فیس‌لیفت ب‌ام‌و i8 سال آینده با قدرتی بیشتر معرفی خواهد شد

به لطف پکیج باطری‌های جدید، امکان افزایش بُرد i8 فراهم خواهد شد

ب‌ام‌و i8 خودرویی متعلق به آینده بوده که برای بیش از سه سال است که در بازار حضور دارد اما به‌زودی این خودرو مورد به‌روزرسانی و تازه‌سازی قرار خواهد گرفت. با توجه به گزارش جدید BMW Blog، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این سوپراسپرت هیبریدی فوق‌العاده سال آینده با مجموعه‌ای از بهبودها معرفی خواهد شد. به‌احتمال‌زیاد منبع و پایهٔ این بهبودها، خودروی ایمنی کنونی مسابقات فرمول E خواهد بود.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit

خودروی ایمنی کنونی این مسابقات، یک ب‌ام‌و i8 پیشرفته‌تر است که با نسخه‌های تولیدی تفاوت دارد. به‌عنوان‌مثال i8 مسابقات فرمول E اولین خودروی جهان است که به سیستم شارژ القایی بدون سیم مجهز شده است. این سیستم می‌تواند باطری‌های i8 را به‌طور کامل تنها در حدود یک ساعت شارژ کند.

ب‌ام‌و i8 که به‌عنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول E مورداستفاده قرار می‌گیرد
ب‌ام‌و i8 که به‌عنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول E مورداستفاده قرار می‌گیرد

مهم‌ترین تغییر i8 جدید، افزایش 15 اسب بخاری خروجی سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی آن است که به معنی رسیدن قدرت کلی خودرو به رقم 372 اسب بخار است. نسخهٔ فعلی i8 در 4.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد اما نسخهٔ فیس‌لیفت می‌تواند این رقم را بهبود بخشد.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit4

اما قدرت بیشتر لزوماً به معنای کاهش بُرد نیست چراکه ب‌ام‌و در حال کار جهت افزایش بُرد کلی i8 جدید است. این مهم به لطف استفاده از یک پکیج باطری تجدیدنظر شده امکان‌پذیر خواهد شد. این باطری‌ها هم ممکن است از خودروی ایمنی مسابقات فرمول E اقتباس شوند. باطری‌های جدید 10 کیلووات ساعت ظرفیت خواهند داشت درحالی‌که نسخهٔ کنونی مجهز به باطری‌های 7.1 کیلووات ساعتی است.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit5

اما این‌ها تمام چیزهایی نیستند که i8 جدید از i8 مسابقات فرمول E قرض خواهد گرفت چراکه گفته می‌شود در شاسی این خودرو نیز تغییراتی جهت استفاده در جاده‌های عمومی اعمال خواهد شد. این ارتقائات شامل اصلاح بازوهای جناغی بالا و تجدیدنظر در کمک‌فنرها می‌شود.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit3

فروش ب‌ام‌و i8 از ماه نوامبر سال 2013 آغاز شده و تاکنون بیش از 10 هزار دستگاه از آن فروخته شده است. همچنین چند وقتی است شایعه شده که نسخهٔ اسپایدر i8 نیز ساخته خواهد شد. طبق گزارشات قبلی، نسخهٔ بدون سقف i8 در سال 2018 معرفی خواهد شد اما فعلاً نسبت به این اطلاعات و گزارشات شک و تردید وجود دارد.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit8

بااین‌حال، هر دو نسخهٔ i8 اسپایدر و i8 فیس‌لیفت بخشی از برنامهٔ «حملهٔ الکتریکی» ب‌ام‌و هستند که علاوه بر این شامل i3 فیس‌لیفت شده، X3 و سری 3 تمام الکتریکی و یک مینی الکتریکی می‌شود. این برنامه‌ای کاملاً بلند پروازانه‌ است اما این برند باواریایی سخت مشغول کار بر روی آن است.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit6

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

9 دیدگاه

  1. KING 918
    سوابق: (1905 دیدگاه) ,

    کاش بی ام و روی همین پلتفرم و همین طراحی از موتور های 600 اسب بخاری که ( اگه اشتباه نکنم روی m6 استفاده شده) میذاشت الان یه سوپر کار از bmw می دیدیم …..
    تازه عملکردش هم قطعا از m6 بهتر میشد …. ( به خاطر نوع طراحی )
    حیف نی این طور ماشینی شتاب 4.4 داشته باشه …..اون وقت پانامرا 3.6 حیفه به قران
    اصلا لامصب قیافه فقط برای یه سوپر کار خوبه …..

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      شایدموتور 600 اسبی روی کاغذ از i8 یه سوپرکار بسازه اما در اون صورت وزن خودرو به شدت افزایش پیدا می کنه و همینطور هدف بیمر از ساخت این خودرو که دوستی با محیط زیست و ترقی سیستم های خودران هست ممکنه از بین بره.

      پاسخ
  2. madjid
    سوابق: (7217 دیدگاه) ,

    .
    BMW چندین بار گفته قصدی برای ساخت سوپرکار نداره …
    ب ام و استاد طراحی موتوره، اگر میخواست سوپرکار درست کنه احتیاجی به استفاده از موتور 600 اسب بخاری m6 نداشت…
    به نظر من حیف این ظاهر هم نیست … BMW همیشه میتونه خالق این ظاهر زیبا باشه…. BMW بالا بردن قدرت و شتاب و سرعت i8 رو برای نسل بعد برنامه ریزی کرده. تا هر نسل نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته باشه و مشتری ها حفظ بشن. به قول بعضی ها گاماس گاماس.

    وگرنه ظاهر ماشین عالی و بی نقص ، شتاب هم مثلا 2.2 ، سقف سرعت هم 350 کیلومتر ،… ، اونوقت واسه نسل بعد چیکار کنند؟؟

    شرکت های مثل بنز و BMW و آئودی برای 50 سال بعد برنامه ریزی دارند. دنبال این نیستند که با معرفی یک سوپراسپرت یا هایپرکار جنجالی جلب توجه کنند. بلکه هدفشون توسعه و فروش پایداره.
    .

    /-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
    BMW بهتر از ما میفهمه باید چکار کنه.
    کسی که همه ی کارت هاش رو در اول بازی رو کنه، شانسی برای برنده شدن نداره.
    سلطان باواریا ، فعلا داره آهسته آهسته جلو میاد ، چون بازار خودرو های الکتریکی و برقی ، هنوز در اول راهه.
    منتظر سورپرایز های بزرگ BMW در 10 سال آینده باشید.

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (553 دیدگاه) ,

      دستت دردنکنه حرفت کاملا درست و منطقی
      ب ام و با تولید i8 نشون داد ساخت سوپرکار واسش کاری نداره و این که هدف کمپانی چیز دیگست

      پاسخ
      1. madjid
        سوابق: (7217 دیدگاه) ,

        عزیزی باواریا جان. دوست گرامی.

        پاسخ
        1. KING 918
          سوابق: (1905 دیدگاه) ,

          🙂 ……….
          دیگه کی میخواد کارتشو رو کنه ؟؟؟؟
          فعلا که از خیلی ها در کلاس اسپرت و سوپر اسپرت عقب مونده ……
          یکم واقع بین باشیم تا تعصبی ….
          الان تسلا هم از بی ام و زد جلو تر …..
          زمانی که بی ام و به فکر شتاب 3 ثانیه باشه دیگه واسه باقی خاطره ست …

        2. Bavaria
          سوابق: (553 دیدگاه) ,

          میدونم شتاب زیر سه افتخاره،ولی باور کن همه چی شتاب نیست

  3. شایان
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    اقا سوپر کارو این داستانارو بزار کناررررر
    فقط رخو بییییییییین😎

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    طراحی باحالی داره، البته به پای مرسدس amg gt s نمیرسه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.