بی ام ومرسدس بنزهفته نامه

مصاف مرسدس-ای‌ام‌جی C 63 S کوپه و ب‌ام‌و M4

چندین دهه است که بازوی پرفورمنس بنز یعنی ای‌ام‌جی و M اسپورت ب‌ام‌و نبردی سخت با یکدیگر دارند. هر دو برند توانایی تبدیل نسخه‌های استاندارد به هیولاهای اسپورت را دارند بنابراین ما در تازه‌ترین نبرد مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S کوپه را در برابر ب‌ام‌و M4 قرار داده‌ایم تا ببینیم هر یک چه چیزی برای ارائه دارند.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe vs BMW M4
M4 حد نهایی کارایی را در فرم یک کوپه‌ی اجرایی کامپکت به نمایش می‌گذارد. همین کار برای C 63 نیز تکرار شده است. از نظر ظاهری نیز هر دو خودرو دارای قوس چرخ‌های پهن‌تر و البته بهبودهای آئرودینامیکی هستند.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe vs BMW M4 01
تکنولوژی شاسی بهبود یافته در هر دو خودرو به منظور اطمینان از وجود چسبندگی کافی و تحت کنترل درآوردن مقدار زیاد قدرت به چشم می‌خورد. هرچند به لطف طراحی سیستم دیفرانسیل عقب مرسوم هر دو خودرو، اگر شما در حالت مخصوص خود باشید هندلینگی درگیر کننده و قابل تنظیم در دسترس شما قرار دارد.

خب زمان آن رسیده تا این دو حریف کارکشته را در برابر هم قرار دهیم تا ببینیم کدام‌یک ترکیب بهتری از کارایی عالی در خط مستقیم و استفاده‌ی روزانه را دارد. با ما همراه باشید.

شاخ‌به‌شاخ

پیشرانه‌ها
همه‌چیز خودروهایی شبیه این دو پیشرانه است اما این دو نسخه‌ی کارا اولین موج از دریای خودروهایی هستند که از واحدهای تنفس طبیعی بزرگ به پیشرانه‌های کوچک توربو کوچ نموده‌اند.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe vs BMW M4 02
مرسدس انتقال مؤثرتری را به توربو داشته زیرا پیشرانه‌ی ۸ سیلندر آن در دورهای پایین به دور باورنکردنی‌ای توانا است. اگرچه که دور پیشرانه همانند نسخه‌ی تنفس طبیعی بالا نمی‌رود اما C 63 هنوز هم افزایش سرعت خطی دوست‌داشتنی‌ای داشته و در این میان صدای بارقه دار آن نیز گوش‌ها را نوازش می‌دهد.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe
ای‌ام‌جی سخت در تلاش بوده تا سیستم اگزوز غرش‌های کاریزماتیک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر را داشته باشد حتی اگر دو توربو در پیشرانه کار کنند. این خودرو با غرش‌های خاص خود می‌تواند یک خودروی عضلانی اروپایی لقب بگیرد.

پیشرانه‌ی ب‌ام‌و نیز به همان اندازه انفجاری است اما شاید برخی افراد بگویند که صدای آن به خاطر وجود توربو عوض شده و برخی اوقات مزاحم است. درحالی‌که این سیستم اگزوز جذابیت ویژه‌ای را به M4 اضافه می‌کند اما در سواری‌های روزانه غرش‌های این اگزوز بیشتر وزوز گونه به نظر می‌رسد زیرا صدای افزایش‌یافته‌ی پیشرانه از طریق استریو به کابین انتقال می‌یابد.

BMW M4
در مقام مقایسه، غرش‌های ملودی گونه‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر مرسدس در پس‌زمینه جذاب‌تر است. از یک‌چیز مطمئنیم: روی آوردن به توربو باعث شده هر دو خودرو حتی وحشی‌تر شوند.

قضاوت

رتبه‌ی اول: مرسدس-ای‌ام‌جی C 63 S کوپه
M4 از نظر کارایی مطلق بر C 63 S سایه می‌افکند اما مرسدس جذابیت‌های شخصی بیشتری دارد و این همان چیزی است که مرسدس بنز پیشنهاد می‌دهد. ای‌ام‌جی به لطف بالانس هندلینگ خود دسترسی آسان‌تری دارد و البته به خاطر پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خود کاراکتر توانگرتری دارد. رفاه و آسایش این خودرو در سفرها نیز مثال‌زدنی بوده و درحالی‌که مرسدس گران‌بهاتر است اما در برابر پول خود چیز بیشتری به دست می‌آورید.

Mercedes-AMG C 63 S Coupe

Mercedes-AMG C 63 S Coupe

رتبه‌ی دوم: ب‌ام‌و M4
M4 هنوز هم یک خودروی پرفورمنس فوق العاده است که در برابر پورشه ۹۱۱ خصوصاً از نظر قیمتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هرچند در مقایسه با C 63، در این سطح خودرویی این فاصله‌ی قیمتی برای خریداران کمتر مهم است و M4 همان مقدار از توانایی‌های ارائه شده توسط ای‌ام‌جی را نشان نمی‌دهد.M4 هنوز هم خودرویی تیز است اما احساس روانی یا درگیر کنندگی مرسدس را ندارد.

BMW M4

BMW M4 04

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

جدید: لکسوس RC F
قیمت: ۵۹۹۹۵ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۷۰ اسب بخاری

Lexus RC F
اگر ایده‌ی یک خودروی پرفورمنس دو درب مجهز به پیشرانه‌ی توربو را دوست ندارید پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی لکسوس که قدرتمند و با تکنولوژی بالا است می‌تواند نظر شما را جلب کند. اگرچه که به اندازه‌ی دو رقیب این مقایسه سریع نیست اما می‌تواند آلترناتیوی جذاب باشد.

کارکرده: مزراتی گرن توریسمو ۴.۷ اسپورت
قیمت: ۶۳ هزار پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری ۴۵۴ اسب بخاری

Maserati GranTurismo Sport
یک مزراتی گرن توریسموی کارکرده از نظر قیمتی جدا کننده‌ی تفاوت‌های بین C 63 S و M4 است که ظاهر یک کوپه‌ی ۴ سرنشینه را با صدای جذاب پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی ترکیب کرده است. این خودرو به خوبی ای‌ام‌جی عمل نمی‌کند اما هنوز هم دوست‌داشتنی است.

 

مرسدس-ای‌ام‌جی C 63 S کوپه

ب‌ام‌و M4 DCT

قیمت مدل تست شده (پوند)

۷۶۶۱۵

۶۹۵۶۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۷۵۰/۱۸۷۷/۱۴۰۰

۴۶۷۱/۱۸۷۰/۱۳۸۳

پیشرانه

۸ سیلندر،۳۹۸۲ سی‌سی

۶ سیلندر خطی، ۲۹۷۹ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۵۰۳

۴۲۵

گشتاور (نیوتون متر)

۷۰۰

۵۵۰

گیربکس

۷ سرعته ی DCT، دیفرانسیل عقب

۷ سرعته ی DCT، دیفرانسیل عقب

حجم باک سوخت (لیتر)

۶۶

۶۰

حجم صندوق بار (لیتر)

۳۵۵

۴۴۵

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۸۰۰

۱۶۱۲

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۴.۹

۴.۵

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۵۰

۲۵۰

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۱.۴/۶.۹/۸.۶

۱۱.۱/۶.۷/۸.۳

[polldaddy poll=9521823] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    واقعا نمیدون کدوم بگم بهتره.درکل هردو بی نظیر و حرفه ای
    رای گیری ببینیم دوستان به کدوم رای بیشتر میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      دراینکه هر دو عالی هستن شکی نیست ولی هنوز هم کل کل های الکی به خاطر واقعیتی که عوض نمیشه بنز لوکس و با وقار و BMW وحشی و اسپرت ولی این متن کاملا خلاصه و کوتاه شده ش و نظرش هم کاملا غیر منطقی!من رای ام به M4 ولی اصلا هم برام مهم نیست که رای بنز بالا باشه چون هنوز هم تو هندلینگ و کارایی عددی در برابر سلطان باواریا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    صفرتا صد ها فک کنم اشتباه باشه درست میگم اگه اشتباه میگم بهم بگین دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    قبل 2014 وشروع نسل جدید طراحی های بنز چقد بنظر من زشت بودن ماشیناشون وبی ام دبلیو خوشگلتر بود الان بنز کلا همه مدلاشو نو کرده وچقد شیک تروبهتر شدن وجذابتر اما بنزاسب بخاروگشتاور بالاتری داره ولی شتاب صفرتاصدش کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. LamboMercedes

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    BWM دو سیلندر و 1 لیتر حجم موتور کمتر از BenZ داره و BMW شتاب بهتری داره ..
    البته وزن کمتری نسبت به BENZ داره .. BWM ارزونتره و پرشتاب تره .. اما بنز یه چیز دیگه اس /

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (79 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد مرسدس اشتباه درج شده.حدودا ۴ ثانیه هست. البته در بعضی سایتها مدل کوپه اس حتی ۳.۸ ثانیه هم ذکر شده که با توجه به قدرت و گشتاور و وزن خودرو کاملا منطقی هم بنظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LamboMercedes

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      بنده هم شک کردم که با وجود موتور قدرتمندی که بنز داره چطور شتاب صفر تا صد کمتری داره ولی نظرم رو دادم .. ممنون از اطلاع دهی .. آقای شاهین اگه میشه لطفا اصلاح کنید ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        سلام
        توی منبع اصلی که لینکش هم موجوده همین اعداد نوشته شده.به احتمال خیلی زیاد این اعداد عملی هستن.
        ارادتمندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          منم قبول دارم اعداد عملی هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سعید

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (43 ديدگاه)

          فکرکنم به خاطر وزن بیشتر بنز شتابش ضعیف تر شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. علي تبريزي

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (965 ديدگاه)

    شاهین مرسی از ترجمه ات.
    کسی میدونه منظور از DCT در بی ام و چیه؟
    آیا نسخه M4DCT با نسخه M4 فرق میکنه؟
    شتاب هردو ماشین اشتباه گفته شده یا چیه داستان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      DCT چیز خاصی نیست!
      فقط مخفف گیربکس دوکلاچه است
      ( dual clutch transmission )
      عمده تفاوت گیربکس های دو کلاچه با دستی در کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان شیفت دنده است که موجب بهبود شتاب گیری میشه توضیح بیشتر خواستی بگو
      دلیل اصلی اختلاف شتاب هم وزن کمتر bmw هستش
      و البته ضریب دنده ها در مرسدس بشکلی طراحی میشن که در سرعت های ثانویه بهتر عمل میکنن در ضمن گشتاور بالای مرسدس در شتاب ثانویه تاثیر مستقیم داره که همه اینها ناشی از سیاست های کمپانی سازنده ی خودروست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (244 ديدگاه)

    چه مقایسه جامعی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. LamboMercedes

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    https://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/model/class-C/model-C63CS

    در این لینک مشخصات فنی Mercedes-AMG C 63 S Coupe نوشته شده که شتاب 0 – 100عرض 3.8 ثانیه نوشته شده ..

    از دیدگاه اولی بنده که گفتم BWM دو سیلندر و 1 لیتر حجم موتور کمتر .. عذر خواهی میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohammadrr

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    پدال جان اگه اشتباه نکنم صفر تا صد کیلومتر توی بنز 3.9 ثانیه باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mans

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فدایه همتون بشم خواهشا اینقدر تعصبی نباشید
    تا بوده همین بوده که موتور های bmw نه فقط از بنز بلکه از همه بهتر بوده واسه مثال بهتون میگم که من خودم بنز E300 که 6سیلندر هست و با 528i انداختیم بنز رو محو کرد با اینکه 4 سیلندر هست و اسب بخاره کمتری داشت از لحاظ فنی bmw خیلی سره تو خوده مطلب هم اشاره شده ولی بنز 8 سیلندر هست و صدایه بهتری داره
    در کل انتخاب هز این دو برند کاملا سلیقه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هرکی نظرشخصی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو عالین، ولی مرسدس بهتره. این لکسوس هم ماشین خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. HADI

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من مازراتی دوست دارم چرا گزینشو نزاشتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کدوم مدل؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. mohammad fm480

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    من کلا معتقدم تو مدل های کوپه پروفرمنس بنز از بی ام و بهتره هم از نظر موتوری همم ظاهری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      من معتقدم هردو در زمینه های خودشون حرفه ای میباشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad fm480

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        الان با این حرفت یه جورایی داری میگی بی ام و در حد بنزه یا از بنز بتهره .
        منظورت همینه دیگه؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. ارمان

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    با این احوال با اینکه amg بسیار ماشینه عالیی هست اما به نظرم یک معیار کلی رو برای ماشینهای اسپورت میشه تعیین کرد اونم زمانیه که در پیست ثبت میکنن که به نظرم بی ام و تو این زمینه موفق تره اما خوب باید قبول کرد که با این مرسدس راحت تر میشه با صداشو دود لاستیکاش یا شهر رو به هم زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هردو خوبن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مسعود

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    من C63 سدان 2 نسل پیش رو از نزدیک دیدم . و باور کنید گیرایی بسیار بالاتری از M3 هم نسل خودش داشت چه برسه به نسخه کوپه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میثم

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    هردو عالی هستن انتخاب من بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا