بوگاتیفراریکونیگ‌زگمک لارن

بازدید از باشگاه 700 اسبی‌ها! (قسمت دوم)

خوب به نظر می‌رسد اکنون بعد از صرف ناهار و یادآوری اتفاقات صبح، در شیفت عصر گردش خود به سراغ ملاقات با اعضای هیئت‌مدیره و در نهایت مدیرعامل این باشگاه برویم.

2014 McLaren P1
۲۰۱۴ McLaren P1

یکی از اعضای مهم هیئت‌مدیره این باشگاه بدون شک مک لارن P1 با ۹۰۴ اسب بخار توان است که نه تنها زیبایی آن شخصیت خاصی به باشگاه بخشیده بلکه جایگاه او در این باشگاه نشان از ارزش‌های بی شمارش دارد. این عضو تازه از راه رسیده قصد دارد همان مسیر پورشه P1 را دنبال کند. مک لارن هم مانند پورشه ۹۱۸ یک خودروی هیبریدی کامل با یک موتور V8 در کنار موتورهای الکتریکی است.

2014 McLaren P1
۲۰۱۴ McLaren P1

 

بر خلاف ۹۱۸، مک لارن P1 به یک پیشرانه ۳.۸ لیتر V8 با دو توربوشارژر و یک موتور الکتریکی مجهز است که نتیجه نهایی آن ۹۰۴ اسب بخار توان و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور است. P1 سریع‌ترین خودرویی است که در مسافت یک چهارم مایل تا کنون توسط ما تست شده است. در تست Motor-Trend سرعت این خودرو طی ۹.۸ ثانیه به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

2014 ferrari laferrari
۲۰۱۴ ferrari laferrari

یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه بار دیگر از خانواده فراری است که بدون اینکه بخواهیم بار دیگر درباره پارتی‌بازی و مسائل پشت پرده صحبت کنیم باید بگویم الحق و الانصاف لیاقت این جایگاه را دارد. فراری LaFerrari نه تنها زیباست بلکه یک هایپرکار الکتریکی است. قلب تپنده این خودرو یک موتور ۶.۳ لیتری V12 در کنار یک موتور الکتریکی است که می‌تواند قدرت ۹۵۰ اسب بخار قدرت را تولید نماید. بدنه این خودروی خیره‌کننده از جنس فیبر کربن و انتقال نیروی آن به دیفرانسیل عقب است که می‌تواند براساس گزارش‌های رسیده ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در کمتر از ۳ ثانیه پر کند.

Ferrari Laferrari 2014
Ferrari Laferrari 2014

 

کاش بیشتر وقت داشتیم تا با او هم‌صحبت شویم و از هم‌نشینی با این دلربای ایتالیایی لذت ببریم.

 Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

هر باشگاهی از بین اعضای هیئت‌مدیره خود سخنگویی را انتخاب می‌کند که به نوعی نماینده باشگاه و اعلام کننده اتفاقاتی است که در آنجا رخ می‌دهد. اکنون نوبت رسیده تا با سخنگوی باشگاه ۷۰۰ اسبی‌ها آشنا شوید. این شما و این جناب بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse با ۱۱۸۴ اسب بخار! ایشان قدرتمندترین مدل خانواده خود بوده و همیشه جایگاه او در بین سریع‌ترین خودروهای دنیا قرار داشته است که می‌تواند با سقف باز و با سرعتی معادل ۴۰۸.۸۴ کیلومتر بر ساعت، جاده‌ها را زیر پای بگذارد.

 Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

 

اما چیزی که باعث می‌شود این خودرو به بالاترین سرعت‌ها دست یابد موتور ۸ لیتری W16 کواد (چهار) توربوشارژ است که توان تولیدی آن ۱۱۸۴ اسب بخار و گشتاورش ۱۵۰۰ نیوتن متر است. تمامی این توان توسط یک گیربکس دو کلاچ ۷ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

2014 Hennessey Venom GT
۲۰۱۴ Hennessey Venom GT

 

حال که زمان در حال گذشتن است و می‌خواهیم به پایان بازدید خود نزدیک شویم نوبت این رسیده است که به دفتر قائم‌مقام یا به نوعی نائب رئیس این باشگاه برویم. آقای Hennessey Venom GT با جذابیت خاص خودش منتظر خوش‌آمد گویی به ماست. شاید بعضی در موفقیت این فرزند دو رگه که از مادری به نام لوتوس و قدرت پدری آمریکایی به نام کوروت متولد شده است شک داشته باشند و او را لایق این جایگاه ندانند ولی باید بگوییم سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت، عدد کمی نیست. ونوم GT در ایالت تگزاس با طراحی لوتوس Exige و قدرت بی‌بدیل LS9 کوروت ZR1 متولد شده است. این خودرو دارای یک متور ۶.۲ لیتری V8 است. سوپرشارژر این خودرو حذف شده و به جای آن از دو توربوی بزرگ استفاده شده است و همین مسئله به ونوم GT کمک می‌کند تا توان ۱۲۴۴ اسب بخاری خود را با استفاده از سیستم انتقال ۶ سرعته دستی، به رخ دیگران بکشد.

2014 Koenigsegg One:1
۲۰۱۴ Koenigsegg One:1

برنامه پایانی ما در این بازدید سراسر هیجان خوردن عصرانه و شاید نوشیدن یک فنجان چای و بیسکوئیت با مدیر عامل این باشگاه و گرفتن عکس‌های نهایی با اوست. کونیِخزگ Agera R/One:1 کمی اسم عجیبی است ولی چیزی از ارزش‌های این سوپر خودروی سوئدی کم نمی‌کند. به این خودرو، قدرتمندترین خودروی جهان هم می‌گویند. کونیخزگ Agera R دارای یک موتور ۵ لیتری توئین توربو V8 است که کمترین توان تولیدی‌اش ۱۱۵۰ اسب بخار می‌باشد. آن‌هایی که این میزان توان برایشان راضی‌کننده نیست می‌توانند از مدل Agera One:1 استفاده کنند که به لطف کونیخزگ ۱۳۲۱ اسب بخار توان تولید می‌کند و می‌تواند در کمتر از ۲۰ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و با ترمز کردن نیز در کمتر از ۱۰ ثانیه، سرعت آن از ۴۰۰ به صفر می رسد. سرعت نهایی آن هم ۴۵۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ما که بی‌صبرانه منتظر گرفتن عکس در کنار ایشان بودیم شما را نمی‌دانم!

2014 Koenigsegg One:1
۲۰۱۴ Koenigsegg One:1

 

خوب وقت این رسیده که کم‌کم بساط خود را جمع کرده و این باشگاه به یادماندنی را ترک کنیم به امید اینکه روزی دیگر بتوانیم به باشگاه دیگری سر بزنیم و خاطره‌های خود را برای شما تعریف کنیم.

بازدید از باشگاه ۷۰۰ اسبی‌ها! (قسمت اول)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۵۹ دیدگاه‌ها

  1. انزو

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    آقا یکی ب من بگه حجم موتور دقیقا ب چ درد میخوره؟توی چی تاثیر داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      انزو جان، حجم موتور یعنی مجموع حجم همه سیلندرها. خب هرچی موتور حجم بیشتری داشته باشه،‌بزرگتره و قدرت بیشتری تولید میکنه. امروزه هم سعی بر اینه که از کمترین حجم موتور بیشترین قدرت رو بدست بیارن. مثلا یه زمانی از یه موتور 2لیتری (2000 سی سی) 4 سیلندر (یعنی هر سیلندر یه استوانه 500 سی سی ایه) 97 اسب بخار قدرت بدست میومد اما امروز با بالاتر رفتن ضریب تراکم و پیشرفت تکنولو‍ژی و … مثلا 180 اسب بدست میاد. بیشترشم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AMIR

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      حجم دقیق موتور تو بدست اوردن گشتاور کمک میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. sadegh

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش انزو، به فضایی توی سیلندر که پیستون داخلش بالا و پایین میره(در واقع به فضای بین بالاترین نقطه قرار گیری پیستون و پایین ترین نقطه ی پیستون حجم سیلندر میگن، حالا مجموع حجمهای سیلندر ها میشه حجم موتور)
      حجم موتور هم روی قدرت موتور تاثیر داره، حالا هر چی هم قدرت بیشتر، سرعت و شتاب هم بیشتر، البته با اومدن سوپر شارژزا و توربو شارژرا تونستن از موتور های کم حجم هم قدرتای خوبی بگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. انزو

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (369 ديدگاه)

        خب من تو همین موندم.مثلا فراری 458 با حجم موتور 4500 و بنز sls با حجم موتور 6300 هر دو اسب بخارشون اندازه همه.تازه 458 شتابشم بهتره.توی این لیستم کونیخزگ با حجم موتور و تعداد سیلندر پایینتر نسبت ب بوگاتی اسب بخار بیشتری تولید میکنه.پس این چیه؟الان اینجا حجم موتور بیشتر ب چ درد میخوره تو بنز و بوگاتی ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          خب انزو جان، توی شتاب و سرعت خیلی چیزای دیگه هم تاثیر داره، مث گشاور، مث نوع جعبه دنده، ضریب آیرودینامیک ماشین، وزنش، نوع توربو ها(در صورت وجود) و خیلی چیزای دیگه، حالا اینکه فراری باحجم کمتر تونسته قدرت برابر یا توی بعضی مواقه قدرت بیشتر بگیره، این هنر فراریه، همون 458 که مثال زدی سه سال پیش تونست برترین موتور سال هم بشه، اینا دیگه رمز و رموز یه کارخونه حساب میشه که نمیتونن فاش کنن، ولی در کا به نوع آلیاژ سیلندر، نوع سرسیلندرها، قطر مجراهای حرکتیه پیستون، ECU و…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sadegh

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          یه چیز دیگه هم یادم رفت اینه که، همون بنز و بوگاتی، در واقع همه ی کارخونه ها، دارن سعی میکنن که بدون اینکه راندمان موتور پایین بیاد، حجم موتوراشون رو کم کنن، که یکی از مهمترین دلایلش هم برای کاهش مصرف سوخته، همون بوگاتی برای همینه که از 4 توربو داره استفاده میکنه، اگه همونا رو هم نداشت حجمش شاید باید 2 برابر الان میبود تا کارایی الان رو داشته باشه، درواقع صنعت خودرو دیگه اونقد پیشرفت کرده که حجم بالا دلیل قطعی برای قدرت بیشتر نیس، الان خیلی چیزای دیگه هم تاثیر گذارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسين

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          انزو جان هنر فراری رو دست کم نگیر. بدون توربو شارژر و با حجم کم موتوراش، قدرت و گشتاوری بالاتر از موتورهای غول پیکر و توربودار بدست میاره. بعد این موتور رو به گیربکس فرمول1 (که یکمی تغییرات درش ایجاد شده)وصل میکنه. نتیجه شم میشه شاهکار… بقیه چیزا رو هم صادق عزیز گفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. توریل

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گاومون زایید
      چانگان چین میخاد سهامدار سایپا بشه

      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود، گفت: تولید خودروها با قیمت‌های فعلی زیان‌ده است.

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مدنی در حاشیه مراسم اعلام نام محصولات جدید این شرکت، اظهار کرد: در سال 91 و 92 تولید محصولات زیان‌ده بوده و امسال نیز در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها زیان سنگینی را پیش‌بینی می‌کنیم.

      وی با بیان این‌که درباره قیمت خودرو اظهارنظر نکرده و آن‌را به شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری ممکن است افزایش قیمت ناچیزی داشته باشیم.

      مدنی در رابطه با فعالیت دلالان و واسطه‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته حجم تولید به دلیل مساعد نبودن فضای کسب و کار کاهش یافت و تقاضای انباشته شده در سال جاری خود را نشان می‌دهد.

      وی افزود: به همین دلیل برای پاسخ به این تقاضا افزایش تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم که در کنار آن موضوع خودروهای فرسوده نیز وجود داشته و ظرفیت تولید باید افزایش یابد.

      مدیرعامل سایپا با بیان این‌که برای تنظیم بازار فروش فوری محصولات در دستور کار است، تصریح کرد:‌ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو فرمول مناسبی است و طبق این فرمول خودروسازان می‌توانند با افزایش کیفیت محصولات خود مجوز افزایش قیمت را نیز کسب کنند.

      مدنی درباره میزان تولید این شرکت اظهار کرد: میزان تولید سایپا در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به طور میانگین 50 درصد بیشتر از میانگین تولید سال گذشته بوده است.

      وی با بیان این‌که در سال جاری صادرات قطعات به صورت سی‌کی‌دی به ونزوئلا و عراق و همچنین در صورت ثبات در سوریه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد:‌ همچنین خودروهای تولیدی به کشورهایی چون مصر، نیجریه، آذربایجان و 30 کشور دیگر صادر خواهد شد.

      مدیرعامل سایپا افزود: خودروی سایپا 232 با نام جدید ساینا و همچنین تیبا 2 به تدریج جایگزین پراید خواهند شد البته تفاوت قیمت این خودروها با پراید حداکثر 30 تا 40 درصد و به طور میانگین 29 میلیون تومان خواهد بود.

      وی با بیان این‌که پیش‌بینی ما صادرات 50 هزار دستگاه خودرو به صورت سی‌کی‌دی و سی‌بی‌یو در سال جاری است، تصریح کرد: ‌برنامه تولید امسال 500 هزار دستگاه است که سعی می‌کنیم آن‌را به 600 هزار دستگاه برسانیم.
      مدنی در رابطه با فعال سازی پایگاه‌های ساخت خودرو در آمریکای لاتین گفت: برخی از خودروهای ما در کشورهای دیگر خریدار دارد بنابراین حتی اگر تولید این خودروها در داخل کشور متوقف شود خطوط تولید آن در خارج از کشور ایجاد و به مشتریان خارجی تحویل داده خواهد شد.

      وی با بیان این‌که با این کار قطعه‌سازان داخلی در این حوزه همچنان فعال خواهند بود، تصریح کرد: به طور معمول ترجیح می‌دهیم خودروهای کامل را صادر کنیم البته در برخی کشورها به دلیل قوانین تعرفه‌ای صادرات خودروی آماده به صرفه نیست که در این زمینه صادرات سی‌کی‌دی و مونتاژ کاری در دستور کار قرار دارد.

      به گفته وی، خودروسازان از این پس سرمایه‌گذاری جدیدی در خارج از کشور نداشته و خطوط تولید جدید با سرمایه‌گذاری داخلی خود این کشورها و با مشاوره فنی، اجرایی و ارسال قطعات ایرانی صورت خواهد گرفت.

      مدنی با بیان این‌که خودروهای چینی بخش بسیار محدودی از سبد محصولات ما را تشکیل خواهند داد، تصریح کرد: ‌خط تولید سراتو در حال راه‌اندازی است و علاوه بر کیا با رنو و نیسان درحال همکاری هستیم ضمن آن‌که مذاکرات با کشورهای دیگر نیز در جریان است.

      به گفته وی، شرکت چینی چانگان به صورت مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری کرده و امکان خرید سهام سایپا را نیز خواهد داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        بسم حق

        قسمت اول نظر : اگرا :|
        منم میخوام …
        خب قسمت اول تموم شد
        میرسیم به قسمت دوم
        نگاه کن بنظر من تشتک سازی گینه هم بیاد سهام سایپا رو بخره
        از فردا امید به این میره
        جای بازی با جایگشت اعداد 1 2 3
        و تولید نسل جدید سایپا !
        با اعداد 3 تا 9 هم بازی بشه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. انزو

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    توی این لیست فقط و فقط لافراری.اصن اسمشم یه چیز دیگس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdi

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    دورود
    از این دوتا ماشین خوشم اومد
    1 فراری (لا فراری)
    2 بوگاتی
    اما بوگاتی واقعا هزینه های بالایی داره
    خوب اینو میدونم که صاحبانش واقعا پول دارند
    اما اینو بگم هر 10000 کیلومتر باید 4 حلقه لاستیک تعویض کنه که هزینه ای معادل 18000 دلار هست
    و نکته اینه که بوگاتی برخی قطعاتش براساس ساخت قطعات هواپیماست
    ماشین فوق العادهی هست
    هزینه بقیه ماشینهای توی این لیست رو نمیدونم
    اما لافرای خیلی خوبه
    فکر کنم تو این لیست انتخابم لافراری باشه
    یه مدل ماشین اسپرتی که ارائه شد اما توی این باشگاه عضو نمیشه آئودی (r8) هست خیلی خوشم اومد
    در مورد ونوم باید بگم از نظر طراحی جلوی خودرو با پشتش همخونی نداره یعنی دوچیز متفاوت هست
    بقیه هم عالیند یعنی همه خوبند بستگی به سلیقه داره
    ای بابا
    دوستان یه چیزی بگم
    یه عرب […] وقتی میره مثلا 2 میلیون دلار بده یه ماشین مثل بوگاتی نمیاد بگه اینجاش خوب بود اینجاش بد بود یا این ماشین اینجوریه این ماشین اونجوریه میره مثل یه آقا پول میده ماشین رو سوار میشه میاد بیرون و بعد رو خودتون بهتر میدونید
    امیدوارم که روزی همه دوستان به ماشین دلخواهشون برسند
    حالا هرچی میخواد باشه
    به قول دوستمون باشگاه 70 اسب بخار رو دریاب
    پراید ( ببخشید دوج پراید وایپر)
    یا سمند انزو
    یا 405 ویرون
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سجاد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    من 1 ساعت پیش یه نظر پنج کلمه ای گذاشتم هنوز تایید نشده… تحمل این رفتارت داره کم کم سخت میشه پدال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amir.t.

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (542 ديدگاه)

    اقا من ی سوال دارم و میدونم ربطی به این موضوع نداره.سوالم اینه که=ایا تولید ماشین های ایران بستگی به شهر داره؟؟؟؟یعنی اخه من شنیدم که پژو رو از کارخانه مشهد بخری بهتره یا فلان ماشین رو از فلان شهر بخری بهتره.ایا این واقعیت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MahdiHyper

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اره درسته
      تو کارخونه نیشابور ماشینای ترو تمیز تر و واسه مرکزای استانا و مخصوصا تهران جدا میکنن
      اشغالترا و اونایی که مشکل دارن رو می ذارن واسه شهرستانا
      مشکلاتشم کم نیست لامصب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        بسم حق
        بابا چی میگین
        یادش بخیر رفته بودیم 206 تحویل بگیریم
        از نمایندگی جاده مخصوص تهران
        داخلش یه جا پلاستیک کنار شبط ( طرف راننده )
        کج و کوله نصب شده بود
        گفتم این چیه
        گفت نه همه همینن
        شکر خدا اونجا 206 کم نبود
        رفت گفت باشه درستش میکنم
        نمیدونم با اچار چی …
        باهاش ور رفت
        اورد گفت درسته ( 5 میکرون جابه جا شده بود فک کنم )
        اخرش گفتن نمیخوای بذار بمونه بازرس ببینه مشکل داشت برگشت بخوره کارخونه !
        دیدم اووووووو …
        بیخیالش شدم !
        بعد میگین تهران کیفیت داره ؟
        همه جا همینه
        حق با مشتریه ! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. amir.t.

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (542 ديدگاه)

    من ی سوال دارم و میدونم ربطی به این موضوع نداره…سوالم اینه که=== آیا تولید ماشین های داخلی بستگی به فلان شهر داره؟؟؟؟؟.یعنی آخه من شنیدم که فلان ماشین رو که فلان شهر تولید میکنه بهتره تا بقیه اون شهری که تولیدش میکنه یعنی میگن پژو رو از کارخانه مشهد بخری با کیفیت تره و امثال این مثال. آیا این واقعیت داره؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehdy

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    من جاهایی که خوندم وشنیدم گفتن20ثانیه به400کیلومتر در ساعت میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از هنسی ونوم اصلا خوشم نمیاد و هرکاری کنه قبولش ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام.
    یه نفر که میدونه بگه تو عکس اول این چه هواپیمایی پشت سر ماشین زرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      این انجین هواپیما خیلی شبیه اون چیزیه که در بی 52 می بینیم
      http://en.wikipedia.org/wiki/File:USAF_B-52_Stratofortress_Engines.jpg
      ولی در عکس ها کمی فرق و تفاوت هست
      ممکنه مدل برتانیایی بی 52 باشه(خیلی عادی نیست خودروی برتانیایی رو با هواپیمای امریکا جفت کنن و عکس ازش بگیرن، ولی امکان پذیره)
      آخه در زمان جنگ سرد وقتی یکی از کشور های بلوک غرب یک هواپیما یا تجهیزات نظامی میساخت، بقیه هم با تغییراتی اونو می ساختن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. P.G

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      این هواپیما کاملا تخیلى و صرفاً براى تبلیغ ماشین به صورت کامپیوترى طراحى شده،در عکس هم کاملاً مشخصه،هواپیماى B52 روى هر بالش ۴ موتور و مجموعاً ٨ موتور داره و اصلاً شبیه این مسخره نیست!همچین چیزى اصن نداریم؛

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. زیگما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    دوستان از اونجایی که من و خیلی ها عادت نداریم بحث هارو زیاد کش بدیم، بهتره ی نتیجه گیری کلی از بحث های پیش اومده بکنیمو بریم به امید خدا از این مطلب
    1.میلاد و بقیه متعصبین، بوگاتی رو در مقوله هایی بغیر از سرعت، با هنسی مقایسه کردند . این نشون دهنده ی تعصب و یک طرفه نگاه کردن به موضوع است.
    وقتی توانایی های فولکس واگن در رنگ امیزی، تبلیغات ، تحقیق و توسعه حول مسایل جانبی خودرو رو با هنسی که کل گردش مالیش اندازه یه شرکت محلی هست مقایسه میکنن، شما اسم این مقایسه رو چی میذارید؟ این تعصب نیست؟ این جهالت نیست؟
    منطق چی میگه در اینجا؟
    2.میلاد و توفیقی ، دو مدعی عزیز در مورد انجین هنسی اشتباه کردند
    3.ربط دادن موضوعات مختلف و بی ربط به هم به وسیله میلاد عزیز
    4.افزایش تمسخر بنده به وسیله میلاد(انتظار نداشته باشید در برابر بی ادبی و تمسخر دیگران باز هم با ادبانه نظر بدم!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. توفیقی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1122 ديدگاه)

      تو اشتباه می کنی یا من؟؟؟این متن پر از اشتباه بود که بچه ها بعضی هاشو گفتن و نویسنده اصلاحش کرد.
      موتور هنسی ونوم موتور فورد جی تی تقویت شده هست نه موتور کوروت
      موتور کوروت و GM یکی 6.2 لیتری یکی هم 7 لیتری هست ولی موتور فورد جی تی 5.5 لیتری هست دلیلم هم اینه که موتور هنسی ونوم در عقب خودرو کار گذاشته شده درست مثل موتور فورد جی تی…در حالی که کوروت موتور جلو هست.آخه چطوری میشه موتور یه خودرویی که جلو هست رو روی خودرویی کار گذاشت که موتورش عقب هست.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      پدال تایید کن ببینه این آقای از خود راضی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        http://en.wikipedia.org/wiki/Hennessey_Venom_GT
        جدول سمت راست، روبروی engin چی نوشته؟
        7.0 L [427ci] LSX
        Twin Turbocharged V8
        نوشته یا نه؟ویکی پدیا هم لابد اشتباه میگه و تو درست میگی!
        پدال هم اشتباه میکنه
        منم اشتباه میکنم
        فقط و فقط تو درست میگی
        http://en.wikipedia.org/wiki/Hennessey_Venom_GT#Drivetrain
        جمله اول چیه؟The Venom GT is powered by twin turbocharged 7.0L [427ci] GM LSX V8 engine with an iron block and aluminum heads featuring twin precision ball bearing turbochargers
        همون موتور جی ام که توربو روش گذاشتن
        باز هم اشتباه میگم؟
        ای خداااا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      هیچ چیز برای من مهم نیست .

      شما دست پیش گرفتی که پس نیفتی .

      انصاف هم چیز خوبیه .

      من این جمله را نوشتم :

      ((( تو همه این ها ، کیفیت مواد به کار رفته در داخل بوگاتی از نظر من بهتره .

      تو این ماشین کم کاری نشده . )))

      بعدش شما جبهه گرفتی و پشت هنسی در امدی . در قسمت پاسخ دیدگاه من گفتی

      برو جمع کن بابا .

      من که حرفی نزدم . شما اول شروع کردی و ربط دادی به مخمل داخل فراری .

      من نظر شخصیمو گفتم .

      من همیشه گفتم از تنها چیزی که داخل فراری ها هستش ، خوشم میاد ،

      دریچه های هواشون هست ، چون شبیه موتورهای هواپیما و یا جت فن های

      داخل تونل ها هستش . همین .

      حالا هرجور دوست داری قضاوت کن . اصلا برای من مهم نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        اگر هیچ چیزی برات مهم نیست، دیگه نظر نده!
        چرا؟ چون هیچ چیزی مهم نیست برات که بتونی با نظراتت تغییرش بدی! اگر هیچ چیز برات مهم نیست، خواهشا در بحث ها شرکت نکن، چون آدم وقتی در بحث ها شرکت میکنه که یه چیزایی براش مهم باشه!
        من حرف زدم و شروع کردم، قبول
        تو چرا با من بحث میکنی؟ اجباریه؟ زور در کاره؟
        بحث سوختن و سوزش هم که تو شروع کردی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          منظورم ادعای های توبود .

          اگرم نمیتونی منو تحمل کنی میتونی بری .

          همونطور که به قول خودت محسن و کسری و پویا و لامبو و ….

          نتونستن تورو تحمل کنند ، رفتند .

          میتونی بری .

          این دقیقا جملات خودته .

          حرف تازه نمیزنم .

          حرف های خودتو به خودت برمیگردونم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. reza

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    فـــــوق الـــــعاده بـــــود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. زیگما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    جالبه !
    هنوز چند دقیقه از نوشتن درباره داشبرد پلاستیکی مرسدس بنز ای کلاس 2014 نگذشته بود که پیام هایی دریافت کردم که منو دروغ گو میخوندن!
    هفته نامه خودرو، شماره 366
    بنزی که اپشن های در حد سمند دارد!!
    در متن مفصل توضیح داده شده
    داشبرد این خودرو از پلاستیک هست
    فقط صندلی راننده برقیه!
    صندلی شاگرد تنظیمش دستیه
    دوربین دید عقب نداره!
    قیمتش 51 هزار دلاره!!!!
    تو ایران قیمت 320 میلیون تومنه
    سیستم تهویه اتوماتیک هم نداره!!
    206 هم اتوماته دیگه….
    سرد کن و گرمکن نداره!
    طرح پارچش ، گل و بلبله!
    181 اسب بخار هم قدرتشه!
    یعنی اخر ماشینه هااااا
    البته این بنز مدل 134 اسب بخاری هم داره که فاجعه است….
    ای خدا…..
    بقول هفته نامه خودرو، سمند ال ایکس بخری بهتر از این ماشینه!
    http://up.delkash.net/images/micv7vi9h929vosy4o8b.jpg
    پیشنهاد میکنم برید این بررسی بنز رو بخونید، دیدتون نسبت به بنز کلا عوض میشه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      من خودم الان 5 ساله این هفته نامه را میخرم . بله دقیقا درست گفتید .

      اما در مدل استاندارد ، داشبورد چرمی نداره .

      طبق گفته ی هفته نامه ، کیفیتش در حد بنز های دیگر نیست .

      اما خب این ماشین به گفته ی پستهای قبلی پدال در امریکا در هر سال 250

      هزار خودرو فروخته میشه . معیار های هرکسی فرق میکنه . شما در پست های

      قبلی گفتی که این ماشین اصلا داشبورد چرمی نداره ولی من به شما اثبات

      کردم که داره .

      ولی اینکه این ماشین در ایران گران فروخته میشه ، ربطی به بنز نداره .

      قیمت رو وارد کننده میاره . هر کس هم از من برای خرید این ماشین

      راهنمایی خواسته من لکسس es250 کردم .

      خروجیه موتورش هم افتضاح نیست . الان لکسس es250 با موتور 2500 سی سی

      181 اسب بخار داره .

      کدام ماشین در ایران قیمت واقعی خودشو داره که این بنز داشته باشه .

      مگه یاریس بالای 60 میلیون میرزه ؟؟؟

      هیچ ماشینی در ایران قیمت صحیحی نداره .

      در ایران هم که قیمت بنز و ب ام و و پورشه و مازراتی و لکسس و ….

      میاد ، قیمت خون باباشون حساب میکنند .

      این ماشین اگر قیمت واقعیه خودشو داشت ، میرزید .

      در ضمن موتور این بنز 2000 سی سی حجم دارد و 184 اسب بخار قدرت و 270

      نیوتن متر گشتاور .

      لکسس هم 2500 سی سی حجم دارد و 181 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر

      گشتاور .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. زیگما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      میلاد شاید من انتظاراتم از ای کلاس بالا بوده و این مشخصات برای ای کلاس عادیه
      آره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        داشبرد چرمی داره ولی به صورت آپشن هست که نزدیک هزار دلار قیمتشه!
        خجالت آور نیست برای یه ماشین میدسایز لوکس که داشبردش پلاستیکی باشه و به صورت اپشن داشبرد چرمی رو روی ماشین قرار بده؟
        دیگه عین جمله در متن بررسی در مجله موجوده
        ماشین 51 هزار دلاری به خودی خود قیمتش گرون هست
        اون وقت چرم و این چیزا هم بخوان به صورت آپشن قرار بدن که خیلی افتضاحه
        انجین این ماشین رو من با رقیبش مقایسه کردم
        رقیب ای کلاس، کادیلاک سی تی اس، ضعیف ترین انجینش 2 لیتری توربو با 272 اسب بخار قدرته!
        تازه امکانات استاندارش خیلی خیلی بیشتره!
        داشبردش چرمیه
        صندلی هاش همین طور
        یه عالمه امکانات داره که این بنز نداره!
        قیمت پایش هم 45100 دلاره که 5 هزار دلار کمتره ولی یه عالمه امکانات بیشتر داره
        51 هزار دلار قیمت جهانیشه
        نسبت به رقباش خیلی زیادهههههههههههه
        اصلا قیمتش در ایران رو بی خیال
        نه داشبردش چرمیه نه موتور قابل قبولی داره نه دوربین دید عقب حتی داره! چیزایی که در کمری 25 هزاری دلاری قابل دسترسه! ا
        خروجیش هم افتضاح نیست ولی کلا نباید این انجین ها رو برای یه مید سایز دیفرانسیل عقب لوکس بذارن!
        این ای کلاس هم دیفرانسل عقبه، و مید سایز هست
        مقایسه اش از نظر “فنی” با es اشتباهه(کاری ندارم به اینکه قیمتشون در ایران چقدر فرق داره) این خودرو با لکسس gs مقایسه میشه که انجین پایش 204 اسب قدرت داره که لااقل در گروه 200 اسبی هاست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          خریداران مرسدس بنز های C و E که موتورهای 2000 سی سی

          دارند ، افراد سن بالا هستند ، این تجهیزات هم براشون

          مهم نیست . البته طبق اطلاعاتی که من کسب کردم .

          تا حتی سیستم تعلیق اینها نسبت مدلهایی هایی بالاترش

          نرم تر هست . چون طیف خریداراش افراد سن بالاهستند ،

          همچنین دنبال نرمی و راحتی . نه دنبال موتور توربو و

          نه دنبال هیجان و ….. .

          پس اون چیزی که مشتری میخواد رو بهش میده .

          به کسی هم زور نکردن که بنز بخر ، حتی در امریکا که

          به قول تو ازاد ترین بازار دنیاست .

          در ضمن مرسدس بنز 3 رده ی تجهیزاتی داره :

          1 – کلاسیک .

          2 – الگانس .

          3 – اوانتگارد .

          این سه رده با هر موتوری قابل سفارش هست . حالا هفته

          نامه کدامش رو مورد مقایسه قرار داده نمیدونم .

          کحض اطلاع شما :

          امکانات بنز E200 2014 :

          کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) : مجهز به 12 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر ، پرده ای جلو و عقب ، ایربگ زانویی

          سیستم های پایداری و کمک راننده :

          DSC , ABS , EBD , BAS , ASR , ESP

          سیستم های امنیتی و حفاظتی :

          دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید ، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف ، قفل فرمان خودکار ، سیستم قفل کودک در اختیار راننده ، دارای سیستم دزدگیر به همراه آژیر ، کاپوت فعال در هنگام تصادف

          سیستم فرمان و هدایت پذیری :

          قدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت

          نوع غربیلک :

          3 شاخه لوکس و اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت برقی ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی ، گرمکن سفارشی

          سیستمهای تهویه مطبوع :

          دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه ، کنترل اتوماتیک 3 گانه سفارشی ، کانالهای تهویه هوا بر روی کنسول میانی ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق

          سیستم صوتی و تصویری :

          سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر ، دارای 9 عدد بلندگو ، دارای ساب ووفر داخلی، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable

          سیستمهای مولتی مدیا :

          دارای نمایشگر چند منظوره لمسی به همراه موس چند کاره در کنسول میانی جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده ، دارای سیستم پخش DVD ، دارای سیستم GPS ، قابلیت تبدیل به : نشانگر اطلاعات خودرو ، نشانگر وضعیت سیستم تعلیق ، نشانگر سیستم حرکتی خودرو ، نمایش اطلاعات موتور و جعبه دنده

          سیستم صندلیهای جلو :

          دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 6 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر ، سرد کن سفارشی ، حافظه یکپارچه تنظیم صندلیها سفارشی ، تودوزی کامل چرم طبیعی سفارشی

          سیستم صندلیهای عقب :

          دارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، دارای قابلیت تا شوندگی ، دارای کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب ، سرد کن سفارشی

          سیستم آیینه ها :

          آینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی حافظه سفارشی

          سیستم شیشه ها :

          تنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، سیستم یخ زدای برف پاک کن ، شیشه های سولار ، پرده عقب ، سقف پانوراما سفارشی

          سیستم های سقف :

          سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای سیستم ایمنی تصادف

          سیستم روشنایی جلو :

          چراغهای جلو زنون ، دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم شتشو ، دارای مه شکن ، مجهز به چراغهای روشنایی در زیر دربها ، مجهز به سیستم تعقیب نور چراغهای جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب ، سیستم چرخش در سر پیچها ، سیستم روشنایی و دید در شب

          سیستم روشنایی عقب :

          چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن

          سنسورهای پیش فعال :

          مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها

          سیستم های کمک رانندگی :

          سیستم پیش اخطار خواب آلودگی ، سیستم دید نقطه کور ، سیستم رادار ، سیستم محدودیت سرعت ، قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک درب صندق عقب با سیستم ایمنی ، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب ، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل ، سیستم کم کردن باد تایرها ، دوربین نقاط کور و رادار نقاط کور

          سمند چقدر اپشن داره !!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اینکه بنز در چه کلاسی ماشین تولید میکنه هیچ اهمیتی نداره
          مهم اینه ماشین 51 هزار دلاری نه موتورش درست و حسابیه
          نه دوربین دید عقب داره
          نه داشبرد چرمی
          صد سال هم بیای از روش کار بنز بگی، باز هم ای کلاس 51 هزار دلاری داشبردش پلاستیکی باقی میمونه!
          میلاد ببین عزیزم بالا بری پایین بیای امکانات اون بنز ای کلاس 2014 تست شده در همین حد بوده! حالا شما هی تلاش کن واقعیت رو تغییر بدی، نمیتونی بخدا نمیتونی
          بچه ها حتما برید بخونید تست این بنز رو.
          بع اعتقاد این مجله ی معتبر، آپشن های این بنز در حد سمنده! واقعا خنده داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          یعنی چی کسی رو زور نکردن بخره؟
          اینه منطق تو؟
          یعنی چون خرید ماشین زوری نیست، پس نقدش نکنیم!
          منطق و استدلالت تن ارسطو رو تو قبر لرزوند!
          بچه ها از این به بعد به یاد داشته باشید:
          چون خرید یه مدل ماشین اجباری و زوری نیست، پس هیچ کسی حق نداره اون ماشین رو نقد کنه!
          واقعا منطقیه
          وای وای وای

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          راستی نظرت درباره شتاب 10 ثانیه ای مدل 135 اسب بخاری چیه؟
          خخخخخخخخخ هه هه
          206 میگیردش! در این حد افتضاحه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          ببخشید چند تا کامنت پشت سر هم دادم
          وقتی یه ماشین 51 هزار دلاری
          نه موتور درستی داره
          نه داشبرد درستی داره
          نه گرمکن داره
          نه سرد کن داره
          نه سیستم تهویه اتوماتیک داره
          نه شتاب خوبی داره
          نه صندلی شاگردش برقیه
          نه ….
          اون وقت چرا من باید با کسی سر این چیزا بحث کنم؟
          ببین میلاد وقتی بهت میگم متعصب هستی میگی نه !
          همه چیز واضحه در مجله هم همه چیز ذکر شده ولی تو باز هم نمی پذیری این خودرو خیلی ضعیفه و هی میای از سیسات ها و استراتژی بازار بنز حرف میزنی!
          بعدش میای به من میگی تو همه چیز رو به هم ربط میدی!
          من ربط میدم یا تو؟ تو اصلا اونقدر ادعات زیاده که هنوز نمیدونی مدل بنزینی 185 اسبی تو امریکا فروخته نمیشه! بعد میای از بازار امریکا حرف میزنی؟ خجالت آوره
          همش شده تعصب
          در مقایسه بنز با اسکالید هم همین حرفا رو میزدی!
          اولش میگفت موتور اون بنز تکنولوژی نداره، بعد که من ثابت کردم داره سکوت اختیار کرد!
          اگه اسم این رفتار ها تعصب نیست پس چیه؟

          امروز پدال با افقی نو در استدلال و منطق روبرو شد!
          چون خرید یه ماشین اجباری نیست، پس نمیشه نقدش کرد!
          بحث دیگه ای ندارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. محمدرضا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (206 ديدگاه)

          میلاد من خودم طرفدار سرسخت مرسدسم
          ولی باید قبول کنیم ای کلاس در حد قیمتش نیست اصلاً
          کلاس سی واقعا هم زیباتره ( طراحی داخلی ) و هم آپشنای بهتری داره
          ولی واقعاً تعجب می کنم چرا این قدر محبوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. volkswagen

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          میلاد جان زیگما درست می گه . این جوری خودتو میبری زیر سوال !! اگه فردا روزی هم حرفت درست در اومد دیگه قبول نمی کنن بقیه و اشتباهتو می زنن تو سرت

          ای کلاس هیچ شانسی در مقابل رقبا نداره

          بنز جدیدا داره اشتباهات بزرگی می کنه مثل همین ای کلاس . یا این که موتور 4 سیلندر انداخته روی اس کلاس این کار ها ابوهت بنز رو زیر سوال می بره و اعتبار و محبوبیت برند رو میاره پایین . امید وارم متوجه اشتباهاتش بشه و اونا رو اصلاح کنه

          (پرچم بالاست)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        انتظاراتت بالا نیست . حالا حالا مونده تا بفهمی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          دورود
          میلاد جان درمورد مرسدس که با حجم موتور 2000 سی سی قدرتی معادل 184 اسب بخار تولید میکنه خیلی فوق العادست
          راستش در مورد این مدل اطلاعی نداشتم اما وقتی مطلب رو خوندم خیلی خوشم اومد تقریبا 98% با ایده آل من مطابقت داره
          برام امکانات و تجهیزاتی که دیگران میگن مهم نیست اصل خودشه
          تجهیزات میتونه سفارشی باشه
          به نظرم برای بنز کار مشکلی نیست که بیاد یه موتور با قدرت بیشتر ارائه کنه اما این موتور رو ارائه کرده و ما هیچ وقت نمیتونیم بگیم این موتور بده چراکه تمام نیازهای این مدل رو برآورده میکنه
          اما جواب جناب زیگما
          دوست عزیز من در بین باشگاه 700 تایی ها لافراری رو انتخاب کردم چون خوشم اومد نه ویرون رو انتخاب کردم نه ونوم رفتم سراغ لافراری چون پسندیدم
          اما نظر دیگه ای گذاشتم که گفتم دوست دارم یه آئودی R8 داشته باشم یعنی به اینها ترجیحش میدم
          توی انتخاب یه ماشین خیلی معیارها هست که باعث انتخاب اون ماشین میشه مثل آزرا گرانجو با آریون مطئن باش من آریون رو انتخاب میکنم چون ازش خوشم میاد با اینکه گرانجو روی کاغذ برتره هم انجین هم امکانات اما من آریون رو انتخاب میکنم به خاطر اطمینانی که بهش دارم
          حالا خریداران هم همینطور هستند
          درسته شاید مدل بنزی که مد نظر شماست معیارهای شما رو نداشته باشه اما خصوصیات و ویژگی های داره که براتون مثال زدم که باعث فروش اون مدل میشه و نکته جالب اینه که براش پول میدن حتی بیشتر
          این یه واقعیته
          توی دنیا کسب و کار و صنعت خیلی چیزها تعریف نشدست اما خودش یه معیاره
          به عنوان مثال مقایسه شاسی بلندها توی آمریکا (لوکس)
          من اونجا هم گفتم که تویوتا لندکروزر v8 رو قبول دارم چون مطمئن هستم باهاش میتونم برم توی سنگلاخ و هیچیش نشه یعنی سالم سالم بیام بیرون با اینکه مدلهای که توی اون پست گذاشته بودند از لندکروزر مجهزتر بودند اما من انتخابم لندکروزر بود و گفتم
          درمورد بنز هم همینطوره
          من کاملا حق رو به میلاد میدم بدون تعارف و …… من هیچ وقت نگفتم که توی سوپر اسپرت بنز رو قبول دارم گفتم ایتالیا لافراری البته آئودی r8 رو انتخاب میکنم چون خوشم اومد
          جناب زیگما همینه
          اگه بخواهیم اینطور نگاه کنیم که کره ایها باید سلطان صنعت خودرو میشدند اما هنوز عقب هستند و هنوز تویوتا کمری جدیدی که در ایران هست داره فروش میکنه چرا ؟ چون تویوتاست
          چون پیچ ها رو طوری برات برش میده که حض میکنی لذت میبری
          با اینکه کره ایها خیلی خوب اومدند اما تویوتا بازهم انتخاب اکثریته
          اما در مورد میلاد به نظرم ایشون تعصبی نیستند
          اما اگه بگید فرد تعصبی یعنی یک نفر که درمورد برند محبوبش داره اطلاعات میده بله شاید بتوان با معیار شما ایشون رو تعصبی دانست البته این فقط معیار شماست
          جناب زیگما خود میلاد تویوتا و لکسس رو قبول داره یعنی همه قبول دارند به عنوان مثال میلاد نظرش اینه که بجای سنتنیال یه کرولا سوار بشه
          به نظرم کمی دلخوری کوچک پیش اومد در اثر یه برداشت اشتباه
          نکته آخر
          امیدوارم که خودروسازان داخلی به همراه سرانشون نابود بشن تا همه دوستان بتونن ماشین و ماشینهای دلخواهشون رو سوار بشن
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          مهدی جان بحث کردن با ادم بی منطق بی فایدست .

          من حاضرم مالشین من داشبوردش مخمل نباشه ، امکانات

          نداشته باشه ولی مشتری مدار باشه . وجدان داشته باشه .

          حقوق مصرف کننده سرش بشه .

          کاری ندارم که بنز به قیمت 51 هزار دلار میرزه یا نه .

          از نظر من میرزه . ولی مردم دنیا همه چیزو بررسی

          میکنند ، بعد ماشینو میخرن . ایشون فقط حرف خودشو

          میزنه . کسی هم نگفته که این مدل و نقدش نکنند .

          نویسندگان و کارشناسان ، ماشینو بررسی میکنند ، تا

          مشتری به راحت تر و با اگاهی بیشتر برندشو انتخاب کنه .
          ایشون نمیخواد قبول کنه که مرسدس بنز داره برای هر

          نیاز و سلیقه ماشین میده بیرون .

          همین e کلاس ، تنوع مدلهاش و موتورهاش از کادیلاک و صد

          تا برند دیگه بیشتره .

          همون مردمی که در بازار ازاد خرید میکنند .

          اونجا دنبال چیزهای دیگر هستند تا موتور و …..

          بازاری هم که ازاد باشه و همه ی برندهای درونش باشن ،

          رقابت سخت میشه . این ماشین چه بیرزه و چه نیرزه ،

          مشتریه خودشو داره . پس با این فروشی هم که داره باید

          بگیم مردم دنیا اوشگول هستند که 51 هزار دلار پول این

          ماشینو میدهند .

          اگر بنز یا مشتری ایتم های دیگری رو قرار بدن ، پس

          میشه گفت که خریداران به داشبورد چرمی و قیمت و موتور

          نگاه نمیکنند .

          از هر طرف بخواهی نگاه کنی ، حرفش اشتباهه .

          تند تند هم دیدگاه میذاره و ختم جلسه را اعلام میکنه .

          بدون اینکه حرف طرفشو بشنوه . این ها همش تأثیرات

          سایت های خارجیه . فقط ادعا . فقط حرف . فقط دک و پز .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahdi

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود میلاد جان
          این بحثها هم خوبه هم بده
          خوبیش اینه که یه سری اطلاعات بدست میاد
          اما بدیش کدورتی که پیش میاد که رفع میشه
          به هر حال هدف کسب اطلاعات هست و دوستی بین دوستان
          اما نظرم اینه خیلی از دوستان نظراتشون با دنیای واقعی کمی فاصله داره
          موقع خرید خیلی فرق داره
          اصلا جریان چیز دیگه ای هست
          من عمدتا بر اساس چیزهایی که دارم میبینم نظر میدم
          دنیای واقعی یه چیز دیگست
          حالا درسته اطلاعاتم خیلی کمه اما به قدر خودم و نیازم برداشت میکنم
          به عنوان مثال دیروز یه مازراتی 4 درب دیدم مدلش رو تشخیص ندادم اما اون دیدن کجا و یه چیزی توی سایت دیدن کجا
          واقعا این مدل مازراتی رو درک کردم و توی ذهنم بهش رتبه سوم دادم
          اول اس 500 دوم پانامرا سوم مازراتی
          اما یه چیزی بگم ، خیلی فوق العاده بود
          به هر حال همینه
          باید برخی مواقع کوتاه اومد و برخی مواقع بذاری طرف مقابل اون چیزی رو که توی اون لحظه بهش اشاره داره دوست داره عشق داره بگه هرچند که با واقعیت کمی منطبق نباشه
          دوستانی که توی این سایت هستند همه عاشق یه برند خاص هستند و روی برندشون حساس هستند
          به هر حال
          مهم اینه که به اون چیزی که بیان میکنی اعتقاد داشته باشی
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahdi

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          دورود
          صنعت خودرو یعنی بنز ، آلمان
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. ESI

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    عشق است لا فراری و جان هنسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. h112

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    تا اونجایی که من میدونمkoenigsegg one-1 آخرین مدل ای کمپانی است که 400 کیلومتر بر ساعت رو در 20 ثانیه میره.
    با این مشخصات: دونفره، 5 لیتری با موتور v8 با قدرت 1360 اسب بخار و وزن 1360 کیلوگرم، گیربوکس 7 سرعته دو کلاچه با حداکثر سرعت 439 کیلومتر بر ساعت(تست نشده)نسبت قدرت به وزن خودرو 1:1 است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. داریوش

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ممنون اقای غفاری. مطالب قشنگی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    خوشم اومد آخرشم کنیخ زگ پوزه امثال بوگاتی و هنسی رو به خاک مالید.ماشین فقط کنیخ زگ و تمام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mersedes

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    لافراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Nissan GTR

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    Just one

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارمان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با سلام ، از مسئولین سایت خوب پدال تقاضا می کنم بیشتر تمرکزشونو بذارن روی خودروهایی که توی کشورمون موجود هستن و در موردشون مطلب بنویسن ، خوشبختانه الان تنوع خودروهای کشور کم نیس هر چند که قیمتای بالا و بعضا نجومی دارن ، بنده خودم ترجیح میدم آرمایش فنی و مقایسه خودروهای کره ای و ژاپنی ، و اروپایی موجود در کشور رو بخونم تا اینکه تو خارج یه ماشینی درست کردن که خدا اسب قدرت داره و چنین و چنانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. غفاری

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز شما حق دارید ولی تا جایی که من میدونم دو مسئله رو هم باید در نظر بگیرید یکی اینکه رسالت پدال روی همین موضوعی بوده که شما فرمودین و تا جایی که من میدونم برنامه روی خودروهای داخلی اعم از قیمت، معرفی نقد و بررسی و .. بوده
      ضمن اینکه عشق و علاقه و هیجان موضوعاتی نیست که بشه از کنارش به سادگی گذشت و محصولات زیادی هستند مثل خودروهای سوپرلوکس، ابرخودروها یا … که شاید تو ایران نیان یا حتی هیچ وقت به تولید انبوه نرسن ولی نمیشه از کنارشون خیلی راحت عبور کرد
      سپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        منظورم این نیس که اینجور خبر ها رو به کلی حذف کنن و قبول دارم که بررسی آخرین تکنولوژی ها خالی از لطف نیست ولی به نظرم جای آزمایش فنی و مقایسه محصولات وارداتی خیلی خالی و کم رنگه ، به عنوان مثال بررسی تخصصی محصولات کیا ، تویوتا ، هوندا و رنو ، مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. mersedes

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    لافراری خوشمان آمد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. e36

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    فک کنم C5 cargo باشه هواپیمائه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      نه c5 نیست
      سی 5 انجین هاش تکیه ولی توی عکس انجین دو قلو هست
      این انجین سی 5 هست
      ملاحظه بفرمایید
      http://en.wikipedia.org/wiki/File:USAF_C-5_Galaxy_Engine.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. غفاری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دوستان خواسته بودن منم به عنوان نویسنده پست نظرم رو بدم با اینکه مرسوم نیست ولی منم مثه شما کاربر سایت پدالم پس حق دارم نظرمو بگم یه جمله از پاراگرفا دوم قسمت اول 700 اسبی ها میزارم هر کی گفت خودروی مورد علاقه من چیه ؟!
    “زمانی که فورد ماستنگ 622 اسب بخاری را ساخت”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      ماستنگ جی تی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. غفاری

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        بله دیگه نزدیک شدین اگه گفتین اسم کاملش چیه؟
        اون اونی که 4 حرف اسمش اگه بشکنه طلسمش …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          من یه ماستنگ GT500 میشناسم که فورد در سال 2012 معرفیش کرد که 662 اسب قدرت داره! اطلاع دیگه ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. غفاری

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (54 ديدگاه)

          دقیقا درسته شلبی GT500

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. volkswagen

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          راستی یه سوال ایا موستانگ gt500 هنوز قوی ترین هشت سیلندر دنیا هست یا نه ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. محمدرضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    قبول دارین طراحی داخل کابین بوگاتی رو هیش سوپراسپورتی نداره ؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. زیگما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بچه ها من کارم با این مطلب تموم شد
    خیلی چیزا ثابت شد
    در جواب بعضی ها هم از لینک استفاده کردم، صبر کنید تایید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کافر مقدس

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اینجاست که آهنگ Henessy از 2pac پیشنهاد میشه:D

    وسطاش از Hemi هم میگه . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. gt

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط p1 و laferrari

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مرتضی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ابتدا هنسی ونوم و بعد هم لافراری
    این برنامه خواب منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Ferya

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    one:1 هنوز تست نشده ، بنابرین سلطان بی چون و چرا = ونوم GT

    و آمریکای همیشه سربلند

    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا