بی ام و

ب‌ام‌و M4 با فن‌آوری تزریق آب

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: ب‌ام‌و طی سنت این چند ساله اخیر، خودروهای ایمنی یا مارشال مسابقات موتوجی‌پی را تأمین می‌کند. اما امسال، خودروی M4 درنظر گرفته شده برای این منظور، از فن‌آوری‌هایی سود می‌برد که می‌تواند به‌زودی روی خودروهای تولیدی این شرکت نیز پیاده شوند.

2015 BMW M4 Coupe MotoGP safety car
۲۰۱۵ BMW M4 Coupe MotoGP safety car
کوپه M4 ویژه مسابقات MotoGP از یک سیستم تزریق آب در کلکتور برای کاهش دمای احتراق موتور استفاده می‌کند. این عمل باعث بهبود عملکرد و گشتاور از طریق افزایش چگالی هوای سرد ورودی و افزایش اکسیژن قابل اشتعال در محفظه موتور می‌گردد. در عین حال، فشار حرارتی کمتر نیز به افزایش طول عمر قطعات منجر می‌شود. آب مورد استفاده در این سیستم در یک مخزن ۵ لیتری مجهز به پمپ آب، سنسور و دریچه قرار می‌گیرد و از یخ زدن نیز مصون است.

2015 BMW M4 Coupe MotoGP safety car
۲۰۱۵ BMW M4 Coupe MotoGP safety car
2015 BMW M4 Coupe MotoGP safety car
۲۰۱۵ BMW M4 Coupe MotoGP safety car
2015 BMW M4 Coupe MotoGP safety car
۲۰۱۵ BMW M4 Coupe MotoGP safety car
2015 BMW M4 Coupe MotoGP safety car
۲۰۱۵ BMW M4 Coupe MotoGP safety car
به توصیه بخش M شرکت، این مخزن پیش از هر مسابقه باید پر شود. در رانندگی عادی، نیازی به پر کردن مخزن نیست و اغلب تخمین زده می‌شود که به ازای هر ۵ بار سوخت‌گیری خودرو، یک بار نیاز به پر کردن مخزن باشد.

water injection system
water injection system
water injection system
water injection system
BMW M4 Coupe MotoGP safety car
BMW M4 Coupe MotoGP safety car
احتمال می‌رود که این سیستم در M4 GTS نیز که در سال آینده معرفی می‌شود، بکار گرفته شود. با این وجود بهینه‌سازی‌هایی نیز همراه با وزن کمتر را روی آن شاهد خواهیم بود. بعلاوه در این خودرو از چراغ‌های لیزری جلو، OLED عقب، تعلیق اسپرت و موتور پرقدرت‌تر نیز استفاده خواهد شد. هرچند این اطلاعات هنوز رسماً تأیید نشده‌اند.

[jwplayer mediaid=”104832″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. RETOLEX

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    هر کار کنی بی ام و همون اسپورت ساز قدیمی المانی هست
    همیشه به فکر سریع و قوی تر کردن هست
    ماشین اسپورت المانی=
    1_پورشه
    2_بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اﻭﺭﻧﮓ

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من ایکس وان فسقلیش رو دارم خیلی حال می کنم باش دیگه اون بزرگاش که هیچی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      از بی ام و انتظار بیشتری داشتم (در مورد x1)
      X1 واقعا ماشین عالیی هست ولی بی ام و از این باید بهتر باشه
      خرید مدل های 1.8 واقعا دیوونگی هست با همون قیمت میتونی راو 4 بخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MOHAMAD TBAG

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    only bmw for ever ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا ب ام و

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    ب ام و داره با این پیشرفتاش دل من رو بیشتر میبره از بچگی عاشق ب ام و بودم و هستم و خواهم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. saleh.cars.motorcycles

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    باریک ا…
    کارشون درسته این آلمانها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      تو این کلاس ها ماشین امریکایی جاش خالیه
      امریکایی ها کلاس های مخصوص به خودشون رو دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saleh.cars.motorcycles

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        بله جناب RETOLEX
        واگه یک روز با Cadillac CTS V 2016 اینکارو بکنن وقبلش بدن Hennessey یک دستی به سرو روی موتورش بکشه تا قدرتشو همچون
        Cadillac CTS V by Hennessey ویابیشتر ازاین افزایش بدن عالی میشه
        البته خودروهای دیگر امریکایی زیادی هستند که میشه ازشون همچین استفاده هایی کردمثل محصولاتCHEVROLET.FORD.DODGE

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    چه ابهتی داره این m4 واقعا خوشکله با این رنگ.
    ولی خودمونیم هیچکدوم از این سیستم تزریق آب زیاد سر در نیاوردیم و به حاشیه ها پرداختیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      من اینو فهمیدم
      اب سرد از همیشه به سیلند خیلی نزدیک تر هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hooman

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم یه کمی از کلی گویی جدیداً بدم میاد آخه کسی که این مقاله رو ترجمه کرده یعنی نمیتونست دو تا هم مطلب اضافی واسه سیستمش پیدا کنه
      میدونین دقیقاً مثل مطلب مرسدس جی ۵٠٠ ۴*۴^٢ شد که اونجا هم در مورد سیستم محور پرتابلش هیچی اضافه ننوشته بود
      انگار تهیه کنندگان این مقالات خیلی با حوصله نیستن یا کارشونو دوست ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    با این تعریفی که از این سیستم داده احتمالا میشه مشکلات محدودیت های گرمایشی موتورهای توربوشارژر و سوپرشارژر رو حل کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ahmad..F12

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    سیستم عجیب و البته کاربردیه

    خیلی جالبه برام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. tadano

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اگه کسی فهمید داستان چیه واسه ما هم بگه .
    من دو تا نکته رو متوجه شدم یکی اینکه آب مصرف میشه و مورد دوم اینکه تو ویدئو پاشش آب مستقیم داخل هوای ورودی به داخل سیلندره ، البته به صورت طبیعی مقداری رطوبت داخل هوای ورودی به سیلندر هست ولی اگه حدس من درست باشه رطوبت اضافی مشکل ساز نمیشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amin

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آب همیشه برا تبخیر شدن گرمای اطرافشو جذب میکنه
    اگه این آب ب صورت اسپری باشه هوا رو خنکتر میکنه
    طرح جالبیه اما فقط برا من این سواله ک این آب باعث زنگ زدگی اجزای موتور نمیشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. bingo

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فکر کنم ابتکار خاصی نباشه و در واقع همون اینترکولره .
    آگه کسی فرقش رو میدونه بگه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      اینتر کولر مثل رادیاتو آب عمی میکنه با این فرق که داخل محفظه شبکه ای بجای مایع از هوای ورودی استفاده میشه ک در واحد حجم سیال ورودی ب موتور مقدار بیشتری هوا مکش بشه و احتراق کاملتری بوجود بیاد اما تو این روش آب میپاشن ک هوای گرمو خنکتر کنه
      اینتر کولر هم ی محمدودیتی داره
      و توی اینتر کولر با کم کردن فشار هوا هم باعث خنک شدن میشن و هم اینکه وقتی سرعت بالا بره دما میاد پایین
      اینتر کولرم معمولا زیر رادیاتور آب در جلوی ماشین نصب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. bingo

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        یعنی مستقیما آب تزریق میشه به محفظه سیلندر ؟!
        در اینصورت به نظر میرسه چون ظرفیت ویژه گرمایی و دمای نهان تبخیر آب بالاست ، در نتیجه حین احتراق باعث اتلاف زیاد دما و در نتیجه احتراق ناقص بشه … به هر حال کار آلمانی ها درسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. tadano

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          مقدار آب تزریقی بسیار کمه چون در هر 5 بار سوختگیری نیاز به پر کردن مخزن هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. bingo

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سیستم به این صورته که گازهای خروجی که مجددا توسط توربو شارژ با فشار بیشتر به محفظه احتراق هدایت میشه چون دمای بالایی داره چگالی و دانسیتش زیاده و در نتیجه در حجم بالا دارای مقادیر کمی از اکسیژن مشتعل نشده است که این امر واسه احتراق موثر پارامتر خوبی نیست واسه همین برای اینکه مقدار اکسیژن در واحد حجم رو افزایش بدن میان گازهای خارج شده از توربو شارژ رو با استفاده از چرخه آب و رادیاتور (اینتر کولر) خنک میکنند و بعد از اون به محفظه احتراق میفرستند تا اکسیژن بیشتر و در نتیجه احتراق کامل تری انجام بشه .
    یه نکته بی زبط هم اینکه ” یاشاسین تراکتور” :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. bingo

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ببخشین یه اشتباه شد کامنتم رو به این صورت اصلاح میکنم :

      سیستم به این صورته که گازهای خروجی که مجددا توسط توربو شارژ با فشار بیشتر به محفظه احتراق هدایت میشه چون دمای بالایی داره چگالی و دانسیتش پایینه و در نتیجه در حجم واحد دارای مقادیر کمی از اکسیژن مشتعل نشده است که این امر واسه احتراق موثر پارامتر خوبی نیست واسه همین برای اینکه مقدار اکسیژن در واحد حجم رو افزایش بدن میان گازهای خارج شده از توربو شارژ رو با استفاده از چرخه آب و رادیاتور (اینتر کولر) خنک میکنند و بعد از اون به محفظه احتراق میفرستند تا اکسیژن بیشتر و در نتیجه احتراق کامل تری انجام بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        ببخشید اما شما دقیقا میدونین توربو شارژر چطوری کار میکنه؟
        توربو فقط حرکتش رو از گازهای خروجی میگیره و از طرف دیگه هوای ورودی رو اول ب اینتر کولر و بعدا ب محفظه احتراق میفرسته
        ن اینکه گاز های خروجی رو دوباره ب محفظه احتراق بفرسته دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. bingo

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          درسته من اشتباه کردم حق با شماست .
          من یه لحظه تو ذهنم سیستم (EGR (Exhaust Gas Recirculation رو هم قاطی این موضوع کردم. اما به قول شما توربو شارژ فقط حرکتش رو از گازهای خروجی میگیره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. amin

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    راستی برای احتراق کاملتر هم سیستم کوئل دوبل و سنسور اکسیژن و map .mat. maf وچندتا سیستم و سنسور دیگه رو اختراع و بکار بردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      ولی خیلیام هنوز همون سوپر شارژرو استفاده میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    M4 شاید حتی بهتر از M6 لااقل در ظاهر باشه و کلا سری 4 سری جذابیه، هم در سدان و هم SUV.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا