نبرد گلادیاتورها، مرسدس C63، ب‌ام‌و M3، آلفا جولیا Q و کادیلاک ATS-V

مرسدس بنز C63 AMG و ب‌ام‌و M3 در کلاس سدان‌های عملکردی قدرتمند حکمرانی می‌کند اما آیا مدعیان جدید این بخش یعنی آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و کادیلاک ATS-V می‌توانند با تکیه بر نقاط قوت خود تاج سلطنت را از آلمانی‌ها بگیرند؟ در اولین مقایسه بین این چهار سدان اسپرت برتر دنیا به دنبال پاسخ این سؤال هستیم

در اواسط دهه نود، M3 تنها مرجع واقعی در بخش خود بوده و از این برتری تا به امروز دفاع کرده است؛ اما به‌تازگی حملاتی به این سدان باوارایایی در ابتدا از سوی C63 AMG S، مدت کوتاهی بعد ATS-V و حالا هم جولیا Q صورت گرفته است. مرسدس با پیشرانه ۴ لیتری V8 خود که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در صدر گروه قرار می‌گیرد اما با ۱۷۳۹ کیلوگرم، بیشتری وزن را هم دارد. بعد از ستاره نقره‌ای، آلفا با موتور ۲.۹ لیتری V6 قرار دارد که همان قدرت 510 اسب بخاری را با ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور کمتر تولید می‌کند؛ اما نماینده ایتالیا با استفاده از فیبر کربن در کاپوت، سقف و جلوپنجره، وزن کمتری برابر با 1675 کیلوگرم دارد. کادیلاک نیز مجهز به یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 با 470 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که با استفاده از آلومینیوم در کاپوت، وزنش به 1733 کیلوگرم رسیده است.

mercedes-amg-c63-giulia-m3-atsv

و درنهایت M3 هم از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند که با 450 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور بر روی کاغذ کمترین توان را دارد؛ اما هیچ دلیلی برای نگرانی M3 وجود ندارد زیرا ازیک‌طرف این ماشین بخشی از کمبود قدرت خود را با استفاده از وزن کمتر 1625 کیلوگرمی خود جبران می‌کند و از سوی دیگر در این کلاس تنها قدرت بیشتر مهم نیست بلکه استفادهٔ از این قدرت اهمیت دارد. امروزه اکثر خودروسازان سعی دارند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی پیشرفته بهترین استفاده را از هر یک اسب‌های پیشرانه به عمل آورند بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که چه کسی در این جنگ خونین بهتر و مؤثرتر از سلاح‌های خود استفاده می‌کند؟

2-mercedes-c63

رقابت را با بررسی سلاح‌های جولیا کوادریفولیو آغاز می‌کنیم. این ماشین در زیر بدنهٔ دست داشتنی خود یک شاسی واقعاً مستحکم را پنهان کرده است درحالی‌که پیشرانهٔ V6 بای‌توربو با ژن فراری، ترمزهای کربن سرامیکی سفارشی، لاستیک‌های نیمه اسلیک و گیربکس سریع هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF را هم با خود به این جدال آورده است؛ اما بهترین قطعهٔ این سوپرسدان ایتالیایی، گاردان فیبر کربنی آن است که به‌طور قابل‌توجهی در تغییر عملکرد آن نسبت به رقبا نقش دارد. به عبارت ساده، ب‌ام‌و، کادیلاک و مرسدس هرکدام از دیفرانسیل‌های فعال مولتی دیسک در عقب استفاده کرده‌اند اما جولیا دو کلاچ را در محور عقب بکار گرفته است که نه‌تنها می‌تواند محور را قفل کند که قادر است به‌طور فعال گشتاور را هم توزیع نماید. این سیستم «گشتاور بُرداری» نام دارد.

2-alfa-giulia

اما تا دور 1500 rpm موتور هنوز آرام است ولی بعدازآن، نیروگاه V6 بیدار شده و تمام گشتاور خود را به‌صورت شفاف و پرانرژی در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین به دلیل سرعت بالای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، دنده‌ها به‌سرعت تعویض می‌شوند؛ اما گیربکس اتوماتیک جولیا مزیت‌های دیگری هم دارد که آن ارائهٔ آرام گشتاور در آغاز حرکت است. با تکیه بر این ویژگی‌ها، آلفا می‌تواند به‌صورت رعدآسا ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و 7 ثانیه بعد به مرز دویست کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این حرکت طوفانی تا هنگام رسیدن به بالاترین حد ظرفیت دوران پیشرانه یعنی 7600 rmp متوقف نمی‌شود.

2-cadillac-ats-v

کاملاً در تقابل با پیشرانهٔ V6 بای‌توربو کادیلاک که قطعاً در ایجاد بیشترین صدای موتور رهبر گروه است، در ب‌ام‌و مدام با کاهش صدای موتور مواجه می‌شویم؛ اما هرچند ATS-V خودروی چالاکی است ولی پاسخ کسل‌کننده‌ای به دستورات راننده می‌دهد. عنصر مشترکی که در این سدان اسپرت آمریکایی وجود دارد گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آن است که در همکاری با پیشرانه می‌تواند ATS-V را ظرف 4.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. اما کادیلاک برای اینکه از حالت سکون به سرعت دویست کیلومتر در ساعت دست یابد به 14.7 ثانیه زمان احتیاج دارد.

2-bmw-m3

C63 AMG S اما گشتاور ویرانگری برابر با 700 نیوتن متر دارد که درنتیجه چشمگیرترین عملکرد را در بخش پیشرانه از خود نشان می‌دهد. همچنین AMG همیشه نشانه‌های خاصی دارد که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از گشتاور انفجاری، کشش محدودشده و بالاتر از همه گیربکس اتوماتیک. کمک‌فنرهای سفت C63 نیز در هماهنگی کاملی با رفتار خودرو هستند درحالی‌که تعلیق نیز عملکرد دقیقی دارد؛ اما فرمان کمی بی‌احساس است. البته باید در نظر داشت که به بخشی از جثهٔ سنگین 1.74 تنی خودرو متصل است.

کادیلاک ATS-V کاملاً ریشه‌های آمریکایی خود را نشان می‌دهد و هنگام رانندگی کمی سنگین احساس می‌شود؛ اما این خودرو بهترین کنترل کشش را در کلاس خود داشته و مجموعه‌ای از پنج حالت مختلف هندلینگ را هم ارائه می‌کند. به‌طورکلی ATS-V در دینامیک رانندگی ضعف دارد. جولیا اما در بین اعضای گروه ظریف‌ترین احساس رانندگی را دارد. این ماشین بسیار چالاک بوده و در پیچ‌ها هم عملکرد مناسبی دارد. شاسی آن نیز برای موقعیت‌های اسپرت تنظیم شده است اما متأسفانه این شاسی در کنار سیستم تعلیق نه‌چندان نرمی قرار گرفته است.

C63 S نیز اعتمادبه‌نفس بیشتری به راننده می‌دهد اما در مقایسه با کادیلاک بسیار بیشتر احساس رانندگی مصنوعی دارد. بااین‌حال M3 همچنان ما را تحت تأثیر قرار داد. در این ماشین قدرت، کشش، هندلینگ، تعادل و پاسخگویی همه و همه عالی و منسجم عمل می‌کند. گیربکس دوکلاچهٔ آن بسیار سریع است و ترمزهای سرامیکی نیز هرچند به‌خوبی جولیا نیستند ولی بااحساس‌تر هستند درحالی‌که لاستیک‌ها هم چسبندگی عالی را ارائه می‌کنند؛ بنابراین درواقع ب‌ام‌و M3 سزاوار پیروزی در این جنگ است.

 

نتیجه

مقام اول: ب‌ام‌و M3

مقام دوم: آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

مقام سوم: کادیلاک ATS-V

مقام چهارم: مرسدس-آام‌گ C63 S

بپردازیم به پاسخی که در ابتدای این جدال نفس‌گیر مطرح شد. در جواب باید گفت که نه جولیا هنوز هم نمی‌تواند M3 را شکست دهد. هرچند این سدان ایتالیایی در پویایی رانندگی برتر است اما درمجموع در بررسی تمامی قسمت‌ها هرگز نمی‌تواند به پای سدان مونیخی برسد. در M3 رانندگی اسپرت، چابکی، هندلینگ، کشش عالی و به‌طورکلی همه‌چیز درست و مناسب است. بله البته این خودروی گران‌قیمتی است اما ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد. علاوه بر این، سطح عملکرد M3 در کلاس سدان‌های متوسط اسپرت هرگز به بالایی امروزه نبوده است؛ اما خودروهای دیگر این نبرد نیز هریک کاملاً سزاوار رتبهٔ خود هستند. جولیا در استفادهٔ روزمره مشکل دارد، ATS-V در دینامیک رانندگی ضعیف است و مرسدس نیز نشان داد که همیشه پیشرانهٔ بزرگ و نیروی زیاد کارساز نیست.

 

مشخصات فنی

  آلفا جولیا Q ب‌ام‌و M3 کادیلاک ATS-V مرسدس C63 S
پیشرانه V6 بای‌توربو I6 بای‌توربو V6 بای‌توربو V8 بای‌توربو
حجم موتور 2.9 لیتر 3 لیتر 3.6 لیتر 4 لیتر
قدرت 510 اسب بخار 450 اسب بخار 470 اسب بخار 510 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر 550 نیوتن متر 605 نیوتن متر 700 نیوتن متر
محور محرک عقب عقب عقب عقب
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد 3.9 ثانیه 4 ثانیه 4.3 ثانیه 4.1 ثانیه
حداکثر سرعت 310 کیلومتر/ساعت 280 کیلومتر/ساعت 305 کیلومتر/ساعت 290 کیلومتر/ساعت
طول/عرض/ارتفاع 4.64/1.87/1.42 متر 4.67/1.87/1.38 متر 4.67/1.81/1.41 متر 4.75/1.84/1.42 متر
فاصلهٔ محوری 2.82 متر 2.81 متر 2.77 متر 2.84 متر
وزن 1675 کیلوگرم 1625 کیلوگرم 1733 کیلوگرم 1739 کیلوگرم
حجم صندوق بار 480 لیتر 445 لیتر 380 لیتر 435 لیتر
قیمت 71,800 یورو 80,300 یورو 75,400 یورو 84,550 یورو

 

منبع: Autobild

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

58 دیدگاه

  1. Madjid
    سوابق: (7803 دیدگاه) ,

    .
    به نظر من
    مقام اول مرسدس-آام‌گ C63 S
    مقام دوم ب‌ام‌و M3
    مقام سوم کادیلاک ATS V
    مقام چهارم آلفا رومئو جیولیا کوادروفولیو

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Daniel
      Daniel
      سوابق: (491 دیدگاه) ,

      سلطان سگمنت سدان اسپرت جهان
      شرکتی که از تمام اسب بخار و گشتاور انجین خودروهاش به صورت بهینه و کارآمد استفاده میکنه.
      البته مرسدس هم فوق العادس و نمیشه دوستش نداشت.
      برای من BMW = BENZ هست و هرکدومشون اول باشن من راضیم.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    کلا من همچین مقایسه ها را قبول ندارم چرا چون اگه کامنتهای همین سایت را ببیند همه بر اساس عشق به برند عمل میکنن مثلا تو اکثر مقایسه ها بنز پائین تر از bmw و ائودی قرار میگیره ولی فروشش ازدو تای دیگه بیشتره کلا کسی که عاشق یکی از سه گانهای المانی باشه این حرفها براش مهم نیست مهم عشقههههههههههههههههه

    پاسخ
    1. lmbx
      سوابق: (205 دیدگاه) ,

      آره اقا جواد مهم عشقه.چون این سطح از ماشین ها اونقدر ها هم با هم تفاوت ندارد و یه جورایی همشون عالی اند.بنده هم عشقم الفا هست!اونم با گیریبکس دستی

      پاسخ
  3. حمید
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    جالبه همین مقایسه رو مجله ی موتور ترند هم انجام داده با نتیجه ی متفاوت.
    واقعا آفرین به آلفا ، بعد از مدت ها که ماشینی تو این کلاس نداشته تونسته ماشینی در حد بهترین های این کلاس ارائه کنه.
    https://www.google.com/amp/www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2017/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-bmw-m3-mercedes-amg-c63-cadillac-ats-v-comparison/amp/

    پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (568 دیدگاه) ,

    من طرفدار BMW هستم ولی این دلیل نمیشه که از بقیه قافل شد.به نظرم همشون خوب هستن و با اینکه BMW برنده شد ولی باید یه فکری بکنه و یه خونه تکونی اساسی به خودش بده تا جایگاهش رو حفظ کنه چون همه رقباش از اون تو یه زمینه برتر هستن و ازش جلو زدن.به هر حال زنده باد سلطان باواریا!

    پاسخ
  5. mans
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    دود از کنده بلند میشه بس….
    در حق بنز هم کلی اجحاف شده
    ولی در کل رقابت خیلی نزدیکیه

    پاسخ
  6. pooriya
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    رو دست ب ام و ماشین نیست تو کل منظومه شمسی عشق این ماشین از نظر عملکرد و مهندسی هیچ کمپانی به ب ام و نمیرسه ❤❤❤

    پاسخ
    1. ghost
      سوابق: (158 دیدگاه) ,

      دوست عزیز یه چی شنیدی مهندسی
      بقیه برند های که مهندسینشون از ایران خودرو و سایپا نمیگیرن

      پاسخ
  7. Jast bentley continental
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    ببخشید فک کنم اطلاعات غلط درباره جولیا داده باشید ۰ تا ۲۰۰ ۷ ثانیه مگه هایپر کاره!!!؟؟

    پاسخ
    1. K.I.A.N
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      از ۱۰۰ تا ۲۰۰ رو نوشته اگه دقت کنید. با هم ۱۰.۹.

      پاسخ
  8. میلاد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    پدال این چه وضعشه چرا هر ماشینی که اسپرته فکر میکنی باید برنده بشه bmw هنر نکرده هر ماشینی میزده اسپورت ش میکنه ماشین لوکس هم اسپرت میزنه چون چیز دیگه ای بلد نیست همه مدلاش ررو بخری اتگار یه ماشین خرید ولی بنز هر مدلش یه حس و حالی داره سریS فقط لوکس سری e نیمه لوکس- سری c یه ماشین خانوادگی با تلیقی از لوکس و اسپورت- سری gt فقط اسپروت ب
    به نظرم بنز برنده بود چون یه ماشین که حس و حال یه خودورو خانوادگی و لوکس با تلفیق از اسپورت بودن رو داره
    هر مقایسه bmw رو برنده اعلام میکنید چون اسپرته اگه به اسپرت بودنه سری gt بنز bmw vو قورت میده مکه جاده پیست مسابقه است رانددگی باید راحت- نرم – در عین حال سریع باشه که بنز استاده

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (497 دیدگاه) ,

      دوست عزیز وقتی تجربه نداری چرا (((جوک ))) می گی
      اتفاقا بنز اصلا توی سواری به بیمر نزدیک هم نمی شه بی ام و سری ۵ توی هر کلاس موتوری کاملا به E برتر اتفاقا مثلا سری ۵ توی نرمی و ایزوله بودن اتاق هیچ فرقی با e نمی کنه من تجربه رانندگی با هر دو مدل ٢٠١۴ رو دارم بنز هیچ دقیقا هیچ برتری به بی ام و نداره شما چشم بسته سوار سری ٣ و ۵ و ٧ بشید فرق اینها رو می فهمید سواری پویا لذت رانندگی فقط با بی ام و معنا می شود بنز هم کلا نرمه یعنی رو اسپرت نرمه روی کامفورت نرمه و …. این که هنر نیست هنر ساختن ماشینی هستش که با یک دکمه بشه پورشه ٩١١ با یک دکمه مثل رولزرویس می شه
      شما هم چهار تا ماشین سوار بشو یکم تجربه ات که بیشتر شد بعد در فشانی بکن

      پاسخ
    2. كوروش
      سوابق: (497 دیدگاه) ,

      اینجا بحث تست توی پرفورمنس هستش شما هم بیشتر دقت کن بعد در فشانی بکن مطمئن باش اگه بیمر توی کلاس gt ماشین بزنه بنز بعدش باید واسه قیافه اش فروش بره

      پاسخ
      1. Madjid
        سوابق: (7803 دیدگاه) ,

        .
        بنز واسه هر چی فروش بره فعلا در ژاپن و امریکا تمام خودروسازان لوکس آلمانی و غیر آلمانی رو جا گذاشته.
        فرمول 1 هم چه الان که خودش رقابت میکنه و چه زمانی که برای مکلارن و براون موتور میساخت تکلیفش معلوم بود.
        ب ام و چندین ساله ماشین های هم کلاس با SLR ، SLS Black ، AMG GT ، SL65 Black ، تولید نکرده.
        هایپرکار مرسدس هم که تو راهه.
        .
        به بنز میگن سلطان اشتوگارت ، در حالی که در اشتوگارت پورشه هم حضور داره.

        پاسخ
        1. كوروش
          سوابق: (497 دیدگاه) ,

          خب …..
          ربطش به m3 !!!! و حرف من

          من فکر نمی کنم تا حالا جایی از بنز بد گفته باشم روی صحبتم هم با فرد مورد نظر بود بجز بنز g و کامیون هم توی هر کلاسی بیمر ماشین ساخته تا الان بهترین بوده شما منکرش که نیستی ؟

        2. تصویر پروفایل Daniel
          Daniel
          سوابق: (491 دیدگاه) ,

          سلطان اشتوتگارت که ممدرضا بود!!!!!!
          ولی مطمئنم سلطان باواریا بالاخره واسه اون سگمنت ها قیام میکنه.
          نمیزنه نمیزنه…. اما وقتی بزنه خالو نابود میکنه… .

        3. Madjid
          سوابق: (7803 دیدگاه) ,

          .
          (((اگه بیمر توی کلاس gt ماشین بزنه بنز بعدش باید واسه قیافه اش فروش بره)))
          .
          این حرف کاملا بی اساسه.
          اگر ماشین های بنز بهتر از رقبا نبودن با وجود قیمت بیشتر فروش بیشتری نداشتن.

    3. Parvaz
      سوابق: (169 دیدگاه) ,

      اگه اولین باره M3 داره تو این سگمنت اول میشه اوکی شما بگو نگارنده به نفع بی ام و مطلب نوشته ولی خدایی M3 چندین ساله که تو این کلاس داره پادشاهی میکنه، ولی یکم پیر شده امیدوارم بیمر یه دست اساسی هم به این دوردونش بکشه..

      پاسخ
    4. mohsen
      سوابق: (988 دیدگاه) ,

      داداچ دنیا 2 روزه چرا عصبانی میشی؟
      مسئولین پدال رسیدگی کنن
      بنز اول
      اصلا بی ام وه نباشه راضی هستی؟

      پاسخ
  9. عليتاليا
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    شتاب ٠ تا ٢٠٠ آلفا ٧ ثانیه پس از ٠ تا ١٠٠ یعنی. میشه ١٠/٩
    آلفا خیلی خوب کار کرده و m3 باید احساس خطر کنه.

    پاسخ
  10. كوروش
    سوابق: (497 دیدگاه) ,

    از قبل هم تقریبا معلوم بود الفا سالهاست توی این کلاس خودرو نبوده با این حال قدرتمندانه شروع کرده و مقام اول و دوم کاملا بجاست و بنظرم جای کادیلاک و بنز هم با عوض بشه
    به موتور بیمر دقت کنید که انتهای مهندسی است سالها شش خطی در اوج بوده در سال ٢٠١٧ هم هنوز در اوج هستش

    پاسخ
  11. ب ام و سلطان
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    میبینم که سلطان صاحب نشان قدرت نهان اول شد وقتی سلطان باشی در همه جا اولی

    پاسخ
  12. shahin
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    من انتخابم یه برند خاص و با کلاس ایتالیاییه که از تکنولوژی مشترک با مزراتی استفاده میکنه.بله درسته ماشینی که هنوز جوادای ایرانی خزش نکردن و باهاش تو سعادت اباد دنبال پراید هاچبک نمیرن.بله آلفای با کلاس و متمایز.کسی که سلیقش آلفاست کاملا متفاوت فکر میکنه.از لحاظ شتاب و سرعت هم که تو این کلاس حرف اول رو میزنه آلفا با ١١٠٠ سی سی حجم کمتر بنز رو له کرد.

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      تکنولوژی مشترک با مزراتی؟ از کی تا حالا مازراتی شد یه خودرو ساز تکنولوژیک؟ مازراتی گلیم خودش رو نمی تونه از آب بیرون بکشه

      پاسخ
  13. amin
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    منبع اصلی این مقایسه موتور ترند ه که آلفا اول شده .نمیدونم به چه علت به راحتی نتایج مقایسه را برعکس میکنن .واقعا متاسفم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیر دهقان
      امیر دهقان
      سوابق: (197 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      مقایسه میان این چهار ماشین توسط سایت‌های مختلفی مثل موتورترند، کارانددرایور، اتوبیلد و… انجام شده که ما مقایسۀ اتوبیلد رو ترجمه کردیم و تغییری هم در نتایج ایجاد نشده. این مقایسه توسط خود اتوبیلد انجام گرفته و به این نتایج دست پیدا کرده و ربطی هم به موتورترند نداره.
      اگه به تصاویر این مطلب هم دقت کنین میبینین که رنگ ماشین‌ها با نمونه‌های موردآزمایش موتورترند تفاوت داره.

      پاسخ
  14. reza-a
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    انتخاب من بر اساس آرم
    بی ام و
    مرسدس بنز
    کادیلاک
    آلفارومئو

    پاسخ
  15. سعید(تهران)
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    برای من اون مرسدس c کلاس با اون فضای داخلی منحصربفرد بعلاوه یه موتور هشت سیلندر بالای ۵۰۰ اسبی ینی همه چی، مهم نیست کی توی چه مقایسه ای کدومو اول میکنه!!!

    پاسخ
  16. Saied
    سوابق: (1070 دیدگاه) ,

    درست عاشق بی ام دبلیو هستم. ولی انتخابم الفو رمو هست. ولی فکر کنم اینکه نوشتی تو ٧ ثانیه به ٢٠٠ میرسه یه ذره شک بر انگیز هست. چون خیلی نزدیک به لافراری و شیرون هست. ولی اگه همچین سرعتی رو بتونه ارائه بده واقعا معرکس.

    پاسخ
  17. ونوم اف ۵
    سوابق: (352 دیدگاه) ,

    اول کادیلاک دوم الفا سوم بنز چهارم بمیر (بیمر )

    پاسخ
  18. Ferrari
    سوابق: (385 دیدگاه) ,

    برنده ی واقعی به نظر من الفاست عالی کار کرد مطمئنم یکی دو نسل دیگه الفا در این کلاس به برتری بی ام و پایان میده

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (7803 دیدگاه) ,

      .
      آلمان ها تا اطلاع ثانوی برترین خودروسازان جهان اند. 💪💪💪

      پاسخ
      1. Ferrari
        سوابق: (385 دیدگاه) ,

        ژاپنی ها در ساخت خودروی فوق العاده بادوام و با کیفیت ،ایتالیایی ها در ساخت سوپر اسپرت ها انگیلیسی ها در ساخت سوپر لوکس ها و امریکایی ها در ساخت خودروهای فوق العاده خوب با قیمت مناسب. درجهان بهترینن

        پاسخ
        1. ب ام و سلطان
          سوابق: (148 دیدگاه) ,

          احتمالا آلمانی ها هیچی نیستن ولی بهترین کشور سازنده اتومبیل جهانن احتمالا در تمامیه موارد بهترینن که شما چون ازشون بدت میاد اسمشو و نمیاره ایرادی نداره چون وقتی یه کشوری سلطان داره دیگه هیچوقت کم نمیاره

        1. ب ام و سلطان
          سوابق: (148 دیدگاه) ,

          چغندر نیست ولی به پای آلمان نمیرسه

    2. ب ام و سلطان
      سوابق: (148 دیدگاه) ,

      سلطان هیچوقت هیچقوت هیچقوت و هیچوقت برتریش به پایان نمیرسه این یه آرزو هم برای شما نمیتونه باشه

      پاسخ
      1. Ferrari
        سوابق: (385 دیدگاه) ,

        اختلاف الفا با بی ام و زیاد نبود بخصوص اینکه در شتاب ،صندوق بار و قیمت به میزان 9000یورو برتر بود حتی پویایی رانندگی الفا نسبت به بی ام و بهتر بود الفا دست بستهنبود باتوجه به این که جولیا تازه وارد رقابت با بزرگان شده . به مرور زمان الفا نقاط ضعفشو برطرف خواهد کرد البته یادمون نره همین هیولا رکورد دار نوربرگرینگ در بخش سدان هاست .
        متاسفانه بی ام و. یه مدته در بحث کیفیت کابین کم کاری میکنه و محصولاتش با افت کیفت زیادی مواجهن

        پاسخ
        1. ب ام و سلطان
          سوابق: (148 دیدگاه) ,

          شما که همه رو سوار نشدی چطور میدونی افت کیفی دارن دیدی متعصبانه حرف میزنی اینجاست که میگم در رویاها هم نمیتونید ببینید سلطان کم میاره سلطان هرچی بزنه بازم سلطانه مثل شیر که سلطانه پیرم باشه بازم سلطانه ولی این شیر ما هیچوقت پیر هم نمیشه و همیشه سلطان سلطان ابدیه

        2. Ferrari
          سوابق: (385 دیدگاه) ,

          شما تشریف ببرید مجله ماشین شماره های 406,407 و 411 رو مطالعه بفرمایید اونجا درمورد کیفیت کابین بی ام و ها نوشته یعنی نویسنده تمام مدل های بی ام و هایی که تو ایران هستنو سوار شده و این مقالخ رو نوشته. بخون بعد ببین کی تعصبی حرف میزنه.من فقط نسبت به فراری تعصب دارم

        3. ب ام و سلطان
          سوابق: (148 دیدگاه) ,

          نویسنده هم شاید مثل شما با سلطان حا نمیکرده بعدم مگه تمامیه مدل های سلطان صاحب نشان میاد ایران خوبه که شما فقط رویه فراری تعصب داری همینجوری ادامه بده یه چیز دیگه به خدا بده وقتی اسمه یه ماشین درست گفته نمیشه خوبه من به فراری بگم فَراری ما هم تعصب داریم بهمون برمیخوره ب ام و درسته

  19. بهرام
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    هر چقدرم در وصف این آلفارومئو جولیا کوادریفولیو بگیما، بازم کم گفتیم …
    لامصب چقد خوشگل ،چقد خوش استیل، چقد با ابهت هستش …
    از اون ماشینایی هستش که آدم تو خیابون میبینه دوس داره باهاش عکس بگیره 😚😚😚😚😍😍😍😍😘😘😘😘

    پاسخ
  20. mohsen
    سوابق: (988 دیدگاه) ,

    عجیبه باز هم بعد چند سال باز هم گیرایی طراحی بی ام وه نسبت به حریفاش عجیب زیاده
    آلفا زیباست ولی میتونه از نگاه یکی جلوش کاملا احمقانه باشه
    بنز لوکس هست ولی حس اسپورت بودن رو از نگاه بیرون مثل C نسل قبل القا نمیکنه
    ولی بی ام وه بدون تعصب میگم در همون نگاه اول اگر اشنایی با ماشینم نداشته باشی فوق العاده میره رو احساس و روان ادم

    پاسخ
  21. محسن
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    بی ام و عشقه عششق،بیشترین طرفدارو در دنیا داره چون همه چی تمومه چشماش روانی میکنه ادمو!!!،ماشین باز واقعی میفهمه،من اولا از ماشین سر در نمیوردم فک میکردم بنز خوبه!!ولی بعد فهمیدم بی ام و مثه یه شعر عاشقانه مثه یه رقاص باله مثه نواختن یه موزیک با سازهای زنده مثه هر چی که خوبه باهاش میشه ارتباط برقرار کردو عشق ورزید هستش،به کلیپایی که در شبکه های اجتماعی از بی ام و هست نگاه کنین این حسو حالو درک میکنید که چقد خاصو منحصر بفرده❤💘

    پاسخ
  22. kasfer
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلطان خودرو فقط وفقط آلمان چه مرسدس چه بی ام پورشه آئودی فولکس واگن ……چه کشوری سراغ دارین این همه ماشین با کیفیت داشته باشه

    پاسخ
  23. حمیدرضا
    سوابق: (641 دیدگاه) ,

    من عاشق کادیلاکم ولی انتخاب منطقی الفاست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.