بی ام و

رندری از نسل آینده ب‌ام‌و سری 1

به جرئت می‌توان گفت که سری ۱ کمترین جذابیت را در بین مدل‌های مختلف ب‌ام‌و داشته اما حداقل فیس لیفت اعمال شده روی این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۵ یک بهبود بزرگ نسبت به مدل قبل از فیس لیفت بود؛ اما این شرکت باوارایی در حال کار بر روی مدلی جدید بوده و مطابق انتظارات در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد و به عنوان مدل ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید.

2019-bmw-1-series-render
گفته شده استایل ظاهری این خودرو مطابق رویه‌ی کنونی ب‌ام‌و تکاملی خواهد بود بنابراین اگر در آن زمان شاهد مشابهت‌های فراوان این خودرو با رندر نشان داده شده در این تصویر بودید سورپرایز نشوید.

2015 BMW 1-Series Facelift
۲۰۱۵ BMW 1-Series Facelift
اگرچه انتظار می‌رود ظاهر خودرو این اندازه متفاوت نباشد اما برخی از تغییرات بزرگ در زیر پوست خودرو رخ خواهند داد. در حقیقت انتظار داریم ب‌ام‌و طراحی دیفرانسیل عقب مدل کنونی را کنار گذاشته و از پلتفرم دیفرانسیل جلوی مشترک با سری ۲ اکتیو تورر و گرن تورر استفاده کند. این موضوع قبلاً در سری ۱ مخصوص چین که از پلتفرم UKL استفاده می‌کند رخ داده است. این سدان کوچک ماه پیش در خیابان‌های آلمان نیز دیده شد بنابراین شاید مدل اروپایی آن را نیز ببینیم. هرچند ب‌ام‌و گفته که سدان سری ۱ را تنها مختص مردم چین ساخته است.

باور بر این است نسل جدید سری ۱ با کد F40 در دو نسخه‌ی ۳ و ۵ درب عرضه شود و کمی از نظر ابعادی رشد پیدا کند بنابراین انتظار کابینی جادارتر مخصوصاً برای سرنشینان عقب را داریم.

با توجه به اینکه سری ۱ جدید بر پایه‌ی پلتفرم UKL ساخته خواهد شد ایده‌ای از قوای محرکه‌ی آن را در دست داریم: پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر توربوی قرض گرفته شده از مدل‌های MPV شرکت. طبق معمول پیشرانه‌های قوی‌تر به‌صورت سفارشی در دسترس خواهند بود.

2015 BMW 1-Series
۲۰۱۵ BMW 1-Series
کنار گذاشتن طراحی دیفرانسیل عقب و استفاده از دیفرانسیل جلو بی‌شک یک پسرفت و قدم رو به عقب برای خودرویی با نهایت لذت رانندگی است اما این موضوع برای افرادی که دنبال یک ب‌ام‌و سطح پایه هستند موضوع مهمی نیست. چرا؟ یک مطالعه‌ی صورت گرفته در سال ۲۰۱۰ نشان داد که ۸۰ درصد مالکان سری ۱ معتقد بوده‌اند این یک خودروی دیفرانسیل جلو است…!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سیدامین فاخر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    قیافش که دقیقا همون مخصوص بازار چینه
    ولی بازم اگه بی ام و ساختار دیفرانسیل عقبشو
    حفظ کنیه عالی میشه یا حد اقل در کنار مدل عادی
    چهار چرخ متحرکش هم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. parker

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    (((مطالعه‌ی صورت گرفته در سال 2010 نشان داد که 80 درصد مالکان سری 1 معتقد بوده‌اند این یک خودروی دیفرانسیل جلو است)))

    این خارجی هایی که این ماشین ها رو اینقدر راحت می خرند ، قدرش رو نمیدونن.
    خیلی هاشون اسم این ماشین ها رو درست تلفظ نمیکنن.
    محور جلو و محور عقب رو تشخیص نمیدن

    بعد ما قطر سر سیلندر این ماشین ها رو هم حفظیم ، هر روز سر اینکه بنز یهتره یا BMW تو سر و کله ی هم میزنیم ، دستمون به لاستیکشون هم نرسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      بل اکثر الناس لایعلمون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یوسف

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    به نظرم یه بازنگری اساسی تو طراحی سری یک لازمه چون از اولین نسل سری یک تا الان بی او و هیچ وقت نتونست زبان طراحی خاصشو به خوبی تو قالب یه هاچ بک تزریق کنه (البته نسبت به نسل اول خیلی خیلی بهتر شده). با این حال با رویه ای که تو معرفی سری پنج و هفت دیدیم بعید میدونم تغییر اساسی ای تو طراحی سری یک رخ بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    bmw کم کم داره سنت شکنی میکنه برای نسل های آیندش از طراحی و رندرهای عکساش میشه فهمید.
    استفاده از لامپ های ال ای دی هم کم بعید نیست در جراغهای جلو عقب خودرو.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیررضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یادمه حتی از بچگی با دوستام سر اینکه این ماشین یا اون ماشین چند سیلندره چقد قدرت داره و دیفرانسیل جلو هست یا عقب باهم سرو کله میزدیم اونوقت یه مشت احمق بعد از چند سال خرید یه ماشین هنوز نمیدونن دیفر جلو هست یا عقب بنظر من در حق ما خیلی ظلم شده که مارو از ماشینای روز محروم کردن به بهانه اینکه از صنعت داخل حمایت بشه در حالی خودروسازان وطنی پیشرفتی هم نداشتن ما حقمون این نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا