بی ام و

بررسی ب‌ام‌و M4 کانورتیبل مدل ۲۰۱۵ با گیربکس دستی

درست زمانی که ب‌ام‌و M3 E92 جای خود را در تاریخ پیدا می‌کرد، تصمیم‌گیرندگان داخلی کمپانی به سقف آفتاب‌گیر این مدل، این ایراد را وارد کردند که بیشتر جنبه ظاهری و نمایشی دارد. این سانروف باعث جلوگیری از استفاده از پنل سقفی فیبر کربنی می‌شد. در نتیجه، نه‌تنها وزن خودرو اضافه‌تر شده بود، بلکه ارتفاع اثر این وزن و مرکز ثقل نیز بالاتر رفته بود. بنابراین هر راننده M3 در پیست سعی می‌کرد که کلاه ایمنی خود را درآورد و لباس بالاتنه کمتر بپوشد تا به این وسیله ارتفاع نقطه گرانش را کاهش دهد.

2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
از این دیدگاه، یک فرزند ناخواسته از خانواده M3/M4 محسوب می‌شود. کانورتیبل‌ها معمولاً نسبت به کوپه‌هایی که بر اساس آنها ساخته می‌شوند، وزن بیشتری دارند، ولی افزایش وزن بیش از ۱۴ درصدی چندان طبیعی نیست. ولی هنوز هم این کانورتیبل ۱۸۳۳ کیلوگرمی شبیه به یک M4 کوپه روباز به نظر می‌رسد. ۲۲۰ کیلوگرم اضافه‌وزن بیشتر برای ساخت یک نسخه کانورتیبل از شورولت تاهو انتظار می‌رود. اگر تعجب کرده‌اید که چرا یک «سابربن» را مثال نزدیم، باید گفت که در این صورت تمام نسبت ابعاد بایستی تغییر می‌کرد. در هر حال، یک نکته مثبت در افزایش وزن M4 کانورتیبل وجود دارد و آن توزیع بهینه وزن اضافی است. در حالی که مدل کوپه ۵۲ درصد از وزن خود را بر روی چرخ‌های جلو دارد، در مدل کانورتیبل به لطف مکانیسم پیچیده توزیع متناسب وزن، ۵۲ درصد آن بر روی تایرهای میشلن در عقب حرکت می‌کند.

2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
با وجود اضافه وزن ۲۲۰ کیلوگرمی، چیزی از هیجان موتور ۴۲۵ اسب‌بخاری با شش سیلندر در یک ردیف کاسته نشده است. شتاب این موتور به گونه‌ای است که یک منحنی گشتاور پله‌ای دارد و با داشتن یک روند افقی تا دور موتور ۱۸۵۰، در این نقطه یک چرخش ۹۰ درجه‌ای داشته و به ۵۵۰/۴ نیوتن‌متر جهش می‌کند و همین گشتاور را تا رسیدن به خط قرمز حفظ می‌کند. عملکرد شتاب‌گیری مدل کانورتیبل، کاملاً مشابه مدل کوپه با گیربکس دستی است و در ۴/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این دو مدل در تست یک‌چهارم مایل نیز همانند یکدیگر عمل می‌کنند و در ۱۲/۴ ثانیه به انتهای مسیر می‌رسند؛ امّا سرعت نهایی کانورتیبل به اندازه ۶/۴ کیلومتر بر ساعت کمتر است. بنابراین باید به رانندگان مسابقات درگ توصیه کرد که همچنان مدل هارد تاپ خود را حفظ کنند.

2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
در همین حال، پایین‌آوردن سقف یکی از بهترین راه‌ها برای گوش دادن به غرّش موتور شش سیلندر دو توربوشارژر از طریق چهار لوله اگزوز آن است. البته در این تست، همانند بسیاری از خودروهای دیگر تست شده، فیوز عملکرد صدای مصنوعی برداشته شده تا آهنگی طبیعی‌تر از اگزوز ب‌ام‌و دراختیار داشته باشیم.

2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
وزن زیاد ممکن است باعث کاهش سرعت کانورتیبل در مسیر مستقیم نشده باشد، ولی هنگام که جاده وارد مسیرهای پر پیچ و خم می‌شود، تأثیر خود را نشان می‌دهد. در تست لغزش در پیچ، چسبندگی جانبی در ۰.۹۴ g مشاهده شده و این در حالی است که این مقدار برای مدل کوپه برابر ۰.۹۸ بوده است. ولی در هر صورت، مدل کانورتیبل با اینکه چسبندگی کمتری نشان می‌دهد و علاقه زیادی به عوض کردن جهت حرکت خود ندارد، ولی هنوز هم کاراکتر M4 در آن حس می‌شود و در واقع، با توجه به سطح بالای گشتاور موتور دو توربوی شش سیلندر، ابزار کاملی برای انجام دریفت است.

2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
برچسب قیمت M4 کانورتیبل نیز تقریباً به نسبت وزنش افزایش داشته است. این مدل با شروع قیمتی برابر ۷۳ هزار و ۴۹۵ دلار، هزینه شما را برای داشتن یک کانورتیبل به جای کوپه به اندازه ۸۳۰۰ دلار افزایش می‌دهد. در همین حال، یک سری آپشن‌های متعادل مانند ترمزهای کربن‌-سرامیکی، سیستم تعلیق انطباقی، چرخ‌های ۱۹ اینچی و یک سری طراحی‌های لوکس، قیمت نمونه تست‌شده در اینجا را به ۹۰۶۷۰ دلار رسانده‌اند. البته یک M4 کانورتیبل با استفاده از تمام آپشن‌ها می‌تواند تا ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کانورتیبل.
  • قیمت مدل تست: ۹۰۶۷۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۳۴۹۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۲۴ سوپاپ و شش سیلندر در یک ردیف، دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۷۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۲۵ اسب بخار در ۷۳۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۵۰/۴ نیوتن‌متر در ۱۸۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی.
2015 BMW M4 convertible
۲۰۱۵ BMW M4 convertible
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۱۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۸۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۶۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۸۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۳۳ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۱/۸۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی، تخمین): ۲۶۲/۳۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۵۴۹ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۹۴g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (283 ديدگاه)

    مثل همیشه طراحی ساده اما در اوج زیبایی-فقط باید از دیدنش لذت برد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. قاقالی

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      بچه ها ببخشید اینجا کامنت میزارم ولی دقت کردین مدام ازخودروسازها داره خبر منتشر میشه بخدا تاعید مردم تحریم رو ادامه بدن کار این جنایتکارها تمومه.تقریبا هرشب میشه از یکی از شبکه ها ، خبری در مورد خودروسازهای داخلی شنید.

      همه ما میدونیم که رسانه ها هم حامی خودروسازها هستن پس فریب نخوریم.

      جالبه خبرنگارشبکه خبر بانشون دادن تصاویری از پورش پانامرا و مرسدس اس کلاس میگفت” نکنه دستهایی پشت این کمپین مخفی باشه ”
      یکی نیست بگه آخه بنده خدا یعنی عده ای اومدن کمپین را انداختن مردم پراید نخرن که برن پورش پانامرا و مرسدس اس کلاس بخرن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      خوش به حال ملت المان و اروپا که مشکلی در صنعت خودرو ندارن و بهترینا رو سوار میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      قیمتش خیلی بیشتر از زیبایشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. asa

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    دوستش دارم چه کانورتیبلش چه غیر کانورتیبلش. چووووووووون بی ام و هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. asa

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    فکر نمی کنم تفاوت های طراحی زیادی میان این مدل و مدل کوپه وجود داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. asa

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    چرا برای شش سیلندر دوتا توربوشارژر گذاشتن؟ مگه شش سیلندر به قدر کافی انرژی و قدرت تولید نمی کنه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      آسا جان شش سیلندر با دوتا توربو اونقد قدرت تولید میکنه،وگرنه یک موتور خطی سه لیتری چندان مالی نیس(بدنیس ولی لایق سری ام نیس)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. asa

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        ممنون. لطف کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      چون مصرف بیاد پایین نیرو بره بالا عملکرد بره بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        دقیقاً همین طوره asa جان.
        البته الان در پیشرانه های چهار سیلندر هم توربو استفاده میکنند.مصرف سوخت بهتر میشه،شتاب بالاتر میره،قدرت موتور در حجم کمتری ارتقا پیدا میکنه.
        مزایای بیشتری هم هست ولی مهمترین هاش موارد ذکر شده بود.
        البته خب اگه کمپانی از موتور تنفس طبیعی استفاده کنه بهتره چون استهلاک خودرو در مدل توربو زیاد میشه.با این حال قطار سریع السیر تکنولوژی هرگز سرعتش رو کم نمیکنه! ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. میلاد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    همه چیش خوبه ….ولی جا داشت فرم چراغ عقبش قشنگ تر باشه …..باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شایان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    فوق العادست این بایرنیه اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    توجه توجه توجه
    ملت مظلوم و مجبور ایران .

    بار دیگر شرکت خودروسازی این مافیای جان و غارتگران مال مردم با بی شرمی و وقاحت هرچه تمام از طریق 2 تن از سرکرده های خود *** از طریق شبکه خبر در تاریخ 94/6/11 اقدام به تهدیدملت مظلوم ایران نمودند.
    نامبردگان با بی شرمی و وقاحت تمام اعلان کردند که اگر نان ارزان شد ما هم ارزان میکنیم. ….باید گفت اولا شما در مقابل اراده مردم به التماس افتاده اید و آنقدر متوهم شده اید که نمیداند نان معاش مردم است و شما قاتل جان مردمید. …نان محصول دست رنج کشاورزان این مملکت است شما غارتگران جان و مال این مملکت.

    وقاحت تا به چند. …..
    نامبردگان به صراحت اعلام کردند نمیگذاریم ماشین خارجی وارد بشود تا مردم مجبور به خرید ماشین ایرانی شوند. …
    ملت ایران به شما باج خواران و غارتگران جان و مال اعلام میدارد که نام ایران را بهانه فروش خودرویتان نکنید چون ایرانی نیست. شما دایره مرگ ایرانیها ابا زور طراحی کردید. …افغانستان هم خرید بنجول های شمارا رد کرد .
    شما در مقابل اراده مردم ایران و اقتصاد باز و رقابتی جهان شکست خورده هستید.
    شما باید پاسخگوی خون مردم ایران باشید. …
    لطفاً آنقدر ارسال کنید تا بدست خود این افراد برسد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم من هیچی نمیگم و این نیس که بگی این از اوناس منم عضو این ملتم و احترام میزارم به خواسته هاشون و خودم 20 میلیون دادم به دوچرخه به جا ماشین ایرانی ولی اینو بدونیم اینها بلدن چیکار میکنن به استراتژی خاص و سیاستمداری نابه که به زانو در میاره بزارید مثال بزنم دین مثل اورانیومه اگه خوب مصرف کنی خوبه بدش میشه فاجعه همین که تو دنیا هم با دین یهودیت با این همه تحریف انجام میشه سرمایه داری امریکا اینکه همه دنیا واسه یه عده همبالی بیش نیستن و هیچ کس هم نمیتونه به هم بزنه چون به بهترین نحو انجام شده حالا شما بیا اسلام ،علی (ع) 1400 سال پیش در عرض چند ماه جامعه رو زیرو رو کرد عزیز من ما فکر میکنیم دین یعنی نماز و روضه نه در اشتباه محضیم حالا اگه با اون شیوه بخای نگه داری و منافع شخصیتو حفظ کنی ببین چی میشه من میگم این کار عاقبت سختی داره عاقبتی که بعد 88 هنوز هم نشون داده میشه من اونوخ 16 سالم بود ولی گفتم به خیلیا دارید خودتونو به هچل میندازید هیچ انقلاب رنگی هیچ حرکت خود جوشی نمیتونه این نوع ساستمداریه ناب رو به هم بریزه و البته چاش هم کاره برای بهتر کردن حالا من نمیگم همه کاشف باشن همین که به بچمون یاد بدیم اشغالو زمین نمیندازن تف نمیکنن خیابون همین میشه روزی از سوئدم جلوتر نه این که بشینیم با هم کنتکت بکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. shahab

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    اگه توربو نداشت ک مثل ماکسیما میشد دیگه
    سری ام باید پرواز کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shahab

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    من شنیدم یه موتور زدن با 3تا توربو ک به منیوفولد دود وصله و یه توربو الکتریکی که دینام شارژش میکنه
    موتورای bmw حرف ندارن.بنزم همین شتاب گیری رو تو AMG هاش داره ولی حداقل با 500cc حجم بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید جهرمی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    کسی تجربه روندن ماشین روباز نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      موستانگ کانورت سوار شدم ولی نروندم
      یکی از لذتبخش ترین حس های دنیا هس
      حرکت درحالی که اطراف رو میبینی با زاویه دید عالی
      فرض کن یه دوچرخه داری که به شدت امنه ولی با سرعت صدتا با آهنگ جورج مایکل داری حرکت میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3685 ديدگاه)

        خیلی خوب گفتی هیتلر
        مرسی
        چون تاحالا سوار نشدم میخواستم بدونم چ حسی ب آدم دست میده. واقعاً ک عالیه مخصوصاً تو هوای خنک و بهاری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hitler

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (499 ديدگاه)

          امیدوارم یه کانورتیبل عالی نصیبت شه مارو هم بگردونی :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      عالیییییه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    پدال در همین پست ، 3 تا خبر گذاشتم و هر سه را حذف کردی ، چرا ؟!!
    البته در مورد کمپین بود
    نکنه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      Archikhan دادا سه تاکامنت منم تو پست (قیمت گذاری ب ام و X1) که در جواب اراجیف یک بنده خدا و بدون توهین و کاملا منطقی گفتم رو حذف کرد ولی جالب اینجاست توهین های اونرو تمام و کمال بخش کرد. کار درستی نیست ،نامردیه واقعا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        دقیقا ، یه بار هم نشد این آقای سردبیر ، چه میدونم مدیر سایت و یا…
        یه جوابی بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سردبیر

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (764 ديدگاه)

          سلام و احترام
          دوست گرامی، دیدگاه شما تایید و منتشر شده و تنها قسمتی از آن که خود بهتر می دانید، چه کلمات خطرناکی در آن به کار رفته بود، تعدیل گردیده است. بهتر است دیدگاههای مطرح شده در این جا که سایتی تخصصی است، کمتر به موضوعات سیاسی خاص ورود پیدا کند تا فعالیت و حیات سایت نیز مورد تهدید واقع نشود.
          ارادتمند شما و همه دوستان بزرگوار

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. احسان(احسان)

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بی ام و با این رنگ منحصربفرد واقعا رویایی میشه و با این موتور قدرتمند و وحشی واقعا خواستنی هست
    روایت هست تاکسی های بهشت رو قراره بی ام و با رنگ نقره ای بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. AHMADREZA

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ماشینه خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. میلاد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    من اگر تو شرایط خرید بودم و کروک خوب می خواستم پورشه باکستر GTS رو به جای این بر می داشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      چی بگم والا عملکرد اون بهتر از اینه ولی خوب این مصرف و زیبایش بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. HELL CAT

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    خیلی خوبه خیلی ولی اصلا دلیلی نمیبینم که بی ام و دوس داشته باشم حالا در حد خودروی شهری آره ولی بد جور هندلینگ داره بدددد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چه طراحی نوینی از دویست سال تا حالا تغییر نکرده گاهی یه تغییر و تحول خوبه
    چراغ ها جلو پنجره افتضاح
    میدونم الان دیسک لایک فراوانی میگیرم ولی حرف حق تلخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      دیس لایک بارون میشی چون داری از رویه بغض حرف میزنی چون در دوتا پست قبل از این چنین چیزی نوشتی <> اینجا ضدآلمانی زیادن ولی شما رو جدیدا میبینم در هر صورت خوش اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (126 ديدگاه)

        من ضد آلمانی هستم؟فقط از یکنواختی بی ام دبلیو خسته شدم و گرنه عاشق بنزم،آئودی که حرف نداره حتی سمند سورن که جلو پنچره آئودی را کپ زده به نظرم قشنگترین ماشین ایرانیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          ببخشید الان آئودی اصلا طراحیش تکراری نیس؟ من هنوز که هنوز خیلی مدلاشو از هم نمیتونم تشخیص بدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. luis

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اقایون به کمپین ضد تعصب بپیوندید
      علی جان چرا این حرفو میزنی؟؟؟؟ کجای این جلو پنجره و چراغ 60 ساله داره تکرار میشه؟؟؟
      این همه ایرودینامیک این همه شیطنت این همه ماهیچه و خطوط حجم بدنه بالا تر مشخصات فنی هم که دیگه نگو
      بعله یه طوری طراحی شده که 40 سال پیششو بزاری کنار این قشنگ معلومه این ماشین پسر اونه ولی این که میگه شبیه هم کاملا حرفت متعصبانست و من به خودم قول دادم با همه متعصب های پدال برخورد کنم . و امید وارم همه برخورد کنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mohsen

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      من دیس نمیزنم و نزدم ولی خوب نیس دفعه قبلم گفتم باید اصالت باشه نباشه میشه کیا و هیوندا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Erfan

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    اون M Power روی موتور دیگه آخرتشه.
    اصلا با روح و روان آدم بازی میکنه این لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حمید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    من همونطوری که قبلا هم گفتم عاشق مرسدسم و ب ام و باز نیستم اما این مدل هم واقعا با ابهت و خوش استایله و از لحاظ فنی هم که در حد عالیه و نمیشه به راحتی ازش ردشد.البته این گیربکس دستیش و چندتا چیز دیگش که تو مقوله طراحیه و نمیخوام مطرح کنم،هر چه قدر هم خوب باشن بازم انصافا تو ذوقن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohsen

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    واقعا ماشین سقفش بازشه دیفرانسیل عقب باشه دنده دستی باشه گشتاورم بالا باشه دیگه چی لازم واسه زندگی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Vorsteiner

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ماشین مورد عــلـاقــه مــن ( البتــه از نـوع ورشـــتـیـنـر ) هم اسم کاربریم …
    اگه رنگش سبـــز لیـــمویــی بود قشنگتر هم میشد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. s.class

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ببخشید که حرفمو تکرار میکنم.

    آغا برا من فرقی نمیکنه چی میارن چی مونتاژ میکنن چند قیمت میذارن. من فقط اینو میدونم که کلا خودرو نمیخرم چه محصولات ایران خودرو و سایپا چه وارداتی. خوب چند برابر قیمت واقعی واس چی بخرم
    بخرم.الان دوساله ماشینمو فروختم دوتا تابستان و دو تا زمستونم با دوچرخه و پای پیدا رد کردم یعنی دیگه عادت کردم بدون ماشینم کارم راه بیوفته
    فقط ازتون میخوام تنها به نخریدن خودرو داخلی تا ارزون شدنشون اکتفا نکنید
    مردم ایران باید وقتی رضایت بدن که همه خودروسازای جهان دقیقا با قیمت جهانی خودرو در ایران حضور داشته باشند بدون کمترین هزینه ی گمرک یا هر چیز دیگه ای.
    خودشونم اگه میخوان ثروت ملی ایران حفظ بشه و به جیب بقول خودشون اجنبیا نره با تولید محصولات با کیفیت تر و به قیمت واقعی با بقیه رقابت کنن
    والسلام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احمد باقری

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین جالبی میتونه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نت

    ۲۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (363 ديدگاه)

    فقط طراحی و خوشکلی هیوندای گرانجور

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا