بی ام و

مقایسه دو برادر کوپه: ب‌ام‌و M2 و ب‌ام‌و M4

بخش M ب‌ام‌و به‌عنوان تولیدکننده‌ی برخی از بهترین خودروهای پرفورمنس بازار شناخته می‌شود. بنا به اذعان برخی خبرنگاران این حوزه، ب‌ام‌و M4 به‌عنوان حد نهایی یک خودروی پرفورمنس دو در به شمار می‌آید. اما هم‌اینک برادر کوچک‌تر و جدیدتر بنام M2 پا به میدان گذاشته که عملکرد مناسبی را با بهای کمتری ارائه می‌دهد.
ما این دو خودروی رؤیایی را به‌صورت پهلوبه‌پهلو مقایسه می‌کنیم تا برتری‌های هر یک را بفهمیم.

BMW M2 vs M4
BMW M2 vs M4
استایل و نمای ظاهری
سپری جلوی M2 با آن سه ورودی هوای بزرگ نمای آشنای خانواده‌ی ب‌ام‌و را به نمایش می‌گذارد درحالی‌که در نمای عقب، چهار خروجی اگزوز هشدار می‌دهند که با یک کوپه‌ی کامپکت معمولی طرف نیستید. خودرو ارتفاع کمتری دارد و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی بیش‌ازپیش توجهات را جلب می‌کنند.
همین فرمول مشابه را در M4 نیز می‌توانید مشاهده کنید. خروجی‌های اگزوز چهارتایی و سپر کم ارتفاع عقب از مشهودترین تغییرات هستند درحالی‌که رینگ‌های ۱۰ پره نیز از طراحی مشابه با برادر کوچک‌تر سود می‌برند. برآمدگی چشمگیری نیز در کاپوت M4 دیده می‌شود.
اینکه نمای ظاهری کدام خودرو را بپسندید به خود شما بازمی‌گردد. نمای M2 خشن و جمع‌وجور است اما M4 طویل‌تر و صاف‌تر است و ذره‌ای از ابهت آن کم نشده است.

BMW M2 vs M4
نمای داخلی
هرکسی که با نمای داخلی سری ۲ عادی آشنایی داشته باشد سریعاً همان نما را در M2 به یاد خواهد آورد.M2 همان طراحی پایه و مواد مورداستفاده در مدل استاندارد را به اشتراک می‌گذارد که مدرن و به‌روز است.
کاربرد دقیق جزئیات مربوط به M-Sport به خاص بودن خودرو کمک می‌کنند. یکی از این جزئیات عبارت است از فرمان سه پره که کنتراست جالبی را با صندلی‌های خودرو ایجاد می‌کند. این صندلی‌های چرمی به‌طور شگفت‌انگیزی از بدن حمایت می‌کنند و از تنظیم‌کننده‌های کناره‌ها برای حفظ حالت راننده در هنگام عبور از پیچ‌ها سود می‌برند.
M4 نیز از ارتقاهایی مشابه برای تمایز از مدل استاندارد بهره می‌گیرد. همچنین این مدل کیفیت بیشتر و ۹۰ لیتر گنجایش صندوق‌عقب بیشتری نسبت به M2 دارد. هر دو خودرو ادعا می‌کنند که فضای کافی برای حمل ۴ سرنشین را دارند اما صندلی‌های عقب M2 برای سرنشینان بلندقد دردسرساز خواهد بود.

M2_vs_M4_interior
تجربه‌ی رانندگی
هر دو گونه‌ی M2 و M4 از تواناترین کوپه‌های پرفورمنس موجود در بازار به شمار می‌روند اما تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد. هر دو وزن کم کرده‌اند اما در M4 این قضیه جدی‌تر گرفته شده و M4 رژیم لاغری خود را سرسخت‌تر اجرا نموده است. سقف فیبر کربنی M4 نسبت به سقف مدل استاندارد ۶ کیلوگرم سبک‌تر بوده و مرکز ثقل خودرو را به‌منظور بهبود هندلینگ پایین آورده است.
M2 نیز وزن کم کرده و ۱۰ کیلوگرم از وزن خود را با حذف برخی مواد عایق صدا از دست داده است. البته با همه‌ی این رژیم‌های لاغری،M2 تنها ۲ کیلوگرم سبک‌تر از M4 است. فاصله‌ی بین محورهای کوتاه‌تر M2 کمک می‌کند تا این خودرو چسبندگی و چابکی بیشتری را در پیچ‌ها نشان دهد.

altM2_vs_M4_styling
هر دو خودرو از فرمان حساس و تیزی استفاده می‌کنند که با سود بردن از بسیاری از سیستم‌های کمکی، پارک این دو خودرو در شهر آسان خواهد بود. با راندن خودرو در جاده‌ها و راه‌های ناهموار، فرمان خودرو سنگین‌تر می‌شود و درک بهتری از آنچه که در زیر چرخ‌های جلو می‌گذرد را ایجاد می‌کند.

BMW M2 vs M4
پیشرانه‌ها
هر دو خودرو از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری برخوردارند اما تفاوتی چشمگیر در تعداد توربوشارژها وجود دارد.M4 پیشرانه‌ای توئین توربو دارد اما تعداد توربوها در M2 به ۱ عدد کاهش یافته است. به عنوان نتیجه، خودروی کوچک‌تر ۳۶۵ اسب بخار قدرت دارد که در برابر قدرت ۴۲۵ اسب بخاری M4 کمتر جلب‌توجه می‌کند. در جاده تفاوت‌های بین دو خودرو چندان قابل‌توجه نیست زیرا به لطف عملکرد اُوربوست M2 که گشتاور در دسترس را از ۳۴۳ پاوند فیت به ۳۶۹ پاوند فیت می‌رساند، فاصله‌ها کم می‌شود.
در بخش شتاب گیری M4 جلو می‌افتد. اگر هر دو خودرو به گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه مجهز باشند،M4 در مدت ۴.۱ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از برادر کوچک‌تر می‌باشد. مدل‌های مجهز به گیربکس ۶ سرعته ی دستی ۰.۲ ثانیه کندتر هستند.

altM2_vs_M4_rear
ارزش در برابر پول پرداختی
مدل سطح پایین M2 62600 دلار قیمت دارد که اندکی بیش از آئودی RS3 و مرسدس-ای ام جی A45 می‌باشد. مدل سطح پایین M4 نیز ۸۱ هزار دلار قیمت می‌خورد که ۱۴۸۹۰ دلار بیش از مجهزترین مدل M2 می‌باشد. اگر شما پکیج مسابقه‌ای M4 با سیستم بوست قدرت را انتخاب کنید،۷ هزار دلار بیشتری را نیز باید بپردازید.
M2 نه‌تنها ارزان‌قیمت‌تر است بلکه مصرف سوخت بهتری نیز دارد. با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه، این خودرو در هر صد کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند. نسخه‌های مجهز به گیربکس دستی مصرف بیشتری دارند.

M2_vs_M4_interior_2
قضاوت نهایی
کار سختی است که برنده‌ی نهایی را مشخص کنیم زیرا هر دو خودرو توانا هستند و نمای ظاهری جذاب، پرفورمنس بالا و هندلینگ قوی‌ای دارند.
اگرچه که M4 حد نهایی پرفورمنس ب‌ام‌و را ارائه می‌دهد اما برادر کوچک‌تر که به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر است، بسیاری از مردم را به‌سوی خود می‌کشاند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. REZA

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    داداش بزرگه خوب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سخت ترین انتخاب و وقتی سخت تر میشه که تا به حال نتونسته باشی کلا این خودرو را از نزدیک دیده باشی
    انتخاب من ام 4 چون خودورهای کشیده رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    عزیزان یه سوال داشتم کسی اینجا ۴۲۸ کروک داره یا اطلاعاتی از این ماشین؟ نظر کلی رو میخواستم در مورد این ماشین بدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Vorsteiner

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    M4 رو بیشتر ترجیح میدم ، مخصوصا اگه از نوع Vorsteiner باشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    جفتشون شاهکار هستن.افرین به BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. O /\/\ I D

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (414 ديدگاه)

    وا حسرتا بر ما که فقط میتونیم به عکسا بسنده کنیم …..وا حسرتا :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (*مهرداد*)

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (353 ديدگاه)

      امید جان ..امید داشته باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو باحالند. خوش به حال خریداران.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. سهیل

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (220 ديدگاه)

    بنظر من ام2 جذابتره و ظاهر جوان پسند تری داره و طراحی جدیدتری رو ارائه میده و پرفومنس خوبی رو دراختیار خریدار قرار میده دربرابر هزینه پرداختی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MohammadreZa

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    عجب. برا من عشقه BMW سخته خیلی سخته . ولی M4 رو بیشتر میپسندم. البته هرچند که جفتشو میخوام البته الآن اگه هرکدومو بدن میگیرم ولی ترجیح میدم M4 رو بخرم البته رنگ طلایی خاصه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فقط انگلستان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    بی ام و=سمند ال اکس
    پورشه=ژیان
    بنز=پیکان
    ائودی= سورن
    خودروسازی آلمانو براتون شرح دادم صفاشو ببرید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا