بی ام و

ب‌ام‌و سری 3 تمام الکتریکی رقیبی برای تسلا مدل 3

در کنار رقابتی بهتر با آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس و جگوار XE، نسل آینده‌ی ب‌ام‌و سری ۳ (G20) طبق شایعات مدلی تمام الکتریک نیز خواهد داشت تا به وسیله‌ی آن به جنگ تسلا مدل ۳ برود.

bmw_3_series_-_front_watermarked

bmw_3_series_-_rear_watermarked
طبق گفته‌های اتواکسپرس، این خودروساز آلمانی می‌داند که چه کار کند تا سری ۳ در صدر بازار قرار گیرد. برای دست یافتن به همین هدف می‌توانیم انتظار عرضه‌ی نسخه‌های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی G20 را داشته باشیم. سری ۳ بعدی همچنین از پلتفرم کاملاً جدید CLAR استفاده خواهد کرد که مخفف “معماری خوشه‌ای” است. با استفاده از این پلتفرم، سری ۳ می‌تواند ۸۰ کیلوگرم از وزن خود را به لطف قطعات سبک‌تر کم کند. این قطعات احتمالاً در ستون‌ها، فریم درب‌ها و تونل گیربکس استفاده خواهند شد.

bmw_3_series_-_front_detail_watermarked

bmw_3_series_-_rear_detail_watermarked
وزن کمتر به بهبود مشخصات هندلینگی خودرو و همچنین چابکی کلی آن کمک خواهد کرد. هر دوی این موارد فاکتورهایی کلیدی در جنگ با رقیبانی چون جگوار XE و آلفارومئو جیولیا خواهند بود. رقیبانی که اخیراً تحسین‌های زیادی را برانگیخته‌اند. پیشرانه‌های کوچک‌تر نیز به سری ۳ کمک خواهند کرد. انتظار داریم که مدل سطح پایه‌ی ۳۱۸i دارای پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی باشد. در بخش دیزلی نیز پیشرانه‌ی ۲ لیتری می‌تواند در دسترس باشد و همچنین می‌توانیم شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی دیزلی ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری با ۱۱۴ اسب بخار قدرت باشیم.

Tesla Model 3
Tesla Model 3
در بخش الکتریکی نیز مهندسان ب‌ام‌و گفته‌اند که در حال کار بر روی مجموعه باتری‌های ۹۰ کیلووات ساعتی هستند که می‌تواند محدوده‌ی حرکتی ۴۸۲ کیلومتری را برای سری ۳ EV به ارمغان بیاورد. درحالی‌که ممکن است این نسخه تا سال ۲۰۲۰ عرضه نشود اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که حداقل نسخه‌ی پلاگین هیبریدی از زمان عرضه‌ی عمومی خودرو در دسترس باشد. این خودرو می‌تواند از پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری به روز شده و پیشرانه‌ی الکتریکی ۸۷ اسب بخاری (به علاوه‌ی مجموعه باتری بزرگ‌تر برای بهبود محدوده حرکتی در حالت الکتریکی) بهره ببرد.

احتمالاً نسل آینده‌ی ب‌ام‌و سری ۳ در سال آینده به عموم معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. <<<<<

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    آقای احمد زاده سلام
    لطفا تیتر مقاله را اصلاح فرمایید تسلا مدل S

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام امین جان
      تسلا مدل 3 صحیح هستش.این خودرو در آینده ی نزدیک عرضه میشه.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تا الان شرکت بزرگ و محبوب تسلا تقریبا میشه گفت تنها بود. باید ببینیم حالا که کم کم رقیبا دارن وارد گود میشن تسلا چه کار میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    آقای امین خدا قوت با این دقت مثال زدنیت.????یکم بیشتر دقت کنی بد نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      حالا این بنده خدا یه اشتباه کوچیک کرد، شما چرا با این لحن تمسخر آمیز بهش جواب میدی؟
      خیلی حیفه که فرهنگ ما داره تحت تاثیر موارد زیادی عوض میشه و بجای پیشرفت داریم پسرفت میکنیم.
      بخاطر سرگرمی و خنده به صفحه های افراد مشهور میریم و توی اون محیط افرادی هستیم که توی واقعیت نیستیم و حرفهایی میزنیم که باعث میشه بقیه هم (از جمله کوچیکترا) از اون تاثیر بگیرن و کم کم فرهنگمون بشه.
      برای خنده به صفحه ی بازیگران فیلم های مستهجن میریم و با کامنت هامون نظر بقیه رو هم به اون صفحه ها جلب میکنیم و باعث شناخته تر شدن اونها میشیم، کسانی که توی شهر خودشون هم چندان شناخته شده نیستن و توی ایران از دانشمندای حال حاضرمون که توی همون کشورن بسیار شناخته شده تر هستن. واقعا جای تامل داره.
      ای کاش راه بهتری برای خندیدن و شاد بودن پیدا کنیم.(گرچه مردم غم زده ای هستیم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شایان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تسلا به سبک کمپانی های دیگه آمریکایی عمل کرده یکی از روش های موفق این کمپانی ها داشتن یه مالک جذاب باهوش و موفقه که به شدت تو رسانه ها تبلیغش میکنن و ازش یه بت میسازن واسه مردم مثل استیو جابز بیلگیتس و در شرکت تسلا ایلان ماسک که مشخصه در آینده ای نزدیک جای بیل گیتس رو به جای ثروتمند ترین مرد جهان میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ferrari

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      پیرو صحبت های شما بگم که ایلان ماسک وقتی 12 ساله بود تونست علوم کامپیوتری رو بصورت خودآموزبخونه و تموم کنه. ایلان ماسک جز این کمپانی، یه کمپانی دیگه به اسم اسپیس ایک داره که پیمانکار پروژه های هوافضاییه. پروژه ی اخیر این کمپانی هم این بود که یه ماهواره رو در ارتفاع 40000کیلومتری زمین قراربده که در تاریخ بی سابقه بوده. این پروژه نواوری های زیادی داشت. موشک های ماهواره بر که بسیار گرونن فقط یکبار مصرف هستن، اما این کمپانی تونست موشک فالکون 9 رو طوری بسازه که هم راکت و هم کلاهک حامل ماهواره دوباره بصورت عمودی روزمین یا روی کشتی فرود بیاد که درنوع خودش فوق‌العادست، و کاری کرد که یک پروژه ی 160 میلیون دلاری فقط 60 میلیون دلار انجام بشه. البته میدونم ربطی به بحث نداشت از دوستان عذرخواهی میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یاسین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام.امروز حالتون چطوره جناب احمدزاده!بله تسلا واقعا رقیب قدری براش پا به میدون گذاشته!بی ام دبلیو(مونیخی ها)تو هر زمینه ای با تکاپوی فراوان میدون داری می کنن.و امیدوارم تسلا در میدون داری قوی باشه تا با رقابت ای دو مرد میدون!شاهد زدن فن و فوت های زیبایی از طرفین باشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام ممنونم از شما یاسین جان
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمدرضا خواجه زاده

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    شاهین ایت قضیه سری 1 سدان چیه که اومده و فقط یه عکسش منتشر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عکس ها بی ام و خیلی قشنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همه در حال پیشرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    خدا قسمت نکنه روزی رو که برکناری خودروهای تنفس طبیعی رو ببینم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا