بی ام و

تأیید ب‌ام‌و i8 رودستر، نسخه جدید i3 و مدل i نکست

به گفته هارالد کروگر (Harald Kruger)، رئیس هیئت مدیره ب‌ام‌و در نشست خبری سالانه این کمپانی، مدل ب‌ام‌و i8 رودستر در سال ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از برنامه توسعه پروژه i ارائه خواهد شد. «کروگر» همچنین تأیید کرده که در ادامه سال جاری میلادی، یک نسخه آپدیت از ب‌ام‌و i3 عرضه می‌شود که نه تنها از ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر در باتری‌های خود برخوردار است، بلکه از یک طراحی جدید بهره‌مند شده است.

bmw i8 concept spyder
bmw i8 concept spyder
«کروگر» این موضوع را نیز تأیید کرده که ظرف چند سال آینده، ب‌ام‌و هم در زمینه BEV و هم در زمینه PHEV، قدم‌های رو به جلوی بیشتری خواهد برداشت. این بدین معناست که شاید ب‌ام‌و i8 و مدل جدید ب‌ام‌و i8 رودستر احتمالاً بهبود قابل‌توجهی را در دامنه مسافت الکتریکی و پک باتری نسبتاً کوچک ۵/۱ کیلووات‌ساعتی تجربه کنند. همچنین شاید یک مدل تمام‌الکتریکی از i8 نیز در دستور کار باشد. این در حالی است که نسخه کنونی ب‌ام‌و i8 از ترکیب یک موتور الکتریکی با یک موتور توربوی بنزینی ۱/۵ لیتری با سه سیلندر در یک ردیف برای پیشرانه استفاده می‌کند که در مجموع، قدرتی برابر ۳۶۲ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به میزان ۵۶۹ نیوتن‌متر در اختیار دارد.

bmw i8 concept spyder
bmw i8 concept spyder
پس از معرفی کانسپت ب‌ام‌و i8 اسپایدر در نمایشگاه اتومبیل نیویورک در سال ۲۰۱۲، این انتظار نیز می‌رفت که این کمپانی پس از ارائه مدل کوپه به بازار در سال ۲۰۱۴، با فاصله اندکی، یک نسخه سقف‌باز از آن ارائه کند. البته سهمی عمده از این توسعه، مربوط به ساختار پلاستیکی تقویت‌شده با فیبر کربن است.

BMW i8 Concept
BMW i8 Concept
در این نشست خبری، گزارش‌های اولیه مبنی از استفاده از یک پک باتری جدید با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر در ب‌ام‌و i3 و همین یک طراحی جدید برای این مدل تأیید گردید. در نتیجه، دامنه مسافت رانندگی تمام‌الکتریکی این مدل با استفاده از آپگرید قطعات داخلی و پک باتری لیتیومی به حدود ۱۹۳ کیلومتر افزایش یافته است. این در حالی است که باتری‌های کنونی i3 نیز همچنان با یک سطح قیمت پایین‌تر، در قالب یک آپشن در اختیار قرار می‌گیرند و دامنه مسافتی در حدود ۱۳۰ کیلومتر را تأمین می‌کنند. شاید مالکان کنونی i3 نیز فرصت این را داشته باشند که از تکنولوژی جدید باتری‌ها استفاده کنند؛ موضوعی که البته ب‌ام‌و هنوز در مورد آن صحبت خاصی نکرده است.

BMW i3
BMW i3
خبر بزرگ دیگر «کروگر» مربوط به برنامه‌های ب‌ام‌و برای یک مدل جدید در پروژه i با عنوان «i نکست» بوده است:

این مدل بسیار نوآورانه، سمبل جدید خلاقیت و تکنولوژی در ب‌ام‌و i خواهد بود. این مدل، ما را قادر خواهد کرد که ب‌ام‌و i را به سطح بالاتر برسانیم. i نکست تمام موارد مرتبط با خودروهای آینده را در بر خواهد گرفت؛ از جمله رانندگی خودکار، ارتباط دیجیتال، ساختار سبک هوشمند، طراحی داخلی مدرن و نسل بعدی حمل‌ونقل الکتریکی.

BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
در کنار پروژه آینده‌نگرانه i، ب‌ام‌و به بهره‌گیری از این تکنولوژی هیبریدی در مدل‌های شناخته‌شده‌اش ادامه خواهد داد؛ همچنان که این کار را برای X5 xDrive40e و مدل آینده ۷۴۰ e آی‌پرفورمنس انجام داده است. نسخه‌های هیبریدی ب‌ام‌و سری ۲ و سری ۳ نیز تأیید شده‌اند. مینی نیز احتمالاً در چند سال آینده، یک مدل پلاگین هیبرید عرضه خواهد کرد.

BMW 740e
BMW 740e
ب‌ام‌و به صورت کاملاً واضح اعلام می‌کند که از هم‌اکنون سرمایه‌گذاری زیادی بر روی «تکنولوژی» به عنوان هویت برند و محصولات آینده این کمپانی کرده است. «کروگر» در این زمینه می‌گوید:

از زمان معرفی ب‌ام‌و i در سال ۲۰۱۳، بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این سری را به مشتریان تحویل داده‌ایم. در حال حاضر، سری ب‌ام‌و i بیش از هر وسیله نقلیه الکتریکی دیگر، دارای جایگاه در بازار است. ب‌ام‌و i، یک نقش کلیدی برای برنده هسته ب‌ام‌و ایفا می‌کند و مشتریان جدید را به سمت ب‌ام‌و می‌کشاند.

باید منتظر ماند و دید که ب‌ام‌و چه غافلگیری‌هایی برای صنعت خودرو در پروژه i دارد؛ پروژه‌ای که یکی از آخرین خروجی‌های آن، ب‌ام‌و i5 بوده که در سال ۲۰۱۹ از راه خواهد رسید.

BMW i5 Rendering
BMW i5 Rendering

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کاش i5 کوپه بود
    کلا بی ام و تو فکر ماشین های سوپر اسپرت نیست نمیدونم چرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    کلا شرکت های سطح اول در حال تلاش و نوآوری هستند فرقی نداره چینی باشند که نمایندشون BYD هست و چه ژاپن و فرانسه و آلمان و ایتالیا و اسپانیا و چک و بریتانیا و حتی در مواردی روسیه و آمریکا و برزیل(*برزیل اولین و تنها کشوری هست که سوخت بیودیزل رو به صورت گسترده و در سطح کشوری استفاده کرد*). کره ای ها که معرف حضور هستند اندونزی و تایلند و هندوستان هرچند کند و آروم اند ولی دارن به حرکتشون ادامه میدند. ترکیه که هم به تازگی اضافه شده فقط این خاورمیانه لعنتی هست که نه تنها درجا نمیزنه بلکه داره پسفرت میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pagani

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (479 ديدگاه)

      خاورمیانه داره پیشرفت میکنه .
      لبنان سوپراسپرت لیکان رو زده.
      امارات هم Devil16 رو تو کارشن.(با 5000 اسب بخار قدرت!!!!!!!!)
      ما تو قعر چاهیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حبیب

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (169 ديدگاه)

    ادم اینا میبینه زبونش بند میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عجب تکنولوژی به خرج داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه همه دارن به سمت هیبریدی و تمام الکتریکی میرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا