بی ام و

بررسی ب‌ام‌و X5 M مدل ۲۰۱۵

ب‌ام‌و X5 M یک خودروی واقعاً گیج‌کننده است. از دید یک علاقه‌مند وسواسی، این مدل هر چیزی است به جز یک ب‌ام‌و اسپورت؛ یک خودروی بزرگ و سنگین و یک «شاسی‌بلند». از طرف دیگر، چابکی بسیار زیادی دارد و ناخوداگاه ما را به خود جذب می‌کند. البته بسیاری از مشتریان متمول این مدل، چنین کشمکشی در درون خود ندارند. این افراد، سال‌های سال‌ است که علایق و سلیقه‌هایشان از طریق بازاریابان و خودروسازان مختلف تغذیه می‌شود و به یک واگن لوکس خانوادگی ۲۴۰۰ کیلویی و با آمار خیره‌کننده در شتاب و قابلیت‌های کاربردی روزانه، به چشم یک گزینه منطقی نگاه می‌کنند.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
اولین مدل اسپورت ب‌ام‌و که پسوند M را به همراه داشت، در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی شد که پس از چند سال در چرخه عمر تولید، به نسل دوم X5 رسید. ب‌ام‌و X5 M اولیه به‌هیچ‌وجه یک خودروی سنگین و کُند نبود و در بسیاری از مقایسه‌ها در بین بهترین عملکرد مدل‌های شاسی‌بلند قرار می‌گرفت؛ موضوعی که باعث شده، کار X5 M جدید برای اثبات شایستگی‌های خود، بیش از پیش سخت شود.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
ب‌ام‌و به منظور ایجاد قدرت و شخصیت بیشتر در مدل جدید، از آخرین نسخه موتور ۴/۴ لیتری V-8 استفاده کرده است. در این موتور، با استفاده از یک جفت توروبوشارژر دوگانه (twin-scroll) و زمان‌بندی متغیر سوپا‌پ‌ها، قدرتی به میزان ۵۶۷ اسب‌بخار تولید می‌شود که نسبت به موتور ۴/۴ لیتری V-8 در مدل قبلی X5 M به اندازه ۱۲ اسب‌بخار بیشتر است. همچنین مقدار گشتاور خروجی نیز حدود ۷۲ نیوتن‌متر افزایش یافته و به ۷۵۰ نیوتن‌متر رسیده است. اگر این اعداد برای شما آشنا به نظر می‌رسند، به خاطر این است که همین موتور در زیر کاپوت مدل ب‌ام‌و X6 M نیز استفاده شده است.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
اشتراک دیگر این مدل با X6 M، فاصله محوری ۲۹۳۴ میلی‌متری و همین‌طور تنظیمات سیستم تعلیق در سطح دینامیک مدل‌های M است. استحکام بیشتر در بوشینگ، فنربندی با صلبیت بالاتر، طراحی جدید جناق‌های بالای سیستم تعلیق و کاهش ۱۰ میلی‌متری ارتفاع رانندگی، از جمله‌ مواردی است که X5 M از یک مدل پایه X5 متمایز می‌کند. هر دو مدل X5 M و X6 M با یک سیستم تعلیق گازی عقب با تنظیم ارتفاع خودکار همراه هستند و همچنین چرخ‌های منحصر به فرد ۲۱ اینچی به صورت استاندارد در آنها استفاده شده است.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
از نظر تئوری، استفاده از X5 M با رفتاری کاملاً فروتنانه و با نزاکت امکان‌پذیر است. در همین حال، استفاده از برخی آپشن‌ها در خودروی تست‌شده، این رفتار را بیشتر تشویق کرده است؛ از جمله طراحی چرم داخلی «مرینو» به ارزش ۲۹۰۰ دلار، سیستم صوتی Bang & Olufsen به ارزش ۳۷۰۰ دلار و پکیج «اکزکوتیو» به ارزش ۴۵۰۰ دلار که شامل تجهیزاتی چون گرم‌کن غربیلک فرمان، تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، سایبان شیشه‌های عقب، نمایشگر رو به بالا ‌می‌شود.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
ولی مشکل این است که پس از اینکه اولین بار طعم گشتاور موتور قدرتمند V-8 را بچشید، این کابین آرام و دلنشین تبدیل به یک مرکز فرماندهی برای «آتش‌افروزی» در مسیر پیش‌رو می‌شود. در ب‌ام‌و X5 M برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۳/۸ ثانیه زمان لازم دارید و مسیر یک‌چهارم مایل نیز در ۱۲/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۵/۱ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود. این در حالی است که تمام گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۲۰۰ در دسترس خواهد بود.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
اگر بخواهیم مقایسه‌ای با یک خودرو در این سطح داشته باشیم، شاید باید پورشه کاین توربو S را درنظر بگیریم که آمار آن در همین تست‌ها، به ترتیب برابر ۴/۱ ثانیه و ۱۲/۵ ثانیه است. همچنین مرسدس‌بنز ML63 AMG نیز زمان‌هایی برابر ۴/۲ ثانیه و ۱۲/۶ ثانیه دارد. با توجه به این آمار، ب‌ام‌و X5 M پادشاه درگ شاسی‌بلند‌های لوکس لقب می‌گیرد. ولی این را هم باید درنظر داشت که شرایط به صورت مداوم در حال تغییر است و این خودروسازان در حال ارائه مدل‌های قدرتمندتر در خط تولید خود هستند. به عنوان مثال، کاین توربو S مدل ۲۰۱۶ با قدرت ۵۷۰ اسب‌بخار در همین سال جاری میلادی به خیابان‌ها می‌آید و مدل ۵۷۷ اسب‌بخاری مرسدس‌-ای‌ام‌جی GLE63 کوپه نیز فاصله چندان نیز از ارائه به بازار ندارد. البته مدل مرسدس بیشتر در رقابت با X6 M است.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
در X5 M شیفت دنده‌ها، به سبک مبدّل گشتاور گیربکس جدید ۸ سرعته ب‌ام‌و، اندکی کُند انجام می‌شود. در همین حال، پدل‌شیفترهای روی فرمان برای حالت‌های تهاجمی در دسترس قرار دارند. ولی این سیستم گیربکس بیشتر ترجیح می‌دهد که خودش دنده‌ها را تعویض کند. همچنین صدای اگزوز در طول شیفت به دنده‌های بالاتر شبیه به صدای «آچار بکس‌ ضربه‌ای» در مسابقات نسکار است.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
واکنش فرمان ب‌ام‌و X5 M بسیار سریع است. کافی است به صورت ناگهانی فرمان را بپچانید تا خودرو نیز به سرعت و با سطحی از چابکی مختص به ابعاد خود، در جهت مورد دلخواه شما قرار بگیرید. حرکات بدنه، همیشه تحت کنترل قرار دارند و این واگن بزرگ در طول مانورها تعادل خود را به خوبی حفظ می‌کند؛‌ آن هم مانورهایی که تا همین چند سال پیش می‌توانست یک کنترل یک شاسی‌بلند را از دست راننده خارج کند. البته تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپورت با ابعاد ۲۸۵/۳۵ در جلو و ۳۲۵/۳۰ در عقب بر روی لرزه‌گیرهای جاده، ضربه وارد می‌کنند، ولی این اثر کاملاً کنترل شده و به‌هیچ‌وجه به شاسی، پایداری و یا حس اعتماد به نفس راننده در X5 M، استرس وارد نمی‌کند.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
بخش زیادی از عملکرد فوق‌العاده X5 M به سیستم ایکس‌درایو و کنترل «عملکرد دینامیکی» برمی‌گردد. سیستم دیفرانسیل ایکس‌درایو به صورت پیوسته، ۱۰۰ درصد گشتاور در دسترس را به نسبت موردنیاز بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌کند. در همین حال، سیستم کنترل عملکرد دینامیکی، بر توزیع گشتاور بین دو چرخ عقب تمرکز دارد تا کنترل بیشتری بر «بد فرمانی» ایجاد شود و کشش به میزان بهینه‌ی خود برسد. در تست لغزش در پیچ، X5 M، دوباره دیگران را به مبارزه طلبیده است. این خودرو، چسبندگی جانبی ۰.۹۶ g را نشان داده که آن را هم‌طراز با مدل‌های اسپورت واقعی دنیا قرار می‌دهد. در زمینه ترمز‌گیری نیز، ب‌ام‌و در ۴۶/۳۳ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌شود. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، درنظر بگیرید که پورشه کاین توربو S در تست لغزش در پیچ، شتاب جانبی ۰.۹۰ g داشته و برای توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به فاصله‌ای برابر ۴۷/۵۵ متر نیاز داشته است.

2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
همه اینها شاید با اشاره به مصرف سوخت متوسط ۱۸ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر به حاشیه رود، ولی بیایید صادق باشیم؛ آیا کسی که ۱۱۵ هزار و ۴۹۵ دلار برای یک خودرو می‌دهد، باید به فکر این مسائل جزئی باشد؟

مسلماً خیر. در واقعا، ب‌ام‌و X5 M با عملکرد فوق‌العاده، طراحی زیبا و دلنشین در داخل کابین و قابلیت و شایستگی‌هایش، مأموریتش را داشتن همه‌چیز در یکجا با موفقیت انجام داده است. ب‌ام‌و در این شاسی‌بلند، شرایط یک خودروی اسپورت را به‌وجود آورده است. در عین حال، برخی علاقه‌مندان هنوز هم نمی‌توانند با این موضوع کنار بیایند. امّا برای کسانی که می‌توانند این خودرو را داشته باشند، اینکه چگونه و چرا یک ب‌ام‌و X5 M به‌وجود آمده، کاملاً‌ از بحث خارج است؛ آنها فقط خوشحالند که چنین خودرویی تولید شده است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۱۱۵۴۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۹۹۶۹۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپ V8، دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۴۳۹۵ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۶۷ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۷۴۹/۷۷ نیوتن‌متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۳۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۹۵ متر.
  • عرض: ۱/۹۸۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۷۱۷ متر.
  • وزن کلی: ۲۴۰۴ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۵/۰۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۵۷/۴۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۳۳ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۹۶g.
2015 BMW X5 M
۲۰۱۵ BMW X5 M
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۲/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۸/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: کار اند درایور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر مرادی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    آقا چه رخی داره جلوش..چه سری چه دمی عجب پایی..من عهاشق این شدم اصن.دمشون گرم با این ماشیناشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_boss429

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (87 ديدگاه)

      جلوش قشنگه اما پشتش….
      از لحاظ فنی هم هیچی کم نداره
      دوستان لطفا بگید با x6m تو چه چیزایی تفاوت داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جاوید

        ۱۰ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        X6 سقفش تقریبن فست بکه
        به قول خودشون شاسی بلند کوپه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mostafa

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خانواده x بی ام و حرفی برای گفتن نذاشتن ولی تو ایران خیلی گرون هستن.یادم میاد وقتی پراید 7 میلیون بود ایکس6 320میلیون بود.الان فک کنم 1.2میلیارده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اون موقع بود سیصد و شصت الان هست یک و چهارصد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (126 ديدگاه)

      جای تعجب داره با اینکه تقلب کردند هنوز طرفدار داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        دیگه اونقدر تقلب نکردن که پراید 3 میلیونی رو بدن 20 میلیون !! کاش از همین تقلبیا به ما بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. جی تی ار

        ۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        تقلب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
        نکنه اون اتهام راجع به آلایندگی رو میگی؟؟؟ بعضی ها واقعا بعضی مطالب رو کامل نخونده و دوست دارن به یه ادعای کذب پیاز داغ اضافه کنند. بروببین چی نوشتن راجع به بی ام و X5 که سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا انجام داده. جالب اینکه درستی آمار اعلام شده توسط بی ام و در مورد آلایندگی از همه ی برندها با اختلافی چشمگیر بالاتره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهرداد

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همه BMW را به ظرافت میشناسند. اصلا خودروی سرسخت BMW به دلم نمینشیند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ببخشید منظور از سرسخت چی بود؟ این لندکروز نیستش که بندازی تو افرودای بد قلق یه SUV هست که مقداری خاصیت افرودم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. fluid

        ۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (505 ديدگاه)

        عزیزم اون ایکس3 یه مقداری خاصیت افرودم داره ایکس 5 خیلی بیشتر از یه مقدار خاصیت افرودداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۹ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          دقیقا این مقدارو شما با کدوم واحد بیان میکنید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. ارمان

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بی نقص در طراحی , وحشی در قدرت و سرعت , BMW هم هست شک نکنید هندلینگش در حد یه سدان اسپورته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      سری x بی ام دبلیو حرف نداره مخصوصا x6 که یه الگوی طراحی واسه ی بقیه ی برندای مشهور شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Danial

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    آخ آخ X5 خفن ترین و چالاک ترین ماشین گنده ای (SUV) که BMW تا حالا تولید کرده من X5 2009 رو توی کیش 4 روز کرایه کردم تقریباً همه ی آپشن هاشن رو گشتم و گشتم به نظرم ماشین عالیه اگ پول داشتم حتماً میخریدمش انجینش حرف نداره اینجوری نگاهش نکنید درسته از X6 کلاسیک تره اما X6 هیچی نیست جلوش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دانیال جان شدیدا باهات موافقم دوستان x6 رو از بیرون میبینن حال میکنن رو صندلی عقبش ننشستن اصابشون خورد بشه منم مثل شما x5 رو بهترین suv , bmw میدونم و یکی از بهترین ها در جهان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمدحسین

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    موندم بین این و پورشه کاین s :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
    محشره
    آدم دوس داره بشینه پشت رلش و فقط گاز بده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلاس خیلی خوش ساخت و باحالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من به ندرت از طراحی های بی ام و خوشم میاد ولی این خدایی خوبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. fj

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (231 ديدگاه)

    پدال یه تحقیق بکن ببین وارد کننده بی ام و کیه.دوستان شما میدونید?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      پرشیا خودرو
      http://persiakhodro.ir/
      البته بعضیام هستن میارن گمرک از اونجا میگن تر خیص با خودتو این حرفا… ارزش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدرضا ♥BMW♥

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (290 ديدگاه)

      پرشیا خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. fj

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (231 ديدگاه)

      منظورم اسم وارد کنندش بود .مثلا هیوندای کیا خانواده گرامی .میخواستم ببینم کیه .اخه میدونی چه سودی میبره رو این ماشینا .4برابره قیمت یه ماشین از خود سازندش سود بیشتر میبره. اا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        ول کن جناب این حرفارو دونستی ام چه ارزشی داره به جز تاسف خوردن؟ ولی بنز و بی ام وه هر کی باشه از کره ای و چینی کم سود میبره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. شلبى

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    ماشین شیک و زیباییه ولى مصرف سوختش بالاس،در واقع خیلى بیشتر از توقعیه که از بى ام و میره،موضوع این نیست که مالکین این ماشین پول بنزین براشون مهمه یا نه،موضوع اینه که این مصرف براى سال 2015 و کمپانى اى پر مدعا (که خیلى از ادعاهاش به حق هم هست)دور از انتظاره،بعدم محیط زیست که فقط براى انسان هاى متمول که بى ام و سوار میشن نیست که،هوا و محیط زیست براى کسانى که پیاده اینور اونور میرن هم هست،من نمیدونم این چه سوال و نتیجه گیریه احمقانه ایه که در این مطلب اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی آهنگر

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (375 ديدگاه)

    آقا یه سوال این چیزه که از بالای داشبورد بی ام و در میاد چیه؟

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/08/2015-BMW-X5-M-136-765×510.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      سلام علی آهنگر! چند وقته نیستی؟؟؟
      این بیلبیلک مربوط به سیستم صوتیشه حالا الآن یادم نیست که اسپیکر هست یا ساب؟؟!!!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Cvm

        ۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (544 ديدگاه)

        اسمش bang and olufsen

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. mohsen

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    این مصرفش چرا اینطوره؟!!! بخث پول یه طرف ولی از بی ام وه بعیده!!
    امیدوارم مقایسه رسمی این ماشینو با رقیباش ببینم
    ولی اگه پول اینو داشتم و محدودیتی نبود یه خوردم میزاشتم روش X6 M میخردیم با استایل اون بیشتر حال میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امين

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بی ام دابلیو به زود مستهلک شدن قطعاتش معروفه و اس یو وی ها معمولا ازشون انتظار عبور از جاهای سختو میره که حتما اجزای ماشین تحت فشار قرار میگیره و این از دست بی ام برنمیاد
    خیلی جالبه طبق گفته کمپانی مصرفش زیر 10 لیتره ولی تو تست تقریبا دو برابرو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      وای خدا!!!!!!!!!!!!
      کجا کمپانی گفته مصرفش زیر 10. اصلا تو یه جا بگو که مصرف این موتور 4.4 رو کمتر از10 نوشته باشه تازه این که تیون شدش هم هست. … خودمو خیلی خسته نمی کنم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      نمیدونم اینو کی انداخته دهن مردم که قطعاتش زود مستهلک میشه طرف که بی ام وه داره و بی ام وه مدلی میرونه مطمئن باشید ماشین کره ای 1 هفتم دستش دووم نمیاره
      مرد حسابی ادم وقتی پشت بی ام وه میشینه حس چابکی به ادم دست میده منتظره یکی کرمی کنه یه خورده تخلیه شه این چابکیم نمیدونم چطور کردنش که اینطور شده ولی محشره حتی با موتور های پایش هم این حسو میده به ادم
      بشینید پشت یه Z4 حالا 28i وقتی میرونیش فکر میکنی یه موتور V6 با توربو دوقلو زیره کاپوتشه
      ولی میشینی پشت جنسیس گاز میدی اول استخاره میکنه بعد تصویب شورای امنیت مجلس شروع به عکس العمل میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سیاوش

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این هیولا چطوری زیر 4 ثانیه است 0-100 اوووف خدایا می خوامش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    با این قدرت موتور مصرف سوختش مناسبه درضمن این مصرف ماله حالت اسپرته که موتور با حداکثر قدرت کار میکنه برای استفاده شهری مطمعن باشید خیلی کم تره .
    من شخصا با پراید هنگام رانندگی پر فشار صدی ۱۴ لیتر سوزندم در حالی که با رانندگی معمولی صدی ۷ میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sina

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (809 ديدگاه)

    بین سه تا شاسی بلند یعنی مرسدس بنز ML و پورشه کاین و BMW X5
    اگه هدفتون کارهای روزمره و مسافرت و آفرود باشه مدلهای پایه BMW X5 بهتره چون هم جادارتره 7نفرست و آفرودشم بهتره
    اما اگر نیتتون یه شاسی بلند اسپورت باشه ML 63 amg و پورشه کاین توربو اس خیلی خیلی از BMW X5 M بهترن…درگ توی مسیر مستقیم و شتاب کمتر چیزیو مشخص نمیکنه مهم توی پیسته که ماشین حالت اسپورتی تر و هندلینگ بهتری داشته باشه بنز و پورشه به خاطر فرم بدنه و شاسیشون از bmw توی پیست بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      منبع این مقایسه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    با این که از دوست دارن بی ام و هستم ،
    اما از نظر استایل کلی طراحی بیرونی ، چندان فرقی با X3 نداره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Rezambi

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقد وحشیه جلوش
    واقعا محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. merlin

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به همه
    بحث مصرف سوختش بود گفتم منم نظرم بگم
    کسی که پول داره این ماشین با این قیمت بگیره
    پس براش مهم نیست صدی چندم بسوزونه
    و یکی از بهترینای بی ام دبلیو
    عالی دمشون گرمم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا