بی ام و

ب‌ام‌و برنامه‌ای برای بازگشت به فرمول 1 ندارد

با مالکیت لیبرتی مدیا بر مسابقات فرمول ۱ احساسی مضاعف برای افزایش محبوبیت این مسابقات در میان خودروسازها به وجود آمده است.

nick-heidfeld-bmw-sauber-f1-team-f107
فیا امیدوار است عدم حضور خودروسازها در فرمول ۱ بتواند نقشی در برنامه‌ریزی و چارچوب‌بندی بحث‌ها درباره‌ی پیشرانه‌ها برای سال‌های پس از سال ۲۰۲۰ داشته باشد. در این زمان آینده‌ی پیشرانه‌های کنونی مورد استفاده در فرمول ۱ مشخص خواهد شد.

اما طبق خبری که در پدال منتشر شد، غول خودروسازی آمریکایی یعنی فورد اعلام کرد که در فرمول ۱ حضور نخواهد داشت. یکی از مدیران ارشد فورد اظهار داشته که هزینه‌های شرکت در فرمول ۱ خیلی سنگین است.

اما یکی از مشهورترین کمپانی‌های خودروسازی یعنی ب‌ام‌و که آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در فرمول ۱ دیده شده در اطلاعیه‌ای گفته است:

تصمیم ما برای خروج از مسابقات فرمول ۱ در سال ۲۰۰۹ یک استراتژی بلندمدت از سوی کمپانی بوده است.
ما خواستیم تا بخشی از منابع فرمول ۱ خود را در بخش تحقیق و توسعه برای راه حل‌های قوای محرکه‌ی جانشین صرف کنیم و همین کار را نیز کردیم.

در ادامه‌ی این اطلاعیه می‌خوانیم:

در بحث حمل‌ونقل الکتریکی ما جایگاه خودمان به عنوان سازنده‌ی خودروهای لوکس را تثبیت کردیم. ما در حال تماشای پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیای موتوراسپورت هستیم اما در حال حاضر برنامه‌ای برای حضور دوباره در فرمول ۱ نداریم.

ب‌ام‌و در حال حاضر در مسابقات DTM و GT حضور دارد و برنامه‌هایی نیز برای بازگشت به مسابقات لمانز در سال ۲۰۱۸ را اعلام کرده است.

dtm bmw
این شرکت باواریایی همچنین شریک فنی تیم Andretti در فرمول E بوده و در حال بررسی و ارزیابی شرایط برای حضور کامل در فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۹ این مسابقات است.

andretti_2
اولین حضور ب‌ام‌و در فرمول ۱ در سال ۱۹۸۲ و به عنوان تامین کننده‌ی پیشرانه برای تیم برابم بود. نلسون پیکه در سال بعد با خودروی مجهز به پیشرانه ساخت ب‌ام‌و توانست قهرمان جهان شود.

ب‌ام‌و در سال ۱۹۸۷ مسابقات را ترک کرد اما دوباره در سال ۲۰۰۰ به فرمول ۱ بازگشت و این بار تأمین‌کننده پیشرانه برای ویلیامز بود.

این برند در سال ۲۰۰۵ با تیم سائوبر همکاری نمود و در سال ۲۰۰۸ شاهد پیروزی رابرت کوبیکا در گرندپری ۲۰۰۸ بودیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    به امید حضور و موفقیت ب‌ام‌و در فرمول E

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارمان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من فکر میکنم ۱۰۰تا تیم مثل ردبول بیان هیچی اضافه نمیشه به مسابقات
    اما اگر ۴تا برند باحال فرض کنید مرسدس و فراریو مکلارن هستن لامبو و فورد و بی ام و یا شاید تویوتا هم اضافه بشه چه حالی بده . به به

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. alpha

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ما دوست داشتیم سلطان باواریا بیاد فرمول 1.
    ولی مثکه صلاح ممـلکـت خویش خوسروان دانند.
    به امسد قهرمانی های BMW در سایر مسابقات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    همین دی تی ام و مسابقات جی تی و ناسکار هم خیلی عالیه فرمول خیلی تجملاتی و پرهزینه شده افرین به بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. u.s army

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    تو تاریخچه فرمول1 بیشترین برد برا موتور سازها اول فراری دوم اگه اشتباه نکنم هوندا سوم فورد دیگر موتور سازها فعلا فاصله دارن.باید تو مجله ماشین ساله 73 باشه تو آرشیوی بگردم دقیق بگم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا