مقایسه اجمالی ب‌ام‌و 340i و جگوار XE 35t R-Sport

ب‌ام‌و سری 3 کمی از درخشش اولیه‌ی خود را از دست داده است. این پادشاه اسبق کلاس سدان های اسپورت اجرایی آسیب‌پذیرتر از گذشته شده است. با وجود رقبای جدیدتری چون کادیلاک، جگوار و آلفارومئو، سری 3 با چالشی تمام‌عیار روبرو است. خب Road &Track بهترین نسخه‌ی غیر M سری 3 یعنی 340i را در برابر یکی از قدرتمندترین رقبا یعنی جگوار XE قرار داده است. اینجا خلاصه‌ای از این رویارویی را تقدیم شما عزیزان کرده‌ایم.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe
در یک طرف رینگ ب‌ام‌و 340i M Sport با پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی 3 لیتری توربو با قدرت 320 اسب بخار قرار دارد که نیرو را از طریق گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. خب پس اساساً با بهترین نسخه‌ی سری 3 سروکار داریم: پیشرانه 6 سیلندر خطی؟ بله! دیفرانسیل عقب؟ بله! گیربکس دستی؟ صد در صد!

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-02
در طرف دیگر جگوار با مدل XE 35t AWD R-Sport حاضر شده است. این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند. این خودرو در حال حاضر سریع‌ترین نسخه‌ی XE در آمریکا بوده و به عنوان تنها خودرویی که توانایی شکست سری 3 را دارد در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین واقعاً خودروی خوبی است.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-03
در بحث نمای ظاهری جگوار XE قطعاً خودروی زیباتری است. اگرچه که 340i مخصوصاً با پکیج M Sport خودروی خوش‌ترکیبی است اما جگوار جذابیت بیشتری دارد. کابین این خودرو نیز شکیل‌تر و زیباتر است و طراحی جالب‌تر و از نظر بصری مرغوب‌تری دارد. هرچند، کابین ب‌ام‌و ارگونومیک‌تر بوده و تکنولوژی و مواد بکار رفته‌ی بهتری دارد. ب‌ام‌و بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز داشته درحالی‌که جگوار استایل ظاهری را ترجیح داده است.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-05
اما مسئله‌ی مهم‌تر سواری این دو خودرو است. درباره‌ی دینامیک رانندگی گیرای جگوار XE جدید حرف‌های زیادی زده شده است. این یک سدان اسپورت مهیج با بهترین سیستم فرمان در کلاس خود بوده و واقعاً هندلینگ تیزی دارد. هرچند جگوار XE یک خودروی کاملاً جدید برای این شرکت است بنابراین آرامش دینامیکی خاص 340i را ندارد.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-04
اگرچه جگوار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بوده اما می‌تواند کمی عصبی شود. در مقابل 340i هیجانی بوده اما کاملاً استوار و ثابت‌قدم است. راننده‌های R&T هر دو خودرو را به راه‌های پرپیچ‌وخم زیادی برده و فهمیده‌اند که 340i خودروی مطمئن‌تری است. ب‌ام‌و تیزتر بوده و به لطف دینامیک شاسی فوق‌العاده و سیستم تعلیقی که در مسیرهای ناهموار رام عمل می‌کند به خوبی پیش می‌رود. در مقابل جگوار تنها هیجان‌انگیز بوده اما احساس پهن‌تر بودن داشته و راندن آن در مسیرهای تنگ سخت است. شاسی آن نیز در مسیرهای ناهموار ناراحت شده و باعث دودلی راننده در تحت‌فشار قرار دادن آن می‌شود. همین مسیرها را ب‌ام‌و با اعتمادبه‌نفس و به آسانی طی می‌کند.

interior-jaguar-xe
در نهایت ب‌ام‌و 340i برنده‌ی این رویارویی می‌شود. اگرچه این خودرو استایل جذاب و یا احساس خالص فرمان جگوار را ندارد اما به سادگی در هر چیز دیگری بهتر از جگوار است.
ب‌ام‌و در این کلاس یک کهنه سرباز باتجربه است درحالی‌که جگوار یک جوان جویای نام است. درحالی‌که جگوار XE یک سدان اسپورت فوق‌العاده است که هرکسی آرزوی خریدن آن را دارد اما نیازمند کمی زمان برای رشد و بلوغ است. این تلاشی فوق‌العاده بود اما کهنه سرباز ب‌ام‌و هنوز هم فوت‌وفن‌های کافی برای شکست رقبا را دارد.

2016 BMW 340i sedan interior


2017-jaguar-xe

منبع: roadandtrack

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

22 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Daniel
    Daniel
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    کهنه سرباز رو گفت یاد کاپیتان آمریکا افتادم.
    ( سرباز ب‌ام‌و هنوز هم فوت‌وفن‌های کافی برای شکست رقبا را دارد). این جملشو خیلی دوست داشتم.
    منتظر نسل بعدشم تا فک تمام حریفاشو مثل همیشه بکوبه و خرد کنه… .

    پاسخ
  2. KING 918
    سوابق: (1930 دیدگاه) ,

    بی ام و دیگه باید یه سر و سامون به محصولات بده این جمله رو یه بار دیگه بخونید ////
    در بحث نمای ظاهری جگوار XE قطعاً خودروی زیباتری است جگوار جذابیت بیشتری داردکابین این خودرو نیز شکیل‌تر و زیباتر است و طراحی جالب‌تر و از نظر بصری مرغوب‌تری دارد…

    پاسخ
    1. elemento
      سوابق: (7729 دیدگاه) ,

      خودش جوابت رو داده

      ((هرچند، کابین ب‌ام‌و ارگونومیک‌تر بوده و تکنولوژی و مواد بکار رفته‌ی بهتری دارد. ب‌ام‌و بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز داشته درحالی‌که جگوار استایل ظاهری را ترجیح داده است.))

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (1930 دیدگاه) ,

        منم از لحاظ ظاهری گفتم باید سر و سامون بده دیگه رفیق ….😉

        پاسخ
  3. شایان
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    دیگه چیزی نمونده سری ۳ مثل سری ۵ فیس لیفت براش اراعه بشه.خداییش جفتشون عالی هستن.از یطرف ظاهر دلربای جگوار از ی طرف بی ام و هندلینگ بی نظیرش…

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (552 دیدگاه) ,

      سری پنج فیس لیفت نشد
      از بیخ و بن عوض شد،از نسل جدید شاسی ماژولار ب ام و استفاده میکنه که وزنشو صد کیلو کاهش داده
      موتورشم ک جدیده
      حالا چطور بنظر شما اسم این همه تغییرات فیس لیفته، جای تامل داره

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (67 دیدگاه) ,

        دوست عزیز از لحاظ فنی واضح و مبرهنه که ۱۰۰ پله ارتقا داشته…منظور من ظاهر خودرو بود ک نسبت ب اتاق قبلیش خیلی تغیر نکرده

        پاسخ
  4. elemento
    سوابق: (7729 دیدگاه) ,

    اگرچه جگوار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بوده اما می‌تواند کمی عصبی شود. در مقابل 340i هیجانی بوده اما کاملاً استوار و ثابت‌قدم است. راننده‌های R&T هر دو خودرو را به راه‌های پرپیچ‌وخم زیادی برده و فهمیده‌اند که 340i خودروی مطمئن‌تری است. ب‌ام‌و تیزتر بوده و به لطف دینامیک شاسی فوق‌العاده و سیستم تعلیقی که در مسیرهای ناهموار رام عمل می‌کند به خوبی پیش می‌رود. در مقابل جگوار تنها هیجان‌انگیز بوده اما احساس پهن‌تر بودن داشته و راندن آن در مسیرهای تنگ سخت است. شاسی آن نیز در مسیرهای ناهموار ناراحت شده و باعث دودلی راننده در تحت‌فشار قرار دادن آن می‌شود. همین مسیرها را ب‌ام‌و با اعتمادبه‌نفس و به آسانی طی می‌کند
    .

    ب‌ام‌و در این کلاس یک کهنه سرباز باتجربه است درحالی‌که جگوار یک جوان جویای نام است. درحالی‌که جگوار XE یک سدان اسپورت فوق‌العاده است که هرکسی آرزوی خریدن آن را دارد اما نیازمند کمی زمان برای رشد و بلوغ است. این تلاشی فوق‌العاده بود اما کهنه سرباز ب‌ام‌و هنوز هم فوت‌وفن‌های کافی برای شکست رقبا را دارد.

    .

    زیباترین جملات این مقایسه در مورد BMW رو نوشتم
    الحق و الانصاف که ب ام و ، سلطان کلاس خودشه.
    درود بر خودروسازی آلمان.
    امیدوارم یک روز مقایسه ی Audi A4 یا S4 رو هم با جگوار XE ببینم.

    پاسخ
  5. elemento
    سوابق: (7729 دیدگاه) ,

    خیلی دوست دارم مقایسه ی آئودی A4 یا S4 هم با جگوار XE ببینم.

    پاسخ
  6. روزبه
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    ضایع ترین تستی بود که تو عمرم خونده بودم . کل مطلب از جگ تعریف کرد آخرش تو یه جمله گفت بیمر بهتره 😐

    پاسخ
  7. سیاوش
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    از همه چیز مهم تر هندلینگه اونه که هر روز باهاش کار داری
    برامن اولویت همینه بعد چیزای دیگه

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (144 دیدگاه) ,

      آره خب همه صبح به صبح میرن پیست
      اون مدیر یا تاجر پولدار هم کاری به کلاس جگوار نداره
      فقط هر روووزز با هندلینگ بی ام و سرو کار داره

      پاسخ
  8. dice
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    احساس می کنم جگوار جوان پسند تره…

    پاسخ
  9. فقط انگلستان
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    اگه قیمت پایه جگوار یکم بیشتر باشه این گرون تر بودن نشون از بهتر بودن نسخه پایه ی جگوار نیست چون قیمت پایینتر بی ام و به این دلیله که پلت فرم مورد استفاده در سری سه در سری چهار هم به کار رفته و قیمت تموم شده و پایه رو کمی پایین تر آورده.

    پاسخ
  10. ارش
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    تنها رقیب بی ام و از نظر هندلینگ آلفارو مئو می باشد.

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (552 دیدگاه) ,

      بزودی مشخص میشه،منم کنجکاوم

      پاسخ
  11. علیرضا
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    طراحی بی ام و کم کم داره پیرمردی میشه متاسفانه همین الان سری پنج جدید و با سری قبلی یا همینطور سری 7 جدید رو با قبلی مقایسه کنید دیگه به زیبایی و اسپرتی قبلش نیست بیشتر سعی کرده با بولد کردن خطوط نمای لوکسش رو افزایش بده طراحی داخلی هم که هیچ حیف این همه مهندسی و داینامیک زیر این پوسته ها نیست؟!!!

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      دوست عزیز از لحاظ فنی واضح و مبرهنه که ۱۰۰ پله ارتقا داشته…منظور من ظاهر خودرو بود ک نسبت ب اتاق قبلیش خیلی تغیر نکرده

      پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    جگوار هم خیلی خوب کار کرده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.