بی ام و

ب‌ام‌و سری 2 گرن تورر، ورود به دنیای مینی‌ون

گرن تورر را باید نامی جدید برای کلاس قدیمی مینی‌ون دانست. جایی که غیبت ب‌ام‌و در آن محسوس بود. در حالی که این روزها با تک‌تازی کراس اوورها، بازار مینی‌ون‌ها خراب شده و در حال انقراض می‌باشند، ب‌ام‌و می‌خواهد با یک خودروی جدید و بدون نام بردن از عبارت مینی‌ون، وارد این حوزه شود.

BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
در مقایسه با سری ۲ اکتیو تورر، مدل گرن تورر با یک ردیف صندلی اضافی، شناخته می‌شود. با طولی به اندازه ۴.۵۶ و عرضی با پهنای ۱.۸ و بلندای ۱.۶۱ متری، این خودرو کشیده‌تر و بزرگ‌تر از برادر خود یعنی اکتیو تورر می‌باشد و تقریباً ابعادی به اندازه مزدا ۵ دارد. فضای سرنشینان ردیف دوم که سه سرنشین را در خود جای می‌دهد، بیش از سایر قسمت‌ها است و صندلی‌های کشویی ردیف دوم نیز راه را برای رسیدن به دو صندلی پشتی نیز باز می‌نماید. ردیف سوم به‌مراتب، فضای کمتری دارد که می‌توان برای نشستن بچه‌ها یا با تا کردن صندلی‌ها به‌عنوان فضای بار از آن استفاده نمود. در این حالت فضای حمل بار تا ۶۷.۳ فوت مکعب افزایش خواهد یافت.

BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
طراحی خاص سری ۲ گرن تورر، علاوه بر زیبایی‌شناسی، اندازه جمع و جور و تأثیر مثبت دیداری، کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد و به‌نوعی مشابه کیا کارنیوال بوده و حتی فاقد نوآوری‌ها و سبک جدیدی است که در سیتروئن C4 پیکاسو دیده می‌شود. تنها عنصر جذاب یادگاری از ب‌ام‌و، جلوپنجره کلیه ای شکل است که برای یک خودروی جدید در این کلاس، شاید کافی نباشد.

BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
در حالی که نسخه استاندارد با صندلی‌های کسل‌کننده، جذابیت کمی دارد، صندلی‌های اسپرت و یکی از تریم های اختیاری لوکس، ادونتیج، اسپرت و M اسپرت، می‌توانند هیجان بیشتری ایجاد کنند.

BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
BMW 2-Series Gran Tourer
برای پیشرانه می‌توان از موتورهای سه و چهار سیلندر جدید ب‌ام‌و سود جست. موتور سه سیلندر بنزینی ۱۳۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مدل توربو دیزل ۲۱۶i هم قدرتی به اندازه ۱۱۴ اسب بخار دارد. مدل‌های چهار سیلندر ۲۲۰i با قدرت ۱۸۹ اسب بخار و ۲۱۸d با قدرت ۱۴۸ اسب بخار نیز در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گیرند. ساختار ماژولار بلوک سیلندرها باعث می‌شود که ب‌ام‌و بتواند به‌راحتی تعداد سیلندرها را کم یا اضافه نماید. انتقال نیرو هم به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد اما در مدل‌های بنزینی، می‌توان آپشن انتقال نیرو به چهار چرخ را نیز دریافت نمود.

BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
BMW 2-Series Gran Tourer Interior
تمامی پیشرانه‌های ذکر شده با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌شوند. در عین حال امکان سفارش گیربکس شش یا هشت سرعته خودکار نیز وجود دارد.
تجربه رانندگی با این خودرو با توجه به وزن بیشتر آن نسبت به سری ۲ اکتیو تورر و بالاتر بودن نقطه ثقل آن، همراه با رانندگی نرم و مناسبی است و فرمان هم با وجود الکتریکی بودن، دقیق می‌باشد. با این وجود سواری با این خودرو چندان هیجان‌انگیز نخواهد بود.
در هر صورت، سری ۲ گرن تورر تلاش ب‌ام‌و برای علاقه‌مند کردن دوباره مردم به خودروهای مینی ون مدرن و جذاب به شمار می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    نیومد نیومد خوب اومد!! دم بی ام و گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. این کلاس خودرویی کلاسیه که بنز و آئودی هنوز محصولی براش ندارن.

    توی عکسها که به نظر نمیاد صندلیهای ردیف آخر زیاد تنگ باشن، ب ام و در فضا سازی و استفاده از فضای موجود مهارت زیادی داره.

    اون چراغ زیر درب جلوش هم جالبه که توی سری 2 کانورتیبل آرم ب ام و رو روی زمین میندازه.

    طرح داشبوردش هم با حفظ ویژگیهای کلی داشبورد ب ام و، جزئیات رو تغییر داده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      به همین دلیل حتما فروش خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AliZeus

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      در مورد فضای سازی بقول دوستمون! والا من یه بار سوار X1 مدل 2013 شدم، فضاش واقعا کمه..بخصوص عرض ماشین، جای پا و صندلی های عقب..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود بر شما. دوست عزیز من که نگفتم توی یک کراس اور سایز کوچک (X1) به اندازه یک ون فضا ایجاد میکنه!!! منظور من استفاده از فضای موجود بود. حرفمو از روی نوشته های مجله ی آتو کار زدم. همینطور این مجله در یکی از گزارشهاش، سری 3 رو با cکلاس جدید مقایسه کرده بود و گفته بود که سری 3 فضای بیشتری داره و ب ام و در استفاده از فضای موجود در کابین بهتر از بنز عمل کرده.

        از طرف دیگه، مثلا توی سری 1 کوپه، با اینکه برای ردیف جلو فضای عالی وجود داره، اما ردیف عقبش تنگه و به قول جرمی کلارکسون برای بچه ها مناسبه. در کل میخوام بگم اگر قرار به ساختن یک کابین جادار باشه، ب ام و میتونه خیلی خوب عمل کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سعید

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      حسین جان مرسدس بنز دوتا ماشین مینی ون یا MPV داره:B clacc,R class البته بی کلاس کوچکتر از گرن تورر هست و آر کلاس هم بزرگتره،بهتره بگی ماشین هم اندازه با این نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا ب ام و

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        خدا R CLASS رو رحمت کنه عزیزم دیگه تولید نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          شما درست میگی،حواسم نبود،فکر کنم یه سال میشه که دیگه تولید نمیشه،آخرین مدلش 2013 بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        سلام سعید جان. من این جمله رو توی سایت مجله ماشین خوندم و بر اساس اون کامنتمو نوشتم.
        «در حال حاضر اکتیو تورر هفت سرنشینه هیچ رقیبی از مرسدس بنز، آئودی، ولوو یا جگوار لندروور ندارد.»

        (همینجا بگم که خیلی خوشحالم که زیر کامنت اول و دوم، نظرات نامربوط گذاشته نشد. مثلا کسی نیومد این وسط بگه: خیلی خوب شده!!!)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          سلام،
          درسته،همونطوری که مجله ماشین گفته مرسدس الان در حال حاضر مینی ون هفت نفره نداره،ولی قبلا داشت،از اینکه گفتی “هنوز نداره” این به ذهن میاد که یعنی هیچوقت نداشته،
          یکی دیگه هم اینکه چون شما گفتی “تو این کلاس خودرویی”،فکر کردم منظورت اینه که میخای بگی مرسدس کلا مینی ون نداره؛
          ارادت داریم حسین جان :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          لطف داری شما. حواسم نبوده اینجوری تایپ کردم. شما ببخشید.
          آدرس ایمیلمو اشتباه زدم!!! آواتارم نیومده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. احمدرضا ب ام و

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      این ب ام و هفت نفره هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ice

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا جاش تو ایران خالی،البته با قیمت واقیش،واسه خانواده های ایرانی واقعا عالیه،حییییییییییییف،مخصوصا با موتور 220 اسبش،کی این حسرت خوردن ها تموم میشه)-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. REZA

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    فکر کنم تو این کلاس بهترینه با این امکانات شاید ائودی ماشینی برای رقابت با این بسازه ولی بنز تو این کلاس ها نیست
    ولی شاید بنز هم برای رقابت بیاد
    یه مینی ون مدرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      البته ژاپنی ها نباید فراموش بشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. saman

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بی.ام.و هم شده بچه بازی؟
    اصالت 100 سالشون رو دارند با منافع اقتصادی از بین میبرند.
    بهتر نبود که یک برند دیگه تعریف میکردند و شبیه این ماشین ها را زیر نظر بی. ام . و تولید میکردند؟
    کم مونده که برای آمبولانس هم ماشین بزنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      سامان جان، همین اصالت صد ساله با فکر اقتصادی به وجود اومده وگرنه همون صد سال پیش، ب ام و اگر میخواست به ساختن ماشینای دست ساز و گرون قیمت ادامه بده و تغییر سبک نده تا حالا نابود شده بود. الانم با توجه به شرایط بازار تصمیم میگیره و به راهش ادامه میده. شاید لازم باشه سنتها شکسته بشن تا اصالت و قدمت به خطر نیفته

      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saman

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        تغییر سبک با نابود کردن برند فرق داره؟
        لامبورگینی هم میتونه از فردا بیاد وانت بزنه ولی این کار را انجام نمیده و به جاش زیر نظر فولکس واگن و با برند هایی مثل سیات ، اشکودا ، و … این کار را انجام میده.
        واقعا شما الان از بی.ام.و راضی هستی؟
        هزار مدل سری داره تولید میکنه و همشون از نظر طراحی تقریبا یک شکل هستند.
        سری 1و2و3و4و5و6و7و …
        دیگه تقریبا همشون یه شکلی شدند و باید حتما خیلی علاقمند و متخصص به این برند باشی تا تفاوتشون را بفهمی!!!
        زمان کریس بنگل هر مدلی از بی ام و طراحی خاص و بی نظیر خودش را داشت و کریس بنگل به خاطر همین سیاست های مسخره بی ام و بود که سال 2009 بعد از 16 سال استعفا داد.
        همه طراحی هایی جذابی هم که الان میبینید بازمانده طراحی های کریس بنگل هست حتی بی ام و i8 که از روی بی ام و M1 طراحی شده.
        به عنوان یک علاقمند به این برند قط میتونم بگم که متاسفم که باید منتظر تولید وانت و آمبولانس و سه چرخه بی ام و هم باشم. (به خاطر فکر اقتصادی !!! )
        موفق باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. X6 به عنوان آمبولانس هم استفاده شده :-) سامان جان، داداش من، اضاف کردن یه محصول جدید به سبد محصولات (برای رقابت با رقیب ها) با تولید وانت توسط لامبورگینی خیلی فرق داره.
          در مورد شباهت محصولات هم باید بگم که یکم صبر کن، بنز هم داره همین سبک رو پیش میگیره، من خودمم دوست ندارم همه مدلها زیادی شبیه به هم بشن. اما همین الان به نظر شما سری 1 و 2 و 3 (4) و 5 و 6 و 7، قابل تشخیص نیستن؟ والا الان ماشینای ب ام و اصلا خسته کننده نیست طرحشون، نمیدونم شما چرا اینجوری فکر میکنی!
          من هیچ وقت کارهایی که کریس بنگل کرد رو دست کم نگرفتم، یکی از ناجیان ب ام و بود. اما همین آقای بنگل با شکستن خیلی از سنتهای ب ام و باعث موفقیت ب ام و شد. در طراحی محصولات ب ام و فقط یک جلوپنجره دوقلوی بی روح رو باقی گذاشته بود (سری 5 و سری 7 E65 رو میگم) بعشم برای اینکه روی شرکت شخصی خودش تمرکز کنه استعفا کرد. و به خاطر اختلافاتی که در شرکت ایجاد شده بود با استعفاش موافقت شد.
          مدل M1 هم که از سالها قبل از ورود بنگل وجود داشته.
          بله، ب ام و ماشین دیف جلو تولید نمیکرد اما حالا تصمیم گرفته این کارو انجام بده. ب ام و با این کار حتی سبکشم تغییر نداده چه برسه به اینکه برند رو نابود کنه، فقط یه کاری که تا حالا نکرده بود رو کرده. نسل بعد M5 هم 4چرخ محرکه، آیا نباید باشه (چون ماشینای M به دیف عقب بودن معروفن). به نظرت فراری همچنان نباید از توربو استفاده میکرد؟ سری 3 رو که دیف جلو نکرده! یک مینی ون رو دیف جلو ساخته که دیف عقب بودنش هم همچین مزیتی نداشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. saman

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          عزیزم بنده مخالف شکستن سنت نیستم. اتفاقا همیشه طرفدار انقلاب بودم .
          درمورد بنگل باید بگم که ایشان دلیل استعفاشون نارضایتی از وارد شدن بیش از حد سیاست هایی سیاستمداران در طراحی بود.
          مصاحبه رسمی اش هم هست. چند سالی بود که استعفا داده بود و همه کارهاشو به دست آدریان ون هایدونک داده بود تا بلاخره سال 2009 با استعفاش موافقت شد.
          منظورم از بی ام و M1 مدل سی سال پیشش نیست !!!
          منظورم مدل سال 2008 هست که تنها شباهتی که با مدل های قبلیش داره رنگش هست (نارنجی ) ! و بسیار شبیه I8 است.
          درمورد بنز باید بگم که آنها زودتر از بی ام و شروع به اجرای این سیاست ها کردند.
          قبلا هر 10 سال یک بار اتاقشون تغییر میکرد حالا قربونش برم هر سه سال یه بار یه تغییری بهش میدن.
          مثلا سری E را دیدی؟
          توی این چند سال چند دفعه شکل و ظاهر چراغ رو عوض کردند.
          درصورتی که اگر طراحی قوی و اصیل باشه تا سالها زیباست و نیاز به تغییر نداره؟
          بی ام و سری یک سه سال پیش اتاقش عوض شد(همان موقع طرفداران بی ام و به آن لقب سندروم داون را دادند ) ولی حالا خبر اومد که بازهم اتاقش را تغییر دادند.
          همانطور که میدونی بی ام و هر 7 سال یکبار اتاقش تغییر میکنه؟ ولی افتضاحات طراحی باعث میشه که این اتفاقات بیفته.
          من و شما خیلی راحت میتونیم مدل های همه ماشین ها را از هم تشخیص بدیم ولی بابای من جدیدا سری 3 و 4 و 5 راکه توی خیابون میبینه همیشه باهم اشتباه میکنه.
          عزیزم شما به حرفهای من دقت کن بین در مورد چی صحبت میکنم و جواب رو در مورد همون ها بده.
          من درمورد طراحی صحبت میکنم نه دیفرانسل و موتور و …

          بنده طرفدار انقلاب در طراحی هستم و معتقدم که طراحی باید انقلابی باشه.
          الان طراحی ها فقط تغییر شده تا انقلاب !!!
          یه تغییر که فقط بهونه ای برای جذب مشتری و فروش بیشتر باشه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسین

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود بر سامان عزیز. اصلا فکر نمیکردم جواب بدی.

          وقتی شما گفتی لامبو وانت بزنه من فکر کردم منظور شما از نابود کردن شرکت مربوط میشه به تولید مینی ون و دیف جلو بودن این ماشین!

          اما در مورد طراحی: باهات موافقم اما یکم تند رفتی. «درصورتی که اگر طراحی قوی و اصیل باشه تا سالها زیباست و نیاز به تغییر نداره» این جمله یکم تند بود. فیس لیفت کردن یک محصول بعد از چند سال دلیل بر ضعیف بودن طراحیش نیست. متوجه منظورم که هستی. البته خب فیس لیفت زود هنگام (مثل اون چیزی که در تویوتا کمری شاهد بودیم) میتونسته مربوط به طراحی ضعیفش باشه.
          سری 1 رو بهت حق میدم. اتاقش خیلی داغون بود.
          در مورد بنگل، اون چیزی که من خونده بودم نوشته بود برای تمرکز روی شرکت خودش رفت.
          در مورد ب ام و هم بگم که یکی از معدود کمپانیهایی هستش که اصول دست و پا گیر زیادی برای طراحی داره و دست طراح رو خیلی میبنده. نمیونم اینو قبول داری یا نه ولی یک ب ام و باید جلو پنجره دوقلو، کاپوت کشیده، فاصله محور جلو تا نوک ماشین کوتاه، تقسیم وزن ترجیحا 50/50، و کلی چیز دیگه داشته باشه. من واقعا این اصول رو دوست دارم و دوست دارم در همه ب ام وها رعایت بشن. موافق طراحی یکسان چراغها عقب نیستم اما موافق کاری که بنگل داشت میکرد هم نیستم. بنگل داشت همه چیزو تغییر میداد. ب ام و امروز داره راه و سبک طراحی ب ام و دهه نود رو ادامه میده. (این جمله آخر برداشتی بود که از یه مقاله در سایت BMWBlog داشتم)
          در ضمن، در شرایط حساس بازار، به راحتی نمیشه انقلاب کرد. به نظر شما میشه هر 10 سال یا 7 سال تغییرات کلی اعمال کرد؟ کمپانیها امروزه تغییرات تدریجی رو به تغییرات ناگهانی ترجیح میدن و ریسک نمیکنن.
          در مورد بنز هم بگم که چند سالیه که تنوع زیادی در طراحیش داشته ولی کم کم داره به یک سبک ثابت میرسه که فکر نمیکنم به این زودیا تغییر اساسی درش ایجاد کنه. چون نسل آینده E کلاس قراره ظاهری بین s و C داشته باشه.

          اطلاعاتت خوبه سامان جان. مایلم بیشتر باهات بحث کنم
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. saman

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          بله عزیزم.
          با با فیس لیفت یا تغییرات ظاهری کم اصلا موافق نیستم.به نظر من این کار باید به دست کسانی سپرده بشه که کار تیونینگ میکنند.
          سری 6 یا سری 5 قبلی بی ام و را اگه دقت کرده باشی هفت سال با هیچ تغییری وارد بازار شد و هنوزم هم که هنوزه جذابیت خاص خودش را داره.
          منظورم از تغییر این نیست که سال های سال نیاز به تغییر نباشه! بلکه منظورم این است که نیاز نیست درمدت کوتاه 7 سال به قول شما نیاز به فیس لیفت پیدا کنند.
          درمورد بنگل اطلاعاتی که دادم کاملا درست بود.
          الان ایشون نشسته در یک ویلا یک سری دانشجو دور خودش جمع کرده و این ور اون ور همایش دعوتش میکنند و بعضی وقت ها هم از سیاسی کردن طراحی در بی ام و دوباره سخن میگه.
          ولی اصولا چون انسان عقده ای نیست زیاد حاشیه پردازی و به قول ما افشاگری نمیکنه.
          همه طرفدارهای بی ام و جای خالی بنگل را حس میکنند.
          البته “آدریان ون هایدونک” قبلا طراح دست راست بنگل بود و همه کارها را در این 15 سال باهم انجام میدادند ولی چه کنیم که سیاست بی ام و اجازه کار بیشتری به “آدریان ون هایدونک” نمیده.
          ببین عزیزم بی ام و سری 6 قدیمی (2004-2010) را ببین.
          این ماشین از روی بی ام و z9 که در سال 1993 توسط تیم بنگل طراحی شد و سال 1999 به نمایش گذاشته شد طراحی شده.
          (اسکچ z9 را آدریان ون هایدونک زد)
          آیا فکر میکردی که بی ام و از حالت قبلیش به این حالت دربیاد؟
          به این میگن انقلاب.
          روی هر طرح انقلابی اگه کار مهندسی بشه 100 درصد میتونه استاندارد های اتومبیل ها را پشت سر بگذاره و از نظر اقتصادی هم به صرفه بشه.
          من اصلا با سیاست بی ام و در دهه 90 موافق نیستم.
          البته بی ام و هیچ وقت زشت نبوده ولی کاری که الان داره میکنه جواب انتظارات زیادی که در ما ایجاد شده بود را نمیده!
          (البته الان از نظر طراحی داخلی خیلی خوبتر داره عمل میکنه)
          طراحی هایی که در سال های 1999 تا 2005 انجام شد باعث شد تا برای اولین بار بی ام و از بنز از همه نظر جلو بیفته.
          بی ام و قول داده که در 100 سالگی اش یک ماشین ویژه طراحی کنه و من منتظرم که ببینم چیکار میکنه؟ آیا انقلابی در راهه یا نه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. حسین

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. راستش نمیدونم انقلابی رخ میده یا نه اما کانسپتهای جدیدش که میگن سبک آینده در طراحی محصولاتش بسیار زیبا خواهد بود (البته به نظر من اینطوریه). سری 5 و 6 نسل قبل رو درست میگی اما فیس لیفت یکی از ملزومات صنعته. توی همون دوره، سری 3 چند بار تغییر چهره داد. سری 3 ای که جزء زیباترینهای سال 2007 بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. saman

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سری 3 سدان یه بار تغییر کرد و اون تغییر هم برداشتن تیکه بالایی روی صندوق عقب از چراغش بود. (درسال 2009 ) که چیز خاصی نبود.
      سری 3 کوپه هم یک ذره چراغ های جلوشو دستکاری کردند و تپل ترش کردند. و نوع چراغ های عقب را هم LED سوزنی کردن که بعدا فهمیدند این کار ها چقدر سری 3 کوپه را زشت کرده ای کاش که نمیکردند.
      ولی هیچ تغییری در ظاهر بدنه مثل سری E بنز یا سری 1 بی ام و جدید نمیدادد.
      اگه یادت باشه سال 2002 که سری 7 را بنگل طراحی کرد یک روزنامه آمریکایی عقب سری 7 بی ام و را در لیست زشت ترین ماشین های دنیا از نظر طراحی قرار داد.
      خیلی هم انتقاد شده بود بهش. سال 2005 ولی یک تغییر کوچولو در طراحی جلو و عقب بهش دادند ولی دیگه مثل الان یه ماشین دیگه طراحی نکردند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. 4MATIC

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    این الان رقیب بنز Bهستش؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      مگه b class مینی ون هست؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        پ ن پ شاسی بلند فول سایزه؛ مرسدس بنز دوتا ماشین مینی ون یا MPV داره،B class که کمی کوچکتر از این ماشین بی ام و هست و هم اندازه و رقیب مستقیم برای سری 2 اکتیو تورر هست
        http://www.pedal.ir/بنز/فیس‌لیفت-مرسدس‌بنز-کلاس-b/

        و R class که یه مینی ون بزرگه
        http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_R-Class

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          حالا چرا به
          اس یو وی های فول سایز فحش میدی
          بلا نسبت اس یو وی های فول سایز که انقدری باشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سعید

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          کی جرأت داره به SUV فول سایز جسارت کنه؟! :D
          فول سایز فقط Escalade و GL

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      رقیب بنز ب کلاس سری ۲ اکتیوتورر هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. 4MATIC

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    خیلی خوب نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      فکر نکنم برای یه ماشین خانوادگی چیزی کم داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. REZA

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    به نظر شما سری یک برای این کار بهتر نبود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      شاید هم رقیب R کلاسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. شاهین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    با اومدن کراس اوورهای شهری،حیات مینی ون ها و MPV ها به خطر افتاده و فروششون خیلی پایین تر اومده تا جایی که خبر اومده دیگه مزدا 5 تولید نخواهد شد و جانشینی هم براش در نظر گرفته نخواهد شد.(تصور کنید مزدا 5 با اون طرح زیباش و کیفیتش خریدار نداره،تکلیف بقیه معلومه)
    به نظر من خوب بود که BMW وارد این کلاس نشه.در کل باید بگم که متاسفانه علاقه ای به ون و استیشن و مینی ون ندارم.
    ارادتمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    من هیچ وقت نتونستم با ون مینی ون و استیشن کنار بیام حتی یه سدان دهه نود رو بهشون ترجیح میدم ( هر چند که سدانهاس تولید داخل همه مال دهه 90هستند )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد تبریزی

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حامد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    خیلی عالیه برای خونواده های پرجمعیت که برن گردش و صفا!
    کاش می تونستم یه دونه برای خونواده بخرم تا از له شدن در سفرهای طولانی جلوگیری کنم. راستش کراس اور ها خیلی جذاب اند اما نه برای این کاربرد که نفرات و بار به نسبت زیاد خواهند بود!!! فقط چنین چیزی لازمه البته یکم قوی تر بود بهتر نبود؟ به نظرم بنز تو این کلاس خاص بهتر کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از نظر دولت ایران این ماشین لوکس حساب نمیشه چون موتورش 1600 تا 2000 سی سیه اما سانتافه 3.3XL فوق لوکسه
    معلومه بی ام و این رو برای خانواده های مایه دار با کلاس خسته کننده ساخته.حتما تو امریکا فروش خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا