بی ام وکادیلاکهفته نامه

جنگ بین‌قاره‌ای، جدال ب‌ام‌و سری 3 و کادیلاک ATS

رقابت کادیلاک ATS 2.0T با ب‌ام‌و ۳۲۸i

حدود ۴۰ سال است که ب‌ام‌و سری ۳ در کلاس سدان های کامپکت لوکس و اسپرت حکمرانی می‌کند و همواره جزء بهترین‌ها بوده است. خودروهای زیادی در این سال‌ها قصد رقابت با سری سه را داشته‌اند تا او را از جایگاهش به زیر بکشند اما بسیاری از آن‌ها در این راه شکست‌خورده‌اند؛ بنابراین ب‌ام‌و سری ۳ نیازی به ثابت کردن خودش ندارد چون در طول ۴۰ سال بارها این برتری را به اثبات رسانده است.

اما یکی از خودروهایی که چند سالی است برای رقابت با سری ۳ به بازار آمده کادیلاک ATS است. این سدان لوکس کامپکت که به‌عنوان جایگزین مدل ناموفق BLS عرضه‌شده است قصد دارد تا برتری خود را بر سری ۳ اثبات کند. به همین دلیل ما این دو سدان پرمدعا را به چالشی رودررو دعوت کرده‌ایم تا بفهمیم آیا کادیلاک ATS واقعاً برتر از ب‌ام‌و سری ۳ است؟ وظیفهٔ ما در این رقابت یک داوری عادلانه و به‌دوراز تعصب است و برندهٔ این جدال، سدان اسپرت بهتری خواهد بود.

ats-328i-comparison-31

طراحی خارجی

هر دو خودروی ATS و ۳۲۸i ماشین‌های جذابی هستند. در قسمت جلو، هردو به‌شدت به اصالت خود پایبند هستند. ب‌ام‌و همچنان میراث اصلی خود یعنی جلوپنجرهٔ کلیوی شکل و چراغ‌های دوقلو را به‌عنوان یک نشان افتخار به همراه دارد. در تریم Luxury Line جلوپنجره و قسمت زیرین سپر جلو در اطراف پروژکتورها به‌طور کامل کرومی هستند. در قسمت جلویی ATS هم شاهد طراحی بسیار جسورانه‌ای در کنار حفظ اصالت کادیلاک هستیم. کاربرد چراغ‌های LED از بالای چراغ‌های جلو در روی کاپوت تا درون سپر و پروژکتورها ادامه دارد و این طراحی جسورانه همچنان در سپر هم به چشم می‌خورد.

ats-328i-comparison-192

چراغ‌های عقب عمودی ATS و چراغ سوم ترمز بزرگ آن یادآور مدل اسپرت CTS-V کوپه است درحالی‌که چراغ‌های عقب ۳۲۸i افقی بوده و شبیه به برادران بزرگ‌ترش است. بااینکه هر دو خودرو از طراحی زیبا و جذابی بهره می‌برند و هریک شخصیت خاص خود را دارند اما در کل ب‌ام‌و دارای شخصیت بصری و طراحی خارجی منسجم‌تری است.

ats-328i-comparison-21

طراحی داخلی

در داخل، کادیلاک به دلیل داشتن خط کمر بالاتر و عدم برخورداری از سانروف بسیار تاریک‌تر از ب‌ام‌و است. بعلاوه کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سری ۳ بسیار ساده‌تر است که این امر باعث می‌شود سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ATS ارزان و گیج‌کننده احساس شود؛ اما در کیفیت مواد بکار رفته در ساخت صندلی‌ها و فرمان برتری با کادیلاک است. سری ۳ Luxury Line فاقد صندلی‌های اسپرتِ تریم Sport Line است و به همین دلیل صندلی‌های Luxury Line به‌خوبی صندلی‌های اسپرت Sport Line بدن را در برنمی‌گیرند. این در حالی است که ATS از صندلی‌های عالی و لوکسی برخوردار است و مجموعه‌ای از عملکرد، لوکس بودن و پریمیوم را ارائه می‌کند.

دید روبه‌جلو در هر خودرو خوب است اما ب‌ام‌و به دلیل برخورداری از خم Hofmeister معروف خود و همین‌طور شیشهٔ عقب بزرگ‌تر، دید رو به عقب بهتری نسبت به کادیلاک با قسمت عقبی بالا و ستون C قطور دارد. در کل هر دو خودرو طراحی و کیفیت داخلی خوبی داشته و انتخاب برندهٔ در این زمینه بسیار دشوار است؛ بنابراین در این قسمت هر دو سدان اسپرت ما پیروز هستند.

 

رانندگی

این قسمتی است که برنده و بازندهٔ واقعی را مشخص می‌کند. هر دو خودرو مجهز به‌پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ هستند اما درحالی‌که پیشرانهٔ ATS، ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، ۳۲۸i تنها ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. سری ۳ مورد آزمون ما به سامانهٔ XDrive تجهیز شده بود که قدرت را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد اما این باعث اضافه قیمت ۲۲۲ پوندی ۳۲۸i در برابر ATS دیفرانسیل عقب می‌شود. تنها برتری ب‌ام‌و در این زمینه، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعتهٔ آن است درجایی که گیربکس کادیلاک تنها ۶ دنده دارد و بسیار تعجب‌آور بود که همین تفاوت در گیربکس چقدر در عملکرد خودرو تأثیر دارد.

بااینکه موتور ATS قدرت بیشتری دارد اما گویا در ارائهٔ نهایت قدرت خود ناتوان است زیرا ب‌ام‌و دارای ضریب دنده‌های کوتاه‌تری است و ضریب کوتاه دنده‌ها به معنی وجود فرصت بیشتری برای موتور جهت باقی ماندن در نقطهٔ اوج خروجی خود است. نتیجه اینکه ب‌ام‌و در رانندگی در دنیای واقعی پاسخگویی بهتری دارد درحالی‌که ATS در ضریب دنده‌های بلند خود گرفتارشده است؛ بنابراین بااینکه موتور ATS هیچ مشکلی در به‌پیش راندن خودرو ندارد اما در مقایسه با موتور ب‌ام‌و کمی تنبل احساس می‌شود. هر دو خودرو مجهز به‌فرمان الکتریکی هستند اما فرمان ATS دقیق‌تر بوده و بازخورد بهتری نسبت به ۳۲۸i ارائه می‌دهد.

ترمزهای برمبو کادیلاک چیزی از عالی و کامل بودن کم ندارد درحالی‌که ترمزهای ب‌ام‌و احساس خوبی ندارند و به نظر می‌رسد به قدرتی مشابه قدرت ترمزهای مدل اسپرت ۳۳۵i برای متوقف کردن ۳۲۸i نیاز است. همچنین عملکرد مجموعهٔ تعلیق اسپرت ATS نیز بسیار عالی است و خودرو را کاملاً روی سطح جاده نگه می‌دارد. ویژگی‌ای که در تعلیق ب‌ام‌و حتی باوجود سیستم XDrive دیده نمی‌شود. به همین دلیل رانندگی سریع با ATS بسیار آسان‌تر است و ماشین به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد؛ زیرا اگر نیاز به متوقف کردن خودرو داشته باشید مطمئن هستید که می‌توانید و اگر نیاز به تغییر جهت داشته باشید درک بهتری از چگونگی واکنش خودرو دارید. این مزیت‌ها را نمی‌توان دست‌کم گرفت و بنابراین ب‌ام‌و تمام امتیازاتی که درزمینهٔ عملکرد موتور و گیربکس به دست آورده بود را در اینجا از دست داد.

نتیجه

باید در اینجا حقیقتی را بیان کنیم. صاحبان ATS را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان ناامید کرد زیرا کادیلاک بدون داشتن تجربهٔ ۴۰ ساله درزمینهٔ ساخت سدان‌های کامپکت اسپرت، رقابتی‌ترین و برترین خودرو را جهت رقابت با سری ۳ ساخته است. البته سابقه و عملکرد خوب سری ۳ هم قابل کتمان نیست زیرا هنگامی‌که ۳۲۸i را با آئودی A4 مقایسه کردیم بااینکه آئودی درزمینهٔ لوکس بودن ب‌ام‌و را مغلوب کرد اما ۳۲۸i درزمینهٔ رانندگی برتر از A4 بود. کادیلاک ATS ب‌ام‌و سری ۳ را در راحتی و یا لوکس بودن به چالش نمی‌کشد بلکه آن را در عملکرد به مبارزه دعوت می‌کند. پس با توجه به این امر باید حکم نهایی را صادر کنیم.

ats-328i-comparison-51

کادیلاک ATS سدان اسپرت بهتری است. هنگامی‌که با آن رانندگی می‌کنید اعتمادبه‌نفس بیشتری به شما می‌دهد. این احساس است که اجازه می‌دهد با کادیلاک سریع‌تر از ب‌ام‌و رانندگی کنید. جنگیدن با سری ۳ دشوار است چراکه موتور آن سرزنده‌تر احساس می‌شود درحالی‌که در ATS به دلیل گیربکس ۶ سرعته، این احساس وجود ندارد اما متأسفانه درزمینهٔ فرمان و ترمز هم ۳۲۸i در پس ATS قرار می‌گیرد؛ بنابراین کادیلاک ATS مسلماً ماشین باارزش‌تری برای رانندگی است حتی باوجود گیربکس نه‌چندان خوبش و به همین دلیل است که در این رقابت پیروز شد. آن‌هم به‌صورت کاملاً منصفانه و برابر.

ats-328i-comparison-61

جدول مشخصات فنی

  کادیلاک ATS 2.0T ب‌ام‌و ۳۲۸i XDrive
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت ۲۷۲ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر ۳۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۷۷ متر ۲.۸۱ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۶۴/۱.۸۰/۱.۴۲ متر ۴.۶۲/۱.۸۱/۱.۴۳ متر
وزن خالص ۱۵۳۰ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت ۲۶۱ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
شتاب صفرتا ۱۰۰ ۵.۷ ثانیه ۵.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴ ثانیه ۱۳.۹ ثانیه
مصرف سوخت ۹.۳ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر

 

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. cadıllac

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    از نظر شخصی خودم . وقتی به کادیلاک از بغل نگاه میکنید. زیبا تر دیده میشود. و همچنین اگر رنگ چرم کادیلاک به رنگ کرمی بود بهتر دیده میشد.
    من بعد از خواندن این متوجه شدم که این کادیلاک جدید نیست و جدیدش خوش قیافه تر از این است . اگر فکر میکنین که دروغ میگم . برین خو دتون تو سایت اصلی نگاه کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (853 ديدگاه)

      کادیلاک 100 کیلو سنگین تره که اشاره ای به اون نشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین به هر دو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. cadıllac

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    آقای دستگردی نوشته اند که کادیلاک از سانروف بهره نمی برد . ولی اگر به سایت کادیلاک بروید . متوجه می شوید که با 1000 دلار قابل ارائه میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      با اینکه بی ام و رو خیلی دوست دارم
      اما این کادیلاک خیلی به دلم نشست بدکردار خیلی خوشگله اصلا از دیدنش سیر نمیشم باریکلا به هردوشون هردو فوق العادن
      اما چون با داشبرد بی ام و حال نمیکنم و ظاهر و کابین کادیلاک زیباتر و با پرستیژ تره قطعا انتخابم کادیلاک خواهد بود….
      ضمن اینکه از لحاظ فنی فرقی زیادی بینشون نیست ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. دکتر

        ۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        کجای کادیلک خوشکله کادیلاک شبیه ال نود هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. masood

          ۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          واقعا برات متاسفم اصن ماشین میدونی چیه؟؟؟ اصن تاحالا یک کادیلاک از نزدیک دیدی؟؟؟؟ وای یعنی جدا باید گریه کرد به خاطر این حرفت اصن تاسف واقعا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. اسی

          ۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (6 ديدگاه)

          آره خو کادیلاک قشنگ نیس اون فرقون سازای خودتون قشنگن.ما همین از شما داریم ضربه میخوریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. cadıllac

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    آقای دستگردی نوشته اند که کادیلاک از سانروف بهره نمی برد . این جمله اشتباه است زیرا با 1200 دلار میتوان شفارش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ALiHidden

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (332 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای ب ام و قائلم اما انتخاب من قطعا کادیلاک هست…

    واقعا جذابه…

    از نزدیک واقعا فوق العاده است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Nima

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    آفرین به کادیلاک ته دلم تقریبا میدونستم کادیلاک برنده رقابت هست. خیللللى حرفه سرى ٣ رو ببرى هااا. جداى از مشخصات فنى هزینه نگهدارى 328 خییییلى بیشتره(با توجه به مطلبى که توى سایت بود) و از نظر مشخصات فنى هم اولا از حجم موتور برابر 32 اسب و ٨ نیوتون متر گشتاور بیشتر گرفته که وقتى میبینى اون موتور ٢۴٠ اسبى مال BMW هست به مهندسى کادیلاک پى میبرین.توى ترمز و فرمان هم بهتر عمل کرد ولى رقیبش توى شتاب و ۴٠٠ متر 0.1 ثانیه عقبه ولى توى حداکثر سرعت ١١ کیلومتر بیشتر میره. به نظرم اگر کادیلاک اون گیربکس ٨ سرعته خوبش رو روى این کادیلاک بزاره دیگه هیچ نقصى نداره.یه مورد دیگه هم که اشاره کرد این هست که کیفیت ساخت مواد داخلى کادیلاک بهتر از BMW بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      سرعتش بیشتر نیست اون محدودیت سرعت داره ضمنا بازم از لحاظ فنی ب ام و برتره با حجم خیلی کمتر شتاب بیشتری داره و شایدم سرعت بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (712 ديدگاه)

        حجم موتور دو خودرو با هم برابره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohsen

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      مصرف بی ام وه ببینید بهتره در ضمن بی ام وه بیدی نیست به این بادا بلرزه وقتی برای اولین بار این اتاق معرفی شد 1 سال همه تو کفش بودنو رقابت و دست بی ام وه بود که اگه بی ام وه باز هم سری 3 جدید معرفی کنه همین قضیه باز هم تکرار میشه
      در ضمن دوست عزیزی که گفت کادیلا شبیه ال نوده و زیرش گفتند اصلا کادیلاک دیدی 100% دیده که این حرف و میگه و شما ندیدی که داری الکی میگی دیدی چون از بغ مثل ال نود شبیه بشکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. farid

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هیچ کدومشو سوار نشدم ولی از نزدیک دیدم کادیلاک بیشتر جلب توجه میکرد ولی اگر قرار باشه یکی از ین ها رو انتخاب کنم بی ام دبیلیو رو انتخاب میکردم چرا؟خودمم نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALiHidden

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (332 ديدگاه)

      منم هر دو رو از نزدیک دیدم.

      ولی کلا محصولات کادیلاک رو بیشتر از ب ام و میپسندم.

      نمیدونم چرا طراحی ب ام و برام کسل کننده شده…

      نمیدونم چرا ب ام و مثل قبلا حس خوبی بهم القا نمیکنه…
      ( البته به جزء بعضی از سری هاش مثل سری7 که واقعا دوستش دارم.)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Nima

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این تست رو BMWBLOG انجام داده!(نگید طرفدارى کادیلاک رو کردن!)
    https://static.cargurus.com/images/site/2015/09/28/18/15/2016_cadillac_ats-pic-3194099578094918283-1600×1200.jpeg
    عکس کادیلاک ATS جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند، ولی به نظر میاد که کادیلاک، حس ابهت و لوکس بودن رو بیشتر نشون میده تا بی ام دبلیو این یک مزیت هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      حس ابهت رو قبول دارم. کلا آمریکایی ها معمولا با ابهتن. البته اشتباه نشه منظورم همشون نیست. نیاید بگید مثلا کجای شوی اسپارک با ابهته. منظورم ماشین های به اصطلاح پرچمدار آمریکایی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. elemento

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کادیلاک و کلا GM خوب داره جلو میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ferrari

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    به نظر من کادیلاک زیباتر و بهتر بود و اگه به جعبه دنده ی 8 سرعته مجهز میشد قاطعانه و با اختلاف بیشتری پیروز میشد.البته منظور من این نیست که بی ام و بد باشه نه. این یه مقایسه بود بین خوب و خوبتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Zippo

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (248 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی با قدرت و بسیار هوشمندانه وارد رقابت خودرو های لوکس شد
    برتری کادیلاک از همون اول هم بسیار مشهود و محسوس بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (231 ديدگاه)

    انتخاب من کادیلاک.هنوز بعد ۳۰سال نمونه های بیوک و شورلت تو کشورمون دلبری میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      واقعا همینطوره بعد این همه سال من یکی یدونشون رو از نزدیک میبینم
      دست و پام میلرزه و تپش قلبم دو برابر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ولی وقتی یه E30 میبینم بیشتر میمونم تو کفش تا یه پاره اهن 3 4 متری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. رامتین

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    شرکت سازنده کادیلاک از نظر ارزش برند هنوز فاصله داره با BMW که شرکت دوم خودروسازی بعد از تویوتاست. بنابراین انتخاب برتر BMW است. البته با نظر دیگران کاری نداریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارمان

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بی ام و اسپرتی تره و کادیلاک به نظرم بسیار لوکس تر انتخاب من که اهل گاز دادنو دستی کشیدن نیستم بی شک کادیلاکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بنتلی

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظر مطلبش جدید نیس!چون آرم کادیلاک آرم قبلیشه،هر دو خودرو عالی هستن.نمیدونم چرا تو اکثر جدول های مشخصات خط ترمز نیس با اینکه چیز مهمیه.باتوجه به مشخصات تو جدول ک سری 3 بهتره ولی خب هر دو رو تست کردن و نتیجشو گفتن.ب نظرم قیافه کادیلاک جذاب تره و ابهت بیشتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (810 ديدگاه)

      آره بنتلی جان احتمالاً مطلب قدیمیه چون آرم کادیلاکش با خوشه ی گندمه اما الان آرمش خوشه نداره.به هر حال کادیلاک در مجموع بهتر بود آفرین بهش!
      ممنون جناب دستگردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. saeid

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مگه میشه یه طرف کادیلاک باشه و انتخابش نکنی . ب ام و ماشین عالی و جذابیه ولی کنار کادیلاک نمیدونم چرا جذابیتش به چشم نمیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ali

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    افرین به جیگر گوشه امریکایی بازها کادیلاک
    از اینکه میبینم کادیلاک داره به اون دوران درخشانش برمیگرده کیف میکنم به خدا
    اون روز دور نیست که کادیلاک بشه کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Archi KHAN

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    نظرسنجی :
    کادیلاک ATS +

    ب‌ام‌و 328 _

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احسان

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (252 ديدگاه)

    قطعا بی ام دبلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. parham

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    یه ضرب المثل آلمانی هست که میگه بحث کردن بر سره سلیقه بی نتیجه خواهد بود.
    از نظر من بی ام و طراحی بسیار هماهنگ و پخته تری داره.به دلیل اینکه این سبک طراحی رو هر سال آپ دیت میکنن.
    از نظر شخصیتی خودرو بی ام دبلیو بسیار ممتاز تر هست.
    ولی کادیلاک طراحی مدرن تری رو ارائه میکنه وهمین سبک طراحی کمی خودرو رو از حالت لاکچری خارج میکنه به دلیل اینکه بیشتر وسایل لوکس سبک کلاسیک تری دارند.این دلیل من بود و شاید اشتباه باشه.ولی این نظر رو از دیدگاه کار خودم که طراحی دکوراسیون داخلی هست بیان کردم.
    یکی از ضعف های کادیلاک طراحی کنسول میانی این ماشین هست دقیقا فرم دریچه های تهویه و کلا سبک وسط کنسول به رده قیمت این ماشین هماهنگی نداره و باید ساده تر می بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ramras

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر دوشون خوبن، ولی نمیدونم چرا من ازین ماشینای قرتی پرتی خوشم نمیاد.فقط Jeep

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. moein

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به نظرم نمی شه برنده قاطعانه داشت هردو خودرو کم بیش باهم برابر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمیدرضا

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من از کامنتا فهمیدم مردم ما به برند کادیلاک بیشتر از بی ام دبلیو علاقه دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا