خاتمه تولید ب‌ام‌و M4 GTS

تولید یکی از جذاب‌ترین خودروهای ب‌ام‌و یعنی M4 GTS به پایان رسید و بنا به گفته‌های بیمر پست تعداد 830 دستگاه از این خودرو ساخته شد.

2016 BMW M4 GTS
2016 BMW M4 GTS

تعداد 803 خودرو تحویل مشتریان گردیده و بقیه نمونه‌ها خودروهای پیش‌تولیدی و خبری بوده‌اند. این میزان تولید برخلاف گفته‌های ب‌ام‌و در زمان عرضه‌ی M4 GTS بوده است. ب‌ام‌و در آن زمان اعلام کرده بود تنها 700 دستگاه از خودرو را برای مشتریان خواهد ساخت.

2016 BMW M4 GTS
2016 BMW M4 GTS

ب‌ام‌و تنها شرکتی نیست که تعداد بیشتری از خودروهای خاص خود را می‌سازد. اگر به منابع داخلی شرکت‌ها بتوانید اعتماد کنید می‌توان گفت شرکت‌های بی‌شماری خودروهای زیادتری نسبت به سقف اعلامی خود تولید می‌کنند. البته برخی هم در واقع تعداد خودروی کمتری نسبت به آنچه اعلام کرده‌اند می‌سازند مثل لامبورگینی مورسیه لگو SV.

2016-BMW-M4-GTS-interior
البته بر پایه‌ی شنیده‌ها می‌توان گفت مشتریان زیادی از این افزایش تولید ب‌ام‌و ناراحت نیستند. در کل این خودرو از پیشرانه‌ی ارتقا یافته‌ی 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر و مجهز به دو توربو سود برده و توانایی تولید قدرت 493 اسب بخاری را دارد. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ب‌ام‌و M4 GTS همچنین اولین خودروی تولیدی است که از سیستم تزریق آب سود می‌برد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

7 دیدگاه

    1. Nima
      سوابق: (972 دیدگاه) ,

      اولین خودرو نیس که از سیستم تزریق آب استفاده میکنه
      اون دفعه مطلبش توى خود پدال بود
      اولدزمبیل جت فایر 1962 اولین خودرو توربو و داراى سیستم تزریق آب هست

      پاسخ
  1. مجید
    سوابق: (554 دیدگاه) ,

    ای کاش ما هم یکی از اون 803 نفر بودیم!!!!!!!!!!یا حداقل میتونستیم پشت نمونه خبریش بشینیم!!!!!!!!شب جمعه ای بغضم گرفت!!!

    پاسخ
  2. TRX
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    ایشالا چند ماه بعدخبر نسل جدید 3 و 4 میاد

    خبر سرمایه گذاری بی ام و تو ایران امروز خیلی جالب بود امیدوارم حقیقت داشته باشه

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبی بود.

    پاسخ
  4. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (705 دیدگاه) ,

    این خودرو ( M4 GTS ) شاهکاره اما برای کسانی که نمیدونن میگم.
    تاریخچه فناوری تزریق آب به دهه چهل میلادی و مسابقات درگ در ایالات متحده آمریکا باز میگرده که به دلیل استفاده از سوخت با اکتان پایین و ایجاد حرارت بالا در موتور به کار گرفته شد.
    در واقع تزریق آب در دورهای بالا باعث افزایش مجازی 10 واحدی اکتان سوخت و خنک کاری محفظه احتراق میشود .
    و برای اولین بار به صورت عمده در دهه های چهل و پنجاه میلادی در بین سازندگان و علاقمندان کلاس هات راد و بر روی موتورهای 350 جی ام اجرا شد.

    البته به دلیل استفاده از بلوکه های ابتدایی چدنی و فولادی تزریق آب نیاز موتور خودرو به سرویس‌های دوره ای را افزایش میداد و به دلیل ایجاد اکسید (پدیده زنگ زدن) باعث کوتاه شدن عمر مفید موتور خودرو میشد.

    طراحی مدار پر فشار و انژکتور تزریق آب در دهه چهل میلادی از افتخارات فعالان مسابقات درگ در ایالات متحده آمریکا محسوب میشه.

    اینا رو گفتم چون بی ام و روی این تکنولوژی خیلی مانور داد یه وقت این امر بر دوستان مشتبه نشه که این تکنولوژی آلمانیه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.