بی ام وپورشهفوردهفته نامه

سه تفنگدار! ب‌ام‌و M2 در برابر فورد فوکوس RS و پورشه 718 باکستر S

تغییراتی سریع در حال رخ دادن هستند و صنعت خودروسازی به‌طور فزاینده‌ای تحت تأثیر دیجیتالی شدن، رانندگی خودکار و قوای محرکه‌ی جانشین قرار می‌گیرد و این وسط ما مجال یافته‌ایم تا به ارزیابی خودروهای مشهوری چون ب‌ام‌و M2، فورد فوکوس RS و پورشه ۷۱۸ باکستر S بپردازیم. درحالی‌که هرکدام از مدل‌های ذکر شده دستورالعمل‌ها و مشی‌های خاص خود را دارند اما به‌طور شگفت‌آوری دارای پیشینه‌ای درخشان، نوآوری، توانایی و قابلیت ابتیاع هستند.

BMW M2 vs. Ford Focus RS vs. Porsche 718 Boxster S
بیش از ۴۸۰ کیلومتر رانندگی با این خودروها نقاط قوت و ضعف هر خودرو را مشخص کرده و به مقایسه‌ی هوشمندی سیستم چهارچرخ محرک د دوچرخ محرک این سه خودرو پرداخته‌ایم. درباره‌ی طراحی ایدئال محل قرارگیری پیشرانه نیز بحث کرده و کاستی‌ها و برتری‌های گیربکس‌های دستی و دوکلاچه را نیز برشمرده‌ایم.

BMW M2 vs. Ford Focus RS vs. Porsche 718 Boxster S

BMW M2 vs. Ford Focus RS vs. Porsche 718 Boxster S
پدال را تا انتها فشار می‌دهیم و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تخت خودرو که در میانه نصب شده می‌غرد و دور موتور به تندی بالا می‌رود و صدای پیشرانه بسته به نوع تنظیمات انتخابی می‌تواند تغییر کند. اگر خیل مشتاق باشید می‌توانید هر دنده را تا دور موتور ۷۵۰۰ ادامه دهید اما در دور موتور ۶۵۰۰ همه‌ی ۳۵۰ اسب پیشرانه در اختیار شماست و گشتاور ۴۱۹ نیوتون متری خودرو نیز در طیف دور موتور ۱۹۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس شما قرار می‌گیرد.

Porsche 718 Boxster S
پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری ۳۵۰ اسبی فوکوس RS جدید حتی بهتر از رقیب عمل می‌کند. نه‌تنها گشتاور عظیم ۴۷۵ نیوتون متر در دور موتور ۲۰۰۰ در دسترس است بلکه با ویژگی اووربوست فورد می‌توان به مدت ۱۵ ثانیه مقدار ۳۰ نیوتون متر گشتاور اضافی را نیز در اختیار داشت. پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری فوکوس RS پیشین کاریزماتیک، قوی و خشن بود و تأخیر توربو را نیز نشان می‌داد. اما فوکوس RS جدید از این موارد مبرا بوده و به حدی منعطف است که می‌تواند در دنده‌ی ششم با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و از طرفی به‌محض رها کردن کلاچ پا به‌پای پورشه و ب‌ام‌و بتازد. گیربکس ۶ دنده‌ی دستی این خودرو تعویض‌های کوتاهی دارد و پاسخ پدال گاز در حالت اسپورت چموش و سرکش است.

Ford Focus RS
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری و توربوی ب‌ام‌و M2 توانایی تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتون متر گشتاور را دارد که این حجم از گشتاور از دور موتور ۱۴۰۰ در دسترس بوده و پیشرانه نرم تر و پرطنین‌تر از نمونه‌های ۴ سیلندر عمل می‌کند و اضافه شدن سیستم دیفرانسیل M فعال و تغییرپذیر کمک می‌کند تا قدرت پیشرانه با قدرت انتقال یابد. M2 حاضر در تست نمای خارجی و داخلی مشکی دارد و حتی رینگ‌های ۱۹ اینچی آن نیز تیره هستند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ای که در این خودرو سفارش داده شده آپشن خوبی است و کمک می‌کند تا حداکثر قدرت از پیشرانه گرفته شود.

BMW M2
فوکوس RS که از سیستم چهارچرخ محرک تطبیق‌پذیر سود می‌برد در بخش شتاب گیری چند دهم ثانیه از رقبای آلمانی خود عقب می‌افتد. رقبای این خودرو از گیربکس دوکلاچه خود نهایت استفاده را می‌برند.

Ford Focus RS
برخلاف دیگر مدل‌های چهارچرخ محرک اسپورت که نیروی کمی را به چرخ‌های عقب می‌فرستند،RS هفتاد درصد گشتاور خود را به بخش عقب تحویل می‌دهد. در حالت دریفت این خودرو می‌تواند همانند ۱۵۰ درصد دیفرانسیل عقب محسوب شود (!) و ما از این ویژگی نهایت لذت را می‌بریم؛ اما چیزی که فورد فاقد آن است، ترکیب و برابری حالات مختلف رانندگی است. بله حالت دریفت راننده را به انجام حرکات دیوانه‌وار تشویق می‌کند اما پاسخ‌های آن منقطع بوده و فرمان ناهنجاری نشان می‌دهد و شاسی نیز تعریفی ندارد. تنها حالت نرمال تنظیمات راحت دامپرها، پاسخ ریلکس پدال گاز و کالیبراسیون درست فرمان را نشان می‌دهد.

Ford Focus RS
ب‌ام‌و M2 دقیقاً برای راحتی و انطباق ساخته نشده و سیستم تعلیق اسپورت آن نیز همین را نشان می‌دهد. در راه‌های واقعاً دشوار و پرپیچ‌وخم، نگه داشتن M2 سرکش در خط خود واقعاً سخت بوده اما به‌محض رسیدن به جاده‌ای نرم‌تر،M2 روی خوش خود را نشان می‌دهد.

BMW M2
مشخصات این ۷۱۸ باکستر S ویژه که در تست شرکت کرده به وضوح نشان می‌دهد که با خودرویی اسپورت طرفیم. گشتاور برداری، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی، سیستم تعلیق اسپورت PASM و ترمزهای کربن سرامیکی از جمله‌ی آپشن های این خودرو می‌باشند. سواری پورشه بهتر از آنی است که انتظارش را داشتیم. نوسان‌های طولانی اصلاً مهم نیستند و تکان‌های متقاطع تصویر ثابت‌قدمی پورشه را از بین نمی‌برند. سیستم تعلیق هر سه خودرو تقریباً عملکرد یکسانی دارند اما پورشه اندکی خشن‌تر از ب‌ام‌و یا فورد عمل می‌کند.

Porsche 718 Boxster S
در فصلی که همه‌ی ما یخ می‌زنیم، لاستیک‌های تابستانی انتخاب چندان مناسبی نیستند. لاستیک‌های ۱۹ اینچی پایلوت سوپر اسپورت استاندارد بکار رفته در M2 به اندازه‌ی لاستیک‌های کمی نازک‌تر میشلین فورد غیرقابل انعطاف بوده و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو ۲۰ اینچی پورشه نیز از این قضیه مستثنا نمی‌باشد. در هنگام دور زدن کم فرمانی زیاد و عدم چسبندگی مشاهده می‌شود.M2 اکثر اوقات ثابت‌قدم بوده و بازخورد زیادی از فرمان به دست می‌آید اما این کوپه‌ی ۴ سرنشینه زمانی که برای چسبندگی تقلا می‌کند خوش‌دست‌تر می‌شود. فوکوس دو دیفرانسیل در محدودیت‌ها به اندازه‌ی کشور سوئیس خنثی است و وزن سیستم فرمان به خوبی با گشتاور خودرو و حرکات شاسی هماهنگ شده است.

Porsche 718 Boxster S
پورشه واقعاً دو خودرو در یکی است. علیرغم برخی چالش‌های ارگونومیکی، این خودرو به زیبایی ساخته شده و دو بخش بسیار مفید برای حمل بار دارد. ۷۱۸ باکستر S سریع‌ترین خودروی این رقابت بوده و فرمانی عالی دارد و قطعاً ترمزهای آن نیز فناناپذیر هستند. اگر پول مدنظرتان نیست و هنوز مسحور پیشرانه‌ی بوکسری نشده‌اید، باکستر را امتحان کنید.

Porsche 718 Boxster S
ب‌ام‌و M2 جانشینی شایسته برای E46 M3 10 سال پیش است و فوق‌العاده لذت‌بخش بوده و به طرز شگفت‌انگیزی خونگرم و دوست‌داشتنی است.

BMW M2

فوکوس RS جادارترین کابین و صندوق را دارد و حتی مورد سؤال واقع نمی‌شود زیرا آن چیزی که باعث تپش سریع‌تر ضربان قلب برای فورد می‌شود، برچسب قیمت است که فاکتور سورپرایز کننده و تحسین‌کننده‌ای بوده و این خودرو سطح عجیبی از شایستگی دینامیکی را نشان می‌دهد.

Ford Focus RS

رانندگی یک‌روزه با این ۳ خودرو برای مشخص کردن برنده‌ی واقعی کافی نیست اما شکی نداریم که RS بهترین GT ساخت فورد بوده و ثابت کرده که این خودرو همان سطح دینامیکی ارائه‌شده توسط باکستر S و M2 را به طرفداران عرضه می‌کند.

Porsche 718 Boxster S

فورد فوکوس RS 2016 ب‌ام‌و M2 2016

پورشه ۷۱۸ باکستر S 2017

قیمت پایه (دلار)

۳۶۷۷۵ ۵۵۵۹۵

۷۲۶۵۰

قدرت (اسب بخار)

۳۵۰ ۳۶۵

۳۵۰

گشتاور (نیوتون متر)

۴۷۵ ۴۶۵

۴۱۹

گیربکس

۶ سرعته دستی ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه

۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۲.۳/۹.۴ ۱۱.۷/۸.۷

۱۰.۶/۷.۳

وزن (کیلوگرم)

۱۵۹۹ ۱۵۹۰

۱۳۸۵

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۴.۴ ۴.۲

۴.۲

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۶۵ ۲۵۰

۲۸۵

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ΞLΞΜΞΝΤΟ

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فورد داره عالی کار میکنه. خیلی خیلی محشره ماشیناش. کلا ماشینای آمریکایی همیشه با خودروهایی سه یا چهار برابر قیمتشون رقابت کردن و خیلی وقتا پیروز شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (853 ديدگاه)

      اصلا مقایسه این سه با هم درست نیست چون اختلاف قیمت فورد با بی ام و 20 هزار و با پورشه 40 هزار دلاره یعنی دوبرابر فورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        با اینکه شما درست میگید ولی بازم فورد ترکونده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saied

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        جدیدا مقایسه های پدال با نمک شده. فورد رو از پورشه بهتر معرفی میکنه.
        بنز رو از بنتلی اشرافیی تر.
        این مقایسه ها خیلی با نمکه .بدرد ماشین باز های تازه به دوران رسیده میخوره??

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. PAGANI

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      باید شلبی 350 آر میاوردن تو مقایسه تا نفسشون رو میبست ….
      اونم فقط با57000 دلار یعنی 15000 دلار کمتر از پورش
      سقف سرعت313
      شتاب3.5
      هندلینکش که توی مقایسه ها گفتن از کوروت هم بهتره.
      رنج قیمت 50-100 هزار دلار
      شلبی 350r
      کامارو z28
      کوروتz06/z51
      وایپر

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ali

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        ممنون دوست عشق پاگانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. خسته شده

        ۱۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        خسته باید شلبی و 350 آر و میاوردن تا نفسشونو و میبست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        چون با دو آلمانی داره مقایسه میشه!!!!!
        تاسف یه مشت عقده ای اینجا جمع شدن ما دو گروه داریم یا عاشقه آلمان هستن و یا ضدش گروه آخر بدجوری از آلمانی ها کشیدن و همیشه شکست خوردن
        پورشه و ب ام و و گنده های اروپایی نتونستن نفسشو ببرن و نفسه همه رو میبرن خودشون اونوقت یه لگ آمریکایی تکرار میکنم لگن آمریکایی میخوادنفسشو وببره جوکه قرن نیست جوکه تاریخه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (132 ديدگاه)

          شما تو حال و هوای خودت باش و به این خیال زندگی کن
          در ضمن جوک حرف شماست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. .

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط m2 واقعا نسبت به قیمتش در حد یه m3 ظاهر میشه پورشه هم واقعا گرونه و اصلا ارزش خرید نداره فوکس هم ارزش بالایی داره ولی هنوز یه هاچ بکه و این همه پول پای هاچ بک دادن شاید خوشایند نباشه برا بعضیا.ولی در حال حاضر انتخاب های یه جوان ایرانی برای خرید یه خودروی جوان پسند ارزان تقریبا به هیچ ختم میشه :-|

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (226 ديدگاه)

      RS شاید بهترین GT ساخت فورد باشد ولی عمراً همان سطح دینامیکی 718 و M2 را ارائه نمی دهد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    1-[[پورشه918= قدرت 893 اسب بخار- قیمت 900000 دلار
    مکلارنP1 = قدرت 916 اسب بخار- قیمت 1350000 دلار]]
    2-[[پورشه کاررا جی تی = قدرت 612 اسب بخار- قیمت270000 دلار
    مکلارنF1 = قدرت 618 اسب بخار- قیمت 970000 دلار]]
    3-[[پورشه911کارراS = قدرت 580 اسب بخار- قیمت 200000 دلار
    مکلارن675LT = قدرت666 اسب بخار- قیمت353000 دلار]]
    4-[[پورشه کیمن = قدرت 385 اسب بخار- قیمت84000 دلار
    مکلارنMP4-12C اسپایدر= قدرت 625 اسب بخار- قیمت268000 دلار]]
    5-[[پورشه باکستر= قدرت 375 اسب بخار- قیمت80000 دلار
    مکلارن570S= قدرت562 اسب بخار- قیمت185000 دلار]]

    اینم از شرکت پورشه عزیز

    این کامنت صرفا برای آقای احمدباقری عزیز بود که صفاشو ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      منظورت از این اعداد و قیمت ها چی بود ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      خودت فهمیدی چی نوشتی اصلا چه ربطتی داره فلان ماشین nاسب بخار فلان ماشین nهزار دلار که چی الان چی رو ثابت کردی با این کامنت بچه گانه
      پورشه 911 کاررا 580 اسب بخار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بینم تو کجا این همه نبوغ رو کسب کردی دوست انگلیسی من
      بذار یه چیز بت بگم روشنت کنم داش یه 911 gt3کل کمپانی مکلارن رو ارزش د اره زمانی که پورشه داشت رکورد شتاب و سرعت میزد مکلارن داشت پای بی ام و رو ماچ میکرد میگفت عمو موتور میخوام برا مکلارن f1
      حالا هم عددی نشده که بخواد با پورشه مقایسش کنی همون طور که گفتم با یه gt3کل کمپانی مکلارن رو میشه زیر سوال برد
      اینو همون دوست عزیزت باقری هم میدونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        در ضمن اگه ملاک فقط گرونی ماشینه
        ماشین های کلکسیونی پورشه و فراری از همه ماشین های جهان بهترن چون گرون ترن ها…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۱۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          افرین به این دوست المانی باز منصف
          همه چیز قیمت ماشین نیست که بگیم اگه فلان ماشین گرون تره پس از هر نظر بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        king 918 جان عزیز. بحث ساخت موتور با طراحیش فرق میکنه. من حداقل پنجاه بار شاهد ذکر این مطلب در پدال بودم. طراحی موتور با خود مک لارن بوده که مهم تریم جزئه و دستگاه های قالب گیری و تجربه ی ساخت و نیروی کار ماهر و کاربلد در اختیارشون نبوده. مک لارن مسلمه امکانات شرکت بزرگی مثل بی ام و رو نداشته فقط دانش ساخت در اختیارش بوده . همین بی ام و برای ساخت موتور M1 و سیستم تعلیق و شاسی میخواست از لامبورگینی کمک بگیره که متاسفانه لامبو در وضعیت بدی بود و بی ام و خودش بعدا با گروه italengineering کارو ادامه داد. یا dodge viper با کمک لامبورگینی برای کرایسلر ساخته شد. حالا من فقط لامبورگینی یادم بود ولی مثال زیاده…این به اون معنا نیست که بی ام و یا داج دانش یا مهارت نداشتن. فقط میخواستن یه محصول بی نقص بسازن و از تجربه و امکانات بقیه استفاده کنن.
        امیدوارم منظورمو فهمیده باشی دوست عزیز.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۱۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          البته یه چیز بگم اون زمان لامبو برا کرایسلر بود و دوج و لامبورگینی به کمک هم وایپر رو ساختن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. حميد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    المانها همیشه تو ساخت تجهیزات میکانیکی یک سر و گردن از همه بالاتر هستند
    من خودم بی ام دبلیو رو ترجیح میدم
    تو این رنج قیمت گریبکس اتوماتیک انتخاب بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    718 واقعا عالی بود
    عکس یازدهم رو که نگاه میکنم اصلا انگار یه شبح رو می بینم لامصب خیلی نازه نمیسدونم چطور بعضی ازش ایراد ظاهری میگیرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مشخصات فنی پورشه بهتره.البته مقایسه کار سختی چون بی ام و هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Nima

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    فورد به نظرم انتخاب بهتریه به این دلایل:
    1. قیمت رو توجه کنید!! با پول این باکستر میشد شلبی GT500 خرید و با پول m2 میشه شلبی GT350R خرید که واقعا برتری خیلی زیادی به اینا دارن.
    2. درسته که فورد کمترین حجم موتور رو داره ولی بیشترین بازده رو گرفته
    3.این نسل فعلی فورد واقعا قدیمی شده ولی بازم میتونید ببینید که چیکار کرد!
    4. بیشترین گشتاور رو داره
    5. بیشترین فضا رو برای سرنشین و بار داره.
    6.متن : اما شکی نداریم که RS بهترین GT ساخت فورد بوده و ثابت کرده که این خودرو همان سطح دینامیکی ارائه‌شده توسط باکستر S و M2 را به طرفداران عرضه می‌کند.(البته فورد GT رو یادشون رفته ظاهرا شاید چون به بازار نیومده)
    پس یعنی ارزش خریدش از اونا بیشتره.(و مهندسی برابری با آلمانی ها گرونتر از خودش داره)
    متن : خودرو سطح عجیبی از شایستگی دینامیکی را نشان می‌دهد.
    نکته نهایی: با این که فورد از همه قدیمی تره و اینا نسل جدید هستن ولی با قیمت کمتر و حجم موتور کمتر دینامیک برابر داشت.(هنر یعنی این)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      نیما عزیز شما بدجور عشق خودروهای امریکایی داری ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محسن

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام،اخه من فکر میکنم خیلی فاکتورهای دیگه هم هست مثلا کروک بودن پورشه یا کیفیت ساختش و یا پرستیژ و خاص بودنش به نظر من همه چیز که پرفورمنس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Saied

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      دوست عزیز اینکه میگین طرف پول اضافی میده. همین هندلینگو فورد با قیمت پایین تَر فراهم میکنه دقیقا شبیه اینه که میگی طرف چرا میره فرشته واسه زمین اینهمه پول میده. خوب بیاد میدان شوش خونه بگیره. همه ی امکاناتش هم برابره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ali

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    فورد با یه قیمت معقول عملکرد خوبی رو نمایش داده
    پس فورد بهترینه مثل همیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Nima

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    بله داداش بدجوووور
    خداییش الان بی حساب میگم؟ قیمت رو با مشخصات فنی مقایسه کن ببین کدوم بهتره!!!
    آمریکایی ها همیشه با قیمت کمتر با ماشینایی چند برابر قیمت خودشون مقایسه میکنن.
    خیلی وقتا برنده و خیلی وقتا برابر بودن.
    مثال وایپر ACR توی پیست با قیمت 130 هزار دلار از مکلارن 1 میلیون دلاری بهتر عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ПР

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      عزیزم اگه قرار باشه پورشه هم قیمت فورد باشه یا فورد هم قیمت پورشه مطمئن باش هیچکس سراغ فورد نمیره.نمیدونم چرا خیلی از ما در مورد قیمت ماشینا توجیه نمیشیم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        مدل gt فورد با قیمت 300 هزار دلاری که داره مردم با این قیمت فوردخریدن به جا پورشه اونم در کسری از ثانیه
        کسی که تو دنیا ماشین امریکایی میخره یه سری فاکتورها رو در نظر میگیره که فقط باید امریکایی باز باشه به خیلی چیزها توجه نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        در ادامه کامل تر بگم
        اگه حرف شما درست بود فورد جی تی باید قیمتش اندازه یه m3 استاندارد بود نهایت قیمتش چون شما میگید اگه قیمت فورد و پورشه یکی باشه کسی فورد نمیخره دیگه ولی در واقعیت خلاف حرف شماس و امریکاییها خیلی وقتها ماشینهای تولید میکردند که از رقبای اروپاییشون گرون تر بودن حتی ولی بازم فروش مطلوبی داشتن مثل همین فورد جی تی
        کسی که ماشین امریکایی میخره یه سری فاکتورهایی رو در نظر داره که برای بقیه قابل قبول شاید نباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ferrari

          ۱۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          فورد عملکرد دینامیکی برابر با المانی ها داشته ضمن اینکه گشتاور بالاتری نسبت به پیشرانش داشت تازه قیمت مناسبی داره. وقتی یه ماشین به این خوبی هست چرا باید ماشین هایی که همین توانایی ها رو دارن ولی 2 برابر قیمت دارن رو خرید؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    واقعا جالبه و باید به جسارت فورد تبریک گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      ممنون از دوست خوبم جناب فراری
      واقعا حرف حق جواب نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ali

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    امریکاییها همیشه پرچمشون بالا بوده و دیگه ثابت شدن
    با قیمت کم تر با گرون قیمت ترها مقایسه میشن و خخییللیی وقتا سربلند بیرون میان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    شده مثل روزگار ما !
    مقایسه عادلانه نبود
    اما
    قطعا در همه موارد ( بجز قیمت ) برنده پورشه 718 هستش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hesam

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    صنعت امریکا واقعا در صدره،،شاید به سلیقه بعضی افراد خوش نیاد اما یه واقعیته،،در همه نوع کلاس ماشین واقعا میتونه بهترین رو عرضه کنه،،از نظر قیمت با توجه به هم رده های المانی هم که کاملا مشخصه،،هاچ بک فورد بهترین هاچ بکه،،یه ماشین جذاب و چموش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بی ام دبلیو، فورد.
    پورشه رو بی خیال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا