بی ام و

ب‌ام‌و 530e iPerformance، عضو هیبریدی خانوادهٔ سری 5

۵۳۰e سعی در ارائهٔ پکیجی کامل از عملکرد، بازدهی و لوکس بودن را دارد

یکی دیگر از اعضای جدید خانوادهٔ نسل تازهٔ ب‌ام‌و سری ۵، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۵۳۰e iPerformance است که به‌صرفه‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ است که در کنار یک موتور الکتریکی کار می‌کند. موتور بنزینی ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا خروجی کل این مجموعه به ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور برسد.

bmw-530e_iperformance-2018-1024-01

این نیرو به‌اندازه‌ای است که می‌تواند ۵۳۰e را در زمان مناسب و معقول ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است. البته این خودرو در حالت الکتریکی تا حداکثر ۱۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. ب‌ام‌و این سدان لوکس اقتصادی را انحصاراً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌کند که دارای پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان است.

bmw-530e_iperformance-2018-1024-08

ب‌ام‌و باطری‌های ۹.۲ کیلووات ساعتی ۵۳۰e iPerformance را در زیر صندلی‌های عقب نصب کرده تا در فضا صرفه‌جویی نموده و حجم صندوق بار کاهش پیدا نکند. این باطری‌های لیتیوم یون با شارژر معمولی در کمتر از هفت ساعت کاملاً شارژ می‌شوند درحالی‌که با شارژرهای سریع این زمان به کمتر از سه ساعت کاهش پیدا می‌کند. این ب‌ام‌و در هر صد کیلومتر تنها ۲ لیتر بنزینی مصرف می‌کند درحالی‌که می‌تواند ۴۵ کیلومتر را به‌صورت الکتریکی و بدون مصرف قطره‌ای بنزین بپیماید.

قسمت بیرونی ۵۳۰e iPerformance تقریباً به‌طور کامل مشابه دیگر انواع سری ۵ به نظر می‌رسد به‌استثناء محل شارژ خودرو که روی گلگیر جلوی سمت چپ نصب شده است. همچنین نشان‌های eDrive نیز در داخل و خارج این ماشین نصب شده است. برای صفحه آمپر آن‌هم از تریم آبی‌رنگ استفاده شده که البته اطلاعات مربوط به سیستم هیبریدی خودرو را هم نشان می‌دهد. ۵۳۰e iPerformance هم مانند ۵۵۰i XDrive در بهار ۲۰۱۷ در ایالات‌متحده عرضه و قیمت آن زودتر اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من اخر نفهمیدم ماشین های هیبریدی شارژ میخوان یا نه توی عکسا که انگار شارژ میشن ولی nxهیبرید رو که پرسیدم گفتن شارژ نمیخواد.میگن سری هفت دو لیتری هم میخواد وارد شه نظرتون چیه در موردش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دو نوع هیبریدی داریم
      پلاگین هیبرید و non plugin hybrid
      اولی میتونه با برق شهری هم شارژ بشه علاوه بر ژنراتور سیستم موتوریش
      اما دومی پریز برق نمیخوره و با برق شهری نمیتونید شارژش کنید
      حتما هم لازم نیست پلاگین هیبرید رو شارژ کنید موتور خودش شارژ میکنه شما هم نکنید اما کسی که میخواد مصرفش کم باشه هر دفعه شارژش میکنه شاید ماهی یه بار هم پول بنزین نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      والا من شنیدم که قیمتش قراره بین۶۰۰تا۸۰۰میلیون باشه اگر اینطور باشه و با این قیمت رقابتی عرضه بشه مطمیینا فروش بسیار بالایی رو تجربه میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    گیربکس هشت سرعته،نه پیشرانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اینارو هم وارد کنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اگر میشد خودمون وارد کنیم و پولی به دلال ندیم خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مردهمیشه پیروز

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      چه ربطی به دلال داره اقا
      اولا قانون مملکت گمرکی 130 درصد هست.واسه همین گران میشه
      دوما پول اتون بی ارزش هست والا بهترین بنز و ب ام و رو در تمام دنیا از دم قسط ماهی 700 دلار میخری.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا