ظاهراً فروش پایین خودروهای برقی مرسدس بنز باعث شدهاند این برند توسعه پلتفرم جدید برای محصولات بدون آلایندگی و لوکس خود را متوقف کند.
مرسدس بنز تصمیم گرفته سرمایهگذاری روی توسعه پلتفرم خودروهای برقی را بهطور قابلتوجهی کاهش دهد و به این ترتیب دیگر خبری از برنامههای معرفی پلتفرم جدید MB-EA بزرگ نخواهد بود. پلتفرم جدید این برند آلمانی که قرار بود در سال ۲۰۲۸ عرضه شود برای جانشین سدان ها و شاسی بلندهای فعلی EQE و EQS در نظر گرفته شده بود اما حالا خبر رسیده این برنامهها دچار دگرگونی عظیمی شدهاند.
آنگونه که مجله آلمانی Handelsblatt میگوید برنامه توسعه پلتفرم MB-EA بزرگ لغو شده و علت آن نیز به فروش ضعیف مدلهای کنونی EQE و EQS مربوط میشود. رسانه یاد شده این موضوع را به نقل از چهار منبع نزدیک به مرسدس بنز نقل کرده هرچند خود این خودروساز فعلاً واکنشی به اخبار منتشر شده نشان نداده است. تخمین زده شده مرسدس بنز با عدم توسعه این پلتفرم و همچنین تغییرات زیرساختی در تأسیسات تولید خود بین ۴ تا ۶ میلیارد یورو صرفهجویی خواهد کرد. ژرمنها در ابتدا میخواستند دو نسخه از پلتفرم MB.EA را تولید کنند که یکی از نوع مدیوم برای سدان و شاسیبلند EQC و دیگری از نوع بزرگ برای خودروهای لوکستر و بزرگتر بود.
هماکنون که توسعه پلتفرم MB.EA بزرگ لغو شده بنابراین ژرمنها به دنبال توسعه بیشتر پلتفرم EVA2 هستند که پایه و اساس مدلهای فعلی EQE و EQS را شکل میدهد. همچنین قرار است معماری ۸۰۰ ولتی نیز جانشین سیستم ۴۰۰ ولتی کنونی شود. از دیگر تغییرات برنامه ریزی شده برای پلتفرم EVA2 میتوان به تکنولوژی جدید باتری و موتورهای برقی کاراتر برای بهبود شعاع حرکتی محصولات اشاره کرد. گفته میشود مرسدس بنز به دنبال توسعه پلتفرمهای دیگر از جمله MMA برای خودروهای برقی کامپکت، پلتفرم MB.AMG برای خودروهای اسپرت و MB.VAN برای محصولات تجاری است. پلتفرم MMA میتواند از قوای محرکه برقی و درونسوز پشتیبانی کند و در سومین نسل CLA و CLA شوتینگ بریک و همچنین سومین نسل GLA و دومین نسل GLB بکار خواهد رفت. این ساختار جدید از قوای محرکه برقی مشترک با پلتفرم MB.EA مدیوم استفاده خواهد کرد.
اما پلتفرم MB.AMG در سال ۲۰۲۵ و به عنوان معماری کاملاً برقی عرضه خواهد شد. قرار است این پلتفرم در جانشین AMG GT چهار در کوپه و همچنین یک شاسیبلند جدید AMG بکار رود. پلتفرم MB.VAN نیز در سال ۲۰۲۶ معرفی میشود و در ابتدا برای جانشین مرسدس EQV کنونی در نظر گرفته خواهد شد و سپس در سایر محصولات تجاری ژرمنها بکار خواهد رفت. بنا به گزارش رسانهها، تصمیم برای لغو توسعه پلتفرم MB.EA بزرگ بخشی از استراتژی وسیعتر مرسدس بنز برای آینده خود است.
این خودروساز معتبر اخیراً اهداف برقی خود یعنی سهم ۵۰ درصدی این خودروها از فروش جهانی در سال ۲۰۲۵ را تا سال ۲۰۳۰ به تعویق انداخته است. مرسدس همچنین برنامههای تبدیل شدن به برندی تمام برقی تا سال ۲۰۳۰ نیز را به حال تعلیق درآورده و بنا به اقتضای شرایط بازار تصمیمگیری خواهد کرد. با توقف توسعه پلتفرم یاد شده انتظار میرود جانشین هفتمین نسل مرسدس بنز S کلاس، چهارمین نسل شاسیبلند GLE، سومین نسل GLE کوپه و سومین نسل GLS بهصورت درونسوز و پلاگین هیبریدی و با استفاده از نسخه بهروز شده پلتفرم MRA فعلی تولید شوند. قرار است این خودروها در کنار معادلهای برقی شکل گرفته با پلتفرم بهروز شده EVA2 به فروش رسند.
آرین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بهتر
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳برقی ها واسه برند های چینه اروپا و امریکا قشنگ ۱۰ سال از چین عقبه همه شرکت های غربی باید بکشن کنار چون توجیه اقتصادی نداره
Mercedes
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا همینه
فکر کن میدونی حریفت ده پله ازت جلوتره بعد بخوای باهاش رقابت کنی
تو برقی ها چین همه رو لوله کرده
غربی ها بنظرم باید واسه حفظ بازار و رقابت و همینطور عدم انتشار آلایندگی برن سمت هیدروژن
اخه خیلی حماقته
فکر کن ۱۰۰ سال سابقه موتور درونسوز داری
بعد رقیبت ته تکنولوژی برقی هارو داره و میدونی حریفش نمیشی
بعد میری تو زمین اون برقی بسازی با اینکه میدونی حریفش نمیشی چون سالها واسش زحمت کشیده و زیرساخت ساخته
از طرفی از اون ور بوم هم میوفتی چون موتور درونسوز که خودت کلی تحریه داری سرش هم میذاری کنار و تکنولوژیش رو هدر میدی
در نتیجه بهترین کار همینه که تو زمین خودشون رقابت کنن
چین وقتی دید تو بنزین حریف غرب نمیشه کشید سمت برقی ها
غرب هم باید راه خودشو بره و درونسوز هارو با شکل نوین و بدون الایندگی مثل هیدروژن یا … ادامه بده
خیلی معادله ساده ای هست
froG-driVer
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی کار درست و سنجیده ای انجام داد😐
rita
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر من این کاهش فروش بیشتر بخاطر طراحی و قیمت بالا باشه.چون تمامی رقیب ها توی الکتریکی ها نسبت به بنز های الکتریکی eqs ,….طراحی متناسب تر و قیمت بهتری دارن
Rahman
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من وقتی eqs معرفی شد نا امید به تمام معنا شدم ، آخه چرا باید یه بنز این شکلی باشه.
blackwing
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از دوستان میگفت شماهایی که تن به ماشین برقی و تغییرات جدید نمیدین خود به خود فاکتور گرفته میشین و دنیا رو نسل پیشرو جلو میبره ، دوس دارم نظرش رو الان بدونم
ممد ژانگولر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با تبریک فراوان 💐 به برو بچهای شرکت نفتی و صنایع وابسته که تعدادشون اینور اونور کم نیست .خوب میبینیم که به قیمت دوسانت اضافه شدن به جیباشون و صفر اضافه شدن به اعدادموجودی بانکیشون و ۳ درجه اضافه شدن به گرمای هوا و در آخر تمام اینارو خرج دوخت و دوز خودشون و سولاخهای ایجاد شده در لایه اوزون .
JaMsHiD
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه مقاله بود که کلا سهم آلودگی ماشینای موجود در قاره آمریکا چند درصد کمتر از شرکت ذغال سنگ چین بود .
توی همین پدال هم بود .
یعنی شما ذغال سنگ چین رو تعطیل کنی و بجاش از نیرو های تجدید پذیر استفاده کنید ، اندازه کل ماشین های موجود در آمریکا آلودگی کمتر میشه . البته این کار تقریبا توی زمان حال غیر ممکنه . ولی خواستم یه مقایسه کنم که سهم ماشینای درون سوز تقریبا هیچه !
شما اگه بتونی موتور بیست هزار لیتری سوپر تانکر ها و کشتی های باربر جهان رو تغییر بدی ، بیشتر کمک به آلودگی میکنی تا اینکه یه مشت موتور قوطی نوشابه که نصفشم با برق کار میکنه کلا برقی بشه .
الان موتور لودر ها و بیل مکانیکی ها و ماشین های معدن رو نگاه کنید ، هرچقدر هم کاتالیزور پیشرفته و فلان بهمان داشته باشه اندازه پونزده تا تویوتا پریوس آلودگی تولید میکنه .
ممد ژانگولر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جمشید داداش این چه حرفیه
از قدیم گفتن شیطان تو جزئیاته
شما از همین کوچیک موچیکا شروع کن تا برسی به گندهاش
ما داریم حرف از ۳۰۰میلیون وسیله متحرک فعال صحبت میکنیم که منابع نفت زیرزمینیمو دارن دود میکنن میفرستن رو هوا.البته من خودم معتقد بودن اول باید از سیستم حمل و نقل و پیک موتوریها شروع کرد تا ماشینای گرون شخصی که گوشه پارکینگ خاک میخورن.ولی به هر حال استفاده مدام از یک منبع سوخت مثل نفت خطرناکه باعث زلزله و گرمای زمین میشه.فقط کافیه دست از لجبازی برداری و بگی چشم .
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳افت کاهش تقاضا واسه خودروهای برقی خیلی چشمگیر بوده و به همین خاطر کمپانیای خودروسازی و شرکتای تامین کننده قطعات ریسک نمیکنن و تو حوزه خودروهای برقی سرمایه گذاری نمیکنن ……. جنرال موتورز که این کارو کرده ، بنتلی هم اعلام کرده سرمایه گزاری روی ماشینای برقیش رو کاهش میده و اینم از مرسدس بنز ….. همه کمپانیا یکی، یکی دارن اعلام میکنن
amir
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نه ببین ما هممون عقب مونده و بی سواد هستیم همه این شرکت هام بخاطر ناتوانیشونه ما باید به توهمات یه عده پیام سان و الگیرپاژ که معتقدن کمپانی های مورد علاقه اشون سر سال فروش و ارزشش ده برابر میشه ایمان بیاریم
شمال
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه کاربر به اسم جوکر میگفت برقیها محکوم به ورشکستگی و نابودی هستن مثل این که راست میگفت
Mr wrong
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مردمم کم کم فهمیدن کره زمینو بنز اس کلاس و بنتلی و لامبورگینی نمیتونن گرم کرده باشن
amir
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این همه صنایع وجود داره سهمشون در گرمایش جهانی چندبرابر کل خودروهای روی کره زمینه چرا هیچ فکری به حال اونا نمیکنن حالا آسمونو میخوان به زمین بدوزن یه شبه همه ماشینارو برقی کنن؟؟؟
hamid
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر من الان هنوز وقت برقیا نشده ، به خاطر زمان شارژ ، هزینه بالای باطری ها ، مسافت طی شد
ولی پلاگین هیبرید بهترین انتخاب ممکنه
الان که قیمتش معقول شده ، روزی ۱۰۰ کیلومتر میشه با باطری رانندگی کرد ، جای دور هم رفتی با یه باک و شارژ کامل باطری تا هزار کیلومتر هم میره
زیاد ۹۰ درصد افراد رو کامل برطرف میکنه
R@min
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳حرفای ما درست در اومد که ! ای بابا. قرار بود با محصولات برقی برن کره ماه چی شد پس !!
𝐀𝐥𝐢
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خداروشکر
Peyman.JDM
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با طراحی تخم مرغی زیبایی رو فدای آیرودینامیک کرد ولی خب نتیجه نداد
Arshia m3csl
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳برقی سازی تنها در صورتی خوبه که کمبود نفتی تو دنیا باشه نه وقتی که نفت هنوز که هنوزه هست بهترین ماشین ها به نظرم هایبرید ها هستن در حال حاضر کم مصرفن و میشه هم با ایستگاه شارژ شارژشون کرد و هم با بنزین
JaMsHiD
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلا نفت داره تمام بشه . برقی کردن خودرو هم فایده نداره .
نفت هم اگه نفت تموم بشه ، حمل و نقل و ارسال بار عملا فلج میشه . چون هیچکس با یه پژو ۲۰۸ برقی یا یدونه هیوندای آیونیک ۵ نمیتونه صد هزار کانتینر رو از اینور جهان ببره اونور جهان اونم از طریق آب !
بجای اینکه وقتشون رو روی ماشین تلف کنن برن به فکر سوپر تانکر ها و کشتی های باربری بزرگ باشن که لیتر لیتر در ثانیه سوخت میسوزونن !
یا جایگزین کردن سوخت ها به منابع تجدید پذیر برای تولید برق . همه دنیا که ماشین نیست ، کشتی هست کامیون هست برق هست پلاستیک هست و هزاران چیز دیگه که وابسته به نفت و سوخت هست . الان واقعا نو کردن منبع انرژی نباید از ماشین شروع بشه . یه ماشین تقریبا در برابر قطار ها و کشتی ها هیچ آلودگی تولید نمیکنه یا سوخت در حد اونا مصرف نمیکنه ! یه ماشین مثل لنسر اوولوشن و تویوتا کرولا GR که سریع هستن در برابر یه دوج وایپر با ۸۴۰۰ سی سی موتور عملا قوطی نوشابه هستن . و دوج وایپر هم در برابر موتور rt-flex96c درحد یه گرد و غبار هست .
این موتور برای کشتی هست و اون چیزی که من خوندم ۶۴۰۰ لیتر سوخت رو در ساعت میبلعه . و سی صد تا از این موتور در حال کار یا سفارش دهید هست . حالا فکر کن بجای ماشین ها این کشتی ها و این موتور ها منبع انرژی پاک داشته باشن . عملا یه نون خور اضافه برای سوخت کم میشه و آلودگی درصدی کم میشه . یا کارخونه ها یا نیروگاه های برق یا …
JaMsHiD
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مختصر بگم ماشین ها برقی بشن یا نشن توی مصرف نفت و سوخت های تجدید ناپذیر صرفه جویی نمیشه . باید یه فکری به حال چیزای دیگه کنن . هواپیما یا برق یا کشتی ها یا هر چیز دیگه که به سوخت ربط داره اگه منبعشون سوخت تجدید پذیر بشه ، تاثیر بسزایی توی پایین آوردن آلودگی هوا میتونن داشته باشن
🤡
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳زنده باد V12 و V8
13
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳صدای پای ترامپ……
samurai
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فیس خندان تویوتا دیدن داره :)))))))))))
JaMsHiD
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳همه میگفتن تفسیر بیخودی نکن . ولی من تفسیر نمیکردم که ماشین های برقی فعلا خوب نیستن .
حرف های بزرگ ترین خودروساز بود که فقط تکرار میکردم و کاملا حرفاش هم حق و راست و درست و شفاف بود . بعضیا براشون سنگین بود ریپلای میکردن میگفتن اگه تویوتا نوکیا شد جرعت داری بیای راجع تفسیراتت کامنت بذاری😂
هنوز براشون قابل هضم نیست که بزرگ ترین خودروساز جهان قابلیت اینو داره که با خبره ترین افراد توی شرکتش بتونه بازار رو پیشبینی بکنه و خودشو برنده بازی کنه و یا اینکه من تفسیر نمیکنم یا نظر کارشناسی نمیدم فقط حرفای تویوتا رو تکرار میکنم
این بنز هم بنظرم هم خوب بود هم بد . خوب بود چون خیلی آیرودینامیک بود ، بد بود چون طراحی رو فدای آیرودینامیک کرده بود
MMD AMIN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خودرو های برقی هنوز در حدی نیستن که توانایی جایگزین شدن با بنزینی رو داشته باشن
خودرو های برقی که اومدن همه میگفتن برای محیط زیست و آلودگی و… ایناست
ولی دقت کنین
خود برق از کجا میاد؟
درصد کمی از اون برق از انرژی های تجدید پذیر میاد
و گرنه معمولا برق از انرژی های تجدید ناپذیر به وجود میاد
کل دنیا هم تقریبا این رو فهمیدن
برای همین انگیزه ای نیست واسه خرید خودرو های برقی
اگر هم دلیلی که گفتم رو فاکتور بگیریم
هزینه خودروهای برقی و مخصوصا باتری هایی که دارن بیشتره نسبت به خودرو های بنزینی و از همه مهمتر زیرساخت خودرو های برقی هنوز خیلی کار داره
در کل این قضیه برقی کردن وسایل نقلیه همش تبلیغه
مگر اینکه منابعی که ازش برق به وجود میاد رو جایگزین کنن
Amir
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خدا رو هزار مرتبه شکر. کاری ندارم که ماشین برقی حس سرعت و اون عشقو ندارن. کلا هنوز در حدی نیستن که بتونن جایگزین بشن از همه لحاظ.
چشم قهوه ای
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دید نمیرسه به مارکت، ایستاد ، الان هم داره با سنگ میزنه دلش خنک شه. چند وقت بعد که فاصله زیاد شد و سنگهاش دیگه نرسید فحش ناموس هم خواهد داد…😂😅
mhasadollahi
۱۹ خرداد ۱۴۰۳خودرو های برقی از همین الانشم یه پروژه شکست خورده ان فقط به اصرار یک سری دولت ها ان که سرپا موندن
آینده فقط و فقط مال خودرو های هیدروژنی هست 🔥