بی ام و

ب‌ام‌و i5، برادر الکتریکی X5

ب‌ام‌و در حال آماده‌سازی عضو سوم خانوادهٔ i است

خودروهای هیبریدی i3 و i8 به آرامی تصویر برند ب‌ام‌و را تغییر دادند و حال این سازندهٔ باواریایی گزارش داده که در حال کار بر روی عضو سوم خانوادهٔ i خود یعنی i5 است که انتظار می‌رود تا پایان دههٔ جاری معرفی گردد. i5 که بین i3 و i8 قرار می‌گیرد، احتمالاً یک SUV هم سایز X5 خواهد بود و این رندر منحصربه‌فرد، چهرهٔ احتمالی آن را نشان می‌دهد.

BMW i5 Rendering
BMW i5 Rendering

i5 بر روی پلت فرم FSAR (مخفف Flat Battery Storage Assembly) ساخته می‌شود اما ب‌ام‌و قصد ندارد به رقابت کسب حداکثر بُردِ خودروهای برقی بپیوندد. بااین‌حال SUV جدید الکتریکی ب‌ام‌و رقیبی برای خودروی تمام برقی تسلا مدل X که بُردی در حدود ۳۲۰ کیلومتر دارد خواهد بود. البته طبق اعلام رئیس بخش i ب‌ام‌و، «Henrik Wenders»، مدل i5 برخلاف مدل‌های i3 و i8 که نمونه‌هایی هیبریدی بودند، خودرویی تمام برقی خواهد بود و یک پیشرانهٔ درون‌سوز جهت افزایش برد به‌صورت سفارشی برای آن ارائه می‌گردد.

BMW i3
BMW i3

هنریک وندِر در رابطه با آیندهٔ محصولات سری i ب‌ام‌و می‌گوید:

«افزایش بُرد در خودروهای الکتریکی، عاملی مهم و تعیین‌کننده است؛ بنابراین هنگامی‌که خودروهای برقی ازلحاظ پیمایش قابل‌مقایسه با انواع بنزینی و دیزل باشند، به‌احتمال فراوان پیشرانه‌های درون‌سوز منسوخ خواهند شد. به همین دلیل ما همچنان در آینده بر ساخت خودروهای الکتریکی و افزایش برد آن‌ها تمرکز خواهیم داشت تا به نیازهای خریداران متفاوت و خاص خود پاسخ دهیم.»

BMW i8
BMW i8

بااین‌حال هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی و تولید i5 اعلام‌نشده است اما بسیاری بر این باورند که تولید این خودرو می‌تواند همزمان با ارائهٔ مشوق‌های جدید دولت آلمان برای وسایل نقلیهٔ الکتریکی باشد. به‌عبارت‌دیگر برای اینکه بتوانیم نسخهٔ نهایی ب‌ام‌و i5 را در جاده‌ها ببینیم، حداقل باید دو تا سه سال دیگر صبر کنیم.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    واقعا بی ام و عالی داره کارمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    واقعا تو صنعت خودروسازی تا حالا سری های i بی ام و واقعا انقلاب کرد خیلی قدم خوبیه درسته من خودم بنز دوس دارم ولی واقعیت اینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فقط آمریکایی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    باید بنز هم یه فکر هایی واسه خودش بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرحبا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    پلیس لوس انجلس سفارش خرید 100 تا i3 رو داده و طبق محاسبات اداره پلیس این شهر از طریق صرفه جویی در مصرف سوخت این ماشین ها در طول سال های اینده پول زیادی رو که صرف خرید این خودروها کرده از طریق صرفه جویی در مصرف سوخت توجیه می کنه اونوقت هنوز کسایی هستن که میگن خودروهای الکتریکی جایی ندارن! (البته باید گفت که فروش i3 تو امریکا در سال 2016 نصف شده).جالبه که قراره شهر لوس انجلس که یکی از بزرگترین اداره های پلیس در دنیاست و دارای پیشرفه ترین تجهیزات و امکانات پلیسه قراره تا سال 2025 در حدود 80 درصد کل وسایل نقلیه ی اداره رو برقی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ممد c

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خودروهای برقی تو چرخه مصرف انرژی یه اشتباه
    بزرگه…
    اکثر نیروگاهها با سوخت فسیلی کار می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ferrari

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    درمورد طراحیش نظری ندارم. اما درمورد انقلاب کردنشون من با اقا محمدرضا مخالفم. انقلاب از چه نظر؟؟ اگه قرارباشه با تسلا رقابت کنه فکر کنم تسلا موفق تر باشه. همین چند وقت پیش تسلا اعلام کرد که خط تولید ماشینهاش با این سرعت تولید جوابگوی مشتری ها نیست و تصمیم دارن خطوط تولیدشونو اضافه کنن. به نظرم اتومبیل های تسلا انقلابن. یا هیبریدی های ژاپنیضمنا پلیس لس آنجلس چرا i3 سفارش دادن وقتی گزینه های بهتری مثل تویوتا پریوس یا شورولت ولت هست تازه قیمتشونم کمتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۲۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      اتفاقا انقلابی یود در زمینه خودروهای الکتریکی شما چون انگلیس پرستی نخوای ببینی ضمنا کدوم گزینه های بهتر ژاپنی پریوس و ولت میزنی به i3 نصف کلاس و ابهت و تکنولوژِ و کیفیت ب ام و ندارن قرار نیست پلیس لس آنجلس بنجل سوار باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد c

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تنها راه جلوگیری از تخریب محیط زیست ارتقاء و پیشرف موتورهای هیدروژنی… هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا