش ، ۱۴۰۰ نیوتون متر!!!!!!!!
Erfan
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱BEST of the BEST
behnam-84
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱آرزومه یک دونه از همین رنگ برای خودم بگیرم.مشخصاتش بی نظیره.ظاهر زیبایی داره مخصوصا با این رنگ.داخلش هم مثل بیرون هست مخصوصا شکل دریچه های تهویه.امیدوارم همه بتونند یک دونه از این ماشین داشته باشند و با خانواده به سفر برونند.
new RAMIN
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱داشتم از شمال با AMG GT63 S E PERFORMANCEبرمیگشتم… باخودم گفتم واو… عجب پدیده ای هست…اما بچه هام ناراحت بودن…بابا چرا ماشین 190هزار دلاریت چرا اینقدر شیشه های عقبش کوچیکه… بیرونو نمیتونم ببینم… گفتم پسرم مهم نیست از سقف پانورما کلاغارو ببین دارن غار غار میکنن!…پسرم گفت= بابا منظورت سقف پانورما در دنیایی موازی هست؟ ماشین سقف پانورما نداره که…! دخترم گفت چرا عقبش تلویزون و میز نداره!؟ گفتم تلویزون چشماتو ضعیف میکنه بعد میز میخواهی چیکار!؟. پسرم گفت گاز بده بابا… منم گاز دادم. داشتم مرز 170میرسیدم یهو دایره ای از پشت چراغ زد! اول فکر کردم بیتل هست اما وقتی نزدیک تر که شد دیدم نچ…
https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive_1_1024x768.jpg
گفتم الان نقطش میکنم اما یهو با این صحنه مواجه شدم
https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive_5_1024x768.jpg
ضد حال بدی بود ولی بیخیال شدم و فراموشش کردم. وقتی برگشتیم خونه به طور شانسی یه نسخه سفید شو دیدم جلو کوچه پارک کرده. بنز رو که تو پارکینگ پارک کردم رفتم بغلش و داخلش صندلی های عقبش رو دیدم با یه صحنه شوکه کننده مواجه شدم…
https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive_36_1024x768.jpg
سقفش هم جالب بود پانورما یه تیکه بود و چندتا حباب هم توش بود! سقف پانورماش جالب بود…کمی دقت کردم دیدم این رو نوشته روی بدنه…
https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_45_1024x768.jpg
شب رفتم تو گوگل… مشخصاتش و قیمتش رو دیدم…تعجب کردم از این مهندسی… البته قیمتش کمی روی مخم راه رفت ولی خب بنظرم می ارزید…سویچ ماشینمو برداشتم. آیا تو انتخاب AMG GT63 E PERFORMANCE اشتباه کرده بودم!؟
GMA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی عالی بود، من اونجاش رو بیشتر دوست داشتم که دیگه حرف نزدی چون حرفات هم مثل قیمت اون پانامرا رو مخ بود :))) 😉
new RAMIN
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینهمه دیس برای چیه!؟ بیان حقیقت!؟
از هرکمپانی ما حقیقت رو بگیم دیس لایک بارون میشیم… اینکه پانامرا توربو اس هایبرید بهتر از amg gt63 e performance هست سبب ناراحتیتون شد!؟ عجب!
همیشه هرخودرویی رونمایی میشه همونموقع میگم که موفق میشه یا نه یا از رقباش بهتره یا نه. این خودرو بهتر از پانامرا توربو اس هایبرید نخواهد بود.6 ماه دیگر که مقایسه ای برگزار شد بین 2 خودرو به حرفم پی خواهید برد…
برخلاف بقیه که فقط ظاهر را میبینند و میگویند خوب است یا بد، باید گفت،اصل ماجرا زیر صندلی ها پنهان هست…همچنین زیر درها…زیر داشبرد…در زیرها، چیزهایی جالبی هست…
GMA
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱رامین سکوت کن تا وقتی که مقایسه بشن.
خودت میگی اجازه بدیم زمان همه چیز رو مشخص کنه، اوکی.
الان لازم نیست بگیم کدوم بهتره، صبر کنیم تا مجلات معتبر توی دنیای واقعی مقایسه کنند، حالا یا مرسدس بهتره یا پورشه
دیگه این داستان های تخصصی لازم نیست! تخصصی ترین قسمتش اونجاست که توهم میزنی پانامرا توربو اس e هایبرید مرسدس رو نقطه میکنه:)) e هایبرید تو خط مستقیم در بهترین شرایط با نسخه غیر هیبرید amg برابره و در پیست هم ازش کند تره، حتی نسخه سبک وزن تر توربو S
حالا فعلا بیا سکوت کنیم تا وقتی که…
در چند جای قصه ای که سراییدی اون جمله ای که قبلا گفته بودی رو اثبات کردی (من از بنز خوشم نمیاد) نفرت شخصی خودت از بنز رو پشت پورشه پنهان کردی:)))
BENZ
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱AMG GT63 S E PERFORMANCE سلطان سدان ها
Mosi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱از من به تو نصیحت که اون ۹۱۱ هست که چراغاش گرده:))))
911
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من هر دو برندو دوست دارم رامین ولی خدایی این پورشه پانامرا واقعا ماشین محشریه، هر اپشنی بخای روش میشه گذاشت از مانیتور پشت صندلی تا کنسولای گنده پشت معرکست. چون دکمه های کولرشم دیگه دیجیتال شده بازم همون صدای دکمه رو میده و دیگه یک تبلت جلوت یا پشت اینستروکلاستر نیست! رسانه های معتبر جهان این سدان لیفتبکو یک ماشین فوقالعاده لوکس با روح و قلب اسپورت میدونن. درضمن پورشه نسخه panamera turbo s e-hybrid من دیدم ۷۳۰ اسب بخار داره چندین استیت و ماشینای همخانواده مرسدسو شکست داده نمیدونم چرا میگین توی پیست شکست خورده درصورتی که من دیدم پیروز بوده. خوب اومدی اولین باره میبینم یکی از پانامرا اینطوری تعریف میکنه، درضمن رامین فقط وفقط توی نسخه panamera executive 4 پشت صندلیش اونشکلیه و مانیتور میشه گذاشت توی سایت پورشه هست :) حالا بقیه باز این پورشه رو دست کم بگیرن. البته من نمیگم مرسدس بده یا بهتره هر دو عالین ولی پورشه یک حس پرمیوم رو به آدم میده
مهردادکمال
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بنظر من یکی کسی اینو. تست کرده در حدی نیست امتیاز بده نه فقط این حتی گنده تر از اینشم در حد نام مرسدس نیستن
hssn
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهر مناسب و قدرت بالا، بله
لوکس بودن و سواری مناسب، بله
دور ریختن پول با خریدنش، بله…
خرید نسخه GT63 غیر هیبرید رو خیلی معقولتر میدونم بشخصه
فقط امیدوارم فنای همیشه تعصبی مرسدس بهم حمله نکنن…
GMA
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱فنای متعصب اکثر برند ها دارن کم میشن خداراشکر، پدال کمکم داره مثل اولش میشه و از محیط بچه گانه خارج میشه، دیگه چندان مثل قبل زیر هر پست جنگ و دعوا مشاهده نمیشه، البته تا وقتی بحث تسلا نباشه:))
Philipp
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱تا حدود زیادی باهاتون موافقم
البته لازم به ذکره تفاوت قیمتیش با GT63s خیلی زیاد نیست و بعد از شخصی سازی حدود ۱۰ هزاردلار تفاوت قیمتی دارن
ارین صاحب جمعی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱آینده خودروسازی آلمان چه برقی چه بنزینی مثل خود آلمان زیباست و ما آلمان فنها از اینکه با دنیا چه امریکا و تسلا و چه ژاپن و تویوتا و چه کره هیوندای و کیا که به عنوان رقیب های همیشه سر سختی بودن احترام میذاریم و تا آخر با آنها رقابت میکنیم . مهم نیست آلمان فن باشیم یا امریکایی فن مهم اینکه همه ما ماشینا را دوست داریم مثل عضو خانوادمون زنده باد دوستی هواداران 🇩🇪❤🇯🇵🇰🇷🇺🇸
ایکس
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱فعلا در دوره ای هستیم که واردات با قیمت جهانی سرش گرده.چه نسله بدشانسی هستیم ما
ارین صاحب جمعی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم چرا وقتی جمله اول رو خوندم که گفت چقدر طول میکشه این اسمو بخونی همونجا فکر کردم یکی داره ایسگامو میگیره ولی بعدش که گفت شتابش ۲.۹ فهمیدم من بودم که ایسگاه اونو گرفتم
Dna
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱8.9 لیتر مساوی 843 اسب بخار و 1400 نیوتن متر گشتاور 😳
پدال جان لطفا ی مطلب هم درمورد قدرت نسبت به مصرف بنزین کار کنین
As
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای اشتری کار کردن البته نسبت به حجم موتور بود
https://www.pedal.ir/various/cars-with-the-most-power-per-litre/
Aliakbarkhoei
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عالی.
ماکان
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام . فکر کنم نسخه S63 یا S73 از مدل کلاس S بنز احتمالاً امسال یا نهایتاً سال بعد معرفی شود .
SRT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عالیه
فک نمیکردم ب این زودی ها سدانی با قدرت بیشتر از چارجر هلکت ردای معرفی بشه ولی خب مث اینکه داستان یکمی فرق کرده
نایسسسسسسسسسس
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ببین خارجی ها چه ماشینایی میدن بیرون اونوقت ما با پارسمون کل کل میندازیم با بقیه ماشین بازا…