بی ام و

نسل جدید ب ام و X3

در سال ۲۰۰۴ میلادی BMW ابتدا اولین مدل خودروی SUV خود را با نام X3 وارد بازار کرد که از اکثر ماشین های هم کلاس خود بهتر و محبوب تر به نظر می رسید اما طولی نکشید که رقبا هم دست به کار شدند و Audi با عرضه مدل Q5، مرسدس بنز با مدل GLK و اینفینیتی با ارائه مدل EX35 به رقابت با X3 پرداختند.

در طول زمان مشتری ها متوجه شدند که مدل های Audi و مرسدس بنز هم از جنبه های زیادی بهتر از مدل X3 هستند و فروش X3 تا سال ۲۰۱۰ روند نزولی شدیدی گرفت اما بالاخره در سال ۲۰۱۲ بی ام دبلیو تصمیم گرفت مدل جدیدی از X3 را عرضه کند. به جای تغییر کلی X3 این کمپانی تصمیم گرفت که مدل اولیه را از همه لحاظ آپدیت کرده تا آماده رقابت با سایر رقبا شود.

یکی از موارد مهمی که نیاز به تغییر داشت طراحی X3 بود درست است که در سال ۲۰۰۴ X3 طراحی خوبی داشته است اما به مرور زمان هر سال این طراحی قدیمی تر به نظر می رسید و حالا BMW مدل ۲۰۱۱ را با تکنولوژی های روز زیباتر کرده است. X3 جدید ۳.۱ اینچ ار نظر طول، ۱.۱ اینچ از عرض و ۰.۵ اینچ از ارتفاع بزرگتر شده است و شبیه به اولین سری X5 این کمپانی شده است. با سیستم iDrive و تکنولوژیConnectedDrive بی ام دبلیو امکان اتصال گوشی به سیستم ماشین و دریافت ایمیل ها و پیامک ها و حتی خواندن آنها با سیستم نوشتار به گفتار فراهم شده است.

اگر بخواهیم فضای داخلی BMW X3 2011 را با رقبا مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که درست است که به زیبایی Volvo XC60 نیست اما قطعاً جذاب تر از Mercedes GLK و راحت تر از Audi Q5 است. صندلی های این خودرو مخصوصاً صندلی های انتخابی اسپورت آن بسیار راحت و خوش فرم طراحی شده است اما صندلی های عقبی آن طور که فکر می کنید جادار نیستند و امکان تنظیم آنها وجود ندارد.

جدید در دو مدل xDrive28i وxDrive 35i عرضه می شود و در مدل ۳۵i با یک موتور خوش ساخت N55 Turbocharged با حجم ۳۰۰۰ سی سی مواجهیم که ۳۰۰ اسب بخار توان تولید کرده و تنها در ۵.۵ ثانیه ماشین را از توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می رساند که برای یک ماشین ۱۹۱۵ کیلوگرمی رقم خوبی به شمار می آید. سرعت نهایی این خودرو نیز به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که البته کافی به نظر می رسد. در مدل ۲۸i یک موتور ۳۰۰۰ سی سی با توان ۲۴۰ اسب بخار باعث شده ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱.۲ ثانیه بیشتر یعنی ۶.۷ ثانیه باشد. دنده هر دو مدل این خودرو از نوع ۸ سرعته دستی بوده و مصرف سوخت آنها هنوز اعلام نشده است.

قیمت پایه ای که برای این دو مدل در نظر گرفته شده ۳۷۶۲۵ دلار برای مدل ۲۸i و ۴۱۹۲۵ دلار برای مدل ۳۵i است که البته بدون در نظر گرفتن مالیات ها و سیستم های داخلی ویژه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اسپید بکس

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ESI

    ۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    عشق است بی ام دبلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اسد٢

    ۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا این مدل ٢٠١١ طراحی زیبایی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Pingback: نسل جدید بی ام و X3
  4. محمد اشتري

    ۹ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    داره شبیه X6 میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد امین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داره شبیه X6 میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از بهترین شاسی بلند های پرشتاب که حتی بعضی از سواری ها رو به رقابت دعوت میکنه و در عین حال ظاهر بسیار جذاب و قیمت بسیار عالی داره نه مث glk 2014 که 500 میلیون فول و فقط یک مدل داره ولی ایکس3 جدید ماشالا چن تا مدل با آپشن های متنوع داره و ارزش خرید رو کاملا داره و درنهایت اگر کیت M بی ام و (X3 M)روش نصب باشه دیگه جایی برای حرف زدن بنز و آودی نمیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا