حدود ۴ سال از زمان عرضه بامو i8 کوپه می گذرد. ژرمنها از آن زمان تاکنون فروش ۱۳ هزار دستگاهی از خودروی ساختارشکن هیبریدی داشته اند. استقبال مناسب از این خودرو باعث شده که باواریایی ها تصمیم بگیرند مدل های جدیدی از این خودرو را عرضه کنند و ما با نسخه روباز آن یعنی i8 رودستر جدید همراه شدهایم…
این خودرو هرگز از صفر به عنوان یک مدل روباز طراحی نشده و تنها راه ممکن که مهندسان BMW میتوانستند نسخه روباز i8 را بسازند ایجاد تغییراتی برای حذف سقف ثابت بوده است؛ و زمانی که این خودروی پیشرفته سقف خود را نبندد با یک محصول اسپورت هیبریدی دیگر از طرف بامو طرف خواهیم بود.
اگرچه وجود سقف تاشونده باعث وداع با صندلیهای عقب شده اما پشت صندلیهای جلو فضای ۱۰۰ لیتری اضافی وجود دارد. صندوق عقب خودرو حجمی برابر با نسخه کوپه داشته و این محفظه برای قرار دادن کیف های بزرگ کافی میباشد.
شاید جنس سقف از پارچه باشد اما نیمه جلویی آن دارای پانل فیبر کربنی بوده تا ظاهری روان ایجاد شود و البته روی آئرودینامیک نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. تنها ریزهکاری صورت گرفته برای بهبود استحکام i8 رودستر روی ستونهای A بوده تا این خودرو بتواند در تست های چپ کردن امتیازات لازم را به دست آورد. در کل i8 رودستر ۶۰ کیلوگرم سنگینتر از برادر کوپه خود است.
حذف سقف ثابت همچنین نیازمند برخی بازنگریها در بدنه خودرو بوده که از جمله آنها میتوان به نصب یک اسپلیتر کوچک پشت سپر جلو به منظور بالانس جریان هوا اشاره کرد. ورودی هوای روی کاپوت نیز باید بسته شود. هوای داغ ساطع شده توسط رادیاتورها نیز بجای عبور از شیشه جلو هماکنون از زیر خودرو هدایت میشود. همچنین دربهای پروانهای خاص خودرو نیز جدید هستند.
بامو برای تکمیل کردن تغییرات انجام گرفته جدیدترین نسخه از تکنولوژی eDrive را روی i8 رودستر نصب کرده به این معنی که ظرفیت باتری لیتیوم-یونی این خودرو نیز افزایش یافته است. این امر باعث شده خروجی پیشرانه الکتریکی ۱۲ اسب بخار افزایش یابد و به ۱۴۱ اسب بخار برسد. همچنین محدوده حرکتی خودرو در حالت الکتریکی نیز به ۵۳ کیلومتر رسیده است. البته افزایش تراکم سلول ها به معنی افزایش زمان شارژ نیز هست.
این افزایش محدوده حرکتی خودرو فورا مشهود است. در جایی که پیشرانه الکتریکی مدل کوپه به آسانی توسط پیشرانه بنزینی کنار زده میشد، هماکنون قوای محرکه الکتریکی شده i8 رودستر تمایل زیادی به انجام وظایف رانندگی داشته و میدان را به این زودیها به پیشرانه بنزینی واگذار نمیکند؛ و زمانی که باتری ها خالی شوند، سیستم احیای ترمز و پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر زودتر از قبل آنها را شارژ میکنند.
- مشخصات بامو i8 رودستر جدید
- قیمت: ۱۲۴۷۳۰ پوند
- پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی ۱۱.۶ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: ۳۶۹ اسب بخار/۵۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ساسان
۵ خرداد ۱۳۹۷خیلی زیباست.گشتاور خیلی خوبی داره انتظار شتاب زیر4داشتم با570گشتاور…ارگونومی کابین عالی…طراحی رادیکالیSVمانند نمای جانبی هم عالیه.خیلی باب شده این حالت
علیx76
۶ خرداد ۱۳۹۷ایشالا نسل بعدشو با موتور های قویتر بنزینی و الکتریکی بزنه
مثلا موتور ۶ سیلندر M3
فتنه گوساله سامری
۵ خرداد ۱۳۹۷ببین چه جواهری ساخته این بزرگ خاندان .i8 یه ماشین زمان بود
فتنه گوساله سامری
۵ خرداد ۱۳۹۷شتابش ازاین چیزی که گفته خیلی بهتره.چندتا مجله خودرویی خارجی شتاب خیلی بهتری ازش گرفتن
shirko
۵ خرداد ۱۳۹۷عاشقتم فضایی ???
Bilbo
۵ خرداد ۱۳۹۷من فکر میکنم فقط یه دونه i8 تو اصفهان باشه و اونم طرفای دروازه شیرازه. اما توفیق شد از نزدیک ببینمش. باور کردنی نیست که این همه زیبایی تو عکس، در واقعیت یه سر و گردن بیشتر میشن. حالا دیگه این رودسترش تو واقعیت چی میشه خدا میدونه…
کتی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳واوووو میخامش💃💃💃💃💃💃
بتی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بدستش میاریم نباشی بدستش میارم