تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. حقیر الله

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد خودرویی که کمتر از 300000کارکرد دارد معلومه که خوبه، بالای این کیلومتر نظر بدید لطفا .من 10000رفتم خوب بوده که منطقی نیست عزیزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    حدود یک سال و نیم هست که ef7 دارم
    خیلی خوب و نرم بوده و راضیم.
    حدود 25000 تا رفتم. شتاب گاز و بنزینش هیچ فرقی با هم نداره حتی تو سر بالایی ها.
    بیشتر هم ماشین رو گاز بوده تا بنزین.
    البته با مراعات رانندگی می کنم. چون محل کارم بیرون تهرانه بیشتر ماشین رو سرعت 80 تا 120 کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    من یک سورن ef7 بنزینی مدل بهمن 91 دارم. خوشبختانه اذیتم نکرده و ماشین پرشتابی هست. البته باید حواستون به مارک روغنی که استفاده میکنید باشه چون ef7 به روغن حساسه و متاسفانه روغنهای تقلبی هم توی بازار زیاده. اگر روغن درستی توی موتور نریزید موتور ایراد پیدا میکنه و در هوای سرد باعث لرزش موتور میشه. ضمنا در یک تعمیرگاه مجاز به من توصیه کردن که تعویض قطعات و روغن در زمانی که کارخانه تعیین کرده حتما انجام بشه. ضمن اینکه تنها مشکلی که من داشتم این بود که گاهی با باز کردن درها چراغ سقف روشن نمیشد یا یک بار شیشه بالابرها کار نمیکرد که در همون تعمیرگاه مجاز برق ماشین رو کلا تعمیر کردن و درست شد. در مجموع راضیم خوشبختانه. احتمالا از این شانسیا بوده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که میخوام بگیرم انشاء الله که خوب باشه
    منمنون از اونایی که راستش رو گفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من یک 405 مدل 91 دوگانه کارخانه داشتم که به خاطر اینکه داشت به خرج میفتاد ردش کردم رفت .. تقریبا 20 روز دنبال ماشین گشتم چندتا ماشین چشممو گرفت مثل V8 ، L90 ، رانا ، پارس و 405 .. و هر وقت نمایشگاه دارا میگفتن سمند به خاطر چیزی که تو ذهنم بود همون اول میگفتم نه..تا اینکه به صورت اتفاقی اینجا رو دیدم و چند ساعتی وقت گذاشتم و نظر مردمو خوندم و با کسائی که EF7 گاز سوز داشتن اول تو فامیل صحبت کردم و یک بارم رفتم تو صف گاز و از چند نفری که همین ماشینو داشتن نظرشونو پرسیدم..تقریبا همشون راضی بودن و حتی با افتخار از ماشینشون صحبت میکردن..تو پرانتز اینکه از یه چیزی راضی باشی تا اینکه بهش افتخار کنی یه چیز دیگس
    و درنهایت امشب یک سمند EF7 پایه گاز صفر خریدم..البته تا پلاکش بیاد تو پارکینگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      من اومدم پس از تقریبا 12000 کیلومتر رانندگی با EF7 نظرمو راجع به این ماشین بگم..خیلی راضی هستم و تا الان اصلا اذیت نکرده..پرقدرت کم صدا پرشتاب و کم مصرف..دیگه چی میخام؟..تو خریدش شک نکنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      الان که اینو تایپ میکنم ماشین 27000 تا کار کرده.نمیخوام چون اینو دارم طرفداری بکنم و همچنین نمیخوام مثل بعضیا که فقط بلدن قر بزنن ایراد الکی و بنی اسرائیلی بگیرم.. 32 ملیونی که دادم ارزششو داشت .. بیشتر این کیلومتر رو تو جاده بودم..استان ما هم جاده کوهستانی و سینه کش داره هم کفی .. به هیچ وجه ماشین کم نمیاره .. کم صداست .. شتاب فوق العاده بالا..خیلی وقتا گاز فقط تو جاده میزنم چون حس تو صف گاز واستادن ندارم و از طرفی مصرف ماشین پائینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یک سمند ef7دارم اصلا ازش راضی نیستم هر روز در تعمیرگاه ها هستم
    خدا لعنتشون کنه با این ماشین درست کردنشان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من یف سون بنزینی دارم مدل 90خیلیم راضی هستم بهتر از پارس و 405 هستش فقط براش باتری عوض کردم چندبارهم باسرعت بالا رفتم هیچ عیبی پیدا نکرده توصیه من این هستش به دوستان هیچ وقت پول ماشین گازی ندید من چندتا از آشناها یف سون پایه دارند راضی نیستند اگه خواستید بخرید فقط تکش را خریداری کنید من خیلی راضی هستم الانم میخوام عوضش کنم دوباره صفر بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرمان

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سمند ef7من مدلش 88 هستش من که راضی راضی از ماشینم کارکرد200000 داره بنظر من ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ماشاله ریز نفش

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود برشما من تعریف اف سون را خیلی شنیدولی همه میگتد خدمات وقطعاتش بد گیر میاد بالخره شانس خوب در نیامد کسی زیز بار تعمیرش میره یایاید در به در دنبال نمایندگی بدوی وجدانااگه خوبه وخدماتش خوب هست یانه بفرمایید باسپاس از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله اوائل خدماتش گرون و قطعاتش کم بود. ولی الان همه چیزش معقوله… الان نزدیک 10 ساله تولید میشه و نواقص اولیه اش هم رفع شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علي

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    باید خدمتتون عرض کنم که بنده یه سمند ال ایکس ef7 مدل ٩٠ دارم که تا حالا ١١۵٠٠٠ کیلومتر کار کرده و مرتب دارم از تهران میرم قم و از قم به تهران یعنی تقریبا هفته ای ٢ بار،
    همیشه با سرعت بالا میرم بعضی وقتا تا ٢١۵ کیلوتر سرعت دارم حتی چند دفعه شده که ٢٠ یا ٣٠ کیلومتر با سرعت ٢٠٠ تا و کولر هم روشن رفتم خداروشکر این ماشین هیچ ایرادی نداشته و نداره و شتاب و قدرتش حرف نداره
    فقط مرتب آب و روغنش رو چک میکنم و هر ٨ هزار تا روغن الکا نانو میریزم که تو این ٨ هزار تا یک و نیم لیتر از پنج لیتر روغن کم میکنه که این طبق نوشته های دفترچه ماشین طبیعی هستش و هر ٢٠ هزار تا شمع ها رو عوض میکنم و هر بار فیلتر روغن و هوا رو هم عوض میکنم همچنین مرتب کولر میگیرم خلاصه تا میتونم ازش کار میکشم ولی هواشم دارم و خدارو شکر تا حالا هیچ عیبی نداشته
    در ضمن روش کروز هم نصب کردم و کروز هم بسیار عالی و دقیق عمل میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اژدر

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چرا دروغ میگی مرد حسابی من مدل 90 دارم…خیلی سرحال و برو و هار.دیگه ته سرعتش 195 تا…جان مادرتون دروغ نگین دیگه…خیلی هم ماشین بدیه.قطعات یدکی که کلا نیست اگه باشه قیمت گرون غیر قابل تحمل.خدمات و مکانیک که اصلا نداره…آقا راست و حسینی یکی از بدترین ماشینای موجوده…اگه بخوانی بفروشی هم که هیچکس نمیخره..اگه هم باشه 7 یا8 میلیون زیر فی بابا…فقط نخرین…نخرین…نخرین…به امام حسین بدبخت میشین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. اژدر

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا تو رو به امام حسین نخرین…به ابالفضل نخرین…بدبخت میشین…از سال 90 دارم…بیچاره م کرده…2 سال میخوام بفروشم راحت شم،حتی مشتری هم نداره…تا 7،8 میلیون زیر قیمت میخوام…هرکی گرفت بعد 30000 تا بدبخته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عماد

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من یه سورن خریدم تا الانم 20000 تا باهاش راه رفتم ازشم خیلی خیلی راضیم البته قبل از این یه زانتیا مدل 86 داشتم میخوام بگم از نظر شتاب هیچ چیزی از زانتیا کم نداره ولی خوب اون نرمی زانتیا رو نداره خواهشن درمورد این ماشین چرتو پرت نگین بین این ماشینا به نظر من l90 مزخرفترین ماشین چون هم خشکه هم یه تسمه تایم میخوای عوض کنی حدود 500 تومن میشه این ماشین چیش خوبه خواهش از روی دل نظر ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهمن

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه دوگانشو دارم اولش که گرفتم واقعا از شتاب، سرعت، نرمی موتور، بیصدا بودن موتور راحتی صندلیهاش راضی بودمو هستم فقط صدای موتورش زیاد شده.ماشین خوبی مخصوصا از لحاظ موتوری.اما قطعات واقعا اشغال.از جمله معایبش که بیشتر دیده
    شده، هم برای من هم برای دیگران
    1.دنده کیلومتر 7.دسته موتور پایین
    2.ریگولاتور 8.سیبکها
    3.شیربرقی مخزن گاز 9.ترمزهای ای بی اس که
    4 تسمه تایم اولیه واقعا افتضاحه مخصوصا
    5.شیشه بالابر _ در بارون
    6.گیربوکس 10.صدای ستونها
    11.گارانتی افتضاح
    12.جلوبندی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین سمند ef7مثل شیر قدرتمنده مثل اسب میتازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سیروان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من ef7 مدل 92 پایه گازسوز دارم والا حرف نداره از همه چیش راضیم همیشه رانندگی بین جاده ای هم کمتر از 6 ساعت ندارم مصرف خیلی کم و بی خرج هستش یعنی تا الان غیر از خرج سرویساش اونم تو نمایندگی چیزی نخریدم براش … تو ماشین های ایرانی واقعا این نوع سمند خیلی بدلم نشسته و راضیم …. البته دوستم مدل 90 داره می گه ناراضی و پرخرج بوده و مدل 93 هم دیدم که گفتن خیلی مشکل داره اما اونطوری من شنیدم تو مدلهای 91 و 92 خیلی از عیبهاش برطرف شده خدایش من ازش لذت بردم . و تا سرعت 190 باهاش رفتم و حتی سربالای 120 اکثرا می رم خیلی هم فشار می ارم حالا شاید شانس من خوب بوده ……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو رو حدودا 3سال هست که دارم ،بسیار بسیار ماشین خوبیه موتور 1800 کاملا نرم با مصرف سوخت پایین در جاده 6.9 در 100 و داخل شهر 7.8 می باشد من توصیه می کنم این خورو رو داشته باشید.این خودرو در قیمت های زیر 50 میلیون بهترین گزینه می باشد.در حال حاضر موتور 16 سوپاپی سمند ef7 را که باقیمت حدودا 31 میلیون می باشد روی خودروی دنا باقیمت 42میلیون گذاشته می شود از 20 نمره 20 رو میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتورش 1700 هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. هادی کیانپور

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزان.اینجانب هادی کیانپور ساکن استان خوزستان و شهرستان امیدیه هستم.برج دو سال نود مرحوم پدرم با اصرار غیر منطقی بنده در مورد خرید سمند ای اف سون دوگانه موافقت کرد.در خدمت پدر به ایران خودرو شهرستان امیدیه رفته و ثبت نام را بصورت تحویل فوری(حدودا بیست روزه)انجام دادیم. نقدا 16850000 در بانک واریز کرده و حدودا بیست روز بعد خودرو رواتحویل گرفتیم.از همان اوائل از قسمت اویل ماژول روغن ریزی داشت.همچنین اشکالات اساسی از جمله سوختن کوئل های سرشمع،افزایش غیر عادی دمای پیشرانه،خرابی مداوم دسته موتور پائین،ضعف کولر در خنک کنندگی،خراب شدن دریچه ی داخلی کولر و قاطی شدن هوای گرم و سرد،و از همه بدتر سوختن واشر سرسیلندر و در نتیجه خرابی کامل سرسیلندر از نکات قابل ذکر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سجاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    با احترام به همه دوستان.مزخرف ترین ماشین ایرانی سمند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (132 ديدگاه)

      اتفاقا ماشین خیلی خوبیه اگه بدت از سمند میاد نظر بقیه رو عوض نکن تا برق ارابه های مرگ بخرن و جونشون رو به خطر بندازند شاید ایمنی سمند در مقایسه با ماشینای گران قیمت خارجی متوسط باشه اما تو ایران خیلی حرفا برای گفتن داره من خودم 405 داشتم اصلا به گرد سمند نمیرسه الان EF7 90 دارم ماشین خوبیه راضیم اگه سمند اشغاله پس 405 خوبه یا ال 90 یا پارس هیچ کدوم ایمنی نرمی راحتی و هندلینگ حتی امکانات سمند رو ندارن فقط ممکنه یه اسم پژو داشته باشن که هیچ ارزشی نداره همشون چینی شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (132 ديدگاه)

      پس پژو بهتره؟؟؟؟یا ال 90
      هیچ کدوم ایمنی سمندو ندارن امکاناتشون هم کمتره هندلینگ کمتری دارن پس الکی نگو با مدرک بگو فقط تو قیافه پارس بهتره دیگه هیچ برتری نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. رضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    این ماشین اگر مدل خرداد 90به قبل باشه خوبه ولی بعد از اون متاسفانه به دلیل تحریم خراب شده
    میتونید کاپوت ماشین رو بالا بزنید و دو ماشین مدل خرداد 90 و شهریور 90 رو مقایسه کنید خیلی از قطعات عوض شده دریچه گاز و ..
    حتی جنس سیلندر و سر سیلنر هم عوض شده و دلیل سوزوندن واشر هم همینه و گر نه ماشین من از نوع قدیمی اون هست و تا حالا که چهار سال میگذره نه واشر سوزونده و نه روغن ریزی داره.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخام ی سمندef7پایه گازسوزبخرم ولی واقعا بااین نظرات موندم چیکارکنم ازپژو405 که اصلاخوشم نمیاد ال 90هم که ظاهرش داغونه پژوپارس هم که یک سرباکش توپمپ پنزین بایدباشه تنهاماشینی که تواین رنج قیمت روی کاغذهمه چیش نرمال به نظر میرسه همین ef7ولی بااین نظرات شما تودودلی افتادم چیکارکنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اکثرنظرات عزیزان روخوندم خواستم منم نظرموبگم
    حدوددوسالی (از92تااردیبهشت94)نمایشگاه ماشین داشتموتوکارخریدوفروش ماشین بودم به همین خاطرتقریباتجربه رانندگی جاده وشهروداشتن اکثراماشین های ایرانی روداشتم درموردخانواده سمندبایدعرض کنم سمندال ایکس واس ای به لحاظ شتاب وسرعت وبدنه جزتغیرات جزئی فرقی ندارن درکل درموردسمندباموتورپژوبایدبگم که این موتورواقعابرای این بدنه ضعیفه ودرمقابل سایراعضای ایران خودروتوجاده بویژه توسربالایی هاوسبقت هاکم میاره خدایی چندبارتوسینه کش ازآردی عقب افتادم یعنی به هردلیلی ترمزبزنی کارت باکرم الکاتبینه مصرفشم با405یاپرشیازیادفرقی نداره ولی تعمیرش راحته وشده پیکان دهه شصت واسه تعمیرکارهاولی این موتورم اگه کمی بهش فشاربیاری احتمال سوزوندن واشرسرسیلندرروداره درموردتسمه تایمم حساسیت بالایی داره ولی قیمت قطعاتش بدنیست درکل ال ایکس xu7ماشین پیرمردیه خوش رکاب وکند
    درمورد سمندef7من مدل91حدودچهارماه داشتم بگزریم ازاونایی که زودفروختم تواین ماشین من چیزی به اسم داغ کردن موتور یاخاطرات این عریز تومسافرتشون ندیدم ولی مشکلات زیر روداست
    1-هیدرولیکش توچرخش کامل صدامیداد
    2-کم کردن روغن طوری که من همیشه توحالت موتورسرد گیج روتوحالت نرمال ندیدم وهمیشه یه لیترروغن باهام بود ولی بگم اصلا بخاریاروغن سوزی نداشت چراکم میکردخودمم نفهمیدم روغنم توتال 10-40میریختم
    3-یکی ازفولی های تسمه صدامیداد
    4-صدای درهاکه آخرش مجبورشدم چفت قفل هاروعوض کنم گرونم بودلامصب چهارتا160تومن البته کامل
    5-کمک های عقب جفتشون صدای جزیی داشتن ولی کارمیکردن
    مزایاشم بگم که بی انصافی نکرده باشم
    1-خدایی خوش رکاب ترین ماشین خانواده ایران فرغونه
    2-شتاب اولیه خوبی داره ولی دوربالا عالیه
    3-ماشین من توسربالایی هابرعکس موتورxu7حتی باظرفیت کامل عالی بودخداوکیلی اصلاجلوی ماشیناکم نیاوردحتی خارجگی ها(حالامنظورم تورده خودشه ها)
    4-مصرف بنزینش خیلیم کم نیست که تبلیغ میشه منseمدل91داشتم تقریباباef7نزدیک بودولی توگازخوب بودباکپسول11کیلویی حدود240کیلومترجاده و190شهری میرفت(مصارف مربوط به درجاکارکردن روهم به حساب آوردم)
    5-روزای اول باگازخوردن یهویی ماشین تودنده های پایین کمی مشکل داشتم ولی عادت کردم شماهم عادت میکنی نگران نباش
    6-کولروبخاریشم عین سمندمعمولیه وفرقی نداره
    7-گازوبنزینش عین همه وتوشتاب وقدرت فرقی ندارن ازمن که اینجوری بودمال سمارو نمیدونم
    درکل ماشین خوبیه یادم رفت بگم ماشین منم صبح هاازپارکینگ که درمیاوروم چندقطره روغن روزمین بودفک کنم همون مشکل اویل ماژورش بود
    درموردقطعاتشم بگم خوشبختانه مشکلی برام پیش نیومدولی قبل این یه مدل90داشتم که روگازنمیرفت گفتن ازسنسوراکسیژنشه پدرم دراومد تاپیداش کردم اونم 320تومن مال206 و405 صدوپنجاه تومن بود نمیدونم میگن این مشکلاتش ازمدل93رفع شده والان قطعاتش توبازارهست
    درکل منکه دوسش داشتم وقسمت بشه دوباره میگیرمش ولی مدل93به بالا
    یه چیزیم بگم یادتون باشه روزای اولیم که ال نود اومده بود این حرفادنبالش بودولی الان ملت ازش خیلی راضین ایشالله ماشینای ماهم شفاپیدامیکنن نگران نباشید اونجوریم نگام نکن نظرموگفتم دیگه امیدوارم بدردت بخوره ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mehran

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا ماشین خوبی نیست قطعاتش گرونه با روغن موتور ارزون مشکل داره اول گرون میخری باید بعدنشم ارزونتر بفروشی چون کم خواهان داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Behzad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخواستم سمند بگیرم ولی دنبال دردسر نمیگردم.بیخیال شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. صمد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    والله ماشینهای ایرانی شانسی ست مثل تخم مرغ شانسی ، برای یکی خوب در میاد برای یکی بد ، چون استاندارد نیست .بستگی به مونتاژ و نوع قطعات و حال و احوال کارگران مونتاژ داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمید جهرمی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    Ef7 اصلا ماشین خوبی نیست نخرید چرا وقتی مردم ایران خودرو و سایپا. را تحریم کردن
    بازم همدیگر رو تشویق میکنید این آشغالا رو بخرن دیدگاه من تکراری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمید جهرمی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ایران خودرو یعنی ایران فرغون توی ثروتم همان ایران فرعون است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمید جهرمی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من L90 فول ۸۷ و mvm110 92 حتما بخونید
    ????????????????????????????????????????????????????????????????????
    حدودا یکماه پیش بود که ایرانسل طرح مکالمه ی ۱۰۰برابر رو گذاشت وبا استقبال مردم ازاین طرح ، همراه اول ضربه ی چند میلیاردی خورد.
    مسئولین همراه اول برای جلوگیری از این اتفاق دوباره و ازدست دادن بازار شروع به رقابت کردند و طرحی بهتر و به صرفه تر از ایرانسل گذاشتند که با پرداخت فقط شانزده هزارتومان مکالمه ی همراه اول به همراه اول و ثابت کاملا رایگان میشه.
    ببینید با تحریم کردن یک برند و محصول مجبور میشن که خدمات بهتری به مردم ارائه بدن فقط کافیه ما بخوایم.
    فرقی نمیکنه ماشین یا اپراتور تلفن یا لباس و لوازم منزل و………
    ????????همینکار رو اگه یه روز فقط به روز بابنزین نزدن تو کل ایران شروع کنیم ببینید چه بلایی سرشون میاد.
    ????????در جریان باشید که آذر ماه دوباره افزایش قیمت بنزین داریم و متاسفانه مردم بستر از قبل بااین طرح استقبال میکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حمید جهرمی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    L90 ۸۷ فول و 207 اتوماتیک ۹۰ و سورن ۸۷ و پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ را تقریبا هر هفته رانندگی میکنم همشون آشغال هستندچون ایران خودرو و سایپا ساختن
    دوستان سمند بدترین ماشین دنیاست این افرادی که تعریف میکنن از ماشین گناهی ندارند چون سمندشان نو است من از سال ۸۷ این ماشین رو دارم استهلاک و خرج سمند بعد از ۳ سال شروع میشه و خیلی خیلی خرجش بالاس
    چرا اینقدر اصرار دارید از ایران خودرو و سایپا خرید کنید
    خودرو های خارجی اصلا قابل مقایسه نیستند حتی نوع چینی
    درست است اسم ماشینای چینی بین مردم محبوب نیست ولی خیلی از ایرانی بهترن و هر سال با کیفیت تر میشوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Alireza

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.من سمندef7 رادوماهه که دارم اببندیشم خوب انجام دادم,تاحالاکه نقصی نداره.ایشالا که مال همه خوب دربیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کوش

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه 405 داشتم که هیچ جیگرم خون کرد مصرف بالا سریع جوش می اورد کولر هم زیاد نمیشد ازش بگیرم برای همین تصمیم به خرید سمند اف سون کردم در یک کلام اصلا قابل مقایسه با موتور پژو نیست فوق العاده است مصرف کم شتاب جان عالی نرم و روان سلطان جاده ای فقط یه کفی صاف دیدی بگازون اونوقت می بینی چیه راحت راحت 180 پر می کنه البته بیشتر هم جا داره من دیگه گازش ندادم در خریدش اصلا شک نکنید امیدوارم چرخش براتون همیشیه بچرخه خدایش سمند واقعا ماشین عالی و خیلی خوبی است یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا