بی ام و

بزرگداشت 30 سالگی ب‌ام‌و M3 با مدل‌های خاص

بازار ژاپن نسخه‌های جدید i8 و M6 را دریافت خواهد کرد.
ب‌ام‌و ۴ مدل مخصوص را رونمایی کرده که دربردارنده‌ی ۲ مدل M3، یک نسخه‌ی i8 و یک M6 است. به منظور بزرگداشت سی‌امین سالگرد تولد M3 افسانه‌ای، این خودروساز باواریایی دو نسخه‌ی خاص را عرضه کرده که عبارت‌اند از: “۳۰ Years M3” و نسخه‌ی انحصاری انگلستان به نام M3 30 Jahre با تعداد تولید محدود ۳۰ دستگاه!

2016-BMW-M3-30-Years-M3-with-first-gen-M3

2016-BMW-M3-30-Jahre-with-first-gen-M3
مدل ۳۰ Years M3 در تیراژ ۵۰۰ دستگاهی برای کل بازارهای ساخته خواهد شد و منحصراً با رنگ متالیک Macao Blue عرضه خواهد شد، رنگی که برای اولین بار نسل اول E30 M3 با آن معرفی شده بود. دیگری ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل عبارت‌اند از پکیج مسابقه‌ای به‌صورت استاندارد که قدرت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو را به ۴۵۰ اسب بخار افزایش می‌دهد، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، صندلی‌های M اسپورت، لوگوی ۳۰ Years M3 در رکاب درهای جلو و بخش بالایی صندلی‌های جلو، کابین تمام چرم Merino و رینگ‌های آلیاژی و سبک‌وزن ۲۰ اینچی. هر دو گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز قابل سفارش هستند.

2016-BMW-M3-30-Years-M3-engine-bay

همانند مدل ۳۰ Years M3، مدل M3 30 Jahre نیز پکیج مسابقه‌ای و پیشرانه‌ی ۴۵۰ اسب بخاری را دریافت می‌کند و از ویژگی‌هایی چون رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر سود می‌برد. این نسخه‌ی خاص تنها با رنگ متالیک نقره‌ای یخ‌زده قابل سفارش است و به‌صورت استاندارد از سیستم اگزوز اسپورت M استفاده می‌کند. بخش‌هایی که در آن‌ها از فیبر کربن استفاده شده عبارت‌اند از اسپلیتر جلو، قاب آینه‌ها، دیفیوزر عقب و اسپویلر عقب که به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود.

داخل کابین نیز جزئیات زیادی بکار رفته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپورت M، کمربندهای ایمنی با نوارهای رنگی M، لوگوی M3 30 Jahre در رکاب‌ها و صندلی‌های جلو و چرم Merino اشاره کرد. تنها گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک در این نسخه قابل سفارش است. دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو عبارت‌اند از ترمزهای کربن سرامیکی، چراغ‌های جلوی LED و تطبیق شونده، هدآپ دیسپلی، دوربین دید اطراف و ورود و استارت بدون کلید.

2016-BMW-M3-30-Years-M3-dash

ب‌ام‌و در ژاپن دو مدل مخصوص را عرضه خواهد کرد که یکی i8 Protonic Red Edition بوده و دیگری M6 Celebration Edition است که مدلی برای جشن گرفتن ۱۰۰ سالگی برند است. در مجموع تنها ۲۰ دستگاه از مدل خاص i8 ساخته خواهد شد. تجهیزات استاندارد این خودرو دربردارنده‌ی رنگ قرمز خاص بدنه، رینگ‌های ۲۰ اینچ خاکستری، چراغ‌های لیزری و نمای داخلی مشکی/قرمز است.

2016-BMW-i8-Protonic-Red-Edition-front-three-quarters

2016-BMW-i8-Protonic-Red-Edition-rear

نسخه‌ی خاص M6 نیز تنها به ۱۳ دستگاه محدود بوده و با پکیج مسابقه‌ای استاندارد عرضه خواهد شد که قدرت خروجی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو را از ۵۶۰ اسب بخار به ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور را از ۶۷۷ نیوتون متر به ۷۰۰ نیوتون متر افزایش خواهد داد. تجهیزات استاندارد این خودرو نیز عبارت‌اند از ترمزهای کربن سرامیک، رینگ‌های سبک‌وزن ۲۰ اینچی، نمای داخلی چرم Merino و قطعات فیبر کربنی از قبیل پوشش آینه‌های جانبی، اسپویلر و دیفیوزر عقب. این مدل خاص تنها با رنگ زرد آستین عرضه خواهد شد.

2016-BMW-M6-Celebration-Edition-front-three-quarters-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    زیبایی = بی ام و کلاس = بنز عملکرد = پورشه پیشرفت = ائودی زنده باد المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    زیبایی مرسدس+مهندسی پورشه+قیمت مناسب ائودی+امکانات لکسوس=بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. داج توماهاک

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    حتی ژاپن هم عشق این محصولات بی ام و است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط انگلستان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    تفاوت قیافه بی ام و ها خیلی زیاده ادم باورش نمی شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حبیب

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    BMW نهایت لذت رانندگی تک تک مدلاش دوست داشتنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثل همیشه، ماندگار.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا