تویوتا

احتمال توقف تولید تویوتا اونسیس

اونسیس یک سدان خانوادگی متوسط همکلاس تویوتا کمری است که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. این خودرو در انگلستان تولید می‌شود و در بازار اروپا عرضه می‌گردد. اونسیس در اصل نقش کمری را در اروپا بازی می‌کند چراکه کمری در اروپا عرضه نمی‌شود. از رقبای تویوتا اونسیس در بازار اروپا می‌توان به فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، اوپل اینسیگنیا، مزدا ۶، سیتروئن C5، پژو ۵۰۸ و هیوندای I40 اشاره کرد.

toyota-avensis-2016-02

اما چند وقتی است که فروش اونسیس کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل تویوتا دربارهٔ آیندهٔ این سدان خانوادگی با تردید روبرو شده و توقف یا ادامهٔ تولید آن‌را بررسی می‌کند. به همین خاطر درحالی‌که دیگر محصولات تویوتا تحت فرایند تازه‌سازی کامل قرار دارند، آیندهٔ اونسیس روشن نیست. با توجه به اظهارات رئیس بخش اروپایی تویوتا، به دلیل کاهش فروش اونسیس، آیندهٔ این خودرو تحت بررسی است.

toyota-avensis-2016-03

چند وقتی است در بازار اروپا به دلیل افزایش فروش و محبوبیت کراس‌اوورها، فروش سدان‌ها و استیشن‌ها کاهش یافته است. این امر بر فروش اونسیس هم تأثیر داشته و موجب شده تویوتا احتمال توقف تولید آن‌را مطرح کند. رئیس تویوتای اروپا «Johan van Zyl» دراین‌باره گفته است:

«ما هم‌اکنون در حال بررسی اوضاع‌واحوال بازار هستیم. البته ما در حال حاضر از عملکرد اونسیس بسیار راضی هستیم و این محصول خوبی برای ما است اما به دلیل کاهش فروش این خودرو در حال بررسی سگمنت D بازار اروپا هستیم».

toyota-avensis-2016-04

نسل فعلی اونسیس در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ مورد فیس‌لیفتی کلی قرار گرفت که ظاهر آن‌را تا حد زیادی مدرن کرده و به دیگر محصولات جدید تویوتا نزدیک نمود. بااین‌حال در شرایط فعلیِ بازار خودروی اروپا و حتی کل جهان، کراس‌اوورها تهدیدی جدی برای سدان‌ها، استیشن‌ها و حتی هاچ‌بک‌ها بشمار می‌روند تا جایی که در اوایل سال جاری سیتروئن بی‌سروصدا سدان C5 را به دلیل فروش ناامیدکننده از لیست محصولات در حال فروش خود خارج کرد.

toyota-avensis-2016-05

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. mj

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بیان بدن خب ایرانیا سوار شن… کارخونش هم بیارن بزنن… باور کن فروشش از کل اروپا بیشتر میشه اگه حتی دو برابر قیمت دلاریش به ملت بندازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      با کمال تاسف بات موافقم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    کمری هیبرید ساخت آمریکا ظاهرش خیلی از این بهتره، خط تولید اینو ب ایران بفروشن و خط تولید کمری امریکایی رو جایگزین اش کنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. madjid911 GT2

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    این تو ایران لوکس حساب میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا اونسیس با موتور دیزل ٢.٢ لیتری ١٧٠ پی اس یک ماشین فوق العاده است، من مدل ٢٠٠٨ دارم ، راحت ٢۴٠ پر میکنه، دور موتور رو ٣٩٠٠
    دوستان میتونن از یوتیوب ببینند،
    تو اروپا فقط به خواطر لوازم گرونش بازار نداره،
    اما تو هوای اینجا که ماشین های فورد و فولکس واگن زود زنگ میزنه ، اما تویوتا اونسیس نه
    من قبلا پاسات ٢ لیترtdi داشتم
    از نظر زیبایی داخل کابین از تویوتا اونسیس سر بود اما
    از نظر راحتی و قدرت به اونسیس نمیرسید،
    تو اروپا بیشتر مردم ماشین های استشن میخرند
    چون بیشتر جا داره، اسکودا و فورد موندو و فولکس واگن گلف و پاسات و هوندا اکورد رقیب های تویوتا اونسیس هستند، مخصوصا اسکودا اوکتاویا، اما سیتروئن و پژو أصلا تو رقابت با اونسیس حرفی برای گفتن ندارند،
    شاد باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا