آئودیبی ام ومرسدس بنزهفته نامه

مقایسهٔ تصویری نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 با بنز E کلاس و آئودی A6

حالا که نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ معرفی شده است می‌توانیم ببینیم که آیا ازلحاظ طراحی بهتر از رقبای اصلی هم‌وطنش یعنی مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 هست یا نه؟ بنابراین در ادامه مقایسه‌ای تصویری میان این سه رقیب آلمانی خواهیم داشت تا بتوانیم در رابطه با طراحی آن‌ها به‌درستی قضاوت کنیم. مرسدس بنز E کلاس بااینکه در طراحی کاملاً شبیه برادران کوچک‌تر و بزرگ‌تر خود شده و دیگر از آن طراحی منحصربه‌فرد قبلی خبری نیست اما همچنان خودرویی زیبا و جذاب است. همچنین آئودی A6 هم باوجوداینکه مدت زیادی از معرفی آن گذشته و سال‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند اما هنوز هم کاملاً خودرویی خوش‌تیپ و زیبا به نظر می‌رسد؛ بنابراین آیا نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ در طراحی حریف دو رقیب آلمانی خود می‌شود؟ در ادامه خواهیم فهمید.

bmw-vs-audi-vs-mercedes-benz-2

در بین این سه رقیب، خودرویی که با دیگران همخوانی ندارد مرسدس بنز E کلاس است زیرا درحالی‌که ب‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 هر دو سعی در ترکیب عملکرد اسپرت با لوکس و ظرافت داشته‌اند، E کلاس بیشتر بر لوکس بودن تمرکز داشته است که البته این خوب است و کاملاً بازار خود را هدف قرار داده است؛ اما سری ۵ و A6 به‌وضوح ماشین‌های اسپرت‌تری به نظر می‌رسند. در طراحی قسمت جلو خودرویی که بهترین به نظر می‌رسد ب‌ام‌و سری ۵ است درحالی‌که آئودی A6 دوم شده و مرسدس بنز E کلاس در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. دلیل چنین انتخابی این است که سری ۵ و A6 هردو در قسمت جلو طراحی هیجان‌انگیزتری دارند درحالی‌که E کلاس کمی موقر به نظر می‌رسد. البته قصد بدگویی از دپارتمان طراحی مرسدس بنز را نداریم اما سری ۵ جدید با چراغ‌های جلوی عریض‌تر و سپر تهاجمی‌تر، طراحی بهتری نسبت به دو رقیب دیگر ارائه می‌کند.

bmw-vs-audi-vs-mercedes-benz-1

در بخش پروفایل جانبی هنوز هم ب‌ام‌و از دو رقیب دیگر بهتر است اما در این بخش مرسدس برتر از آئودی ظاهر می‌شود زیرا هرچند آئودی در قسمت جانبی کاملاً خوب و معقول به نظر می‌رسد اما تشخیص آن از دیگر محصولات بزرگ گروه فولکس‌واگن سخت است به‌گونه‌ای که شما می‌توانید یک فولکس‌واگن پاسات یا اشکودا ساپرب را به دیگران به‌عنوان یک آئودی A6 معرفی کنید و احتمالاً آن‌ها این ادعا را باور می‌کنند. E کلاس اما در بخش جانبی کاملاً صاف و لوکس دیده می‌شود که هرچند ساده، محافظه‌کار و خسته‌کننده است اما هنوز هم خوش‌تیپ و هماهنگ به نظر می‌رسد؛ اما بااین‌وجود سری ۵ بهتر از E کلاس به نظر می‌رسد. خط شانهٔ آن کاملاً قوی واضح بوده و هنگام رسیدن به قوس چرخ جلو به زیبایی محو می‌شود.

bmw-vs-audi-vs-mercedes-benz-3

طراحی داخلی هر سه خودرو بسیار نزدیک به هم است. فضای داخلی سری ۵ جدید عالی است اما E کلاس و A6 هم عملکرد مشابهی دارند. آئودی A6 دارای طراحی داخلی بسیار جذابی است و هنوز هم با دقت فوق‌العاده و کیفیتی مثال‌زدنی ساخته شده است اما در حال حاضر کمی قدیمی شده و تکراری به نظر می‌رسد. داخل مرسدس بنز E کلاس هم بسیار عالی است. کابینی بسیار لوکس و با سطوحی بسیار نرم؛ اما بااین‌حال داخل مرسدس بنز کمی پیرمردی به نظر می‌رسد. البته داخل بنز بسیار خوب ساخته شده اما تا حد زیادی قدیمی و کلیشه‌ای به چشم می‌آید. در سوی دیگر کابین سری ۵ بزرگ به به‌ نظر می‌رسد. کابینی که لوکس و راننده محور بوده و تکنولوژی‌های باورنکردنی در آن بکار رفته است.

bmw-vs-audi-vs-mercedes-benz-5

با تمامی این موارد و بررسی هر دو رقیبِ هم‌وطنِ ب‌ام‌و سری ۵، در اینجا به نتیجه‌گیری این مقایسه می‌پردازیم. نقطهٔ ضعف عمدهٔ آئودی A6 این است که به‌طور قابل‌توجهی قدیمی‌تر از دو رقیب دیگر است بنابراین A6 قربانی سن و سال بالای خود در این رقابت شد و باید تا زمان معرفی نسل بعدی آن صبر کنیم. در سوی دیگر مرسدس بنز E کلاس قرار دارد که کاملاً خودروی جدیدی است که هرچند طراحی لوکس و زیبایی دارد اما بدون هیجان و جذابیت به نظر می‌رسد؛ بنابراین به نظر ما نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ بهترین طراحی را در کلاس خود دارد.

bmw-vs-audi-vs-mercedes-benz-4

منبع: BMWblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. Sardar

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    برای نسل جدید سری ۵ تغییرات کمه . این بی ام و بیشتر فیس لیفته. اگه سنم بالای ۴۰ باشه بنز رو انتخاب می کنم و گرنه آیودی

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      وای قلبم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. erfan

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلا میدونی فیس لیفت چیه؟!
      الان کجای سری 5 جدید شبیه قدیمیشه که شما بهش میگی فیس لیفت؟!
      الحق که طراحیش نقص نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    منبع ش منو کشته
    منبع: BMWblog

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    آئودی فقط
    اسپرت خشن ملایم خوش استایل (هم خشنه هم ملایم !)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پژمان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خدایی bmw سره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    والا بی ام و سری 5 چند سال اخیر نه خوب فیس لیفتی شده بود نه تغیراتی روش انجام شده بود مقایسه با کلاس E یکم کم لطفی میشه به E کلاس با این گونه مقایسه. کابین بنز واقعا یه چیزه دیگه شده سواری s رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hasan

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در بخش جانبی بنز شاهکارتر از هر دو رقیبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. mohsen

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    منتظر مقایسه های بهترم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا